Zoals ik al las, was er al een onderwerp met de naam; toeval?
Ik geloof zeker dat dingen gebeuren om een reden, omdat het zo had moeten zijn, maar soms vind ik het ook lastig, omdat je bepaalde dingen zo graag wilt, maar het maar niet komt ....
Even een voorbeeldje;
Zal me eerst even kort voorstellen; Ik ben 22 jaar en heb in mijn jonge leventje al vrij veel meegemaakt, zo heb ik een broer van 27 die al vrij vroeg het stickertje ADHD opgeplakt heeft gekregen. Daarna is ook naar voren gekregen dat hij een antisociale persoonlijkeidsstoornis heeft. Hij is korte tijd opgenomen geweest, maar zonder resultaat. ( Over zijn verhaal kan ik kort gezegd een heel boek over schrijven! Maar toen hij opgenomen was en ik daar op bezoek kwam, voelde ik ineens heel sterk; Hier moet ik later iets mee en raad eens? Ik ga na de zomer mijn laatste stage jaar doen binnen de forensische psychatrie. Had dit zo moeten zijn ?
Ander voorbeeldje; Mijn vader heeft een korte tijd geleden een zware operatie gehad en de dokters gaven hem 30% overlevingskans. Toen ik dit hoorde was ik wel even erg verdrietig, maar iets in mij zei; het komt goed!
Bij deze voorbeelden geloof ik zeker dat het zo heeft moeten komen in positieve zin, maar het volgende voorbeeld vind ik dan weer erg lastig te begrijpen, heeft dat dan op dit moment ook zo moeten zijn??
Ik ben al een lange tijd vrijgezel, en zou wel erg graag een relatie willen, maar het komt er niet van, omdat ik op dit moment niet lekker in mijn vel zit, door de vele dingen die ik mee heb gemaakt ...
Dan vind ik het lastig om voor me zelf te bedenken; is het dan gewoon de tijd er niet voor?
Zijn er mensen die dit herkennen?
Groetjes M1988