Loading...
nl

Foto lezen

Antje90
Antje90 okt 21 '11
Ik ben wel benieuwd naar dit onderwerp, vandaar dat ik mijn foto geplaatst heb! Wie wil m lezen?

http://images.merudi.net/displayimage.php?pos=-1955
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees okt 21 '11
Voor de lezers even wat makkelijker gemaakt:


Mooie foto trouwens! Hoe recent is deze?
Antje90
Antje90 okt 21 '11
Dankje, deze is van april dit jaar
Antje90
Antje90 okt 26 '11
Hoi iedereen,
Nog niet iemand die heeft gereageerd. Wil nog even aan mijn verzoekje toevoegen dat het me niet uitmaakt of je beginner bent en wilt oefenen ofzo. Ik zal wel feedback geven.
Verder is er niet iets specifieks dat ik wil weten. Zie wel wanneer iemand tijd en zin gevonden heeft!
Alvast bedankt smile
Petra
Petra okt 27 '11
Dag Antje,
Ik zie een jonge vrouw die voor de buitenwereld wil laten zien dat ze weet wat ze wil, maar diep van binnen over veel dingen twijfelt. Dat komt ook omdat je met name jouw moeder niet teleur wilt stellen. Ze heeft jou altijd erg beschermd en hoewel je dat begrijpt, zou je soms ook wel eens los willen breken, willen ontdekken wat jij nu eigenlijk wilt, want soms weet je dat even niet. Maar je wilt in relatie tot haar ook haar gevoelens respecteren, zoals jij altijd andermans gevoelens wilt respecteren en de sfeer goed wilt houden.

Je kunt niet tegen ruzie en onenigheid, je wilt liefst iedereen in harmonie met elkaar om zien gaan. Soms komt die ingehoudenheid (het goed willen doen, in wezen perfect willen zijn, niemand teleur willen stellen) er bij jou in één keer uit. daar voel jij je dan rot over, want dat wil je niet.

Je bent een heel open en sprankelende persoonlijkheid, hebt ook veel moed, zeker als het om rechtvaardigheid gaat, maar als het om jezelf gaat houd jij jezelf nog wel eens wat in en durf je niet altijd te zeggen wat je eigenlijk wilt en daardoor zien mensen jou niet altijd helemaal zoals je werkelijk bent, wordt je eigenlijk een beetje onderschat, in de positieve zin van het woord, want jij hebt veel meer in je, dan mensen zo op het eerste oog van je zien.

Je bent een oprecht en gevend persoon, vriendinnengedoe vind je lastig (roddels, jaloezie etc. daar heb je niks mee)in die zin ben je iets meer individualist als een groepsmens, lekker eigenwijs ook (wat ik persoonlijk een positieve eigenschap vind, maar jij ervaart dat nog niet zo omdat je dat het gevoel geeft ánders te zijn en dat wil je dus juist niet).

Toch kun jij heel goed met mensen samenwerken en ik denk dat je in de loop van je leven deze eigenschap kunt gaan gebruiken in de vorm van leidinggevende kwaliteiten en mogelijk in de richting van zorg en welzijn. Daarvoor moet je eerst nog even een stukje assertiviteit, jezelf helemaal neerzetten op de wereld, ook je negatieve emoties accepteren en de ruimte geven om jezelf helemaal te zijn, doorlopen. Het is normaal ook eens even niet lief of meegaand te zijn, een verschil van visie mening, gedachte of gevoel te mogen hebben, dat is een belangrijke les voor jou. Durf uit jezelf naar de mensen om je heen toe te gaan en uit te leggen dat jij de dingen anders voelt dan zij van jou denken of verwachten. Probeer daarin voor jezelf te kiezen of vraag hulp bij jouw keuzes. Ga die confrontatie niet uit de weg en kom er eerder mee, uit jezelf, vraag die tijd en aandacht van mensen, want als je te lang wacht werkt het niet.

En verder, mensen zijn gek op jou, meer dan jij zelf weet, ik zie o.a. ouderen (opa en oma of via een stage wellicht?) om je heen die jou echt een zonnetje vinden.

Dit lijkt een eenvoudig stukje tekst, maar als je de diepte eruit haalt is dit een heel essentieel punt in jouw leven, die bepalend is hoe jij jezelf gaat neerzetten. Iets om te lezen en nog eens te lezen en nog eens te lezen, zodat het echt even doorwerkt van binnen en je er op lange termijn op terug kunt vallen. Kun je hier iets mee?
Lieve groet,
Petra

Affirmatie voor jou: Het is volkomen veilig om mezelf te zijn, van visie te verschillen, ik ben goed zoals ik ben. Ik hoef me niet steeds bezig te houden met alle positieve dingen en negatieve dingen die ikzelf of anderen in mij zien, want ik reageer zoals ik me voel en dat is veilig, want mijn intentie is goed, mijn keuzes zijn goed, ik voel me een geliefd mens.
Antje90
Antje90 okt 27 '11
Ik sta wel even te kijken hiervan zeg! Een en al herkenning. Ik zal binnenkort wat uitgebreider reageren, ik denk het weekend!
Antje90
Antje90 okt 28 '11
Hoi Petra,
nou komt ie hoor.

Het klopt dat ik wel twijfel over wat ik zelf wil en dat ik het lastig vind dat ook te doen. En dat je mijn moeder noemt… echt bijzonder. Daar heb je gelijk in. Ik wil ook vaak de gevoelens van anderen respecteren en de sfeer goed houden. Soms komt die ingehoudenheid van mij er uit tegen mijn moeder bijvoorbeeld en achteraf heb ik daar dan wel spijt van omdat ik haar ook wel weer begrijp. Dat maakt het wel eens lastig om mijn eigen ding te kiezen ja.

Ik heb ook wel eens het idee dat mensen mij onderschatten. Dat is ook wel logisch aangezien ik wat ik kan niet altijd laat zien.

Ik vind mezelf ook oprecht en gevend. Wat ik doe en leuk vind ga ik voor, en ik geef dan ook alles (bijvoorbeeld vriendinnen).
Dat met vriendinnengedoe klopt deels. ik heb een hechte vriendinnengroep waar ik helemaal mezelf ben. Het is wel zo dat ik niet zoveel heb met oppervlakkige contacten, onechte mensen. Wat dat betreft ben ik minder een groepsmens en meer individualist ja.

Ik doe een opleiding waar ik opgeleid wordt tot leidinggevende in de zorg en welzijn. Dus daar zit je goed! Ik voel me nu ook nog niet klaar daarvoor, ik moet daar nog iets krachtiger en assertiever voor worden inderdaad. Denk zelf ook wel dat dat in me zit, maar daar moet ik wel aan werken.
Wat bedoel je precies met negatieve emoties accepteren?

Grappig dat je dat zegt van mijn opa en oma. Toen de foto werd gemaakt waren zij er ook, en ik voel ook altijd wel veel liefde en trots van hun! Wel goed om vaker bij stil te staan.

Ik haal de diepte wel uit jou stuk tekst. Ik realiseer me wel dat dit een belangrijk punt voor mij is, en ben er ook al mee bezig (wel lastig soms op welke manier precies, heb je ook tips?). Dit helpt zeker als extra zetje en ik zal het bewaren en vast nog teruglezen.

Dankjewel!
Groetjes
Petra
Petra okt 28 '11
Dag Antje,
Wat leuk om je reactie te lezen en dat het past bij hoe je op dit moment in het leven staat.

Met negatieve emoties bedoel ik dat het veilig en ook normaal is om je ergens boos over te voelen. Zeker met een sterk rechtvaardigheidsgevoel zoals dat in jou ligt is het belangrijk dergelijke emoties te uiten. Wanneer die gevoelens ook de ruimte krijgen, ga je ze vanzelf steeds eerder uiten en daardoor wordt het steeds gemakkelijker assertief te zijn. Alleen door die emoties te uiten kom je de onverwerkte delen in jezelf tegen. Het heeft te maken met niet te bang zijn om iemand af te wijzen of afgewezen te worden.
Wanneer je kijkt naar de nieuwe wereld (de manier van leven waar we als mensheid naartoe aan het groeien zijn)dan is die afgescheidenheid er niet meer op die manier, maar we zijn voor een deel nog bezig met de oude wereld (de manier waarop de mensheid nu deels nog leeft) en dan worden die emoties van onbegrip of onmacht eenmaal nog aangewakkerd, die zijn nodig om onszelf te ontwikkelen. Dat is heel normaal, zo merk je uit eigen ervaring dat goed en slecht niet bestaat en de wereld minder zwart/wit is dan ons soms nog geleerd wordt (school, opvoeding etc).

Groetjes, Petra

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki