Hallo allemaal,
Ik ben Lilit. Via google heb ik deze site gevonden en wil jullie hulp vragen om eea helder te hebben voor mezelf.
Ik zal eerst het verhaal vertellen.
Mijn moeder is overleden toen ik 1.5 jaar was. Ik kan haar niet herinneren en heb haar ook nooit in mijn dromen gezien. Maar innerlijk voel ik haar heel erg bij mij. Ik heb nog een zus en broer maar die band hebben zij niet zo. Ik ben zelf heel emotioneel en heb altijd gehuild waarom het zo is gegaan dat ik mijn moeder nooit heb gezien en ik vind het heel jammer dat ik geen een herinnering van haar heb. Qua uiterlijk lijk ik heel erg op haar, mensen die mijn moeder hebben gekend zeggen ook dat ik persoonlijk ook heel erg op haar lijk en daar ben ik heel trots op. Zij is mijn voorbeeld altijd geweest. Het is zelfs zo erg dat mijn oom die liefde en heimwee wat hij voelt voor zijn overleden zus bij mij zoekt.
Mijn moeder is overleden tijdens de bevalling van mijn broertje. Toen ik zwanger was had ik zelfde verschijnselen wat zij ook heeft gehad tijdens haar zwangerschap. Ik was zo bang dat ik ook zelfde lot zou hebben wat zij heeft gehad.
Tijdens de bevalling kreeg ik precies met dezelfde complicatie te maken waaraan zij is overleden. Het voelde zo eng, gelukkig viel het uiteindelijk echt mee.
Ik ben zelf gelovig, ik bid regelmatig naar God maar ik praat ook vaak in mezelf met mijn moeder. Ik heb dat altijd onbewust gedaan, ik werd daar rustig van en ik vroeg haar om hulp als ik het moeilijk had.
Al deze innerlijke communicatie heb ik altijd prettig ervaren dat bracht mij tot rust en ik geloofde dat zij mij aan het beschermen was.
Paar nachten geleden lag ik te slapen, ik was die dag allen thuis samen met mijn zoontje, want mijn man was weg. Midden in de nacht werd ik wakker ik zag naast mijn bed een silhouet met een lichtblauwe kleur staan en die gaf een fel licht. Ik kon de donkere kamer achter de silhouet zien. En ik hoorde mijn zoontje huilen. Mijn ogen waren half open, ik weet niet of dat door licht kwam. Ik probeerde mijn ogen goed openen en omhoog kijken om het gezicht te zien maar mijn ogen voelden heel zwaar aan. Ik zei hele tijd mama mama. Ik voelde dat zij het was. Opeens deed ik heel hard mijn best en opende ik mijn ogen en toen was zij weg. Ik ging naar mijn zoontje heb hem rustig gemaakt en kwam terug in mijn bed.
Toen besefte ik wat ik had gezien. Ik was geschokt…en nog steeds. Met veel moeite ben ik weer in slaap gevallen. In mijn droom vertelde ik aan een goede vriendin precies hetzelfde wat ik had gezien. Waarop zij zegt: “Lilit, ik denk dat je moeder niet wilde dat je haar gezicht zag om je niet bang te maken’. Die zelfde dag komt die vriendin bij mij en ik vertel haar wat ik heb gezien, waarop zij precies hetzelfde antwoord geeft wat ze in mijn droom had gegeven.
Ik hou heel veel van mijn moeder. Zij is voor mij als een engel. Ik ben altijd zo trots geweest dat ik als enige kind zo veel op haar lijk. Maar nu ben ik vreselijk bang. Ik wil haar zo niet zien, ik kan niet meer allen thuis blijven.
Ik probeer mezelf te overtuigen dat het een droom was. Maar binnen in mijn hart weet ik dat het niet zo is.
Alsjeblieft geef mij advies, zeg iets wat ik moet doen om dit vreselijke angstgevoel weg te krijgen. Want als het zo blijft word ik op den duur gek van!