Loading...
nl

herkennen van een begaafd iemand

IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos dec 12 '11
Wat ik me afvroeg, herkennen mediums/paragnosten andere mediums en paragnosten (al dan niet beginnend) op straat of waar dan ook?
Het lijkt me aan de ene kant niet, immers we zijn allemaal mens, en zitten in leerfases, maar aan de andere kant, worden ze wel herkent.
Maar ook weer afhankelijk van het trillingsgetal van het medium, want ook hierbij is er weer onderscheid te vinden (ook bij de mens, want het trekt elkaar aan of stoot af)

Ik weet niet of er hier ook mensen zijn die op beursen werken, en of die meteen andere mediums in spe direct herkennen?

Wat is jullie visie hierbij?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 12 '11
Ieder mens is paranormaal begaafd!...
Eigenlijk is het gewoon normaal...

bij sommige mediums/ paragnosten en reiki masters voel- weet en zie ik dat ze al heel erg ver zijn...
bij anderen zie-weet en vooral voel ik wel dat ze verkeert bezig zijn, ze willen anderen zo graag helpen, maar verzinnen een hoop erbij om maar interessant te doen, zegmaar...
ook besef ik, dat het ook een leerproces is voor hun...
Een medium/ paragnost werkt vanuit zijn bewustzijn samen met hun begeleider(s) (gids(en) )
Die geven de nodige informatie dmv gevoel, weten, zien, horen, ruiken, schrijven, en zelfs door je dromen...
sommige gaan daarvoor heel ver! ( in (half) trance gaan bijv)
dat vergt een hoop energie...
Ook de band met je gids moet daarvoor erg goed zijn...
Mijn gids bijv. doet een hoop symbolisch...
En de boodschap die ik dan krijg, snap ik pas achteraf...
Ik heb wel eens gevraagt: waarom zo symbolisch?
Ik kreeg als antwoord; sommige dingen die gebeuren, moeten zo gebeuren...
Als ik heel duidelijk ga vertellen wat er gaat gebeuren, ga je er alles aan doen om dit te voorkomen, wat niet de bedoeling is!
Ik vertel het je in symbolen, zodat je er op voorbereidt bent...
Jou onderbewuste snapt de boodschap heel goed!
Anders kun je ook niet zeggen, achteraf, ... zie je wel? ik wist het, of ik had het kunnen weten? of ik heb het gedroomd, in symbolen?
Soms vind ik het echt heel erg!
ben ik dagen uit mijn doen!
... gewoon kwaad op mijn gids!
Dit is een leerproces, weet ik nu...
En de lessen worden steeds moeilijker...
( maargoed, ik weet ook dat het me sterker maakt! )
eigenlijk sta ik ook maar in de kinderschoenen smile

groetjes moonflowertje wink
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc dec 12 '11
Ik sluit me helemaal aan bij MoonFlowertje!
Ik voel ook anderen heel goed aan. Maar zou je hier constant voor open staan dan zou je stapelgek worden.
Ik heb enorme voelsprieten en voel de situatie (of energie) vaak feilloos aan. Ik voel zelfs soms andermans lichamelijke gesteldheid zoals bijvoorbeeld pijn. Echter, ik sluit me vaak bewust af voor andermans energie. Het is HUN energie, hun karma en leerweg en niet die van mij.
Op mijn hele levenspad tot nu toe (55 jaar) zijn er twee personen gepasseerd. voor wie ik van het eerste moment een enorme afkeer voelde. Dat gaat dan zo ver dat ik echt misselijk wordt als zo iemand in de buurt is. Later werd duidelijk dat mijn gevoel het juiste was want beide personen bleken andere mensen enorm te besodemieteren, tot verbazing van iedereen behalve mij.

Wat andere spirituele mensen betreft voel ik wel vaak een verwantschap. Ik begin met zulke mensen ook gewoon te praten over mijn eigen spiritualiteit en dan durven zijzelf ook.
Ik heb ook vaal testjes uitgevoerd waarbij ik mij van de domme hield, maar ik werd er meestal wel uitgeplukt op basis van spirituele herkenning.
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 12 '11
Ikgeefjeeenroos, wat je bedoel je eigenlijk met "trillingsgetal" ?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos dec 12 '11
Energieniveau: je hebt mensen die je aantrekt, omdat je op eenzelfde lijn ligt, en mensen die je afstoot hierdoor.

Ariel
Ariel dec 13 '11
Er zijn mensen die ook veel kunnen waarnemen zonder veel energie.
Zo ken ik een gezin dat behalve de vader iedereen paranomraal begaafd is.
De zoon is getrouwd met een collega en ik was in januari op haar verjaardag en toen ging zijn zus naast mij zitten en zei:"zo jij begrijpt me als ik vertel........
En toen begon ze over paranormale dingen.
Ze wist het gewoon.
Deze familie ziet aura's zonder enige inspanning en zijn telepathisch.
Zo heeft de moeder ooit gezegd iets vreemds in mijn aura te zien.
Nu weet ik dat ze zilver zag en dat was ze niet gewent.
Mijn dochter tekende eens kleuren in een poppetje en ze vertelde dat alle mensen lichtjes in zich hadden en bij doorvragen kwam ik erachter dat ze de chakra's ziet en zo leerde ik ook dat de basis 7 chakra's niet meer kloppen bij iedereen en deze info is ook online te vinden.
Zo heb ik volgens haar een rose hartchakra en de zonnevlecht is paars met goud en mijn kruin paars met goud en zilver.
Ze ziet het zonder moeite.
Ook bij de engelmensen ziet ze de vleugels op de rug.

Dus er zijn mensen die zonder enige moeite zien aan anderen in hoeverre ze gegroeid zijn.
Zo zegt mijn dochter dat er niet veel mensen zijn met een lichtje op het voorhoofd en hoofd(3e oog en kruin)(chakra's die niet geopend zijn ziet ze niet als een lichtje)
Ze heeft van mij geleerd dat de kans groot is dat die mensen dan niet haar zullen begrijpen dat ze lichtjes ziet bij mensen.
Zo weet ze tegen wie ze erover kan beginnen.
En dat zijn er weinig eerlijk gezegd.

Ik denk dat er steeds meer mensen zullen komen die zover zijn dat ze zonder moeite aura's en chakra's zien.
MoonFlowertje
MoonFlowertje dec 14 '11
@Ikgeefjeeenroos ...ow oke! trillingsniveau wink

@Kalilka: Ik zou eigenlijk niet weten hoe je het mét energie moet doen... Het is gewoon iets wat bij iemand hoort, er aan vast zit...
Eerlijk gezegt weet ik gewoon niet beter! en of ik nu blij ben of verdrietig, aan het schilderen ben of juist ziek op bed lig... maakt niet uit... het is er...
Op beursen zie ik wel eens (mediums/ helderzienden) zitten die hun ogen in een soort van staar hebben staan... dit ziet er dood-eng uit, vind ik...
ongeveer een jaar geleden, een vriend en vriendin waren hier... had ik ineens door dat dit komt omdat ze in (half) trance gaan...
Naderhand dan....
Ze vertelde me over dat ze hun pete-kindje zijn verloren, doordat de moeder van het kindje zegmaar in de wanhoop vermoord zou hebben
... Het fijne ervan wist eigenlijk niemand...
Het kind heeft een jaar bij die vriend en vriendin gewoont (vanaf 1 jaar en 8 maanden) tot zijn 2 jaar en 7 maanden...
Ze vertelde dat ze zo'n bijzondere band hadden met hem...
Bij zijn biologische moeder deed hij alleen maar huilen en krijsen... wilde niet eten... was niet goed verzorgt, en niet gezond...
ik heb foto's gezien van het kind en er hing gewoon een grijze waas over het jochie heen! (hij was toen 1,5 ongeveer)
Terwijl hij toen hij bij die vriend en vriendin woonde, bijna nooit huilde! hij had gewoon weer kleur op zijn gezicht, geen grijze waas om zich heen, at goed...
het was een leergierig vrolijk mannetje...
Tot de moeder ineens op de stoep stond om haar kind op te halen...
Volgens mij ging het de eerste week al fout, nadat de biologische moeder haar zoontje kwam halen...
De moeder had een nieuwe vriend, die vond dat een kind bij zijn moeder hoort!
Zodoende is ze dat mannetje terug gaan halen...
Toen haar nieuwe vriend op een vrijdag naar hun toe ging, zag hij dat de biologische moeder alleen maar liep te schelden en schreeuwen tegen de kleine!
De kleine was helemaal over zijn toeren, hij was aan het huilen en aan het snikken, naar adem aan het happen, echt heel sneu!
Hij heeft haar nog geprobeerd tot rede te brengen, maar hij mocht zich er niet mee bemoeien!
Het was zo erg, dat de vriend besloot weg te gaan,( hij kon het niet aanzien! )
Hij was verdrietig en boos, hoe iemand zo met een kind om kon gaan!
Toen is de moeder helemaal doorgedraaid...
En heeft het kind zo hard door elkaar heen geschud, en tegen de muur aangegooid, dat het is overleden!
^^ dat heb ik dus letterlijk gezien (als een versneld afgespeelde droom, alleen de grote lijnen)
Als ik er aan denk, schiet ik gewoon weer vol!
Pff... dat arme jochie, en hoe radeloos de moeder was...
Liefde doet echt hele rare dingen met mensen, maar de liefde voor je kind zou normaal gesproken belangrijker moeten zijn!
(vind ik persoonlijk dan hè? heb zelf geen kinderen, maar kan me er wel iets bij voorstellen)
Ik kreeg te zien dat mijn vriendin zwanger was (ruim 3,5 maanden) dit bleek te kloppen!
Ze had inderdaad een miskraam gehad!
Het kindje zou eigenlijk bij jullie geboren moeten worden, vertelde ik...
En op de 1 of andere manier is door die miskraam het kindje daar terecht gekomen?!
Vandaar dat je ineens vanuit het niets, contact kreeg met de moeder van het kind...
Dit is achter de schermen geregeld ( zo noem ik het altijd maar, in het hiernumaals)
Jullie zijn op een gegeven moment zelfs peet- ouders geworden! toen de biologische moeder en vader uit elkaar gingen!
Omdat het best wel slecht ging met de biologische moeder op het moment dat ze er alleen voor kwam te staan,
De Oma van de biologische moeder heeft ze jullie zelfs gevraagt of jullie misschien voor haar zoontje zouden kunnen zorgen?
Veel meer als dat zij deed! Ze kon het niet meer aan, allemaal! Liep alleen maar te voeteren op het mannetje,
en gaf hem telkens klappen als hij iets verkeerd deed in haar ogen...
Ook dit bleek allemaal te kloppen!
In die periode dat hun petezoontje bij hun woonde, zagen ze dat kleine mannetje met grote sprongen vooruit gaan!
Het was net alsof het zo voorbestemt was...
Hij was gewoon hardstikke lief, en luisterde goed...
Inmiddels had hij al enorme praatjes... hij was vrolijk, opgewekt...
Tot ineens de biologische moeder hem kwam halen...
... ook had ik nog gezegt: Je bent nu weer zwanger hè? en daar een knipoog bij gegeven...
Waaruit we alle 3 begrepen dat het jochie zeer waarschijnlijk nog een kansje had gekregen!
Dat had ik allemaal gezegt, met een stem die niet van mij was, ( beetje hees)
En ik voelde mijn ogen gewoon ineens weer terug draaien?
Ik keek op, en ze zaten alle twee te huilen!
Het klopte allemaal wat ik vertelde...
Helaas heeft de vriendin inmiddels weer een miskraam gehad...
Toch ben ik er van overtuigt dat het jochie bij hun geboren gaat worden!
En heb ook gezegt: Zorg eerst voor een goede basis, (wonen dan bij die, en dan weer bij die)
Die spanning is niet goed!

Een beetje een lang verhaal... maar wilde het gewoon ff vertellen
Omdat ik eraan moest denken! Jou schrijven roept altijd wel een herinnering op, Kalilka wink

Waarschijnlijk omdat het me enorm veel energie gekost heeft, toen...
En het ging ook wel iets verder dan aura's zien, zonder dat ik dit bewust deed, eigenlijk...
Die vrienden hadden het op dat moment gewoon hard nodig, denk ik...

Groetjes moonflowertje smile
Ariel
Ariel jan 5 '12
Wauw wat een intens verhaal zeg.!
En wat erg dat een moeder zo kan zijn voor haar kind.
Zo egoistisch komt ze op mij over.
Ik hoop dat je vriend en vriendin gelukkig mogen worden en ze het jongetje mogen krijgen.

Er is mij ooit verteld hoe je leert aura's zien.
door een bepaalde manier van kijken naar iemand.
Daar moest ik meteen aan denken toen je over die mediums begon met hun staren.
Ik denk zelf dat het vanzelf gebeurd als je er klaar voor bent.
Ik heb het wel geprobeerd wat die persoon vertelde ,maar ik heb het probleem dat mijn ogen niet samen werken en ik dus niet op die manier kan "staren"
Daarbij is mijn mening dat je het niet moet proberen met je fysieke ogen te zien.
Of ik denk nu verkeerd.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 5 '12
Nee hoor, Kalilka...
Voor het zien van aura's hoef je niet anders te kijken dan anders...
Het medium gaat zo raar kijken omdat ze waarschijnlijk in (half) trance zijn...
waarschijnlijk ging ik op het moment dat ik met hun hierzo zat te praten, onbewust ook in een trance...
Als je aura's wil zien, kun je dit trainen, door je hand voor het beeld bewegen met deze achtergrond ( van de monitor)
ontdek ik net...
gewoon met je hand voor het beeld bewegen (vingers uit elkaar)
Als het goed is zie je dan een soort doorzichtige (kleurloze)
waas achter je vingers aan gaan...
Je moet dan wel tussen je vingers doorkijken hè?
door beide handen te gebruiken kun je er een beetje mee spelen zelfs
Hetgene wat je ziet vergelijk ik altijd met als je zomers over de snelweg rijd met de auto en je kijkt in de verte zie je altijd de warmte van de weg op stijgen...
alleen bij mijn hand is dat maar een paar mm
Terwijl ik dit aan het typen ben, denk ik: ze zal me wel gek vinden... maargoed het klopt wel wink
Als je dit traint kun je het bij iedereen zien...
en om de hele mens heen... in kleur!
Het is wel zo, dat je rustig, en relax bent...
zie je het niet op deze manier, dan kan het ook in een ruimte zoals de douche, witte tegels enzo
in ieder geval een lichte ruimte
met een lichte achtergrond
gewoon je armen bewegen voor de spiegel
dan kun je het zien....
ik heb hier een link voor je die het iets beter uitlegt denk ik tongue

http://www.anja-mystery.be/Aura%20oefeningen.html

groetjes moonflowertje smile
Ariel
Ariel jan 6 '12
Oh nee hoor ik vindt je niet gek. laugh
Ik zie op die manier wel aura's inderdaad en zoals mijn dochter zegt dat er weleens lichtstralen uit mijn handen komen en nu zag ik dit inderdaad even uit mijn vingertoppen komen.
Maar dat ging "per ongeluk" en nu lukt het me niet meer cry
Oefenen dus hihi
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 6 '12
whehe, je weet nu wel hoe het eruit ziet wink
het is beter te zien als je in beweging bent...
wel slowmotion...

ook is het in het donker goed te zien...
Mijn ervaring is dat ik het beter zie in het donker dan in het licht, eigenlijk...
In het donker is het vaak wat rustiger voor je ogen
Ik zie het in het licht ook wel goed hoor...
maar vaak worden mijn gedachte afgeleid door de dingen die er nog meer te zien zijn in het licht (een vaas met bloemen, de lamp spiegeld op het laminaat, een glas drinken de muur affijn, als je om je heen kijkt weet je wel wat ik bedoel...)
Misschien is dit wel mijn struikelblok, vaak... ik ben te snel afgeleid laugh(Indigo )
Terwijl ik dit aan het typen ben, zie ik dat mijn linkerhand een indigo- waas heeft... als ik er naar ga kijken zie ik het niet meer? oh.. nu zie ik het weer wel !
blijven typen cindy denk ik laughlaugh

groetjes moonflowertje

Trouwens om @topic te blijven... zag ik bij een tante van mijn vriend een bal zo groot als een voetbal net boven haar hoofd... ook in een indigo blauwe kleur en best fel!
Het is een soort herkenning...
achteraf hoorde ik dat die tante een reiki-master is...
tja dat verklaart voor mij een heleboel!
Emuca
Emuca jan 6 '12
Ik kan mijn eigen aura helaas niet zien.. smile

Maar als ik me niet focus en gewoon normaal kijk, zie ik soms aura's bij mensen.. maar als ik anders ga kijken zie ik weer andere dingen.. haha

Vooral niet te veel forceren.
aquarel
aquarel jan 18 '12
wel 3 jaar geleden kwam ik een vrouw tegen op de bus en die zei tegen mij dat ik een medium was, ze zei dat ze zulke mensen herkende, dus ja, het klopt wel.

heb het ook al gehoort van dat trillingsgetal
aquarel
aquarel jan 18 '12
Ieder mens is paranormaal begaafd!...
Eigenlijk is het gewoon normaal...

bij sommige mediums/ paragnosten en reiki masters voel- weet en zie ik dat ze al heel erg ver zijn...
bij anderen zie-weet en vooral voel ik wel dat ze verkeert bezig zijn, ze willen anderen zo graag helpen, maar verzinnen een hoop erbij om maar interessant te doen, zegmaar...
ook besef ik, dat het ook een leerproces is voor hun...
Een medium/ paragnost werkt vanuit zijn bewustzijn samen met hun begeleider(s) (gids(en) )
Die geven de nodige informatie dmv gevoel, weten, zien, horen, ruiken, schrijven, en zelfs door je dromen...
sommige gaan daarvoor heel ver! ( in (half) trance gaan bijv)
dat vergt een hoop energie...
Ook de band met je gids moet daarvoor erg goed zijn...
Mijn gids bijv. doet een hoop symbolisch...
En de boodschap die ik dan krijg, snap ik pas achteraf...
Ik heb wel eens gevraagt: waarom zo symbolisch?
Ik kreeg als antwoord; sommige dingen die gebeuren, moeten zo gebeuren...
Als ik heel duidelijk ga vertellen wat er gaat gebeuren, ga je er alles aan doen om dit te voorkomen, wat niet de bedoeling is!
Ik vertel het je in symbolen, zodat je er op voorbereidt bent...
Jou onderbewuste snapt de boodschap heel goed!
Anders kun je ook niet zeggen, achteraf, ... zie je wel? ik wist het, of ik had het kunnen weten? of ik heb het gedroomd, in symbolen?
Soms vind ik het echt heel erg!
ben ik dagen uit mijn doen!
... gewoon kwaad op mijn gids!
Dit is een leerproces, weet ik nu...
En de lessen worden steeds moeilijker...
( maargoed, ik weet ook dat het me sterker maakt! )
eigenlijk sta ik ook maar in de kinderschoenen

groetjes moonflowertje



er wordt me nu veel duidelijk moonflowertje, mooie tekst
aquarel
aquarel jan 18 '12
ken je die boeken nog met onduidelijke reliefen dat je speciaal moet staren om een 3dimensionaal beeld te verkrijgen, wat een mooie vorm teweeg brengt als uitkomst.

zo kun je aura's leren zien volgens mij
Emuca
Emuca jan 18 '12
Geen idee of het zo kan.. ik kan die plaatsjes niet zien omdat ik bijna blind ben aan een oog.. Hierdoor zie ik die diepte niet.
Archolm
Archolm jan 18 '12
Origineel bericht van: aquarel
ken je die boeken nog met onduidelijke reliefen dat je speciaal moet staren om een 3dimensionaal beeld te verkrijgen, wat een mooie vorm teweeg brengt als uitkomst.

zo kun je aura's leren zien volgens mij


Zo heb ik een keer Jezus gezien in een a4 die mijn tante toen had. Moest je op 2 punten staren en dan in een witte oppervlakte kijken en zag je echt duidelijk het hoofd.
Ariel
Ariel jan 18 '12
Ik kan het ook niet zien.
Ik zie geen diepte.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 18 '12
Origineel bericht van: aquarel
ken je die boeken nog met onduidelijke reliefen dat je speciaal moet staren om een 3dimensionaal beeld te verkrijgen, wat een mooie vorm teweeg brengt als uitkomst.

zo kun je aura's leren zien volgens mij


Je bedoelt stereogrammen...
laughscheel kijken, loensen, het boek dichterbij je ogen houden, of verder af...
Wikipedia is ff niet bereikbaar, zodoende heb ik er een andere site bij gezocht wink

http://www.3dstereograms.com/

groetjes wink
Ariel
Ariel jan 18 '12
Dat zie ik dus niet inderdaad.
Jawel hele mooie vellen papier met verschillende kleurtjes. wink
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki