Loading...
nl

Fototoestel

MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 19 '11
Als je droomd over een foto toestel, wat steeds weer mankementen vertoont... wat betekend dit dan?
of de batterijen zijn leeg, of hij valt uit elkaar, of ik ben hem vergeten!
Dit heb ik best wel vaak gedroomd, eigenlijk!
(heb ff mijn dromendagboek gelezen laugh)

groetjes moonflowertje wink
Delen:
amor
amor dec 19 '11
Wat mij te binnen schiet, maar waar ik niet zeker van ben is dat het betekend: met een fototoestel wil je iets vastleggen, dus eigenlijk iets houden zoals het nu is. Maar dat wat jij vast wilt houden, moet eigenlijk veranderen, daarom doet het fototoestel het niet. Ik hoop dat je mijn gebrabbel snapt tongue. Groetjes, Amor
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 30 '11
zeker wel smile
Ik moet er alleen ff over nadenken laugh

groetjes
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 7 '12
En weer shocked

Ik heb weer gedroomd dat ik een foto wilde maken, maar ik hoorde een klik, en het rolletje ( wat er niet eens in zit normaal gesproken smile)
Zat verkeerd om geschoten?
Iemand wijst me er op dat ik nog wel foto's kan maken als ik het opslag-ding eruit haal...

iemand een idee?

groetjes moonflowertje smile
Marije22
Marije22 apr 8 '12
Hoi Moonflowertje!

Heeft jouw droom misschien te maken met het niet tegen kunnen houden van veranderingen? Met een foto houd je vast aan iets, kun je iets voor altijd bewaren, maar in de werkelijkheid is alles voortdurend in verandering. Dat je alleen foto's mag maken op het moment dat je de 'memory card' eruithaalt, blijkt wel dat je veranderingen niet kunt tegenhouden ook al zou je dat willen. Dat een ander jou hier op wijst betekent misschien dat je je voelt alsof je geen controle hebt over deze veranderingen.

Nu weet ik dat je graag mooie foto's maakt dus het fototoestel zou natuurlijk ook kunnen staan voor je fototoestel tongueen dat je het vervelend zou vinden als je je foto's niet zou kunnen opslaan haha laugh

Groetjes, Marije
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 8 '12
thanks, Marije...

Het zou heel goed kunnen wat je schrijft!
En dat ik vaak foto's maak, klopt ook wel...
Maar ik vul ook elke dag de vaatwasser, en daar droom ik niet van wink

groetjes moonflowertje
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 10 '12
Als ik het zo lees dan lijkt het voor mij alsof het fototoestel staat voor het beeld dat jij hebt van de wereld, en hoe je naar de wereld kijkt. Dit beeld is niet meer zoals het was, en als je dit wilt vasthouden, lukt het niet meer. Jouw visie, is werkelijk kapot en functioneert niet meer zoals je gewend bent (verkeerd om foto).

Er is dus iets veranderd in jouw beeld, nu nog tijd om dat te accepteren en voor uit te komen?
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 23 '12
Ik zal het wel moeten accepteren, NiMS!
want het gaat verder...

Gelukkig ben ik iemand die de dingen wel accepteert zoals het komt, en gaat...
soms blijf ik wel even hangen, vooral als het om personen gaat, die even mee lopen op mijn weg...
Maar ik besef wel dat dat bij het leven hoort! en ook dat ieder zijn eigen weg moet gaan...
wat dat betreft vind ik mezelf een soort kameleon die de kleur van de omgeving aan neemt wink

Ik droom echt vaak over een foto toestel valt mij op...
(ik heb een droom-dagboek die ik soms door-lees)
Voor mij persoonlijk staat een camera voor de herinneringen vasthouden...

groetjes moonflowertje
Marije22
Marije22 apr 24 '12
Als foto's maken voor jou symbool staat voor herinneringen vasthouden, en het fototoestel blijkt kapot, ben je dan misschien bang dat je dierbare herinneringen zult vergeten/kwijtraken? Of misschien staat het symbool voor het kwijtraak-proces zelf dat aan de gang is en waar je gewoon geen invloed op kan uitoefenen.
Ik heb voor zover ik weet nog nooit gedroomd over een fototoestel. Zulke dromen vind ik juist interessant.. omdat de symboliek zo helder is. Er zit vast een boodschap in verstopt voor jou, die je blijft ontvangen totdat het ineens helder wordt voor je, of wanneer je er meer aandacht aan besteedt smilezo heb ik wel 30 keer in korte tijd gedroomd dat ik weer verkering kreeg met mijn ex, vervolgens spijt kreeg en het weer uitmaakte,en hij helemaal gek/boos/wanhopig werd tonguede boodschap is eigenlijk nog niet zo helder... Maar ik heb er wel over zitten nadenken en nu gaat het tussen ons weer goed (op vriendschappelijk niveau wink)

Je krijgt een mooi kadootje in de vorm van een symbolisch fototoestel laugh

Groetjes, Marije
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 24 '12
wat ik denk is dat het een verwerkings-droom is
Het had best wel weer goed kunnen komen, maar je moet weten dat hij niet veranderd!
Dat jullie weer normaal met elkaar om kunnen gaan daar komt het op neer, denk ik smile
Marije22
Marije22 apr 24 '12
Je zou heel goed gelijk kunnen hebben.. het is steeds een herbeleving geweest in de vorm van een droom. Een manier van verwerking omdat die verwerking bij mij eigenlijk nooit is gekomen (tenzij er van tevoren op zielsniveau een voorbereiding is geweest op de breuk). En nu droom ik het niet meer, omdat het weer goed gaat tussen ons.
smileik weet het, merk het wel dat hij niet is veranderd. Dat hoeft ook niet. Ik zou ook niet terug willen naar de relatie.. het uitmaken heeft me nu al zoveel moois opgeleverd. En tegelijk heb ik er nog een (halve) vriendschap met hem aan overgehouden!

Zo zie je maar wat je uit dromen kan halen! Vooral bij herhalende dromen smileik vind het zo interessant!

Groetjes, Marije
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 25 '12
Juist herhalende dromen zijn belangrijk want die wijzen op een patroon dat zich ook in jouw eigen leven herhaalt. De herhaling is een aanwijzing dat dit patroon doorbroken wil worden. Dus waar val je in je eigen leven in herhaling en waar mag je iets aan veranderen?
Marije22
Marije22 apr 25 '12
Klopt helemaal smile

Ik viel in herhaling qua partnerkeuze (zelfs in mijn droom zelf was een herhaling zichtbaar: een relatie die uitging, waarna ik het nog een kans wilde geven en het vervolgens weer uit wilde maken). Dat was een duidelijke les...
Al had ik er in dit geval geen droom meer voor nodig, het was me al duidelijk smileIk denk dat er nog even de nadruk op gelegd moest worden.

Groetjes, Marije
Novi
Novi apr 25 '12
Jammer dat mijn droom me niet had duidelijk gemaakt dat ik welgeteld 3 keer dezelfde keus heb gemaakt in het werk.

De 2e en de 3e keer dacht ik echt dat er geen relatie was met de eerste baan waar t niet goed ging.
Toch bleek dat het dezelfde les was. Ik hoop dat ik hem nu goed heb begrepen.
Terug kijkend heb ik wel veel dromen onthouden en opgeschreven, maar dat kan ik er echt niet van maken.

Ik droomde gisteren over ovalen puzzelstukjes . Zag er leuk uit. Maar wat moet ik ermee?

En ik droom ook steeds gezichten, mensen en dieren.
Marije22
Marije22 apr 26 '12
Haha dat denk ik ook altijd Novi, wat moet ik ermee...
Je kan dromen tot in detail gaan uitpluizen.. maar zeker weten van de betekenis doe je nooit.

Weet je de context nog van de droom met de ovalen puzzelstukjes?
Novi
Novi apr 26 '12
Nou, volgens mijn herinnering geen context bij...
Ik zag gewoon die stukjes een paar waren in elkaar ( 4 denk ik) en er waren ook nog losse. Ze bewogen zo naar elkaar en van elkaar af.

Het gevoel dat ik erbij had was: "het past"

Dusuhm iets past Hahaha.

Betekenen symbolen in een droom voor ieder hetzelfde? Of juist wat anders.
Marije22
Marije22 apr 26 '12
smile
Ik denk dat symbolen voor iedereen iets anders kunnen betekenen. Net zoals iedereen beelden/projecties heeft bijvoorbeeld van hoe een ander is.. hecht iedereen weer een andere betekenis of interpretatie aan hetzelfde ding. Een schaar zou voor mij kunnen betekenen, dat ik koorden zou moeten knippen die verbonden zijn aan bepaalde personen (ik verzin maar iets), maar voor een ander kan de schaar een heel andere betekenis hebben.. als je kapster bent kan de schaar symbool staan voor je werk. Als de kapster een hekel heeft aan haar werk kan de schaar weer staan voor iets waar ze een hekel aan heeft laugh
Uiteindelijk kun je alleen in jezelf gaan graven om de betekenis van een symbool te achterhalen.. Daarom denk ik dat dromenboeken waarin symbolen en uitleg staan beschreven wel behulpzaam kunnen zijn, omdat ze je hierbij op weg kunnen helpen, maar dat aan geen symbool een vaste betekenis te koppelen is. Je gevoel bij een symbool is veruit het belangrijkste smileIk vind het daarom erg interessant/waardevol als ik nog weet hoe ik me in een droom voelde.. dat zegt vaak al veel over de betekenis van de droom.

Een puzzel kan zo ook van alles betekenen... Ben je een puzzelaar? Ken je iemand die graag puzzelt? Ben je iemand die goed kan analyseren? Had je in de droom het gevoel dat 'de puzzelstukjes op zijn plek vielen'? Wat voor gevoel heb jij bij een puzzel smile
In de mooiste symboliek staat de puzzel die in elkaar past voor duidelijkheid.. iets wordt je helder/lijkt ineens logisch. Het kan ook zijn dat delen van een geheel weer een geheel worden (of zich losmaken van het geheel); dat de puzzel je iets vertelt over een verbondenheid. Zijn er mensen in je omgeving waar je je nu meer verbonden mee voelt? De losse stukjes kunnen staan voor contacten waar je je minder verbonden mee voelt. Je gevoel erbij is heel belangrijk; 'het past' geeft denk ik weer dat jij je prettig voelt bij iets dat duidelijk wordt voor jou, of bij een nieuwe verbinding die je (onder)bewustzijn heeft opgemerkt. Er kan letterlijk iets of iemand passen bij je eigen trillingsniveau, een 'klik' zijn.

Misschien kom je hier iets verder mee smile
Puzzelen met dromen is ook altijd leuk, vind ik wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 26 '12
De stukjes die eerst nog los van elkaar waren, blijken allemaal 1 te zijn
een en de zelfde ovale cirkel shocked

Eigenlijk hoort jou hele leven hierbij, vanaf 0 tot nu... en verder tongue
vanaf jou eerste ervaring en dan telkens weer een ring eromheen bij de volgende ervaring...
Je kan het ook zien als een poppetje in een poppetje in een poppetje enz
Ik denk dat de puzzelstukjes symbool staan voor de levenslessen...
Het gaat daarbij niet om verkeerde keuzes, maar meer om de ervaringen om je sterker te maken...
Jou bewust te maken dat alles wat je meemaakt, bij jou leven hoort
zoals we allemaal 1 grote puzzel zijn (17 miljard stukjes)
haha smile
Zelf gebruik ik altijd de puzzel als symbool dat we allemaal 1 zijn, waarbij iedereen zijn stukje bijdraagt om dat ene grote geheel te vormen... het "collectieve bewustzijn" )
Iedereen heeft zijn eigen plekje, en zijn eigen stukje van het plaatje... Het is daarbij de bedoeling dat je accepteert welk stukje je bent uit die enorme puzzel...
zonder jou (met al jou ervaringen en levenslessen) is de puzzel niet compleet...
De puzzel word wel aan gene zijde gevormd...
het is de bedoeling dat de puzzel weer compleet wordt...
Het stukje krijgt zijn kleur en glans door het leven op de aarde te leven...
Sommige maken er een zooitje van, dan is het puzzelstukje vaal of dof... dus dan kan je weer terug naar de aarde omdat de levenslessen niet goed begrepen zijn...
Tenminste zo zie ik dat dan hè? laugh

groetjes moonflowertje
Novi
Novi mei 1 '12
Mooie verklaringen! whistle
Het afgaan hoe iets voelt in een droom is meestal voor mijzelf wel het belangrijkste, ook in dit geval. Een puzzel op zich zegt mij weinig. De vragen die Marije schrijft die stel ik me dan ook zo. Dat klopt er ook bij voor mijn gevoel.

Iets (analytisch of iets in een levensles of iets anders) valt dan op zijn plek in het onderbewuste.
Leuk om te onderzoeken, jammer dat ik mijn vinger er niet op kan leggen. Zoals vaak met dromen het geval is.

Had weer een paar hele vage vannacht.
smirk

Jou puzzelstukjes omschrijving klinkt heel duidelijk moonflowertje. Aangezien een puzzel voor mij plat is, had ik zelf nooit voor dat veerbeeld gekozen. Alleen denk ik dat het voor veel mensen duidelijk maakt hoe alles eigenlijk 1 is. grin
JAKEA
JAKEA apr 17 '13
Iemand wijst me er op dat ik nog wel foto's kan maken als ik het opslag-ding eruit haal...




_________________
buy runescape gold|runescape gold|wow gold|Rs gold

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki