Het is ook logisch dat kinderen Sinterklaas leuk vinden..
Er heerst een samenzijn sfeer er zijn cadeautjes en kinderen voelen de ouders erg goed aan.
Ouders vinden de verraste blikken op de gezichtjes van de kinderen vertederend. Dus ze krijgen een fijne sfeer mee..
Ikzelf had rond groep vier door dat hij niet bestond. Omdat ik zag dat de suprise die we op school kregen gemaakt moest zijn door mijn moeder!
De materialen en de techniek waren van haar.. Ongeacht dat ze allemaal "hetzelfde" waren.
Maar om heel erlijk te zijn vind ik het Sinterklaas feest niet echt een goed iets..
Juist omdat de kinderen zoveel aanvoelen.. Veel ouders zijn zich daar helemaal niet bewust van dat kinderen zoveel Gaves hebben..
Heeft het kind het door en word dit ontkracht om het kind er langer in te laten geloven dan zal het kind enorm aan zichzelf twijfelen. Ze verwacht immers niet dat ouders het "voorliegen".
Ook delen kinderen op school wat ze allemaal van de Sint gekregen hebben. En tja niet iedere ouder geeft dezelfde hoeveelheid uit aan de cadeautjes. Ik ben ook vaak tegengekomen dat de kinderen met minder bedeelde ouders zich gaan afvragen of ze stout zijn geweest..
En dat de klasgenootjes ook niet altijd zo lief zijn voor ze, aangezien het ego vanuit opvoeding al gestimuleerd word.
En gaan ze pronken met de cadeautjes..
Wil niet zeggen dat ik het hele feest afkeur, want het geeft ook veel positiviteit met zich mee.
En er zijn ook zeker wel ouders die weten hoe ze dit het beste moeten aanpakken.
Alleen is het niet altijd psychologisch verantwoord,in mijn optiek, om in deze tijd (met aanzien,status en een overheersend ego tijdperk) Sinterklaas zo te vieren..
Misschien meer openheid!
Dat we een man die goed deed naspelen om hem ook in onze tijd te omarmen!
Een verkleedpartijtje of zoiets dergelijks..