Loading...
nl

Hades mijn Gids?

diebrabander
diebrabander jul 25 '11
Hallo allemaal,

Na ff inactief te zijn geweest vanwege vakantie e.d. ben ik er weerr, met weer nieuwe vragen en ervaringen voor jullie laugh

De vraag gaat over een droom die ik pas had. Ik zal eerst mijn droom maar eens vertellen:
''In deze nacht had ik al meerdere dromen gehad, waarvan ik de 3 indrukwekkendste nog helder weet (stukken). Ik schrijf hier de 2e op, omdat die de meeste vragen bij mij opriep.

We (met wie weet ik niet) zaten aan een lange eettafel in een grote, lange kamer (zo'n middeleeuwse tafel waar de koning en al zijn adelijke vrienden aan zaten), en het spookte er dus er gebeurde veel rare dingen. Deze geest begon in mijn hoofd met mij te praten, en uiteindelijk maakten we een deal, Hij zal mijn Beschermengel (gids) worden als ik zijn liefde word in zijn volgende leven.


Het gekke is dat ik in de droom wist wie de geest was, namelijk Hades, griekse god van de onderwereld. Maar ik had tegelijk een plaatje in mijn hoofd van Lil Wayne, een zwarte rapper uit Amerika.''

Normaal zou je kunnen zeggen dat Hades/Lil Wayne natuurlijk niet mijn Gids is geworden, maar er waren hiervoor een aantal 'toevallige' dingen gebeurt bij het onderwerp Gidsen.

Ik, mijn vader en mijn stief moeder gingen pas naar Derek Ogilvie, maar voor de reading schreven we allemaal iets op van onszelf en als we wilden van elkaar, wat we voor diegene/jezelf zou willen dat hij/je teweten gaat komen als het doorkomt.
Het gekke was dat hierbij hebben we allemaal bij mij opgeschreven of ik mijn gids mag leren kennen, zonder het hierover gehad te hebben.

De dag erna trok ik een spirituele kaart met erop: Als je verlangen om Mij te ontmoeten alle andere verlangens oversteigt, zal je Mij ontmoeten.


Normaal zou je kunnen zeggen Hades als je gids? neehh is gewoon toevallig en een god kan je niet als gids hebben, en vooral een griekse van de onderwereld niet. Maar ik twijfel daarover.

Wat denken jullie hiervan? Of heeft dat Hades/Lil Wayne een soort figuurlijke betekenis denken jullie?

De andere dromen heb ik niet getypt, omdat ik niet gelijk belangrijke overeenkomsten zag, en het in totaal veel typwerk is en ik naar bed wil tongue
Maar als jullie willen kan ik de andere dromen ook nog typen.

Groetjes
Delen:
Emuca
Emuca jul 25 '11
Vergeet niet dat een gids in vele verschijningen kan verschijnen.. En dat hij er voor kan kiezen een verschijning te nemen waar jij je makkelijk mee kan... linken (niet het goede woord, maar weet even geen beter woord).

Goden zijn ook maar benamingen voor spirits die bepaalde dingen voor de wereld gedaan hebben... Waarom zouden ze geen gidsen kunnen zijn? Ze zijn juist gidsen van de mensheid!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 26 '11
Hey Willem smile

in de griekse mythologie zijn er vele goden...

het is allemaal symbolisch moet je maar denken...
en de onderwereld is een heel ruim begrip, hier op de aarde...
en in het hiernamaals geloof ik niet in een onderwereld, (geen hel of hemel)

dromen (zulke als deze) komen van de gids...
wat ik weet van gidsen is: ze laten zich zelden of nooit in persoons-gedaante zien! wat ik soms mag zien is een kleur (korenbloemen blauw) altijd aan mijn rechterkant is me pas ook opgevallen wink

groetjes moonflowertje
Emuca
Emuca jul 26 '11
Oh ik ken gidsen juist vooral in persoon-gedaante.. Juist omdat dat makkelijker te snappen is voor ons mensen! smile

De onderwereld zou je trouwens ook kunnen zien als de onderwereld van het sjamanisme. Niks 'slechts' daaraan!
diebrabander
diebrabander jul 26 '11
Ik heb hem in die droom ook niet in persoons-gedaante gezien, maar als geest, die tegen mij sprak in m'n hoofd.
Wel zag ik zoals ik al zei, een plaatje van Lil Wayne in m'n hoofd bij het praten met de geest. Maar wat dat dan moet betekenen weet ik ook niet.

Wat bedoel je precies met de onderwereld van het sjamanisme? Want ik ben niet zo bekent met het sjamanisme blush

Of miss word ermee bedoelt de 'onderwereld' van de mensen, maar niet als de kwade kant van de mensheid maar als de 'subwereld' van de mensheid. De spirituele kant ofzo?
Emuca
Emuca jul 26 '11
Ik ben er ook niet heel bekend mee, maar volgens mij is de sjamanistische onderwereld de wereld van de diergeesten, om het even heel kort samen te vatten. De wereld van de natuur enzo, waar je in contact kan komen met je gidsdier.
niels
niels jul 26 '11
dat moet fijn zijn om Hades als gids te hebben laugh
Als ik op zielenreis ga (wat ik nog maar 2 keer heb gedaan) wordt telkens begeleidt door de keltische godin Morrighan laughMaar ik vraag me af of ze dan ook mijn gids is ?
Groene_heks
Groene_heks jul 26 '11
Ik zie mijn gids ook als persoon, dus dat is voor iedereen dan anders.
Correctie, gidsen smile
diebrabander
diebrabander jul 26 '11
Origineel bericht van: niels
dat moet fijn zijn om Hades als gids te hebben laugh
Als ik op zielenreis ga (wat ik nog maar 2 keer heb gedaan) wordt telkens begeleidt door de keltische godin Morrighan laughMaar ik vraag me af of ze dan ook mijn gids is ?


Ja t is wel grappig, ik zei ookal tegen mijn ouders: Als ik over een paar dagen/weken/maanden een ongeluk krijg, waarbij de dokters zeggen 'nee die is er geweest' en ik toch opeens weer herstel. Dan weten we het zeker hahaha. laugh

Nouja, ik denk dat ik maar de volgende Gidsen-droom afwacht en dan stel ik daar wel mn vragen tongue
Ik heb me ook voorgenomen om bij de volgende Lucide droom God, of mijn Gids op te roepen om daar dan even mee te kunnen praten laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki