Loading...
nl

Wil iemand gokje wagen?

amor
amor dec 15 '11
Zou iemand mijn foto willen lezen? Ik heb niet specifiek een vraag, maar ben wel erg benieuwd naar wat jullie zien :-)
https://picasaweb.google.com/lh/photo/EcG2gg2l1WAHSRL31tRCNYLooFlbeVYnF6Olv2VLSpo?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/10756128039...384242286289794
Alvast Bedankt laugh
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 16 '11
Ik wil wel...
Alleen heb het bad vol laten lopen 1,5 uur geleden dus doe ik morgen wel ff wink
groetjes moonflowertje
amor
amor dec 16 '11
graag, ben super benieuwd smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 16 '11
Wat ik zie, Amor... is een ontzettende lieve meid
er gaat zo'n rust van jou uit!
Je straalt met je ogen een enorm vertrouwen en wijsheid uit...
Ik heb bij jou een beetje het gevoel dat je eigenlijk een jeugd achter de rug hebt, waar je nogal door bent beschadigd...
Beschadigd in je vertrouwen in mensen, en moeite hebt met contact maken, met anderen...
Je bent naar de buitenwereld toe een tikkie verlegen...
( onzeker)
Van binnen weet je wie je bent!
Je bent je bewust van het feit dat alles een doel heeft, al heb je soms wel zoiets van: dit had ook anders gekunnen...
Ergens van binnen voel ik een herkenning bij jou, maar kan er geen vinger opleggen, zegmaar!
Het is het gevoel van, Kom uit je schulpje!
(zelf heb ik ook niet zo'n leuke jeugd gehad... ergens denk ik dat dat er mee te maken heeft!)
Blijf niet hangen in de dingen die achter je liggen...
Verwerken komt met de tijd!
stukje voor stukje, niet alles tegelijk!
Ooit zal je kunnen vergeven...
Als je inziet dat sommige mensen nu eenmaal nog niet zo ver zijn als anderen... Dat het vaak door onwetendheid (woordengebrek) is
dat mensen meteen beginnen te slaan, en het is dus uiteindelijk de onzekerheid (angst) van diegene is wat escaleerd...
Wat belangrijk is, het heden en de toekomst...
Het verleden neem je toch wel mee, het is de schade en de schande die je wijs maken... (levensles)
Je bent nog jong... en je leven ligt nog voor je!
Geniet van de dagelijkse dingen...

Ik doe voor jou ook een tarotlegging, omdat ik niet precies weet wat ik zou moeten vertellen?
Je hebt niet echt een vraag, dus met de kaarten, heb ik een hou-vastje... zegmaar wink

----------------------------------------
Amor:
Persoonskaart: Hogepriesteres

Verleden: Gerechtigheid
Heden: De dwaas
Toekomst: De wereld

-----------------------------------------

Als Persoonskaart draaide ik de Hogepriesteres om voor jou:

Deze kaart staat voor onze onbewuste krachten, onze intuïtie en ons vertrouwen in het leven.
Deze kaart symboliseert de verborgen waarheid die zich aan onze bewuste geest onttrekt.
Op het terrein van werk geeft De Hogepriesteres aan dat het met het thema van deze kaart te maken heeft,
zoals dat bijvoorbeeld het geval is op esoterisch of therapeutisch gebied,
of ze toont ons de houding die we ten opzichte van ons werk zouden moeten innemen:
geduldig en met een ontvankelijke geest, ons laten leiden door onze innerlijke stem.
Met betrekking tot ons bewustzijn symboliseert zij een periode van onbewuste beelden en creatieve dromen.
In onze persoonlijke relaties staat De Hogepriesteres voor begrip en genegenheid,
voor intimiteit en zielsverwantschap.
En ook voor de zekerheid dat een onzichtbare band ons met onze partner verbindt.
Zij is samen met De Hiërofant en De Ster een van de drie beschermende kaarten van de Tarot.
------------------------------------------

Voor het verleden heb ik de Kaart Gerechtigheid om gedraaid...

Deze kaart staat voor het objectieve inzicht en een bewust en overdacht gevormd oordeel.
Het dagelijkse leven ervaren we momenteel als een spiegel, gedragen we ons eerlijk en oprecht, dan wordt ons handelen overeenkomstig gehonoreerd,
maar waar we met twijfelachtige middelen proberen iets te bereiken lijden we schipbreuk.
Deze kaart drukt een grote mate van zelf verantwoordelijk zijn uit, voor alles wat we ervaren dragen we onze eigen verantwoordelijkheid.
Deze kaart staat ook voor eerlijk zaken doen met de daarbij passende beloning.
Op het niveau van bewustzijn symboliseert De Gerechtigheid een fase van nuchterheid en verzakelijking
waarbij niet ons gevoel de doorslag geeft, maar ons logisch verstand.
Op het vlak van persoonlijke relaties hoeft deze kaart niet persé gelatenheid aan te geven,
maar kan ook duiden op vastgelopen betrekkingen.
Het hoofdthema van deze kaart is: Zo men doet, zo men ontmoet.
----------------------------------------

Voor het heden: De Dwaas

De Dwaas toont het kind in ons en staat voor ontvankelijkheid en een levenslustige zorgeloosheid.
Wanneer De Dwaas zich voordoet betreden we vaak zonder kennis vooraf een nieuw levensterrein.
Deze kaart wijst op verfrissende ervaringen die meestal chaotische trekjes hebben,
maar die - zelfs als we onderuit gaan - geen wezenlijk gevaar inhouden.
Ten aanzien van ons werk betreden we nieuwe terreinen met de bereidheid om ons zonder voorbehoud vertrouwd te maken met nieuwe opgaven.
Met betrekking tot gebeurtenissen kan De Dwaas wijzen op idiote gebeurtenissen of onverantwoordelijk gedrag.
Op het niveau van bewustzijn staat deze kaart voor het wonderlijke en het verbazing-wekkende.
Op het terrein van persoonlijke relaties zien we vooral zijn levenslustige, vrolijke kant.
Ook hier kan hij op onverantwoordelijkheid wijzen, maar meestal is het toch een verwijzing naar een vreugdevol, ongecompliceerd samenzijn.
---------------------------------------

Voor de toekomst: De Wereld

Deze kaart vertegenwoordigt voldoening, het eindpunt van de reis, de voltooiing van een cyclus.
We zijn gearriveerd en hebben ons doel bereikt. Een hervonden eenheid en de ervaring van harmonie en een blijde afloop.
De Wereld is nauw gerelateerd aan het Rad, de cyclische voortgang der tijd en onze menselijke ervaring.
Op het niveau van innerlijke ervaring is dit een kaart van zelfkennis, van vreugdevolle wijsheid en het geeft aan dat we een beslissende stap hebben gezet
op weg naar authenciteit en volledigheid.
Op het terrein van gebeurtenissen staat De Wereld voor gelukkige tijden,
waarin we van ons bestaan kunnen genieten. Deze kaart kan ook betekenen dat we internationaal contact hebben of (gaan) reizen.
Ten aanzien van persoonlijke relaties symboliseert De Wereld dat we ons in onze relatie thuis voelen,
of zij kondigt de komst van een nieuwe partner aan.

Bron:http://www.catharinaweb.nl/tarot/

Ik hoop dat je er iets mee kunt?
groetjes moonflowertje smile
amor
amor dec 16 '11
Het verbaasd mij eigenlijk dat je zegt dat ik rust uitstraal, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht. Dat ik beschadigd ben in mijn jeugd klopt zeker, dat heeft mij wel voor altijd getekend, maar het heeft mij ook gemaakt wie ik ben smile. Het klopt ook dat ik geen mensen vertrouw, maar daar heb ik persoonlijk ook geen behoefte meer aan. Contact maken is inderdaad ook een probleem voor mij, omdat ik bang ben voor het oordeel van andere. Verlegen lijk ik inderdaad, maar dat ik meer omdat ik bang ben voor de wereld om mij heen.
De toekomst voorspeld ook goede dingen zie ik smile. Een blijde afloop, wat wil ik nog meer smile. Ik ben wel van plan in de toekomst veel te gaan reizen en hopelijk emigreren, dus hopelijk heeft de wereldbol gelijk smile. Ik ben heel blij met de toekomst voorspelling, daar wil ik wel in geloven :), zo doorgaan, dan ga ik het wel bereiken toch?

Ik heb nog als vraag, of iemand misschien iets ziet, op het gebied van mijn gezondheid en studie. Ik ben benieuwd en heel erg bedankt voor je reactie MoonFlowertje smile. Ik kan er zeker wat mee!!

Die dwaas vind ik wel grappig dat je die hebt getrokken smile. Ik heb pas weer een depressie overwonnen, dus je kan wel zeggen dat ik een nieuw levensterrein betreed op het moment.
Petra
Petra dec 18 '11
Er is een oud gezegde: Je krijgt niets in je leven voor, dan wat je niet aan zou kunnen. Zoals heel veel mensen heb je een pittige reis achter de rug en nu ben je aan het ontwaken. Het is erg belangrijk dat je jouw keuze om hier op aarde te zijn volledig accepteert, dat is nodig om jouw leerproces, jouw zielenreis hier te voltooien. Je hebt pittige lessen uitgezocht, maar die kun je aan, want je hebt alle hulp en gereedschappen bij je. Je bent een mooie ziel, die bepaalde dingen wilde leren deze keer, aanvaard die lessen, maar sla het stof van je kleren, blijf niet hangen in oude ervaringen, maar durf in je eigen kracht te staan en de keuzes te maken zoals ze jou goed voelen, ongeachte wat anderen zouden kunnen vinden of zeggen. Laat ze maar, zij hebben hun lessen en één ervan is van jou te accepteren dat JIJ doet wat JIJ denkt dat goed is, want alleen jij bent de bestuurder van je lichaam en meeste over jouw eigen leven. Jouw levensles is 'op eigen benen staan' je niet afhankelijk maken van het oordeel van anderen, maar je eigen oordeel (oordeel=keuze en is niet negatief) te volgen. En daarbij lieve meid, voor jou belangrijk om die piekermomenten te leren controleren, dat kun je bij een goede yogadocent leren. Geniet, geniet niet alleen van de zielenreizen, maar ook van de aardse dingen en begrijp dat ook zij zielen zijn die ongeacht hun uiterlijk, met jou zijn neergedaald. (ik heb dit enorm snel en 'gestuurd' zitten typen trouwens). Hoop dat je er iets mee kunt. Wees de zon in je eigen leven, wacht niet op anderen, dan wacht je veel te lang, omdat het jouw les is hier zelf je geluk te maken.
Petra
Petra dec 18 '11
P.s. een studie op het sociaal of genezende vlak zal je goed liggen. Dat kan met mensen maar ook met dieren zijn. Ik vermoed dat het laatste je iets meer rust zal geven omdat dieren authentiek zijn en daar voel jij je prettig bij. Over je gezondheid zie ik geen zorgen, emoties en te veel (angst) gedachten zetten je lichama vast op den duur, niet dat je nooit eens last van je blaas of nieren zult hebben (bijvoorbeeld) maar aan jou de taak jezelf te helen, te bewegen en je plekje op aarde in te nemen, dat heeft een positief effect op jouw totale functioneren.
amor
amor dec 18 '11
Dankje voor je reactie petra smile. IK herken mij eigenlijk wel is alles wat je zegt smile. Ik ben mij ervan bewust dat alles wat gebeurd is om mijn dingen te leren, ik twijfel wel aan mijn kunnen, al is dat eigenlijk niet nodig smile. Het klopt wel dat ik in oude ervaringen blijf hangen, ik zie het nu wel in, dus dat zal ik hopelijk snel veranderen tongue. Ik heb tot nu toe eigenlijk mijn hele leven mijn best gedaan om andere leuke dingen over me te laten denken, ik vind het moeilijk te zijn, omdat ik bang ben dan niet geaccepteerd te worden. En piekeren is ook echt mijn ding, ik zal kijken voor yogadocent, bedankt voor de tip smile. Wat je noemt studie is wel waar ik nu het meest naar kijk, dus dan zit ik blijkbaar dit keer wel goed smile. Gelukkig is me gezondheid goed, kan ik een dokter bezoek nog even uitstellen en mijzelf in evenwicht herstellen smile. Bedankt voor je reactie, het klopt helemaal smile
Petra
Petra dec 18 '11
Knap datje er zo in staat. Door vrede en rust in jezelf te vinden en je gedachten te reguleren (yoga) komt die acceptatie vanzelf. En een keertje terugvallen is ook niet erg, hebben we allemaal wel eens! Let niet op onze maatschappij daar ligt de lat belachelijk hoog soms, volg gewoon je eigen weg en als je daarin gelooft is er geen mens die naar je kraait hoor (dwz tot op zekere hoogte smileWelke studie overweeg je momenteel?
Petra
Petra dec 18 '11
Als je trouwens fysieke klachten hebt die jouw belemmeren, mag je een huisarts altijd om advies vragen, daar is de huisarts voor. Het zijn mensen die arts zijn geworden omdat ze mensen willen helpen wink
amor
amor dec 18 '11
diergeneeskunde, maar daar ga ik de loting nooit halen. Nu kijk ik vooral naar pedagogische wetenschappen en academische pabo. Ik heb paar maanden Spaans gestudeerd, maar dat ga ik niet opnieuw oppakken. Ik ben er nog niet zeker van wat ik ga doen, ik weet nog niet zeker of ik wel weer wil gaan studeren, omdat ik bij voorbaat al doodsangsten uitsta als ik er aan denk op het moment. Maarja, tijd zat om na te denken tongue
amor
amor dec 18 '11
Ik heb redelijk wat lichamelijk klachten nu, en de huisarts zegt dat ik misschien de pijn wel voel, maar dat de pijn er niet is. En een deel van de pijn is stress. Ik mag doorverwezen worden naar het ziekenhuis voor onderzoeken, maar dat doe ik dan toch maar niet. Dan vertrouw ik erop dat ze gelijk heeft dat het mijn geest is die mijn lichaam pijn doet. smile
Petra
Petra dec 20 '11
Origineel bericht van: amor
diergeneeskunde, maar daar ga ik de loting nooit halen. Nu kijk ik vooral naar pedagogische wetenschappen en academische pabo. Ik heb paar maanden Spaans gestudeerd, maar dat ga ik niet opnieuw oppakken. Ik ben er nog niet zeker van wat ik ga doen, ik weet nog niet zeker of ik wel weer wil gaan studeren, omdat ik bij voorbaat al doodsangsten uitsta als ik er aan denk op het moment. Maarja, tijd zat om na te denken tongue


Leuk om terug te lezen dat dit ook klopt met jouw keuzes. Al is binnen een systeem werken niet echt jouw ding, als je doorzet hebt je wel een geweldige studie gedaan in een richting die bij je past, het zal hoe dan ook weer een tijdje doorzetten zijn. De aanhouder wint! :)Waar komen die angsten dan vandaan in combinatie met studeren? Fijn dat de huisarts je serieus neemt.
amor
amor dec 20 '11
Weet niet echt, krijg het gewoon erg benauwd als ik er aan denk. Ben bang dat ik niet tussen de andere studenten zal passen en dat ik niet goed genoeg kan leren om de studie met succes te voltooien. Tja bang voor teleurstelling denk ik tongue
Petra
Petra dec 21 '11
Mag ik dat samenvatten als faalangst?
Daar is wel iets mee te doen. Faalangst kan je leven behoorlijk in beslag nemen en dat is zo jammer van je kwaliteiten! Ik heb zelf ervaren/en ervaar nog dat je dromen kunt verwezenlijken als je er werkelijk in gelooft, maar ik heb ook ervaren/en ervaar nog dat het bij mijn angsten hetzelfde werkte. In wezen wordt alles wat je gelooft je eigen werkelijkheid. Vond dat voorheen altijd moeilijk te begrijpen, maar toch weet ik nu dat het waar is.

Go for it amor, je nick name zegt het al, hou van...?
Morgana
Morgana dec 22 '11
ik heb voor jouw een elfenkaart getrokken en dit in combinatie met je foto zegt mij dat je iets met kinderen moet gaan doen. Ik trok de Kinderen kaart en elfen hebben vertrouwen in hen vanwege hun puurheid,hun geloof en en ongekunsteldheid. Dit lees ik ook in jouw foto. Jij hebt een enorme verbondenheid met kinderen. Ook wil je innerlijke kind nog graag spelen. Dit verklaard jouw "faalangst" het is ook een angst voor het volwassen worden wat je onbewust onderdrukt.
amor
amor dec 22 '11
Ja faalangst heb ik wel haha smile. Ik krijg al een black-out als ik mijn pincode moet weten bij de kassa, maar ik heb een diploma gehaald dus er is nog hoop laugh. Ik verlang er wel erg naar om een keer te voelen wat onbezorgd kind zijn is, maar bang om volwassen te worden ben ik niet echt. Ik wil gewoon niet zo worden, zoals de maatschappij heeft bedacht wat volwassen zijn is, ik ben uniek, daarom wil ik niet volwassen worden. Ik heb wel altijd met kinderen gewerkt bij me vrijwilligerswerk, dat vond ik wel ontzettend leuk, dus je kan er wel eens gelijk in hebben dat ik iets met kinderen moet gaan doen :), groetjes, amor
Petra
Petra dec 22 '11
Wat mij betreft kunnen er geen authentieke mensen genoeg in de maatschappij zijn, ik denk ook dat veel mensen er aan toe zijn van het onpersoonlijke af te willen en juist weer echtheid en contact met elkaar zoeken. Door authentiek te zijn geef je dat voorbeeld en inspireer of motiveer je de mensen om je heen ook zo te mogen zijn (als ze dat willen). Natuurlijk, authentieke mensen krijgen eerder waardering of juist kritiek, immers ze durven hun kleur te bekennen, hun werkelijkheid te laten zien. Authentieke mensen zijn een beetje als hoge bomen, ze vangen veel wind en dat is iets om gaandeweg van je af te laten glijden. Een prachtige, oorspronkelijke boom staat waar die staat, of je er nu van houdt of niet, de boom trekt zich daar niets van aan en groeit lekker door naar het licht naar beste kunnen en volgens het natuurlijk proces. Om je faalangst te hanteren is het belangrijk dat je onderzoekt waar die (hoge eisen) vandaan komen, zelf beoordeelt hoe reëel die eisen eigenlijk wel of niet zijn en vervolgens voor jezelf besluit of je daar wel of niet aan wilt voldoen.
amor
amor dec 23 '11
Mooi gezegd petra smile. Ik zeg altijd maar, als je boven het maaiveld uitsteekt wordt je afgekapt. IK ga lekker doorgroeien LOL smile. Tjah Ik wil gewoon perfect zijn en aan iedereens verwachtingen voldoen en laten zien dat er echt een rede is om trots op mij te zijn. Ik leg de lat erg hoog voor mijzelf, zo hoog dat ik de lat nooit haal en dus altijd teleurgesteld ben in mijzelf. Tjah en toen werd ik bang de verwachtingen niet te halen en kreeg ik faalangst, maar krijgen was makkelijker dan eraf komen tongue.
Petra
Petra dec 23 '11
Ja zo gaat dat he? Heb ik gelukkig nooit...grin( blush)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki