Loading...
nl

Heeft het zo moeten zijn?

M1988
M1988 jul 31 '11
Zoals ik al las, was er al een onderwerp met de naam; toeval?
Ik geloof zeker dat dingen gebeuren om een reden, omdat het zo had moeten zijn, maar soms vind ik het ook lastig, omdat je bepaalde dingen zo graag wilt, maar het maar niet komt ....

Even een voorbeeldje;
Zal me eerst even kort voorstellen; Ik ben 22 jaar en heb in mijn jonge leventje al vrij veel meegemaakt, zo heb ik een broer van 27 die al vrij vroeg het stickertje ADHD opgeplakt heeft gekregen. Daarna is ook naar voren gekregen dat hij een antisociale persoonlijkeidsstoornis heeft. Hij is korte tijd opgenomen geweest, maar zonder resultaat. ( Over zijn verhaal kan ik kort gezegd een heel boek over schrijven! Maar toen hij opgenomen was en ik daar op bezoek kwam, voelde ik ineens heel sterk; Hier moet ik later iets mee en raad eens? Ik ga na de zomer mijn laatste stage jaar doen binnen de forensische psychatrie. Had dit zo moeten zijn ?

Ander voorbeeldje; Mijn vader heeft een korte tijd geleden een zware operatie gehad en de dokters gaven hem 30% overlevingskans. Toen ik dit hoorde was ik wel even erg verdrietig, maar iets in mij zei; het komt goed!

Bij deze voorbeelden geloof ik zeker dat het zo heeft moeten komen in positieve zin, maar het volgende voorbeeld vind ik dan weer erg lastig te begrijpen, heeft dat dan op dit moment ook zo moeten zijn??

Ik ben al een lange tijd vrijgezel, en zou wel erg graag een relatie willen, maar het komt er niet van, omdat ik op dit moment niet lekker in mijn vel zit, door de vele dingen die ik mee heb gemaakt ...
Dan vind ik het lastig om voor me zelf te bedenken; is het dan gewoon de tijd er niet voor?

Zijn er mensen die dit herkennen?

Groetjes M1988
Delen:
niels
niels jul 31 '11
Lieve M1988

Ik weet je bedoelt en ik geloof ook dat alles een reden heeft. Maar je moet ook niet vergeten dat alles ook op zijn eigen tijd op je afkomt. Zoals bijvoorbeeld met je relatie je zegt zelf dat je dolgraag een relatie wilt hebben maar het komt er niet van omdat je niet goed in je vel voelt.
Misschien moet je eens wat meer aan je zelf werken en denken. Je geeft zelf aan dat je je niet goed in je vel voelt en zelf ben ik vrij zeker van dat als je aan jezelf gaat werken er wel een relatie op je af zal komen omdat je als je goed in je vel voelt je je ook zelfzeker gaat overkomen.
Voor ik het vergeet ik heb altijd de ervaring gehad dat juist het gene waar ik enorm op hoop pas komt als ik er niet meer aan denk laugh
Ik hoop dat je er iets aan hebt en eraan uit kunt

Heel veel liefs
Niels
M1988
M1988 jul 31 '11
Alles zal inderdaad ook wel op zijn eigen tijd komen, maar soms is het idd lastig wanneer je iets wilt, maar daarom geloof ik er op dit moment ook in dat het nu niet komt en dat ook weer zijn reden heeft en ik nu eerst mijn eigen troep op moet ruimen, voordat ik weer blij kan zijn met me zelf ....

Alleen is dat vaak makkelijker gezegd als gedaan ...
niels
niels jul 31 '11
daar geef ik je 100 procent gelijk in ,aan jezelf werken is niet gemakkelijk .
en voor ik het vergeet welkom ik hoop dat je hier een heel fijne tijd zal hebben laugh
M1988
M1988 jul 31 '11
Klopt, maar misschien is dat wel de reden waarom een relatie er op dit moment gewoon niet in zit, omdat ik eerst me zelf maar eens moet bgrijpen i.p.v een ander mij kan begrijpen ....

En nog bedankt voor je welkom!:)
Maryssa
Maryssa jul 31 '11
Ik denk dat we nooit kunnen bevatten wat er voor plan is voor ons leven. Het jezelf afvragen is prima, het maakt dat je je bewust bent van gebeurtenissen en ervaringen en wat ze je te zeggen hebben maar ik denk dat je er niet in moet doorslaan. Wat ik daarmee bedoel is dat je niet alles op die manier moet uitleggen er zijn ook vrije keuzes, niet alles is bepaald. Beide beentjes op de grond en wat Niels zegt vind ik ook erg treffend; als je iets loslaat komt het juist naar je toe. Is moeilijk hoor! Zeker als je iets heel graag wilt.
Serenity
Serenity jul 31 '11
Ik lees je verhaal en ik herken het wel, veel dingen in mijn leven lopen nu synchroon, ik zie heel vaak herkenning.
Is het niet zo dat waneer je veel herkenning op je pad komt je 'juist' op weg bent?
Net zoals waneer je een dejavu hebt... misschien, toch?

Het zijn allemaal aanwijzingen die je geschonken worden op je verdere pad..
Wellicht waneer je dingen herken of de link met iets in je leven herkend kun je een gerust gevoel hebben en er vertrouwen in hebben dat het goed komt....

Ik weet het ook niet precies, maar hoe denk jij erover dat dit gebeurt?
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 1 '11
Volgens mij heb je heel goed in de gaten, hoe alles werkt...
Alles komt altijd op tijd, als je er klaar voor bent!
Misschien moet je inderdaad alles opruimen, en je weer thuis gaan voelen in jezelf...
ook de dingen die in je leven gebeuren zijn niet zomaar!
... het zijn levenslessen!
om je sterker en wijzer te maken...

het komt allemaal goed... je bent nog jong, en zoals je schrijft, druk bezig met je studie...
als de tijd rijp is, komt het vanzelf op je pad wink
groetjes Moonflowertje
M1988
M1988 aug 2 '11
Dus je herkent dingen wel? Het is bij mij soms zo, ik geloof erin dat dingen gebeuren om een bepaalde reden, en natuurlijk moet je daar niet te veel bij stil staan, want je maakt ook bepaalde keuzes vanuit andere redenen ...

Maar wat bedoel je met 'Is het niet zo dat waneer je veel herkenning op je pad komt je 'juist' op weg bent? '

Zoals ik al zei geloof ik erin dat dingen soms gebeuren, omdat het zo heeft gemoeten, om het zo maar te zeggen, maar ik vind dit lastig te bevatten, wanneer je steeds maar tegenslag, na tegenslag krijgt, snap je ?


Liefs ..
M1988
M1988 aug 2 '11
Ik heb zeker in de gaten hoe alles werkt,alleen zoals ik al schrijf vind ik het soms wel lastig, wanneer bepaalde dingen niet komen, waar je soms zo naar verlangt, maar misschien moet ik dat dan weer van een andere kant bekijken ; het is gewoon de tijd er nog niet voor ........
Indigo88
Indigo88 sep 9 '11
Lieve M1988

Heel veel herkenning inderdaad als ik je berichtje lees. Zit zelf ook in een soortgelijke situatie en geneigd mezelf meer terug te trekken en af te sluiten als het dan toch niet lukt met een relatie. Herken je dat?
Dat dingen "zo moeten zijn" daarvan ben ik innerlijk van overtuigd, je ziet er (zoals je zelf aangeeft)regelmatig voorbeelden van. Je denkt dan: Is dit toeval? Maar ergens weet je ook wel dat dat onzin is. Zo ervaar ik het zelf tenminste. Heb weleens gelezen dat mensen die hoger spiritueel ontwikkeld zijn in dat opzicht volwassen worden tussen 20 en 25, dat is nu bij jou ook het geval denk ik. Ik ben het tussen 20 en 21 heel erg sterk gaan merken (ben ook van bouwjaar 1988) de interesse in spiritualiteit nam toe en er kwamen meer mensen met die interesses als vanzelf op m'n pad. Zowel op studie als in de vriendenkring.
Ik ben van mening dat een stabiele relatie berust op vertrouwen en wederzijdse aantrekkingskracht (niet per sé lichamelijk, maar vooral op energetisch niveau) Zo iemand moet je "toevallige" tegen het lijf lopen, en dat kan uit heel onverwachte hoek komen soms. Als je iemand tegenkomt schijn je het wel direct te weten. Dit heb ik ook nog niet echt meegemaakt maar wel het omgekeerde: Kwam voor het eerst bij m'n ex thuis een aantal jaar geleden en stond naast haar terwijl ze de voordeur open deed. Ik zei uit het niets: Over anderhalf jaar ga je er van door met een ander. Dat vond ze niet leuk, we waren immers hevig verliefd en het was nog pril, maar het is wel zo gebeurd. En nog wel op slechts een week verwijderd van het 1,5 jarig jubileum. Ik bedoel maar, je intuïtie is sterker dan je denkt!!Je bent op de goede weg, want je erkent dat je weet waar het probleem zit, namelijk bij je emotionele en energetische onbalans. Probeer voor jezelf geestelijke rust te vinden en geniet van het vrije bestaan. Wat voorgangers al schreven: als je te graag wil gebeurt het niet: Kijk maar naar zwangerschappen. Stellen die jaren van alles proberen lukt het niet en zodra ze opgeven en aan adopteren beginnen te denken en zich dus op iets anders richten zijn ze plots zwanger. Wees niet bang, het komt sneller in orde dan je denkt, zodra je hart ervoor openstaat. Dan tref je de juiste persoon. Die zoekt je uit (op een hoger niveau), dan heb je de goede te pakken.
Tatora
Tatora sep 9 '11
ik herken,natuurlijk ,mezelf ook hierin.
wat ik nu wel weet,dat mijn innerlijk eerst thuis moet kunnen komen In mezelf..voordat ik eender welke vorm van relatie kan opbouwen met een partner..
en dat als ik In mezlf heel ben ..dat er dan ruimte is voor een gelijkwaardige partner aan te trekken in complete wederzijdse liefde..
zoals iemand vanochtend wijs tegen me zei...je trekt datgene aan wat ofwel in jezelf leeft karmisch gezien,ofwel je trekt iemand aan waarbij al je oude overtuigingen,en wat er allemaal bij komt direct weerspiegelt en uitvergroot wordt.
dus ....als je ..vanuit nog niet heel zijn In jezelf,...vraagt om een gelijkwaardige partner..dan is dat juist hetgeen je aantrekt..
Ook iemand dus ,die niet helemaal "klaar" is met zichzelf..
voila...eureka!..dit zeg ik nu hoofdzakelijk tegen mezelf hoor..hihihi
veel liefs X

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki