Loading...
nl

gewicht

Ariel
Ariel okt 31 '11
Wie oh wie helpt me af van mijn raadsel.
Ik snap er echt niks van.
Mijn broeken zitten losser.
De riem moet een gaatje bij.
Mijn buik is platter.
Ik ben niet zwanger(al getest en net ongesteld geweest)
Aan alles is te zien dat ik afgevallen ben.
alleen de weegschaal zegt wat anders.
Best frustrerend.
Hoe kan ik nu zwaarder geworden zijn terwijl ik juist in alles afgevallen lijk?
Is er nog een andere reden dat je zwaarder kan worden zonder dat je dikker bent of zwanger.
Delen:
Eruan
Eruan okt 31 '11
Wanneer je vetmassa verbrandt en spiermassa kweekt zou je in gewicht zwaarder worden, maar zal je dunner lijken. smileWat ook nog een mogelijkheid is dat als je probeert af te vallen en meer water gaat drinken dat je vetpercentage naar beneden gaat, maar je aankomt doordat je meer vocht vast houdt, en dat je daardoor zwaarder lijkt.
Serenity
Serenity okt 31 '11
Spieren wegen toch 3keer zo zwaar als vet?
mens-en-gezondheid.infonu.nl
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 31 '11
Dat klopt, Serenity!
Spiermassa weegt meer dan vet...
groetjes moonflowertje wink

ik schommel altijd zo'n 8 kilo in een jaar!
in de zomer weeg ik het minst, ben nu dus aan het proberen om
mijn gewicht vast te houden! door te bewegen!
en het lukt aardig smile
groetjes moonflowertje
Emuca
Emuca okt 31 '11
Als jij je goed voelt in je lichaam, hoef je je ook niet meer zo druk te maken over dat cijfertje op de weegschaal.
Ariel
Ariel okt 31 '11
Heb je gelijk in emuca ,maar ik vond het zo frappant.
Ik drink inderdaad meer water nu.
Dus dat zal het wel zijn.
Dank jullie wel allemaal.
Serenity
Serenity okt 31 '11
Ik weeg iets meer dan gemiddeld maar met de winter krijg ik een hamster gevoel en eet ik wat meer dan normaal maar wel gezond, vind ik.
Ik fiets, eet vrij gezond, ik beweeg maar helaas ik val niet af.
Komt ook door mijn medicijnen hoor maar de dokter zegt dat de kans erg klein is dat ik aankom van die medicijnen in die dosering...
Nou dokter iedereen kan toch anders reageren dacht ik toen.

Ja afvallen is lastig en naarmate je ouder word word het steeds moeilijker en moeilijker je lichaam werkt langzamer immers je piek dagen heb je al gehad en nu komt het verval. ^^

Ik blijf erbij dat spieren zwaarder dan vet wegen en ik denk dat je gewoon lekker in vorm ben, dus geniet er maar lekker van wijfie!

Liefs.
HeiligHart
HeiligHart okt 31 '11
Hoi Kalika,

Heel tof dat dat dit onderwerp geplaatst is..
Ik heb dit namelijk ook zelf doorgemaakt in het afgelopen jaar..
Alleen bleef mijn gewicht gelijk.

Nu begin ik eindelijk weer een beetje mijn vormen terug te krijgen.

Ik ben er nog niet helemaal uit, wat nou precies de oorzaak is, maar heb wel verschillende theorieën.
Nu jij hier ook mee bezig bent is het misschien makkelijker om een aantal zaken naast elkaar te kunnen leggen..

Ik vraag mij dan ook af..

Zijn jou gedachtes/visie veranderd in de afgelopen maaanden?
(bewustzijn)

Heb jij nog verstandskiezen? of regelmatig last van je gebit?

Is je eetpatroon en of slaappatroon veranderd?

Zijn er mensen in je omgeving die jou op je "magerder zijn" attenderen?

Ik ben benieuwd laugh

liefs
Ariel
Ariel okt 31 '11
Ik ben de afgelopen 2 jaar keihard gegroeid in het spirituele.
Als je me toen had gezegd dat ik nu de persoon zou zijn die ik nu ben dan zou ik je uitgelachen hebben.
dus vraag 1 :ja

vraag 2 ja ik heb mijn verstandskiezen ,maar mijn gebit is perfect ik heb op mijn 20e een gaatje gehad en voor de rest niks ik ben nu 35.

vraag 3 Ik heb vorig jaar maart een koolhydraat beperkt dieet gehad ,maar dit werkte averechts ipv fitter te worden werd ik alleen maar moeier.
Toen ben ik erachter gekomen dat ik niet tegen suikervervangers kan dus als ik suiker gebruik moet het gewone- ,basterd-,rietsuiker of salvia zijn.Thee zoet ik nu met honing of niet.
Ik gebruik eigenlijk geen suiker.
Ik drink weleens gemberthee vooral als ik verkouden ben en dan zoet ik dus met honing de andere theeën zijn kruiden theeën en worden niet gezoet ook de koffie niet.
Ik drink verder alleen water en af en toe jus 'd orange.
Ik ben natuurlijker gaan eten zelf kruiden niks gekruid kopen en zo weinig mogelijk zout.
Slaap :ik ben juist actiever geworden nu.

vraag 4 ja er zijn mensen die het zien.
HeiligHart
HeiligHart nov 1 '11
Hoi Kalika,

dankje voor je reactie smile
Ik kom heel veel mensen tegen trouwens die de afgelopen 2 jaar hier mee begonnen zijn!! idem voor mij.

Ook met wat je schrijft het eten en intolerantie/allergieën.
Ik weet niet of ik het op dit forum gelezen heb of ergens anders,
maar er word gezegd dat er een tijd aangebroken is waarbij ons lichaam zich gaat sterken om de aankomende periode van verandering te kunnen "doorstaan".

Wellicht een soort ontgifting proces. Dus dat alle afvalstoffen je lichaam gaan verlaten. Maar daarbij sterk je ook weer aan, omdat je de juiste stoffen ook weer binnenkrijgt.
Doordat je alles dat overbodig is niet meer nuttigd.
(alsof dat instinctief gebeurd)

(ps. zout neem ik ook veel minder, maar als ik het toch doe neem ik himalaya zout! ook bij albert heijn te koop in molen)
smile

En de kracht van woorden die mensen zeggen is zo groot!!
Als ze zeggen goh wat ben jij dun geworden eet je wel genoeg (bijv) ga je er zelf ook meer op letten en soort van zorgen maken. Dit zorgt er ook weer voor dat het ook echt "erger"word..

En uhm ja die verstandskiezen zou ik er toch echt uit halen..
Ik had ze namelijk ook nog (welliswaar overdwarsliggend, wat voor extreme druk op zenuwen zorgde)
Maar nu er al 1 verwijderd is zie ik direct verschil!
Zelfs in mijn waarnemingen.. Maar ook mijn borsten worden weer steviger. Ik ben zelf 24 en had altijd een E cup die plots twee maten afnam. Nu veranderd zelfs dat.

Hieronder een stukje tekst van de site van de heer Solleveld te soest over die kiezen. :

Dankzij het trekken van zijn vier verstandskiezen heeft Robin van Persie geen last meer van onverklaarbare spierblessures, die hem voorheen regelmatig aan de kant hielden.

Ook staan die kiezen in verbinding met je lichaam, omdat ze verbonden zijn door het zenuwstelsel.

Per kies kan je last krijgen van bepaalde factoren:
Linksboven:
2.8 centraal zenuwstelsel – hypofyse – hart – duodenum – psyche – wervel Th1 C7 Th6 Th5 S2 S1 – segment C8 Th 7 Th6 Th5 Th1 S3 S2 S1 – ruggenmerg – levensgevoel – hersenen - schouder links, elleboog links - binnenoor – epilepsie – vegetatieve zenuwstelsel - cerebrale spasmen – sacroilacaal gewricht links | vitamine A B12| anorexia – psyche – depressiviteit

Rechtsboven:
1.8 centraal zenuwstelsel – hypofyse – hart – duodenum – psyche – wervel Th1 C7 Th6 Th5 S2 S1 – segment C8 Th 7 Th6 Th5 Th1 S3 S2 S1 – ruggemerg – levensgevoel – hersenen - schouder rechts, elleboog rechts- binnenoor – epilepsie – vegetatieve zenuwstelsel - cerebrale spasmen – sacroilacaal gewricht rechts |vitamine C| anorexia – psyche – depressiviteit

Linksonder:
3.8 energiehuishouding – psyche - perifere zenuwstelsel – ileum – ileocoecale zone – hart links – dunne darm – schouder links – hand ulnair links – voet [plantair links – tenen links – elleboog links – wervel C7 Th1 Th2 Th5 Th 6 S1 S2 – sacroilacaal gewricht links - segment C8 tH1 Th5 Th6 Th7 S1 S2 S3 – hoofdpijn - migraine – neurotrofie bovenste extremiteit links | psoas major – quadriceps |vitamine A C E | depressiviteit |

Rechtsonder:
4.8 psyche - energiehuishouding – perifere zenuwstelsel – ileum – ileocoecale zone [onderbuik rechts inclusief appendix] – hart rechts – dunne darm – schouder rechts – hand ulnair rechts – voet [plantair rechts – tenen rechts – elleboog rechts – wervel C7 Th1 Th2 Th5 Th 6 S1 S2 – sacroilacaal gewricht rechts - segment Th1 C7 C8 Th5 Th6 S2 S3 – hoofdpijn - migraine – neurotrofie bovenste extremiteit rechts | psoas major – quadriceps |vitamine A C E | depressiviteit |

Zie jij hier iets in?

Liefs
Ariel
Ariel nov 1 '11
Mijn verstandskiezen zijn nooit getrokken omdat ze niet ver genoeg eruit zijn gekomen.
De tandarts kan er geen grip op krijgen dus het moet door de kaakchirurg: nee dank jewel.
Ze zijn gezond dus ik laat ze gewoon zitten.

Ik heb er geen problemen mee dat ik qua kilo's ben aangekomen ,maar ik vond het vreemd dat juist het tegenovergestelde te zien is.
Toch bedankt voor je informatie wink
HeiligHart
HeiligHart nov 1 '11
graag gedaan..

En idd naar de kaakchirurg gaan is geen pretje.
and it's your choice smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki