Loading...
nl

Wanneer ging de knop definitief om?

Papillon-Blanc
Papillon-Blanc okt 14 '11
Gisteravond in bed, zo vlak voor het slapen gaan, lag ik te denken wanneer spiritualiteit nou eigenlijk ECHT in mijn leven is gekomen. M'n hele leven is het al aanwezig maar ik was er bang voor vroeger, het ontastbare........ smirk
Telkens weer kreeg ik tekens en/of seintjes die ik wel waarnam maar tegelijkertijd ook negeerde!
Daarover denkende vroeg ik mijzelf dus af wanneer die knop is omgegaan om WEL met spiritualiteit bezig te (gaan) zijn. shocked

Ik wist het eigenlijk meteen, dat ging als volgt:
6 september 2000: in de namiddag, rond 16.30 uur, krijg ik een telefoontje van een van mijn zussen. Papa heeft gebeld, hij voelt zich niet goed, pijn op de borst. Zij adviseert hem de buren te waarschuwen en uiteraard ook de ambulance. Zus komt mij ophalen (woont bij mij in hetzelfde dorp)en wij spoeden ons door het spitsuur dwars door Maastricht naar onze vader.
De ambulance is er al en onze vader heeft een ernstig hartinfarct. In het ziekenhuis wordt hij gedotterd en krijgt een hartstilstand die ze echter succesvol weten te behandelen.
Ik besluit die nacht toch bij mijn vader te blijven. sleep
Mijn beide zussen vinden de nachten "eng" (??) maar ik wil hem niet alleen laten.
Zo gaat het ook in de volgende twee nachten.
De laatste nacht.....van zondag op maandag.....ben er er met mijn oudste zus en we lossen elkaar af bij papa. Ik praat met mijn vader over van alles, niks bijzonders. Het verplegend personeel komt geregeld kijken en doet wat het moet doen.
Papa heeft best wel pijn van al die spuiten en infuses en ik heb medelijden met hem, daardoor begin ik te huilen. Geschrokken vraagt hij wat er is en troost mij i.p.v. ik hem.
Dan plotseling kijkt hij recht voor zich omhoog en zegt: "Goh kind, zie jij ook dat prachtig stralende licht!?" Ik kijk dezelfde richting uit maar zie niks. Hij is oprecht verbaasd dat ik dat niet zie: "maar kind, dat jij dat niet ziet, ongelooflijk......zo'n mooi, fel licht heb ik nog nooit gezien?????" Ik denk nog iets van misschien een reflectie van een of ander lamp die hij wel en ik niet kan zien.
De maandagochtend, 07.00 uur komt onze middelste zus met haar man ons aflossen. Als de verpleger ziet dat wij willen weggaan zegt hij dat we beter kunnen blijven, het kan elk moment afgelopen zijn............We zijn verbaasd, hadden dit niet verwacht maar papa schijnt die nacht snel achteruit te zijn gegaan. Vroeg in de ochtend van 11 september 2000 overlijdt mijn vader. In zijn laatste uur houdt ik een van zijn handen tussen mijn handen. Hij is al meer in comateuze toestand en snakt nu en dan nog naar adem.
Ik praat tegen hem en zeg: "ga maar pap, ga maar naar mama!"
Tot mijn grote ontroering knijpt hij mij stevig in mijn hand om vlak daarna te overlijden. Hij had dat zetje nog even nodig. cry

En dat licht eekheeft het dus gedaan. Toen dacht ik er niet bij na, nu weet ik wat hij gezien heeft en dat er wel degelijk "iets" bestaat! Het licht dat hij beschreef was zo onaards mooi, zo schitterend. Het kwam uit "de bron" en werd begeleid door zijn Gids en Beschermengel. En het heeft er uiteindelijk toegeleid dat ik alle twijfel over boord kon gooien. Langzaam aan ben ik me meer gaan verdiepen in "dat rare wat ik allemaal meemaakte" en nog langzamer ben ik er vertrouwd mee geraakt. Zo vertrouwd dat ik er nu mee "werk" en het helemaal bij mijn dagelijkse bestaan hoort. wink

Namasté
Elrian
Delen:
Emuca
Emuca okt 14 '11
Wat een mooi en bijzonder ontroerend verhaal zeg.
Papillon-Blanc
Papillon-Blanc okt 14 '11
Ja, je vergeet vaak stukken uit zo'n periode.
Maar deze 5 dagen staan me van minuut tot minuut nog in m'n geheugen gegrift.
Ik heb niet dat licht gezien maar wel andere dingen in dat kamertje. Maar ook die keer heb ik ze genegeerd.
Hoe verdrietig ook, die dagen zijn achteraf een enorme leerschool voor mij geweest!

liefs,
Elrian
Emuca
Emuca okt 15 '11
Vaak zijn moeilijke momenten de tijden waarin we het meest leren. Je zou zeggen dat we dan ontzettend afgesloten zijn, maar volgens mij is het juist het tegenovergestelde en zijn we juist ontzettend toegankelijk voor de lessen. Door de kwetsbaarheid waarin we ons dan bevinden... Juist door die kwetsbaarheid willen we ons ergens aan vastgrijpen, wat dan ook, en soms grijp je dan iets nieuws vast. Dat besef je dan nog niet, maar later, als je terugkijkt op de situatie, dan pas zie je hoe nuttig en leerzaam het was.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki