Loading...
nl

beetje vreemde droom

floere
floere aug 17 '11
Dag allemaal,

Enkele nachten geleden had ik een beetje een vreemde droom. Niks engs, maar omdat hij sindsdien door mijn hoofd blijft spoken, post ik hem hier even...
Ik ben met een groep op vakantie, per twee hebben we een klein rijhuisje. Mijn man en ik hebben het huisje op het einde, ernaast stroomt een riviertje. Door het vocht groeit alles er supergoed, er zitten naaktslakken van wel 15 cm lang. En dan zie ik een slang op de kast van de voorste kamer. Ik wil langs achter buiten en zie in de achterste kamer ook een dikke slang, in andere kleuren. Ik sluit me op in de middelste kamer, de slaapkamer. Mijn lief gaat hulp halen, maar vergeet het vervolgens en is een hele dag op stap met de groep. Of er dan iets gebeurt weet ik niet, maar 't was niet eng.
Ik gids een tocht. Iedereen is gepakt met een zware rugzak en rolschaatsen. We klimmen en dalen de hele tijd, spoorwegbedding op, spoorwegbedding af... lastig met die rugzak en die rolschaatsen en die keien overal. Maar voor treinen moeten we blijkbaar niet opletten. Wat later gaat de tocht verder hangend aan kabels. Dan weet ik het niet meer.
Dan is er een eskimovrouw die met haar babytje en familie in een smalle wankele zelfgemaakte kajak stapt. Ze geraakt er niet goed in met haar dikke poep en haar schoonfamilie (dat zijn westerlingen) ziet het niet goed zitten dat ze met de baby in dat wankele bootje die verre tocht gaat maken. Maar de eskimovrouw is er gerust in. Ze varen snel, met een motor denk ik, en de zee is een beetje woelig. Dan ben ik plots die vrouw. Ik kijk naar mijn babytje in zijn zeehondenvel en zie dat het plots een oud mannetje is, dat hij een baard krijgt. Of niet? Ik weet niet goed of ik het goed zie, maar het oude mannetje/mijn baby lacht in ieder geval, dus lijkt het mij in orde.
Dan komen we aan land. We staan voor een huis met grote ramen en plots zie ik dat de vensters hun "mondhoeken" omhoog trekken, ze lachen naar mij. Heel even maar, een beetje maar, maar ik heb het toch gezien. Achter het raam zie ik iemand die bezig is met een vreemd voorwerp zijn tanden te poetsen. Mijn man ziet het ook en is vervolgens boos omdat die ander een beter voorwerp heeft gekregen om zijn tanden mee te poetsen en dat hij het moet doen met een vijsmachine met een vijs erop (schroef dus)! Hij heeft dat van 't leger of zo opgelegd gekregen om zijn tanden daarmee te poetsen.
Da's geloof ik alles dat ik er mij nog van kan herinneren...
Wat denken jullie hiervan?
Groetjes
floere
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 17 '11
Wat mij binnenkomt is de slang, die symbool staat voor transformatie. Je bent hier echter bang voor en vlucht ervoor weg. Ook heb je het over een rivier die goed groeit met leven. Dat staat voor mij voor je gevoel, waar dus een heleboel gebeurt.

Dan heb je het over dingen die opgelegd zijn, door een ander.

Als ik kijk naar de betekenis, is het vooral in jezelf dat er dingen zijn opgelegd bij jou door een ander die jouw voorkomen om echt naar je gevoel te gaan. Toch weet jij dat jezelf mag transformeren, maar je bent er bang voor en loopt er hard voor weg.

Ik ben benieuwd of je er iets in kunt herkennen.


Groetjes Julien.
floere
floere aug 18 '11
Sterk, wat je hier uit haalt! Ik weet niet of er veel gebeurt in mijn gevoel, al hoop ik van wel. Ik probeer al een tijd uit te vissen wat ik echt wil, in plaats van te doen wat ik denk te moeten doen of denk te willen. Ik zou graag weten voor welk werk ik "gemaakt" ben, wat mijn doel is... Maar ik ben er nog niet uit... En ja, mijn man en ouders en een hele hoop anderen vinden dat ik mijn job bij de overheid met al die voordelen en zekerheden niet mag opgeven en ik laat me daar soms wel te veel door beïnvloeden.
Dankuwel voor uw interpretatie NiMS!
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 19 '11
de huisjes kunnen staan voor jou, en jou vrienden...
de slang kan "een addertje" onder het gras betekenen...
dat je jezelf opsluit in de slaapkamer, kan betekenen dat je je bedreigd voelt...
de naaktslakken, kunnen betekenen, dat je bepaalde inzichten krijgt ( de naakte waarheid)
de rugtassen kunnen duiden op de bagage die je met je mee draagt...
gelet op wat je met je meedraagt, zijn dat zware momenten, en momenten alles op rolletjes gaat
klimmen en dalen kunnen de diepte en hoogtepunten in je leven betekenen...
de treinen waar jullie niet op moeten letten, kunnen symbool staan voor andermans leven...
de kajak kan staan voor eenvoud, en onafhankelijkheid
de ramen waar je door heen kan kijken kunnen betekenen dat je een bepaalde inzicht krijgt,
Tanden staan meestal voor familie en vrienden ( diepgeworteld)
dat de persoon met een vreemd voorwerp zijn tanden poetst, kan betekenen, dat iemand op een aparte, vreemde manier de band met de familie of vrienden wil verbeteren?
dat jou vriend vervolgens boos wordt, kan duiden op een strenge opvoeding, waardoor hij niet zo vrij durft te zijn tegen de familie en of tegen vrienden?
(het gaat tegen zijn principes in)

geweldige droom, zo droom ik ook altijd, naja niet precies het zelfde smilemaar een hoop dingen herken ik uit mijn eigen dromen smile

oja, wat ik hierboven schrijf, zijn maar richtlijnen hoor!
het kan natuurlijk heel iets anders betekenen! maar dit is wat ik eruit zou vertalen naar mezelf toe wink
groetjes moonflowertje
floere
floere aug 22 '11
Hey Moonflowertje, ik zie je reactie nu pas. Ik vind het wel leuk hoe jij die droom interpreteerd! Moet vooral lachen met mijn bagage, de rolletjes, de diepten en de hoogtepunten...
Het tandengedeelte blijft toch maar iets raars, en met die familieband, ik weet het niet, kan me er niet direct iets bij voorstellen.
Leuk dat jij ook zo droomt! Ik heb dit soort dromen ook wel graag...
groetjes,
floere

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki