Loading...
nl

Wazig gevoel bij ontspanning/meditatie...

ButterFly78
ButterFly78 sep 24 '11
Heb al redelijk veel mogen meemaken op spiritueelgebied, maar voor sommige dingen schrik ik. Of ik snap er niks van of sta verbaasd te kijken en vergeet dingen te vragen. Dat ik achteraf spijt heb, dat ik niks heb gevraagd of beter gekeken heb.

Zo heb ik geregeld als ik een tijdje relaxt op bed lig en voel me ontspannen, dat ik heel wazig in mijn hoofd ga voelen. Het begint dan dat het lijkt of mijn lichaam met de voeten en hoofd naar rechts buigen en mijn kont blijft dan op zijn plek liggen. Dat ik in een boggel ligt. Als ik mijn ogen open doe, is alles wazig en vraag dan in mijn zelf: Is dit goed? Dan komt er heel zacht Jaah in mij op net of mijn gids of zoiets het zegt?? Om de spanning/angst onder ogen te zien, blaas ik uit uit mijn mond. Langszaam kom ik weer helder terug.

Kan iemand vertellen wat dit kan zijn of waar het naar toe kan leiden?

Groetjes ButterFly
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 27 '11

hoi Butterfly78

Het zal leiden tot inzicht en bewustwording...
Je hebt duidelijk contact met je gids!
Je hoeft niet persé te mediteren om contact te leggen met jou gids, hoor! wink
Je gids is altijd bij je, overal!
het enige wat je tegen houd, is je eigen angst...
... voor het "nieuwe" onbekende
hier zal je je doorheen moeten helpen, wetende dat de waarheid
erachter ligt!
dat moet ieder mens, eigenlijk...
Het zijn zegmaar de eerste stappen naar bewustwording...
als je een hoop angst heb, zul je de muur van angst moeten doorbreken...
als je verdriet hebt, wat vastzit... zal ook dit loskomen!
lekker een potje huilen... en daarna voel je je opgelucht, en herboren wink

vertrouw op je gids... hij/zij is er altijd! ook in meditatie wink
groetjes moonflowertje


ButterFly78
ButterFly78 sep 27 '11
Hoi Moonflowertje!
Bedankt voor je reactie, dacht dat ik dit als enige voelde en niet spoorde ;-)!
Vandaag weer ff ontspannen op bed gelegen, Nu geen wazig gevoel gehad, maar voelde overal tintelingen op mijn lichaam. Ik ben even weggezakt en schrok 'wakker', omdat een vrachtwagen met gepiep achteruit reed. (Tja, dat heb je als het raam open is)
Ik heb het idee dat ik niet sliep, maar was wel ff weg. Ben nog even op bed blijven ligggen en zag allerlei figuren en kleuren(met ogen dicht). Leek op witte golven en heel veel handen die klapten. Het leek erop dat ik aan de binnenkant van mijn oogbol keek, want zag rode adertjes en een zwart gat, van de iris wellicht. Alleen de iris was niet rond, maar een soort van bloemvorm. Ook niet helemaal, maar weet geen andere benaming.
Ga over een paar weken naar een weekend om dingen los te laten en blokkades op te heffen. Ik hoop zo terug te komen als een herboren vrouw! Mijn hart kriebelt van opwinding!

Groetjes ButterFly
Maryssa
Maryssa sep 27 '11
Het eerste wat er in mij opkwam is de vraag of je wel goed gegrond/geaard bent voordat je gaat mediteren?

Ik herken het namelijk wel maar dan als ik reiki ga geven op afstand en ik niet goed geaard ben, dan lijkt het net alsof ik niet goed in mijn lijf zit en er een stukje boven zweef.

Bij mij helpt het om met mijn voeten op zo'n moment heel bewust de grond te voelen of als je ligt de ondergrond waarop je ligt.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 27 '11
het gaat allemaal goed komen wink
dat voel ik wink
Keek je trouwens vanachter je ogen vandaan?
ik bedoel dan door je ogen heen kijken...
want dit is zeker je derde oog chakra wat is aan het ontwikkelen!
alleen moet je inderdaad zorgen dat je wel geaard blijft...
haha
ik zeg altijd: Je mag best "zweven" hoor! als je maar met beide benen op de grond blijft...

groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 27 '11
ik heb deze link vandaag al ergens anders bij gezet, maar hier past hij ook bij!
het zijn meditatie-oefeningen... en vooral een grondingsoefening
waarbij verteld wordt dat het belangrijk is dit voor en na een meditatie te doen smile

http://www.dewegvanhethart.com/meditaties/aarden.html
^^ mooie site ook nog eens tongue

groetjes moonflowertje
ButterFly78
ButterFly78 sep 28 '11
Ik dacht dat ik al geaard was! Maar dus toch maar ff nachecken dan! Dank jullie wel voor de tips(Marissa en Moonflowertje) ik ga er vanavond mee aan de slag.
Ja, ik keek denk ik achter mijn ogen vandaan. Apart zeg! Dan weet ik al dat ik dingen uit het hiernamaals ed. ga zien. Heb namelijk al voorproefjes mogen ervaren.
Had alleen daarna wel wat lichte hoofdpijn, dus ik zal idd wel aan het zweven zijn!! hahaha!

Liefs Butterfly( ik zweef/vlieg dus echt!)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki