Loading...
nl

Hopelijk heeft iemand antwoorden voor me. angst?

siwart
siwart aug 11 '11
Hoi allemaal.

Ik heb mij zojuist voorgesteld op dit intresante forum smile

Ik denk dat ik mijn verhaal maar gewoon ga doen en in de hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen.
Vindt het zelf moeilijk om het goed uit te leggen maar doe me best!

Ik ben als kleine jongen al vaak bang geweest in het donker.
Rende ook altijd de trap zo snel mogelijk af om beneden te komen. Ook na het zien van een horror film met geesten ben ik nog een tijdje schrik achtig aangelegt.
Ik hou er totaal niet van.
Alleen waarom dit is weet ik niet want voor zover ik weet heb ik nog nooit wat gezien.
Zelf ben ik 5 jaar militair geweest en ook niet bang voor mensen of wat dan ook.
Nu ben ik sinds kort beveiliger.
Dit betekend nachtwerk. In je 1tje rondes doen in grote panden. zowel binnen als buiten.
Nu voel ik mij nooit op mijn gemak. bij sommige is het wat meer dan bij andere. Zelf wil ik niet geloven in geesten of iets dergelijks. Ik ben niet gelovig maar draag wel een kruisje( van mijn vader gekregen) is het raar dat ik me niet op me gemakt voel in deze gebouwen? of buiten met nacht rondes in het bos bijvoorbeeld?
Ik moet mijzelf vaak dwingen om rustig te blijven want ik weet dat als ik ga rennen dat ik niet meer stop! ben verder met niks of niemand bang aangelegt dus vindt dit vreemd.
Als ik met een vriend aan het bellen ben terwijl ik snachts ergens rondloop is er niks aan de hand. ook weer zo raar.
Is dit herkenbaar voor iemand of heeft iemand tips?
Of is het gewoon een kwestie van niet zeuren en doorgaan zodat ik er uiteindelijk mischien vanaf kom?

hoop snel wat te horen!
alvast bedankt:)
Delen:
Groene_heks
Groene_heks aug 11 '11
Hoi Siwart,

Herkenbaar hoor smile
Het kan zijn dat je gevoelig bent voor entiteiten/ geesten en ze ongemerkt toch bemerkt wat wellicht de angst bij jou veroorzaakt.
Je draagt een kruisje dus ben je wellicht ook gelovig?
Bij mij hielp het om te bidden of gewoon te zeggen dat *ze* weg moeten gaan.
Ik weet nu ondertussen wel dat ik niet bang hoef te zijn, alleen als ik heel negatief contact heb dan bid ik de stukken eraf.

Wat je kan doen is een kristal bij je dragen, labradoriet helpt om te zorgen dat je niet alles voelt, ik zeg er wel bij, het helpt, het zal nooit alles tegenhouden.
Maar das misschien een mooi begin? Kies als je voor de kristal gaat voor de blauwige labradoriet, je hebt ze met gele, grijze en ook groene glans, maar in jouw geval zie ik blauw smile

Succes en welkom hier!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 11 '11
Ik vroeg me af of je dit kruisje ook hebt gereinigd? Misschien zit er nog energie aan waar je last van hebt?
Marjanne
Marjanne aug 12 '11
Je zegt niet te geloven in geesten en dergelijk. Maar aangezien je toch op dit forum ben beland is er misschien toch iets in jou die dat wél geloofd? Maar omdat je het met je verstand niet kan berederen, er niet in kan/wil geloven?
Wat jij beschrijft herken ik en het betekend niets anders dan dat jij hooggevoelig bent of in ieder geval erg gevoelig. Gevoelig voor omgevingsprikkels die niet met het oog zichtbaar zijn, maar wel degelijk bestaan. Een Labradoriet helpt idd, en daarnaast zijn er nog veel meer tips. Google maar eens op hooggevoeligheid, ik weet zeker dat je veel zult herkennen. Succes smile
Groene_heks
Groene_heks aug 12 '11
Nee Marianne, hij schrijft dat hij niet wil geloven, das net iets anders smile
Marjanne
Marjanne aug 12 '11
Inderdaad, net niet helemaal goed gelezen. Maar wat ik schreef blijft van kracht smileJe wilt het hoogstwaarschijnlijk met je verstand berederen, maar dat kan niet; misschien om zo controle te willen houden?
Ik zou toch willen aanraden om proberen te accepteren dat die 'onzichtbare wereld' er nou eenmaal is. Je hoeft er verder niets mee, het is er nou eenmaal. Voor mijn gevoel kun je zo wat meer rust creëeren voor jezelf.
siwart
siwart aug 12 '11
Hartstikke bedankt voor alle wijze woorden.
Ik wil gewoon van dat opgejaagde en rusteloze gevoel af zodra ik in het donker loop met me zak lamp. buiten is al niet prettig (bos enz) maar binnen loop ik helemaal op me tenen.
Mischien ben ik inderdaad erg gevoelig maar zodra er iemand bij me is heb ik er totaal geen last meer van..daarom denk ik dat het gewoon een angst is om iets te zien wat ik niet wil zien?
Weet eigelijk ook niet zo goed waar ik bang voor ben want ik heb zelf nooit wat gezien of gehoord dat ik niet met een gezond verstand kan plaatsen. Denk te veel films gekeken met geest verschijningen. maar nou zat ik gister voor dat ik naar me werk ging snachts rond te lezen op dit forum maar dat maakte alles net even erger haha. En ik ga zeker weten een labrodoriet proberen. die kan ik gewoon ergens in me zak wegstoppen? ik ben er wel heel erg sceptisch in maar ik ga het absoluut proberen!
Wat betreft het zuiver van het kruisje...die is van vader naar zoon gegaan in de loop der jaren. maar voordat ik het kruisje kreeg had ik het al..
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 13 '11
Het eerste wat in me opkomt, is eigenlijk: Angst voor het onbekende!

Angst is een emotie die toebehoord aan het derde chakra ( zonnevlecht chakra)
het kan zijn dat je als je weet dat je in een enge situatie kan komen, jou zonnevlecht chakra dicht gaat, waardoor je de emoties niet meer kan plaatsen
eigenlijk komt het neer op dat je bang bent om bang te worden...
de mens lijd het meest, door de angst die hij vreest...
daarbij kun je je heel erg opgelaten voelen,
je raakt in een soort paniek, waardoor je vlucht voor de benauwde situatie!
de angst die je omschrijft, hoort bij "irriële angst"
wat dus inhoud, dat je bang bent voor iets wat niemand kan waarnemen!
In jou plaats zou ik bang zijn voor een inbreker, die aan het werk is shocked
dat hij agressief wordt, ofzo!

http://www.angststoornis.com/phpbb2/viewforum.php?f=16
misschien heb je er iets aan! ^^

ik heb zelf ook last van angsten,
alleen niet voor het onbekende...
ik vind het juist wel een uitdaging, het onbekende!
Ik ben ontzettend leergierig, en wil soms het naatje van de kous weten, maar angst heb ik daar niet voor...
uit ervaring weet ik dat je door angst, helemaal van slag kan raken, en daardoor juist gaan hallucineren!!
en hypervertileren, waardoor je in paniek kan raken!
(ik heb chronische hyperventilatie blush)

als ik alleen ben, in het donker, buiten... voel ik ook wel eens angst... maar doordat ik altijd met mijn gids aan het kleppen ben, is dit meestal ook zo weer over...

stel dat je een keer een geest krijgt te zien: dan mag je dit best wel als een soort van zekerheid zien!
een soort van: zie je nou wel, er is meer!
ik heb het al een paar keer mogen meemaken...
en het gaf me eigenlijk wel een beetje voldoening...
je hoeft er niet bang voor te zijn in ieder geval!

als je angst voelt, ofterwijl, je chakra's zijn niet in balans...
zul je geen geesten kunnen waarnemen...
hiervoor moeten al je chakra's in balans zijn!

een geest is in iedergeval, niet zoals je vaak in de horrorfilms ziet...
een skelet, met enge ogen, een zwarte cape, enzo

groetjes moonflowertje smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 13 '11
* tenminste...
in mijn beleving dan....

ieder mens communiseert met zichzelf op een andere manier wink
Serenity
Serenity aug 18 '11
Goh wil je misschien je antwoord nader verklaren?
Groene_heks
Groene_heks aug 18 '11
Sommige mensen oordelen te snel..
Serenity
Serenity aug 18 '11
Dank je Karin...
willow
willow aug 21 '11
hoi siwart,

totaal herkenbaar dat ik het zelfs voel als ik het lees.
gaat het ooit weg ?
nee, maar je kan er mee gaan leven en aanvaarden.
je angst neemt snel de overhand en das normaal.
omdat je niet weet wat je voelt.
je hebt geen angst van mensen das omdat je ze ziet en weet wat ze kunnen doen .
maar bij geesten weet je dat niet en je weet omdat je ze niet ziet dat je nergens een veilige plaats vind of hebt .
als je aan het telefoneren bent vind je het raar dat je dan geen angst hebt !
das omdat je de angst niet toelaat omdat je met iets anders bezig bent.
je voelt waarschijnlijk enegieën die op bepaalde plaatsen rond hangen .
dat kan over geesten gaan of over gebeurtenissen.
in de ene ruimte voel je niks en de ruimte ernaast durf je niet binnen gaan .
ook al geloof je niet in een god ( ik ook niet) maar toch weet ik dat er iets anders is , geesten en entiteiten , goed en slechte.
ik heb ook een kruisje aan en dat geeft me in zekere zin mij bescherming zonder dat ik dat aan een soort god moet wijten.
dat weg rennen ? o ja ken dat !
maar in zekere zin kun je er niet van wegrennen .
wat ik gedaan heb is mij gedwongen te blijven staan als ik die angst voelde opkomen .
ik probeerde te voelen of de angst van mij was of van iets anders.
ik voelde of ik me bedreigd voelde of niet .
en ik was constant luidop (als het kan anders in je zelf) aan het zeggen " ze kunnen me niks doen , ik ben sterker".
de eerste keren stond ik 5sec stil en dan zette ikhet op een lopen en nu loop ik rustig voorbij als ik iets voel en zeg ik " ik ben witlicht en ze kunnen me niks doen " en nu durf ik al stilstaan en luid op zeggen "heeft er iemand iets te zeggen ?"
zoniet laat me dan met rust.
ik ga soms nog lopen hoor maar das dan eerder omdat ik me niet goed voel bij een energie of ruimte of plaats en dan heeft het ook geen nut .
vertrouw op jezelf wat je voelt!
voel je je echt bereigt ga dan weg voel je gewoon dat je eigen angst je te baas word, pakt die dan aan want das het enigste dat je in alle situatie ondercontrole kunt krijgen of houden .... en de rest moet je soms toelaten en ondergaan!
en het is toch ook niet toevallig dat jij nu net deze job hebt hé!
je zult iets moeten leren dat je in de toekomst kunt gaan gebruiken.... want of je het nu wil of niet ! je gave staat te duwen ! en steek je ze weg (negeren) kan het zijn dat het eens heviger terug komt!
en aanvaard je ze (ook al doe je er niks mee) kan het zeer handig worden voor jou .
je gaat beter situatie/mensen kunnen gaan inschatten.

ik werk elke dag in andere huizen bij mensen en in sommige spookt het serieus die mensen weten daar niks van maar ik moet daar wel rondlopen en doorlopen .
ik heb angsten gehad ... en ik kon niet weglopen .
nu als ik het voel zeg ik "goeiendag" en ik leg hun uit wat ik kom doen en meestal gaan ze dan weg.
groetjes willow
Lena
Lena aug 21 '11
de kracht van gedachten is ook belangrijk en geeft je misschien een andere kijk op...


Vrijdag, 19 augustus 2011 12:28

Alles wat wij binnen Niburu doen, is erop gericht het bewustzijn van mensen te verhogen. Om deze reden brengen we al jaren onthullend en bewustmakend nieuws.
We weten dat iedere persoon alle middelen in huis heeft om zichzelf gezond en gelukkig te maken en dat ook te blijven. En bewustzijn speelt daar een hoofdrol in. Sterker nog, dat is wat we zijn. Een vorm van bewustzijn.
Alleen wanneer we bewust zijn, kunnen we werkelijk weten wat en wie we zijn en wat we willen en kunnen. En alleen door bewust te zijn kunnen we invloed uitoefenen op ons zelf, op een positieve manier.
Nu leven we in een maatschappij waarin ons bewustzijn (bewust) laag gehouden wordt. We hoeven zelf niets meer te bedenken, alles wordt voor ons bedacht. Er zijn ontelbare ‘handige’ apparaatjes op de markt, die voor ons denken. Computers, navigatiesystemen, meetapparatuur, noem maar op. En in onze vrije tijd worden we bezig gehouden met de televisie. Dat is misschien nog wel het ergst van allemaal, want daardoor hoeven we niet alleen niet meer na te denken hoe we onszelf gaan vermaken, we worden via dit kanaal ook nog eens flink beïnvloed. De maatschappij wordt op deze wijze in stand gehouden.
Via de mediakanalen wordt ons getoond hoe je eruit moet zien, wat je hoort te zeggen en hoe je dient te denken om ‘erbij te horen’. Er wordt vooral narigheid en waanzin over ons uitgestrooid, in die mate dat we er bijna immuun voor schijnen te raken. En omdat we zelf verleerd zijn om echt na te denken, geloven we vaak ook nog klakkeloos wat er gezegd wordt en te zien is. Hetgeen via de media onder andere als nieuws gebracht wordt, is slechts datgene wat ons vasthoudt in een realiteit van respectloosheid, geweld en vooral angst. Want wanneer mensen bang zijn, zijn zij gemakkelijk te controleren en vaak zelfs bereid hun leven te geven in de strijd tegen datgene en/of diegenen die deze angst schijnbaar doen ontstaan.
Van buitenaf worden er ook steeds zaken op ons afgevuurd die ons doen laten nadenken over feiten die nog niet eens gebeurd zijn en misschien nooit gaan gebeuren. Het meest bekende voorbeeld hiervan zijn de vele verzekeringen die er bestaan. We zijn bang om ziek te worden, om dood te gaan, om zonder werk te komen zitten, dat we geen winst maken, om te zeggen wat we denken en voelen, om voor gek verklaard of afgewezen te worden, om alleen achter te blijven, om onze kinderen te verliezen, om de straat over te steken. Er is een oud gezegde dat vandaag de dag nog steeds heel toepasbaar is, want we lijden nog steeds het meest door het lijden wat we vrezen.
Maar laten we eens kijken naar wat angst precies is. Angst is een emotie. Lichamelijk ontstaat het doordat bepaalde hormonen aangemaakt worden door ons lichaam, die op hun beurt weer een bepaalde reactie teweeg brengen. In dit geval vluchten of vechten. Maar hoe ontstaat een emotie. Een emotie is simpelweg een lichamelijke reactie op een gedachte. In je hoofd ontstaat een bepaalde gedachte en je lichaam reageert daar onmiddellijk op. Hoe dit komt? Je energie gaat daar naartoe, waar je aandacht is, waar jouw gedachten zijn. Wanneer jij denkt aan een beangstigende situatie, is je aandacht bij die situatie en (een deel van) jouw energie is daar dan dus ook, in angst.
Gedachten zijn constructief, opbouwend, creërend. Alles wat is en ooit was, is begonnen met een gedachte, een idee. En vanuit die gedachten ga je handelen en maak je bepaalde keuzes. En zo laten we iets ontstaan. Zo creëren we ons eigen leven. Door de keuzes die we maken krijgt ons leven bepaalde wendingen en verloopt het op een bepaalde manier. Het is een feit dat wij onze eigen gedachten kunnen bepalen. Dit betekent dus dat wij in die zin ook onze eigen angst creëren.
Maar tegelijkertijd betekent dit dat wij zelf onze angsten kunnen wegnemen. Simpelweg door anders over de situatie te denken, anders tegen de situatie aan te kijken. Iedere gebeurtenis heeft altijd twee of meer zijden, van waaruit je de situatie kunt bezien. En wanneer je iedere situatie vanuit meerdere kanten bekijkt, krijg je een beter overzicht. Een soort helikopterview. Vaak neemt dan de angst die je voor iets hebt meteen ook af omdat je het geheel ziet. Het stelt je in staat eerder de positieve kant van iets te zien en dus je gedachten weer op iets positiefs te richten.
Wat hierbij belangrijk is om duidelijk te hebben voor jezelf, is het weten dat je niet je denken bent. Wij mensen hebben het vermogen om onze gedachten te observeren. Wanneer je je gedachten zou zijn, zou dit niet kunnen. Er is dus nog een ‘ik’ die alles observeert en ook kan concluderen dat er iets verandert moet worden. Veel mensen hebben het idee dat zij hun gedachten niet kunnen controleren, omdat zij zich met hun gedachten identificeren. Wanneer je weet dat dit niet zo is, ben je wel in staat om je denken van een afstand te bekijken en te zien wat er anders moet. Alleen al jezelf bewust zijn dat je bepaalde gedachten hebt, is voldoende. Daarmee is de cirkel van het denken doorbroken en ben je bewust.
Een gedachte is, evenals als geuren en kleuren, energie die beweegt met een bepaalde snelheid. Een positieve gedachte zal sneller realiteit worden dan een negatieve gedachte om de eenvoudige reden dat de frequentie, de trilling, hoger is. Daarom is het zo belangrijk dat je gedachten zo snel mogelijk omdraait en positief laat zijn wanneer je negatieve gedachten hebt. Jij bepaalt. En je hebt iedere minuut van de dag de keuze om positief te zijn.
We leven in een duale wereld. Alles heeft een keerzijde. Dus alles wat wij als ‘minder goed’ bestempelen, heeft toch ook een goede kant. Er is geen probleem dat niet een cadeau met zich meebrengt. Want ook iedere minder leuke ervaring, brengt ons het inzicht wat we nodig hebben om verder te komen. Wij creëren dus problemen omdat we de cadeautjes willen hebben. En wanneer je in staat bent dit te zien, wordt het leven minder zwaar en groeit het besef dat werkelijk alles goed is zoals het is en dat we altijd zelf alle touwtjes in handen hebben.
© Copyright (c) Niburu

http://niburu.nl
Lena
Lena aug 21 '11
alleen de laatste zin heb ik wat moeite mee,nml dat we zelf alle touwtjes in handen hebben,dat weet ik zo net maar niet... wink
angel-star
angel-star aug 21 '11
Beste siwart
Ik denk dat je hier niet echt over een angst kunt spreken maar een hele normaale reactie wat in de zelfde positie in 8 van de 10 mensen het zelfde reageren als wat jij hebt.wanneer je afleideing hebt bij bv telefoongesprek heb je die angst niet want dan heb je afleiding en arvaar je bewust de situatie om je heen.terwijl wanneer je geen afleiding hebty je bewust bent dat je alleen in het donker bent in een groot gebouw ander bv.ik ken geen mensen wat s'nachts in het donker alleen door het bos wandelen zonder daar een prettig gevoel bij te hebben dat kun je denk ongeveer een beetje met elkaar vergelijken .dus echt een angst kun je denk ik het niet noemen maar een normale menselijke reactie.
Claire
Claire aug 21 '11
Mooie lap tekst, Lena. Door jezelf te observeren krijg je inzicht.
Denk dat het ook werkt als je de angst, de angst laat zijn, voelen wat het met je doet, en niet aan iets verbinden. Ook angst ebt weg als je jezelf toestaat deze te voelen.

Als je weet waar je ergens bang voor ben dan kun je van te voren d.m.v. een visualisatie deze situatie bij jezelf oproepen en alle emoties die daarbij betrokken zijn, doorwerken, of je dit kan laten zijn.

Op de plaats zelf zal je deze angst eerder herkennen en dan weet je alsware dat je sterk genoeg ben om ook deze angst te 'verwelkomen' Je heb ook ervaren, dat deze angst weer wegebt en rust voor in de plaats komt.(transformeren)

Voorbeeldje;
Toen ik voor carniosacraaltherapie naar Bosch en Duin ging zag ik er erg tegenop om met de auto ernaar toe te gaan. Bang voor een ongeluk, zag het alsware al voor mij gebeuren, daar waar de weg van 2 naar 4 baans gaat. Ik heb de bovenstaande visualisatie gedaan, door de weg er naar toe te visualiseren en door gewerkt.
Op de dag van de afspraak ben ik er naar toe gereden en op het moment bij het bewuste punt, voelde ik de angst opkomen. En merkte dat ik in mijn 'vluchtgedrag' ging zitten. Zei oké, welkom angst en kon bij het voelen van deze angst blijven. Toen voelde ik dat ik er als ware en beetje bovenuit steeg en kwam in een een soort rust terecht, wat ik niet meteen kon plaatsen. Maar de angst was verdwenen en daarmee ook de rijangst.
Tatora
Tatora aug 21 '11
mooie tekst!
is inderdaad zo,dat we onszelf tegen de muur kunnen laten opkruipen,door ons overspoelt te laten worden door die emotie..
en dat als we de angst kunne laten Zijn..zonder er in mee getrokken te worden als iets wat werkelijkheid is,dat we zien dat het vaak vanzelf weg ebt..
klopt!
alleen gaat dat niet voor alles direct op..
als je een ervaring hebt gehad waardoor je heel bang was..en je herkent in een situatie of persoon dezelfde kenmerken,dan is het best heel moeilijk om niet mee getrokken te worden in het moment van gedachten!
ik begrijp dat je op dat moment eigenlijk mede creerder wordt van iets wat je niet wilt..en dat je het ook ,vanuit neutraal waarnemer te zijn ,kunt "ombuigen"..maar daar is wel degelijk werk voor nodig...zeg ik uit ervaring..
liefs X
Claire
Claire aug 22 '11
Zeg ook niet dat het gemakkelijk is en het is niet dat je na een keer, op je lauweren kunt rusten en dat je vrij van angst bent.
Angst kent vele gezichten en het is een manier om ermee te werken, zodat er een dieper inzicht komt in je angsten. Je vecht en vlucht gedrag leren herkennen. Irreële angst van reële angst te onderscheiden (want angst heeft ook een functie). Als je een keer heb ervaren dat de angst vanzelf wegebt, is de volgende keer ietjes gemakkelijker om het jezelf toe te staan te voelen, om dat je ervaren hebt dat het ook weer voorbij gaat. Ook achteraf kan erop deze manier mee gewerkt worden, door op een bepaalde situatie die eerder op de dag voor gedaan heeft terug te kijken.

Tarota, het is ook moeilijk om een diepgewortelende angst te herkennen als je getriggert wordt. En jij heb veel werk verzet en nog zal het niet altijd even gemakkelijk zijn voor je, maar ik proef ook uit je verhaal dat je er beter mee om kunt gaan.
Tatora
Tatora aug 22 '11
dank je Claire
liefs X

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki