Loading...
nl

dood en gijzeling

niels
niels jul 28 '11
Lieve mensen

Ik heb overlaatst 2 dromen gehad die mij nu nog altijd in de ban houden. Ze gaan dan nog niet eens over mij maa over iemand die ik een heel klein beetje ken van school.
De dromen lijken precies een soort van toekomst te zijn maar zou het toch misschien een bericht naar mij gericht zijn?
Ik weet het niet en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik geraak er niet meer uit wijs. Hieronder volgen de 2 dromen.

De eerste droom had ik vorige week donderdag ochtend. De droom begon heel onschuldig.
Ik en een paar peronen die ik van school ken en die ene persoon waar het over gaat ( laten we hem Raven noemen voor de gemakkelijkheid maar het is niet zijn echte naam hoor :D).

We waren op een grasveld waaraan de voorkant een peren/of kersenplantage lag en achter mij een graanplantage.
Er was ook een auto waar wij in zaten die daar stil stond.
Het was een prachtige zwarte jeep ,zo een die er gloednieuw uitzag.
We waren allemaal goed aan het lachen in de auto totdat Raven voorstelde om lucifer aan te steken in de auto.
Op dat moment hoorde ik een getik uit de autokomen die leek als het getik van een tijdbom.
Ik riep uit dat we de auto moesten uitvluchten wat naar ik dacht iedereen deed.
Ik rende langs de graanplantage en zag iets verder van mij af de anderen wegrennen maar Raven zag ik niet.
Toen ik dit zag hoorde ik een ongeloofelijke knal en ik stopte met rennen.
Toen hoorde ik een stem in mijn hoofd.
Een stem die het nieuws afriep en vertelde over de grote brand op de plaats vanwaar ik was weggerend.
Terwijl de stem bleef doorratelen kreeg ik een beeld te zien van de woedende eigenaar van het grasveld die Raven in het vuur duwde.
Hierop kreeg ik zijn foto te zien en hoorde ik de stem vertellen over zijn dood.
In de volgende scene van die droom liep ik een appartement in van een vriendin van mij.
Het appartement was wel iet groot als je aan de deur inkwam had je een blauw-witte gang waar de bureau was en de keuken en uitkwam op de woonkamerwaarvan de achterste muur enkel en alleen bestond uit glas en je een prachtig uitzicht op de stad had.

Ik zag de vriendin op een bank zitten naar de tev kijken waarop het nieuws opstond en over de dood van Raven vertelde.
Zij was er kapot van en eerst dacht ik dat zij de moeder was van Raven.
Door haar verdriet dat ze probeerde voor zich te houden uitte zich via haar huid.
Ze had een vuilgrijze kleur van huid.
In de droom was ik juist terug gekeerd van vakantie en ik wou wanhopig mijn hotmail checken.
Ik deed de computer open en ik zag dat ik een berichtje had van een spiritueel forum wat ik meteen opendeed en waarvan het woord augustus mij metteen in het oog sprong.
Nadat ik dit had gedaan ging ik naar de living waar nog steeds het nieuws de bijzonderheden over Ravens dood vertelde.
Opeens begint mijn vriendin over hem te vertellen en verteld ze mij dat hij ooit 100 duvels achter elkaar had opgedronken.
Toen ze dit vertelde kreeg ik een beeld van zijn echte moeder te zien.
Zij wa erg mager maar een duim dik en ze had lang haar .
Ik zag haar maar steeds door een stad bewegen het ene winkeltje in en het andere winkeltje uit precies alsof ze iets zocht. Ze was echt rusteloos.
Nu komen we aan de laatste scene van onze droom .
Ik zelf had een maatpak aan en ik zag mijn jaargenoten allemaal ofwel in maatpak ofwel in een mooie avondjurk.
We waren allemaal opweg naar een reunie die door ging in het appartement waarover ik zojuist sprak.
Maar om daar aan te komen was een heel gedoe.
Allereerst kwam er een vriend van mij hysterisch op mij toe gelopen om ons te waarschuwen niet met de trap te gaan omdat we dan het zelfde lot tegemoet zouden komen als Raven.

Iedereen probeerde we met de lift te gaan wat niet ging maar toen we in het apartement waren en de foto van Raven op de salontafel zagen staan wisten we dat de hysterie niet nodig was want er was geen enkel woord van waar.
We stonden daar allemaal rond de foto en niemand durfde een woord te zeggen.
Het verlies van Raven was te groot.
Met een huilgevoel werd ik om 7 uur s'morgens wakker.

De volgende droom had ik de eerstvolgende dag na de vorige droom dus vrijdag.
Deze droom was geen voortzetting en het leek alsof dit niet zo lang voor zijn dood te hebben plaatsgevonden.
Raven en ik samen met mijn ouders werkte in een soort van dierentuin en de nacht ervoor had iemand ingebroken en geprobeerd om een paar dieren te stelen wat niet was gelukt. Het was onze taak om bij iedere ingang om naar te dieren te kunnen gaan groote ijzeren met plastiek overtrokken poorten te plaatsen toen we de laatste poort wouden plaatsen kwamen we terug op de zelfde open plek uit als in d vorige droom alleen de graanplantage en fruitbomen waren verdwenen.
Oo de zwarte jeep was aanwezig op die plaats maar in plaats dat hij in het midden stond hij nu aan de kant.

Ik keek achter mij en daar kwam Raven met een handgeweer af. Ik en mijn ouders hielden onze handen in de lucht.
Maar zijn gezicht scheeuwde het uit van de wanhopigheid en ik kreeg ook allerlei beelden te zien die allemaal zo snel voor mijn ogen flitsten dat ik enkel hetgeheel kon begrijpen.
Het onrecht wat hem doorheen zijn hele leven was aangedaan had hem naar die plaats geleid en iets zei mij dat hij nog eerder zijn pistool zou gebruiken om zichzelf van het leven te beroven dan ons dood te schieten.
Op dat moment kon ik het niet meer aan en verliet de plek en toch werd ik niet neergeschoten.
Ik wist dat ik iets moest doen maar ik wist niet wat.
Op dat moment was ik door de straten van een stad aan het lopen en ik zag de klas van mijn klein zusje aan ùij voorbij lopen. Ze waren net terug van hun reisje naar Londen en toen ik het gezich van mijn zusje zag wist ik wat ik moest doen.

Ik draaide me om en op een kleine quad probeerde ik z snel mogelijk terug te keren naar de open plek en voor mij zag ik beelden van mij die op die plek stonden en ik hoorde mijzelf zeggen dat dat hij (Raven) niet hoefde te doen, dat ik klaar stond voor hem om hem te helpen, hem te helpen om een nieuw en mooi leven op te bouwen.
Op dat moment werd ik weer om 7 uur s' morgens wakker.

Om eerlijk te zijn weet ik niet wat ik hiermee moet doen . Is het een soort van visioen of toch een bericht naar mij toe?
I weet het echt niet

Heel veel liefs
Niels
Delen:
Loaded Colours
Loaded Colours jul 28 '11


Niet dat ik weet wat het is, maar het doet mij aan 1 specifiek nummer denken. Een nummer die voor mij veel betekend.
Loaded Colours
Loaded Colours jul 29 '11
Hoe kan een volwassen mens een kind zijn ?
niels
niels jul 29 '11
Hoe bedoel je Loaded Colours?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 30 '11
Hey Niels...

zoveel duidelijke symbolen, alleen is de vraag: wat hebben ze te betekenen?
ik ga dit strakjes wel ff voor je proberen te ontleden smile

het is wel ontzettend veel hoor...
groetjes moonflowertje
niels
niels jul 30 '11
Ontzettend bedankt dat je het wil proberen te ontcijferen laughDoen het maar rustig aan

Heel veel liefs
Niels
niels
niels jul 30 '11
Ik ben geen fan van rap maar ik vind deze tekst wel goed geschreven.
Heel mooi Loaded Colours laugh

Heel veel liefs
Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 31 '11
hey Niels...

ik heb een paar symbolen kunnen vinden voor je op:
http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek (Bron)


het grasveld
Een bijzonder gunstig onderwerp om over te dromen. Een zakenman zal successen boeken en vermogend worden,
kunstenaars zullen faam bereiken en mensen die verliefd zijn zullen hun liefde beantwoord zien.
Wanneer je achter een groene weide een berg ziet opdoemen, zul je kortstondig onenigheid krijgen.
Als je door gras loopt dat kale plekken vertoont, voorspelt dat ziekte of zakelijke tegenvallers.
In de ideale droom is het gras vrij van onkruid of kale plekken. Als je droomt van verdord gras is dit een slecht voorteken.

kersen/peren bomen
Als je droomt over weelderige groene bomen, symboliseert dit nieuwe hoop, groei en verlangens.
Het duidt tevens op kracht en stabiliteit. Je bent geconcentreerd op persoonlijke ontwikkeling en individuatie.

vluchten
Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt.

explosie
Als je het geluid van een explosie hoort, maar de explosie zelf niet gezien hebt,
suggereert dit dat je problemen weldra vervangen zullen worden door rust als je een kleine tegenslag hebt overwonnen.

auto/ zwart
Als je droomt dat je een auto bestuurt, is dit een verwijzing naar je ambitie, beweegredenen en je vermogen om van de ene fase van je leven naar de andere te rollen.
let erop hoe makkelijk of stroef de auto rijdt.
Of je zelf rijdt of als je meerijdt als passagier is tekenend voor actief of passief je rol in het leven is.
Als je achterin zit, is dit een teken dat je jezelf laat overheersen door anderen. Dit kan komen door een gebrek aan zelfvertrouwen.
In het algemeen zou je kunnen stellen dat dit droomsymbool je mate van afhankelijkheid aangeeft, en hoeveel controle je over je leven denkt te hebben.
Een gestolen auto wil aangeven dat je identiteit een flinke klap heeft gekregen.
Dit kan verwijzing naar het verlies van een baan, een slecht verlopen relatie of een specifieke situatie die je in grote mate heeft gevormd als persoon.
Als je auto oververhit raakt in je droom, suggereert dit dat je teveel energie kwijtraakt en het nodig wat kalmer aan moet doen,
anders zou je zomaar een burn-out kunnen krijgen. Je neemt teveel hooi op je vork.
Als je droomt over een geparkeerde auto geeft je droom aan dat je je energie op iets anders moet richten dan wat nu het.
Een kansloze onderneming kost je teveel moeite. Deze geparkeerde auto kan ook een teken zijn dat je een break moet nemen en even van het leven zou moeten genieten.
Als je in je droom niet meer weet waar je je auto hebt geparkeerd, suggereert dat je niet weet welke richting je leven opmoet.
Wanneer een auto je bijna aanrijdt in je droom, is dit een teken dat je lifestyle, opvattingen of doel in je leven conflicteert met die van iemand anders.
Het kan ook symbolisch zijn voor gekwetste trots.

appartement, gang
Wanneer je droomt over een groot, weelderig appartement duidt dit op een flinke boost van je inkomen of een verbetering in je familieleven.
Een droom over een rommelig of donker appartement voorspelt pech en mogelijk verlies van een geliefde of geld.

brand Het kan betekenen dat iets ouds in je leven plaatsmaakt voor iets nieuws. Je manier van denken is aan het veranderen

foto
Foto Als je een foto ziet in je droom, betekent dit dat er een relatie is die je aandacht behoeft.
Deze droom zou ook kunnen gaan over een vals beeld of iets dat niet is wat het lijkt.
Een alternatieve uitleg is dat een droom over een foto aangeeft dat je je vastklampt aan het verleden of valse hoop

stadsgezicht

waarschuwing trap
Als je een waarschuwing krijgt in je droom, duidt dit erop dat iets in het echte leven aandacht nodig heeft.
Deze droom kan dienen om je een nieuwe blik op je acties te geven en de gevolgen te heroverwegen.

lift
Als je in je droom met de lift omhoog gaat, duidt dit erop dat spoedig je aanzien en rijkdom zal toenemen.
Je zou een hoger bewustzijnsniveau bereikt kunnen hebben, en de wereld van bovenaf kunnen beschouwen.
Als je met de lift naar beneden gaat, duidt dit erop dat pech je zal overvallen en ontmoedigen.
De op-en-neer gaande beweging van de lift kan de (normale) ups en downs van het leven vertegenwoordigen.

dieren gestolen
Dieren in je droom staan voor fysieke eigenschappen, primitieve verlangens en sexuele natuur, afhankelijk van het beest waar je van droomt.
Dieren symboliseren het ongetemde en onbeschaafde gedeelte van jezelf.
Wanneer je dus droomt dat je met een dier vecht, suggereert dit dat je een verborgen aspect van jezelf probeert te verdringen en terug te sturen naar het onbewuste.

winkelen, winkel
Dromen dat je aan het winkelen bent, wijst op je behoeftes en wensen.
Let erop voor wat je precies aan het winkelen bent en welke behoefte je probeert te vervullen.
Als je aan het shoppen bent voor voedsel en groenten in nhet bijzonder, wijst dit op een verborgen poging de aandacht van anderen te kopen.

pistool
en droom dat je een pistool richt, duidt erop dat je probeert een specifiek doel te halen.
Als de droom daarentegen een gevoel oproept van angst, woede of agressie, dan vertegenwoordigt het pistool juist kracht om je te wapenen tegen deze angst en woede.

ouders (veiligheid)
Ouders symboliseren tegelijkertijd kracht, een veilig heenkomen en liefde. Je zou in je droom je bezorgdheid over je ouders tot uitdrukking kunnen brengen.

Jij bent de enige die de droom kan proberen te vertalen shocked
Je moet in ieder geval niet alles letterlijk nemen, maar de symbolen die ik hierboven beschrijf, proberen te zien als een soort richtlijnen...
kijk, het gaat ook om je gevoel, wat je kreeg in je droom ( was je bang of gelukkig bijv)
en dan telt ook nog het rl mee... (real life)

suc6 ermee wink

groetjes moonflowertje
niels
niels jul 31 '11
dankje wel MoonFlowertje laugh
Nu kan ik weer een heel stuk verder laugh
Bedankt voor de moeite die je erin hebt willen stoppen laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki