@kaatje87
Dat klopt ik zie wel overal de humor van in, maar ben niet echt iemand die grappen verteld ofzo
Nee zeker niet, eigenlijk altijd al basischool/middelbaar, maar daardoor ben ik wel mooi gaan groeien en bloeien, zo zie ik het.
Ik zoek hmm nouja ik zoek naar mijn echte zelf als het ware, door mijzelf te zijn, in zoektocht naar de "ene grote waarheid".
Relatie;
Hmm eigenlijk geen idee, aan de ene kant wil ik geen sociaal contact whatsoever. (ala style kluizenaar in een cave) Maar aan de andere kant is t niet erg realistisch en probeer misschien een soort tussenweg te vinden. Het klopt wel dat ik lange tijd aan t zoeken was, heb wel heel graag een relatie gewilt met een vrouw, maar nu ben ik door mijn inzichten/groei onafhankelijk geworden. Nu is er niet zo die drang, alhoewel ik het kan voorstellen dat een relatie fruitvol en leuk kan zijn ik hoef het niet perse te hebben voor mijn geluk(dat komt echt van binnen). Blonde vrouw nou geen idee.. zoals ik zei ik heb echt bijna geen sociaal contact. Wel heb ik een nieuwe vriendin (niet romantisch) waar ik me heel erg op me gemak voel en een soort diepe verbondenheid voel, maar misschien beeld ik het me in (niet perse romantisch, voel ook geen vlinders).
Vissen zegt mij niks hoor, geen idee heb er nooit mee te maken en geen aandacht naar eigenlijk. Auto's en kantoors absoluut ook niet, ik zie mijzelf heel goed nooit een auto kopen en alleen op fiets/openbaarvervoer gaan. Kantoor kan ik absoluut niet tegen dat sfeertje.
Bedankt kaatje
@l'arbe de vie
Hoofdmens klopt wel, het is vaak overactief in me hoofd met onvrijwillige gedachtes enzo ja.. maar daar probeer zover ik kan aan te werken, meditatie enzo. Eerst probeerde ik me attentie te verzetten dmv games maar heb ik nu al maanden niet meer gedaan, nu focus ik me meer op muziek/meditatie.
Ik heb geen probleem om emotie of gevoel te tonen hoor, juist niet. Ook heb ik absoluut geen emotioneele pijn dat is allemaal verleden. Ookal mocht jij mij misschien anders lezen, ik ken mezelf vrij goed. Het is geen verdedigings manier, het is iets veel dieper, een profound spiritueel begrijp/wijsheid, alles is goed, alles is zoals het is, acceptatie, ik zie de werking van het ego, ik kan dit onmogelijk precies in woorden verbrengen.
Ik kan wel empathie of compassie hebben of diep ontroerd zijn door dingen, maar dingen die mij of andere aanvallen hebben over t algemeen nul komma nul effect, daar lach ik soms hooguit om, en anders ben ik gewoon in het nu moment in acceptatie. Ook uit ik geregeld mijn licht/onvoorwaardelijke liefde voor alles dat is, alhoewel dat niet echt officieel als een emotie kwalificeerd heb ik begrepen.
Als iemand die mij dierbaar is overlijd zal ik waarschijnlijk ook niet emotioneel ge-affecteerd zijn bijv. Dood is een illusie wij zijn onsterfelijke wezens krachtiger dan je je kunt voorstellen. Misschien voel ik wel een gemis of misschien wel een traantje dat sluit ik niet uit. Maar ik zie alles van het hogere perspectief. Daarnaast ben ik een sovereign wezen met heel weinig attachments. Al komt het eind van de wereld ik lach het toe.
Ik probeer wel meer vanuit het hart te leven en minder met de mind.
Neehoor helemaal geen trots, dat is van het ego daar doe ik niet aan. Het is zoals het is en daar ben ik tevreden mee. Wel vind ik het mooi om te zien hoe het werkt en zo gekomen is.(ook ego maargoed) Trots is absoluut een betekenisloos woord voor mij.
Ja dat weet ik, zoals ik zei ik vind dat moeilijk te verwoorden, en hangt ook van de situatie/personen af. Het gaat om balans. Ik sta in mijn eigen kracht, maar laat wel andere toe hun vrije wil te uiten, indien van gevaar(of kans op) lage energie, of anderwijs onwenselijke situatie zet ik mogelijk wel me grens en verplaats ik mijzelf uit de situatie.
Ik weet niet waar jij leest dat ik veel irritaties hebt, maar ik zei dat ik heel soms nog lichte irritaties hebt, misschien 1 of 2x per maand zoiets als; kut stoel! als ik me voet stoot ofzoiets gaat eigenlijk nergens om en is gewoon kwestie van meer bewust zijn. Voor de rest kan ik me geen eens meer herinneren wanneer ik echt boos ben geweest jareeen geleden.
Dat laatste is voor jou idd
ik kijk overal met een lach tegen aan, en dan zeker als t tegenovergestelde van iets word beweerd.
Uberhaupt niet in gelooft? je bedoeld, het fotolezen? Ik geloof er zeker in hoor er zijn ook puntjes die spot-on zijn, maar ik geloof zeker niet dat alles 100% is zoals aangegeven. Zo was het ook absoluut niet bedoeld, zo zie je maar hoe je met woorden de mist in gaat... Het tegendeel bewijzen.. haha sorry, t grappige is ik voelde al aan dat er mogelijk zo'n reactie op zou komen toen ik t schreef, omdat mijn antwoorden voor een deel nogal tegengesteld waren op jou lezing, absoluut niet de bedoeling, ben 100% eerlijk over hoe ik ben. Gelukkig ken ik mezelf toch echt wel heel goed daarom kan ik er ook om lachen.
Harstikke bedankt hoor! je comment over aarding heeft me wel even doen denken.. enige tips hiervoor? Fysieke beweging ofzo?