Dag allemaal,
Enkele nachten geleden had ik een beetje een vreemde droom. Niks engs, maar omdat hij sindsdien door mijn hoofd blijft spoken, post ik hem hier even...
Ik ben met een groep op vakantie, per twee hebben we een klein rijhuisje. Mijn man en ik hebben het huisje op het einde, ernaast stroomt een riviertje. Door het vocht groeit alles er supergoed, er zitten naaktslakken van wel 15 cm lang. En dan zie ik een slang op de kast van de voorste kamer. Ik wil langs achter buiten en zie in de achterste kamer ook een dikke slang, in andere kleuren. Ik sluit me op in de middelste kamer, de slaapkamer. Mijn lief gaat hulp halen, maar vergeet het vervolgens en is een hele dag op stap met de groep. Of er dan iets gebeurt weet ik niet, maar 't was niet eng.
Ik gids een tocht. Iedereen is gepakt met een zware rugzak en rolschaatsen. We klimmen en dalen de hele tijd, spoorwegbedding op, spoorwegbedding af... lastig met die rugzak en die rolschaatsen en die keien overal. Maar voor treinen moeten we blijkbaar niet opletten. Wat later gaat de tocht verder hangend aan kabels. Dan weet ik het niet meer.
Dan is er een eskimovrouw die met haar babytje en familie in een smalle wankele zelfgemaakte kajak stapt. Ze geraakt er niet goed in met haar dikke poep en haar schoonfamilie (dat zijn westerlingen) ziet het niet goed zitten dat ze met de baby in dat wankele bootje die verre tocht gaat maken. Maar de eskimovrouw is er gerust in. Ze varen snel, met een motor denk ik, en de zee is een beetje woelig. Dan ben ik plots die vrouw. Ik kijk naar mijn babytje in zijn zeehondenvel en zie dat het plots een oud mannetje is, dat hij een baard krijgt. Of niet? Ik weet niet goed of ik het goed zie, maar het oude mannetje/mijn baby lacht in ieder geval, dus lijkt het mij in orde.
Dan komen we aan land. We staan voor een huis met grote ramen en plots zie ik dat de vensters hun "mondhoeken" omhoog trekken, ze lachen naar mij. Heel even maar, een beetje maar, maar ik heb het toch gezien. Achter het raam zie ik iemand die bezig is met een vreemd voorwerp zijn tanden te poetsen. Mijn man ziet het ook en is vervolgens boos omdat die ander een beter voorwerp heeft gekregen om zijn tanden mee te poetsen en dat hij het moet doen met een vijsmachine met een vijs erop (schroef dus)! Hij heeft dat van 't leger of zo opgelegd gekregen om zijn tanden daarmee te poetsen.
Da's geloof ik alles dat ik er mij nog van kan herinneren...
Wat denken jullie hiervan?
Groetjes
floere