Loading...
nl

Ik wil even weten of wij nieuwetijdskinderen zijn

enandy
enandy aug 15 '11
Hallo,ik ben 34 en ik wil weten of mijn dochter en ik nieuwetijdskinderen zijn.

Dit zijn de kenmerken die we als kind hadden.
Druk,maar ook soms rustig iets kunnen doen,erg snel uit concentratie zijn(mijn dochter heeft op school een stilte plek om rustig te werken)Niet tegen grote veranderingen kunnen.Niet tegen te veel/tegelijk prikkels kunnen.
Als kind zijnde was ik erg fantasierijk en leefde ik volgens mijn vader in een fantasierijke wereld.
Als volwassenen,kan ik op een feestje ook geen gesprek volgen,omdat er te veel mensen praten.

Verders is het zo,dat mijn vader ook voorgevoelens heeft.Bijv als hij me voor iets waarschuwde,dat het niet mij,maar iemand vlakbij gebeurde en daar schrok ik van,dat hij zei dit had jou ook kunnen overkomen.

Wat ik verder een paar keer heb gehad zijn deze situaties.

Mijn vriendin was zwanger van haar kind.Deze zou rond 20 Januari geboren worden,maar omdat de placenta voor de uitgang zat,moest het kindje gehaald worden met een keizersnee.Dus zei zegt,dat ze het meisje 3 Januari gingen halen.Ik floepte er zowat uit,dat het kindje niet 3 Januari,maar 24 December gehaald zou worden.Zij verklaarde me voor gek,maar uiteindelijk werd het kind ook op 24 december geboren.


Vorig jaar werd ik zwanger van mijn 2e kindje bij mijn oudste had ik het niet,maar bij haar droomde ik van een jongetje(geloof 5 minuten)dat werd langzaam weggeduwd door een beeld van een meisje(totdat ik wakker werd)Ik wist dat ik zwanger was van 1 kindje.Deze droom bleef ik houden tot ik de 20 weken echo kreeg en ze aan mij vroegen,of ik wilde weten,wat het geslacht werd.Toen werd het al duidelijk dat ik een meisje kreeg.Sinds dien heb ik die droom niet meer gehad.In dat zelfde jaar ging ik op dezelfde dag als mijn schoonmoeder(dec 2010) naar het ziekenhuis.Ik omdat mijn groeiecho niet goed was en mijn schoonmoeder omdat ze ziek was.
Ze is een dag na mijn verjaardag in december geopereerd.Toen mijn man in de maand december in zijn nachtdienst had,moest hij plots naar het ziekenhuis toe,want het ging niet goed met mijn schoonmoeder.Ze lag op het randje van haar overlijden.Gelukkig haalde ze het.Maar vanaf die dag bekroop mij een angstig gevoel.Ik werd zeg maar depri,terwijl ik in mijn laatste 6 weken moest genieten van de rust en zwanger zijn.Ik zei tegen mijn man:"wat nou als ma overlijd,als de baby op die dag geboren moet worden."Moet ik nu blij of verdrietig zijn,want allebei tegelijk kan niet.
Ook tegen mijn schoonzussen en mijn vader vertelde ik dit.Mijn vader waarschuwde mij,dat ik met dit soort uitspraken iemand zeer kan kwetsen.En mijn schoonzussen zeiden,dat het allemaal goed zou komen met ma. Uiteindelijk hebben we in overleg met de gyn,overwogen om mijn bevalling voor mijn schoonmoeder eerder in te leiden.
op 11 Januari werd ik ingeleid,tegen half 3 kwam de gyn binnen,om te vertellen dat het slecht ging met mijn schoonmoeder.Ze had nog een paar uur te leven.Mijn man is daar de hele middag gebleven en een vriendin kwam naar mij(we lagen in 2 verschillende ziekenhuizen)Eigenlijk was de gyn een voorstander van,dat ik ook afscheid nam van haar,maar ze was zo sterk vermagerd,dat ik haar eigenlijk wilde herinneren,zoals ik haar op mijn verjaardag zag.In de nacht is mijn man bij mij gebleven en tegen 23.00 kwam de nachtploeg...Ik zei tegen hun,dat ik om de 4/5 min weeen had,maar volgens hun kon het nog van de inleiding zijn.Toen ze weg waren,zei ik al,dat mijn dochter de 12e geboren zou worden en niet de 13e.Uiteindelijk moest ik half 3 naar het toilet,welliswaar met begeleiding(vanwege puffen).Daar braken mijn vliezen en zijn we naar de verlostsuite gegaan.Op 12 Januari van dit jaar is om 4.02 mijn dochter geboren.Mijn man belde naar het andere ziekenhuis naar mijn schoonzus,die nog aan het waken was op mijn schoonmoeder,die heeft het aan haar verteld.Volgens artsen krijgen ze het toch mee,ondanks dat ze in slaap zijn gebracht.Op 12 Januari om 7.15 kregen we een telefoon,dat mijn schoonmoeder is overleden.Geboorte en overlijden op 1 dag.En weer keek mijn man mij aan,om wat ik heb gezegd.

dus wie kan mij helpen
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 16 '11
inieder geval heb je wel een "gave"
ik vermoed dat jij weet...

je krijgt ineens informatie binnen, en je kan niet precies vertellen waar het vandaan komt!
waarschijnlijk zal je nog wel meer van zulke dingen meemaken in je leven...
ook omdat je vraagt of jullie nieuwetijds kinderen zijn...
dit soort dingen die je mee maakt horen er wel bij wink
Ook het feit dat het jou opvalt, 100 mensen zeggen iets van te voren, zeker 85 daarvan, denken er niet meer aan...
jij wel!
ook dat jou vader een indigo zou kunnen zijn, is heel goed mogenlijk...
mijn moeder is er 1 en mijn oma ook!
als het ook is dat je hyper gevoelig bent,
altijd gebrek aan tijd hebt, ( te laat komen )
met 10 dingen tegelijkertijd bezig bent...
tegen dieren praat, en ook tegen plantjes en bomen,
zeer eigenwijs bent
duidelijk weet dat niets zomaar gebeurd
( alles wat gebeurd is een levensles)
je wil rechtvaardigheid, vooral voor kinderen en dieren
je bent vatbaar voor het voelen van andermans gevoelens
(sfeergevoelig)
je kan jezelf helemaal verliezen in iets waar je geinterreseert bent
je hebt moeite met ordenen

^^ dit zijn een paar dingen die absoluut bij een '"indigo" horen
(nieuwetijdskind)

groetjes moonflowertje
enandy
enandy aug 16 '11
dit soort dingen die je mee maakt horen er wel bij
Ook het feit dat het jou opvalt, 100 mensen zeggen iets van te voren, zeker 85 daarvan, denken er niet meer aan...
jij wel!
ook dat jou vader een indigo zou kunnen zijn, is heel goed mogenlijk...
mijn moeder is er 1 en mijn oma ook!
als het ook is dat je hyper gevoelig bent,
altijd gebrek aan tijd hebt, ( te laat komen )
met 10 dingen tegelijkertijd bezig bent...
tegen dieren praat, en ook tegen plantjes en bomen,
zeer eigenwijs bent
duidelijk weet dat niets zomaar gebeurd
( alles wat gebeurd is een levensles)
je wil rechtvaardigheid, vooral voor kinderen en dieren
je bent vatbaar voor het voelen van andermans gevoelens
(sfeergevoelig)
je kan jezelf helemaal verliezen in iets waar je geinterreseert bent
je hebt moeite met ordenen

Er zijn wat dingen die kloppen.
Zoals gebrek aan tijd heb ik niet,maar ben nooit op tijd meestal super vroeg.Eiegnlijk te vroeg dat ik zeker 15 tot 20 min moet wachten.Ik ben met heel veel dingen tegelijk bezig en daardoor ook chaotisch,Ik raakte als kind en zelfs nu nog dingen kwijt.Na van loop van tijd vind ik dingen terug.Dat kan op korte of lange termijn zijn.Maar soms heb ik ze nooit meer kunnen vinden.
Ik ben zeer eigenwijs(wat mijn dochter ook heeft)tegen planten en bomen praat ik niet,maar tegen de hond van mijn moeder en mijn eigen konijn praat ik wel.zeker als mijn man in de nachtdienst zit,praat ik altijd met het beestje.
moeite met ordenen klopt ook.het puntje boven het ordenen ook.
En rechtvaardigheid heb ik ook.Zeker als het om kinderen en beestjes gaat.

Zoals laatst.Ik was hier in de wijk en daar lopen veel zwerfkatten rond.Ik zag een soort van perz,die waarschijnlijk met een andere kat gevochten heeft.Hij had klitten in zijn haar en bij zijn oog een flinke wond.zoals veel katten,kon ik hem/haar niet benaderen...Ik heb uit goedwillendheid de dierenambulance gebeld.En daar kreeg ik me toch zo'n raar antwoord.Mevrouw,kon u de kat benaderen en vangen????Hu vangen,dat ik hun taak,niet de mijne.Ik ga zeker geen kat vangen,want dan krijg ik last van mijn allergie(last van kattenallergie en sindskort weet ik ook voor graspollen,terwijl ik al vanaf mijn 18e hoofdpijn had.)dus ik zei,dat het hun taak was,dat hun er opgeleide mensen voor hadden.Nou daar hadden ze geen tijd voor.Dus die kat zal nu rondlopen.Hopelijk is de wond niet ontstoken.

Ik ben hier zo boos om geworden?
Ik ben blij dat mijn nijn,waar ik de 3e eigenaar van ben het zo goed heeft hier.
Groene_heks
Groene_heks aug 16 '11
Jammer dat je hem niet kon vangen...
Jammer dat veel mensen verantwoordelijkheden afschuiven, daar baal ik in deze maatschappij zo van.
Het zal beslist niet makkelijk zijn een gewond dier te vangen, maar je laat een gewond mens toch ook niet op straat liggen omdat het je *taak* niet is?

Dit is niet om te katten, maar ik word zo moe van al die mensen die van alles afschuiven en niet snappen dat ze als ze zelf in actie komen de wereld zoveel leuker wordt smile

Liefs
enandy
enandy aug 16 '11
Nou groene Heks,Ik vang de kat niet,zonder enige reden.
Ik ben namelijk allergisch voor katten.En niet zonder gein,ik krijg dan last van tranende,brandende ogen,niezen plus loopneus,jeuk en als het te lang duurt begin ik ook te piepen als een astma patient.Hier zijn we achter gekomen,toen ik op mijn 10e bij een tante logeerde en ik ziek werd.Ik ben toen gaan testen en toen kwam dit naar buiten.
Sindskort eigenlijk 2 weken(en ik loop sinds mijn 18e,dus 16 jaar met hoofdpijn rond en nu net last van de ogen)komt daarbij ook graspollen.

Anders had ik het beestje wel geprobeer te vangen.

daarnaast heb ik mensen geholpen met hun konijntje,die ze willen dumpen bij een kinderboerderij.
De ene had als rede kleiner wonen,dus konijn kan er niet meer bij,naast de 2 katten.De volgende,was de 2e eigenaar die de konijn weg deed,omdat ze bang was,dat haar hond het beestje dood zou bijten.
Het beestje zit nu binnen,omdat ze anders helemaal alleen is.In september gaan we voor de 3e keer proberen of we haar kunnen koppelen,als het niet lukt blijft ze bij ons binnen.Ze heeft het goed naar de zin en haar kooi is dag en nacht open,zonder dat ze er uit springt.We praten tegen haar,aaien en zelfs mijn oudste praat met het beestje

Groene_heks
Groene_heks aug 17 '11
Gelukkig ben je dan niet allergisch voor de konijntjes smile
enandy
enandy aug 17 '11
nee,gelukkig niet.
Het konijntje is superlief en soms lijkt het net op een hondje.

Alhoewel de hond van mijn moeder dol op me is.Zodra hij me bij de deur hoort,veranderd zijn blaf ook.
Ook zit hij graag bij me op schoot.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki