Loading...
nl

Wie wil mijn Sheltie lezen?

wipi
wipi jul 26 '11
Bijgaand onze lieve Sheltie van 14 jaar oud. Ik zou graag willen weten welk soort voer ze het liefst heeft (is nogal kieskeurig) en wat haar favoriete activiteit is.
Delen:
Groene_heks
Groene_heks jul 26 '11
Is dit een test of weet je het echt niet? smile
wipi
wipi jul 26 '11
Is geen test, ik weet het echt niet, heb wel vermoedens maar zou het graag eens (zo objectief mogelijk) van haar zelf willen horen. Omdat ze al oud is willen we haar een zo fijn mogelijke oude dag geven maar eten is problematisch. We weten ook niet of ze het wel of niet fijn vindt om met ons op pad te gaan buiten de normale dagelijkse uitlaatroutine om.

Er zelf mee communiceren heb ik al geprobeerd maar ik krijg er geen contact mee (lukt me overigens wel met vreemde dieren, met wisselend succes, heb hier ook een cursus voor gevolgd).
Groene_heks
Groene_heks jul 26 '11
Oh oke, ik vroeg me al af waarom je wel foto's van dieren wilt lezen, maar dan niets van je eigen hondje weet.
Kun je haar oude baasje niks vragen misschien?

Het kan ook best zijn dat ze (omdat ze oud is) de speelsigheid er een stukje vanaf is.
Maar volgens mij houden alle honden wel van ballen en stokken.
Kan het zijn dat ze last heeft van haar tanden en daarom wellicht alleen zacht voer wil eten?
Gekookte kip of kippenhartjes of levertjes?

Ik lees geen foto's maar dit komt wel als eerste binnen als ik haar koppie zie.

Ze ziet er wel jong uit, ze is goed verzorgd smile
wipi
wipi jul 27 '11
Ze is haar hele leven bij ons geweest, hebben haar vanaf pup in huis. Toen ze nog wat jonger was, was ze gek op spelen met een tennisballetje, maar de laatste 2 jaar is dat niet meer, ze houdt nu meer van rust. Tanden zijn nog prima, worden 3x per week gepoetst en geflost maar ze haalt gewoon steeds meer haar neus op voor allerlei soort eten. Deze week is ze nog getest bij dierenarts en hoewel ze het wel wat aan de nieren heeft waren alle waarden nog gewoon goed (voor een hond van 14 jaar!) en geen reden tot verandering.
Groene_heks
Groene_heks jul 27 '11
Als haar nieren niet helemaal oke zijn kan ze last hebben van misselijkheid, wellicht trekt ze daarom haar neus op.
Let er op dat ze goed drinkt dan smile

In mensenjaren is ze dan over de honderd of zo, ik kan me zo voorstellen dat je dan niet meer achter een balletje gaat lopen rennen.
Groene_heks
Groene_heks jul 28 '11
Als haar nieren niet goed zijn, wordt haar bloed niet goed gezuiverd, daar wordt ze misselijk van.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki