Eigenlijk zijn de medicijnen die je krijgt bij ADD zo chemisch en slecht voor je lichaam dat ik het iedereen afraad om het in te gaan nemen.
Je kan ook het alternatieve circuit in om het te behandelen ,maar dat zal een arts zelden adviseren ,omdat ze beïnvloed worden door de farmaceutische industrie die niks verdiend aan alternatieve zorg en de artsen indoctrineren met hun eigen wijsheden over medicatie.
Dit gebeurd al in de opleiding en eigenlijk weten de artsen niet beter dan wat de farmaceutische industrie verteld.
Pas als de artsen verder gaan kijken zullen ze bemerken dat er alternatieven zijn en die artsen zullen je ook adviseren alternatieven te nemen.
ga eens in gesprek met een homeopaat.
Wat zijn concentratieproblemen?
Ik bedoel in hoeverre heb je er echt last van of is een ander het opgevallen en heeft hij/zij het jou verteld?
Ik kan als een verhaal lang en saai is mijn concentratie verliezen of als een onderwerp me niet boeit.
Dat is gewoon logisch wie kan zich dan wel concentreren.
Bij HSP-er is het iets erger ,omdat een HSP-er graag getrickerd wordt.
Vroeger met huiswerk maken deed ik eerst het vervelende werk en toen het leuke.
Hoe sneller ik het vervelende af had hoe eerder ik het leuke kon doen en hoe meer tijd ik ervoor had.
Ook ben je aan het einde van je huiswerk minder fit dan in het begin dus als je vervelend huiswerk doet als je zo fit mogelijk bent dan lijkt het minder vervelend.
Onder de les liet ik mijn aandacht weleens afglijden op momenten dat het even kon.
Om zo op de "belangrijke" momenten weer geconcentreerd te zijn.
Ook koos ik mijn plek in de klas.
zo ver mogelijk weg bij kletsmajoren en zo dicht mogelijk bij de docent om goed te kunnen luisteren en de rest te kunnen negeren.
Op de basisschool zat je op een vaste plek en ik zat ergens middenin en werd steeds weer afgeleid waardoor ik dus achter kwam in mijn werken slechte cijfers haalde.
Ik heb zelfs even de LOMschool gedaan waardoor ik weer even aandacht kreeg en ik ineens opbloeide.
Toen kon ik wel weer de school aan.
Het is gewoon ook het onbegrip.
Docenten willen dat je meedoet met de rest ,maar vergeten dat iedereen anders is.
Het wordt gauw als lastig gezien als je niet mee komt met de rest doordat je concentratie minder is.
Gewoon soepel omgaan dus met je concentratie en vooral niet je laten beïnvloeden door wat andere zeggen zeker niet als ze zelf niet HSP-er zijn ,want die begrijpen je toch niet.
Probeer voor jezelf bepaalde regels te maken om de chaos in je hoofd te stillen.
Zo konden lappen tekst mij duizelen ,maar als ik in het boek met potlood en liniaal de belangrijke teksten uit de lap tekst onderstreepte zag ik ineens weer 1 geheel.
Moet het natuurlijk wel mogen ik je boeken
Probeer oefeningen te doen die je rustig maken.
Zoals meditatie of aardingsoefeningen.
Dat helpt mij enorm.
Zo ben ik een stuk rustiger geworden