Loading...
nl

wolken

Ariel
Ariel okt 24 '11
Ik had al net over de feniks wolk geschreven ,maar weet trouwens iemand hier iets van de symboliek van de wolken af?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 25 '11
vroeger werd er door de indianen de toekomst voorspelt, door naar de wolken te kijken, heb ik wel eens gelezen...
Ariel
Ariel okt 29 '11
Ik hou dus geregeld de wolken in de gaten en zie weleens wat en dan geef ik me er mijn eigen interpretatie aan.

Wel is me een keer het volgende opgevallen.
We reden op de route de soleil en het was licht bewolkt ,maar allemaal witte wolken geen regenwolken dus.
Ineens ver voor me zag ik een wolk die anders was dan de rest een soort donderwolk maar dan zonder donder erin zeg maar.
Ik kreeg ook een vervelend gevoel erbij.
Ik hield de wolk in de gaten het hing boven de weg en bleef ook boven de weg hangen terwijl de rest door dreef.
Toen aangekomen op die plek waarboven het hing was daar een ernstig ongeluk gebeurd.
Er lag een auto op zijn kop en er was een man overleden.
Dit voelde ik direct en een paar dagen later stond die man ook ineens voor me.
Hij kon de aarde nog niet verlaten omdat hij zo graag zijn vrouw en kinderen nog wilde spreken en ik heb hem toen verteld hoe hij dat zou kunnen proberen.
De volgende dag kwam hij weer vertellen dat het gelukt was en toen is hij gegaan.
Sindsdien is mijn interesse in wat de wolken te vertellen hebben gegroeid en zou ik graag erachter willen komen hoe ik aan info kom erover.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 30 '11
Wat een prachtige ervaring!

Het roept bij een herinnering op, die ik bijna was vergeten shocked
Dit voorval is al wel meer dan 10 jaar geleden gebeurd, moet ik zeggen...
We waren het hele weekend uit geweest, mijn vriend (van toen) en ik.
Op een gegeven moment zijn we naar zijn huis gegaan, druk aan het kletsen over van alles en nog wat...
Toch kregen we bij hem thuis ineens zo'n vermoeid moment, zoiets als dat je hersenen niet meer willen, een akelige stilte enzo
Je hersenen zijn gewoon moe, dus ik dacht ook niets...
ineens hoor ik een beetje een hoge toon (alsof je oren dichtklappen) en zag ik een soort witte wolk vanuit de hoek van zijn appartement, langs het plafond op me afkomen.
Ik kon alleen maar kijken... het ging best langzaam eigenlijk...
toen het "witte wolkje" boven me hing, zakte het naar beneden.
op het moment dat dat gebeurde,... wow...
ineens bruisde ik weer van de energie, en mijn vriend ook!
We hebben met zijn 2en keihard erom gelachen!!
En daar konden we niets aan doen! het was door de energie die dat wolkje met zich meebracht!
Hij heeft trouwens niet gezien wat er gebeurde, maar overduidelijk wel gevoeld!

haha, bedankt voor het opfrissen van deze herinnering, Kalilka!

groetjes moonflowertje

ps trouwens, de informatie kun je krijgen, door er over te praten, en te luisteren naar andermans ervaringen...
daar kun je zelf een conclusie uit halen...
uiteindelijk kun je daar een, voor jou, eigen visie uithalen!
(het is namelijk voor iedereen weer anders)
de globale lijnen zullen sterk overeen komen, maar het gaat echt om jou eigen visie
net als in een droom...
wink
Ariel
Ariel okt 30 '11
Een hele mooie gebeurtenis om meegemaakt te hebben ja.
Echt geweldig.

Ja ik krijg het vermoeden dat ik aan zelfstudie moet gaan doen wat wolken betreft laughwink
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 31 '11
gewoon erover beginnen tegen anderen...
om te kijken wat "hun" je kunnen vertellen wink

ik heb nog wel een paar andere dingen meegemaakt met wolken (echte dan)
een keer (ik was denk ik 10 ofzo)
zag ik een kleine roze-rode wolk aankomen, heel snel!
ik had snel uitgerekend dat als ik op een bepaalde plek ging staan, zou de wolk over me heen drijven shocked
whaha, het klopte precies... wist ik dat het een regenwolkje was?!
ik ben huilen naar huis gerend , was tot op het bot nat geregend shocked
ze geloofde ook niet eens wat ik vertelde!
dus een roze wolk brengt niet altijd geluk laugh

over de symboliek van een wolk, kun je ook denken aan oude spreekwoorden of gezegdes...
met het hoofd in de wolken lopen
achter de wolken schijnt de zon
een wolk van een baby

oja, een maand geleden ongeveer heb ik een hele bizare wolk gezien! ... en natuurlijk gefotograveerd!





het leek wel of alle wolken hier naar toe gedreven werden!
het onweerde ook de hele dag, zo'n beetje al...
deze wolk was echt geladen, ik hoorde het gerommel, en zag kleine gekleurde flitsen telkens

smilegroetjes moonflowertje


Ariel
Ariel okt 31 '11
Jeej ik moest meteen aan een ruimteschip denken.
hihi.
Maar er komt inderdaad veel energie vanaf zeg.
Bedreigend en toch erg mooi.
Ik heb trouwens geleerd dat wolken die bovenop plat zijn vaak onweerswolken zijn dus het is niet raar dat het onweerde.
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 1 '11
Ik heb geleerd dat een donkere work, met een witte rand eromheen, een onweerswolk is...
Maar dit is dus niet altijd het geval wink

Op: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Wolken
heb ik nog ff gekeken naar de betekenis van wolken, als je er over droomt...
Wanneer je droomt over witte, fluffy wolken, staat dit symbool voor innerlijke rust en sprituele harmonie. Een probleem uit je wakend bestaan zou opgelost kunnen zijn. Als je droomt over grijze, sombere wolken duidt dit op despressie of woede. Je blik kan vertroebeld zijn.
Dreigende wolken, of wolken in een storm wijzen op een aanstaande uitbarsting van emoties. Het kan ook duiden op een gebrek aan wijsheid of verwarring in een bepaalde situatie.

http://www.osho.nl/New-Osho-NL/Boeken/MijnWeg.htm

^^ hier staat ook nog een mooie verklaring voor de wolk(en)

groetjes moonflowertje smile
Solaria
Solaria jan 12 '12
ik zag een jaar geleden, toen was ik op vakantie. 2 lachende gezichten in de wolken en de volgende dag alleen een glimlach. ik begon echt aan mezelf te twijfelen toen, maar ik ben er van overtuigd, dat goed was en dat ze even wilden laten weten dat ze er waren en dat het goed ging komen
Ariel
Ariel jan 14 '12
Mooi is dat dan hè.
vestaans
vestaans apr 17 '13
wolken zijn wonderbaarlijk.
het mooiste van een wolk die ik heb gezien is dat het er als een draak uitzag en 1 oog was de maan.

wat zal dat betekenen?

p.s. sorry dat ik zo inval

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki