Loading...
nl

Mijn muziek

LPChip
LPChip jul 17 '06
Hoi,

Zoals ik in dit topic heb aangegeven, wat muziek dat ik in de jaren gemaakt heb.

Sommige liedjes zijn .ogg bestanden. Die kun je afspelen met winamp, maar er zijn ook veel andere spelers die het kunnen (helaas geen windows media player) Ikzelf gebruik XMPlay.

Laat ik beginnen met mijn nieuwste nummer: Subtle Powers, een synth achtig nummer dat lekker rustig is.
http://lpchip.com/download/LPChip-SubtlePowers.ogg

Ook een lekker nummer: Step Forward, een vrolijk snel nummer ook met synths.
http://lpchip.com/download/LPChip-StepForward.mp3

Een compleet andere stijl, meer tegen techno aan: Synthy Orchestra
http://lpchip.com/download/LPChip-SynthyOrchestra.mp3

En voor als je je een beetje down voelt; When the rain falls.
http://lpchip.com/download/LPChip-WhenTheRainFalls.mp3


Ik ben benieuwd. :)
Delen:
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
Hey chip echt relaxte muziek [Ok]
Fijne muziek om bij te mediteren of gewoon lekker te ontspannen. [music]
Doe je dit alleen voor jezelf of heb j ook een site? Denk dat er wel meer mensen zij die deze muziek waarderen!

Kan alleen die .ogg file niet openen, kan je die misschien omzetten naar .mp3?

Als je wat nieuws gemaakt hebt hoor ik het graag van je! :D

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 18 '06
:)Leuk om te horen dat je het erg leuk vindt.

Ik het zeker ook een site: www.lpchip.nl

De download pagina doet het niet (geloof ik), maar je kan al mijn nummers wel downloaden via www.lpchip.com/download

Let wel, de meeste nummers zijn geen MP3. Daarom raad ik aan om XMPlay te downloaden , die speelt alles af.

Je kan me ook vinden op de community site modplug .
Debiorah
Debiorah jul 18 '06
:)Cewl, kan ik nog wat meer beluisteren!
Ik luister namelijk erg graag muziek.

Thnx [afro]

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 18 '06
Heb je de download directory bekeken? Alles met een muzieknoot kun je beluisteren. Voor al het andere heb je een andere speler zoals XMPlay nodig. :)
Debiorah
Debiorah jul 19 '06
Ja heb t gevonden! :)Maar zal ook nog ff die player downloaden want wil natuurlijk wel alles horen!
En ik heb ff op je site gekeken maar had nog n vraagje (waarschijnlijk dom vraagje [blink])
Wat is nu precies tracker?

[Kiss]Deborah
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 19 '06
Iemand die veel trekt :p
LPChip
LPChip jul 19 '06
Een Tracker is een begrip wat staat voor de manier waarop het programma werkt waarmee ik muziek maak.

Om kort uit te leggen hoe je dat moet zien:

Misschien heb je ooit wel eens gehoord van een Sequencer. Dit is een programma dat werkt met het bekende noten schrift, met muzieknoten op 5 balkjes met zo'n mooie sleutel aan het begin.

Een sequencer gebruikt muziek sporen per instrument om zo de muziek uit te schrijven. (een muziek spoor is dus zo'n noten schrift)

Een tracker werkt anders, en heeft niet de limitatie om een instrument te moeten koppelen aan een spoor. Sterker nog, een tracker geeft je het overzicht, om tijdens de invoer alle andere noten te kunnen zien, zodat je meerdere instrumenten gelijk in kan voeren.

Je moet het een beetje zien als een excel sheet die van boven naar beneden de tijd weergeeft in het nummer, en van links naar rechts te mogelijkheid geeft om elk gewenst instrument in te geven, met noot en alles.

Het type programma heet een Tracker of Sequencer, maar de gebruiker wordt dan ook een Tracker of Sequencer.

Dat is zo'n beetje de achterliggende gedachte.


Fig 1. Plaatje van de tracker.
Debiorah
Debiorah jul 24 '06
*Proest* :rolleyes: btje late reactie!
Ja hat t kenne weten nims, Inkoppertje! ;)

En Chip!.......Ooohzoo!
Snap iig wel dat t niet aan mij besteed is! Geeft niet ik luister wel [music]

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 24 '06
:)

Ik ben trouwens wel erg benieuwd wat je van m'n laatste nummer: Subtle Powers vindt. :)

Je kon em niet luisteren want hij was een .ogg.
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
Hey! Chip was ik weer!
Ja vond het n heel mooi nummer alleen vond m wel snel afgelopen. :)Het heeft een wat abrupt einde. Als je in die flow zit denk je bij het einde ineens "Hey!waar is de muziek?". Dit kan persoonlijk zijn he! ;)

[Kiss]Deborah
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
Trouwens ik heb ook ooit eens wat muziek gemaakt op de pc maar dan met FLstudio.
Misschien vind j t grappig om te luisteren.
Het is wel compleet iets anders dan jouwn muziek, en lang niet zo gelikt natuurlijk :p

Een tip: Misschien voor de zekerheid bass wat zachter zetten? [music]

[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 27 '06
Sure, ben benieuwd naar je muziek :)

En over de bass, ik hou nou eenmaal van veel bas, maar ik heb ook een tijd gehad dat ik niet precies wist hoe je juist moet mixen. Het nummer waar ik nu aan werk heeft deze verhouding ietswat beter.
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
holy
marchin

Hoop dat ik t zo goed gedaan heb :S
Deze link verwijst iig naar de locatie van de file, weet niet hoe je hem t beste kunt openen.
LPChip
LPChip jul 27 '06
Ik heb ze geluisterd.

Om eerlijk te zijn, dit is niet echt mijn muziek stijl :p

Hier en daar clipt ie behoorlijk (veel volume)

Voor de rest wel aardig. Het klinkt in ieder geval alsof het recht uit je hart komt. :)
Debiorah
Debiorah jul 27 '06
[afro]Whahah!
Dat d8 ik al! Naja zoals ik al zei heb ik me er niet erg serieus mee bezig gehouden :p
Het was meer een creatief uitstapje!
En recht uit mijn hart! haha ja die periode was ik nogal bezig met het verdedigen van mijn recht :)
Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen te luisteren!
[Kiss]Deborah
LPChip
LPChip jul 27 '06
 Quote:
Origineel van Debiorah:

Toch bedankt dat je de moeite hebt genomen te luisteren!
[Kiss]Deborah
Graag gedaan :)

Je weet immers maar nooit wat voor moois er in kan zitten. Het zijn vaak die onverwachte momenten waarin je die mooie dingen tegen kan komen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki