Loading...
nl

gevangen in materie

amor
amor dec 17 '11
’s Avonds als ik slapen ga
maak ik hele verre reizen
Ik ontmoet lieve mensen
waarvan ik op aarde alleen kan dromen
Ik kom op mooie plekken
plekken die mooier zijn dan ons beeldend vermogen
Maar ’s ochtends als ik wakker word
kijk ik eens rustig om mij heen
Beseffend dat die hele lieve mensen
op aarde niet bestaan
Beseffend dat ik op die hele mooie plekken
Met mijn lichaam nooit zal komen
De wereld is klein en pijnlijk in een lichaam
Soms wil ik voor eeuwig slapen en voor altijd een ziel kunnen zijn.

Ik bedoel het niet zo somber als het kan overkomen trouwens :P:).
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 17 '11
...

Het roept bij mij de gedachten op van...
Awww, meisje toch...
Je hebt echt het vertrouwen in de mens verloren, hè?
Ik vind dit heel erg voor je!...
Toch komt er een moment, waarop je ineens bewust bent, dat je niet afhankelijk bent van een ander!
Dat jij net als alle mensen een uniek persoontje bent!
Geloof me... Als je dit zal inzien, allemaal...
Dan heb je het overwonnen, en sta je er boven...
Niets zal jou dan nog kunnen kwetsen of pijn doen!
De wereld is een soort van school...
Waar het nu eenmaal niet altijd plezierig is...
Maar toch als je wat ouder bent, zal je weer verlangen naar de tijd, dat je op school mocht zijn!
en heb je ineens alle leuke herinneringen , ook weer terug!
Ik snap heel goed, waar je jezelf door heen sleept...
Elke dag maar weer...
Maar er ligt iets moois in het verschiet!
De dingen die je pijn doen, en kwetsen zullen je uiteindelijk
sterker maken!

Mooi geschreven, Amor wink
Groetjes moonflowertje smile
amor
amor dec 17 '11
Oh sorry, ik wilde er niet zon negatieve gloed aan geven, ik wilde gwn duidelijk maken hoe fijn de zielenwereld is smile. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mensen nee, maar ik sommige wel hoor:), sommige mensen zijn te vertrouwen en andere niet. Ik weet dat er iets moois is, na regen komt zonneschijn smile. Ik weet dat ik leer om sterker te worden, maar soms zou ik gewoon alleen een ziel willen zijn smile.
Petra
Petra dec 18 '11
Heerlijk om zo te mogen en kunnen reizen,daar kom je een manier van zijn tegen waar we uiteindelijk allemaal naar toe groeien. Ik kan me best voorstellen dat je af en toe ook moeite hebt om weer terug te schakelen en de andere wereld vrij van belemmeringen weer los te laten om weer te zijn in het hier en nu. Deze film laat iets zien over die realiteiten, een fragment. http://www.youtube.com/watch?v=teSH2mgbnJE&feature=related
amor
amor dec 18 '11
Dankje, super mooi filmpje petra, dankje smile. Eens kijken of ik die film ergens op de kop kan tikken smile. De twee werelden samen laten gaan is idd het beste, maar toch net iets makkelijker gezegd dan gedaan tongue.
Petra
Petra dec 18 '11
Zo is het lichtenliefde, zo ontstaat onze innerlijke drijfveer om ergens te komen. Lange tijd kon alles maar, niets was te gek (al beseffen veel mensen dat niet eens), maar nu ontstaan vanuit die beperkingen weer idealen. leren mensen met minder geld weer samenwerken en creatief te zijn, samen tot oplossingen te komen. Natuurlijk, Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.Ik denk dat heel erg veel mensen worstelen tussen willen, kunnen en durven. Ons hele systeem laat zien dat de mensheid zoekt naar een nieuwe balans en ik geloof dat we het kunnen, jij ook volgens mij?
amor
amor dec 18 '11
Straks vallen veel beperkingen weg, want als in 2012 de wereld vergaat zoals ze dat zeggen, valt het hele geldsysteem weg. Dan is er geen rijk of arm meer en moeten we samenwerken om te overleven. Niemand valt meer buiten de boot, want je hebt elkaar nodig. Dan wordt iedereen duidelijk gemaakt dat wij ook maar dieren zijn en helemaal niet zo superieur als wij denken, dan worden we weer zoals de tweede wereld ons had bedoeld. Zoals we ooit zijn ontstaan, zoals we weer gaan worden.

En een nieuw balans vinden begint bij onszelf, als je zelf in balans bent kan je iets veranderen, anders niet smile.
Petra
Petra dec 18 '11
Helemaal mee eens lichtenliefde, die beste beentjes beginnen in onze directe omgeving. Houden van mensen zoals ze zijn, het beste in ze willen zien en over onze eigen onvolkomenheden en die van anderen heen kunnen stappen.

Amor, geloof jij zelf dat de wereld vergaat in 2012? (Ik heb zelf een andere visie, 2012 is nu, maar ben benieuwd naar de jouwe)
amor
amor dec 18 '11
Ik geloof niet in het vergaan van de wereld, maar de wereld is sterk aan het veranderen, nu al. Ik denk dat 2012 echt de omslag gaat worden. De tweede wereld is niet blij, met hoe het hier gaat, ze proberen van alles, maar het lukt hun niet het hier weer te krijgen, zoals zij het graag hadden gezien. Daarom denk ik dat als er voor 2012 niet iets echt ingrijpend gaat veranderen, door de mensen op aarde, dat de tweede wereld iets ingrijpend gaat veranderen op aarde. Dat is niet slecht, of eng, het is gewoon nieuw. En wij mensen zijn bang voor nieuwe dingen, daarom hebben de maya's beschreven dat de wereld vergaat, omdat het zo nieuw gaat worden, maar de wereld gaat niet vergaan, de wereld gaat veranderen.
amor
amor dec 18 '11
mooi gezegd lichtenliefde smile
Ariel
Ariel dec 19 '11
Ik herken me er enorm in Amor.
Ik heb het ook geregeld en dan wordt je wakker en dan denk je:"kan ik niet weer terug naar die heerlijke plek?"
Ik wil helemaal niet dood of zo ,maar het is zo'n verademing om in zo'n liefdevolle wereld te zijn.
En ja dan wil je de liefde die je voelde uitdragen naar de wereld en dan ben je helemaal wakker,want veel mensen zitten daar totaal niet op te wachten.

Zoals je al begon over 2012:
Ik denk dat de mensheid veranderd inderdaad en niet de aarde vergaat zoals altijd geleerd in de kerk etc.
Je ziet het nu al aan al die nieuwetijdskinderen.
Alleen moeten we ons niet teveel focussen op een wonder of zo; het is de datum en de engelen verschijnen met harpen en iedereen is ineens blij,want ik denk dat het jaren gaat duren voordat het echt gebeurd.
De mensen moeten van binnen veranderen.
Nu zijn nog de volwassen(de niet nieuwetijdsmensen) aan de macht.
En ja die maken er een aardige bende van met hun hang naar geld en macht.
Als de nieuwetijdskinderen volwassen worden dan zal het pas echt gaan beginnen denk ik.
En voordat ze met hun lieve karakters de anderen overtuigt hebben....
De ander die schreeuwt om zijn eigen pijn te verbergen die daardoor niet weten wat echte liefde is.
Die denken gelukkig te worden door de ander te overschaduwen.
Voordat deze mensen overwonnen zijn dan zijn we al een tijd verder.
Ik weet niet of ik dat nog ga mee maken in dit lichaam.
En ik ben nog maar 35.
Ik ben ook een nieuwetijdskind die volwassen is geworden ,maar er zijn er nu nog te weinig.
Ik denk dat we als voorlopers de paden klaar maken voor het echte liefde leger.
amor
amor dec 19 '11
Ik denk niet dat er te weinig nieuwetijdskinderen zijn, ik denk alleen dat macht en geld te veel overheerst, waardoor je de nieuwetijdskinderen niet hoort. Want de mensen die kikken op macht en geld willen heel graag macht en dus de leiding hebben, terwijl de mensen die leven op liefde, die wil niet hebben en daardoor ook niet de leiding zullen krijgen. Maar op een dag zal er verandering komen en zullen alle nieuwetijdskinderen zich samenvoegen om mooie dingen te bereiken en die dag ligt in 2012 smile.
Ariel
Ariel dec 19 '11
Ik hoop het wel dat ik het mee mag maken.
Zal geweldig zijn.
En ach al ben ik dan hier niet meer als mens ik kan altijd de aarde nog even bezoeken vanuit het hiernamaals.
Wat ik geheid zal doen om dochterlief te steunen en te zien.
Ze kan nu ook met de overledenen praten dus zal ze mij ook zien.
amor
amor dec 19 '11
Eigenlijk maken we het al mee, als je goed oplet zie je dat er al veel veranderd is inmiddels, tja en wieweet maken wij de grote ommekeer ook nog mee smile. Das trouwens wel fijn om te weten dat je altijd bij je dochter kan blijven smile
Ariel
Ariel dec 19 '11
Ja soms maak ik me wel eens zorgen dat ik te vroeg ga alleen maar omdat zij zich misschien niet zou kunnen redden.
Toch is het wel zo dat ze me altijd zal kunnen zien ,omdat ze die gave heeft ontwikkeld.
Dus waar maak ik me dan eigenlijk zorgen om?
Nou ja ik geniet enorm van haar en ga er vanuit als bejaarde vrouw deze aarde te verlaten wink
amor
amor dec 19 '11
Je moet erop vertrouwen dat je nooit te vroeg gaat, want het universum is goed geregeld. Als zij het niet zonder jou redt, dan ga jij nog niet heen. En als je wel heen gaat, dan kan ze het zonder jou redden ook. Het universum doet geen domme dingen smile.
Petra
Petra dec 20 '11
Origineel bericht van: amor
Eigenlijk maken we het al mee, als je goed oplet zie je dat er al veel veranderd is inmiddels

Amor nog bedankt voor je antwoord over 2012.
Ik geloof ook dat het al in een vergevorderd stadium is, er worden nu zo snel, zo veel veranderingen doorgevoerd, er komt zoveel aan het licht in het leven van mensen, maar ook op politiek en economisch vlak. Drie gewelddadige leiders in het midden-oosten zijn afgezet, de euro-crisis, de wereldwijde opstanden. Alles staat te wankelen momenteel in het 'klein' en in het 'groot' tot het moment aanbreekt en we er op een dag getransformeerd uitstappen. Ik merk het bijvoorbeeld ook aan gebeurtenissen waarin iemand mij bv veroordeelde ergens op en precies een week later zélf hetzelfde voor de kiezen kreeg. Alsof de cosmos zegt, wat je geeft krijg je terug en dan niet na een paar jaar, die cosmische antwoorden lijken wel binnen enkele dagen of uren te komen soms!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki