Loading...
nl

wie kan mijn kat aanvoelen of krijgt wat door?

Marjanne
Marjanne jul 23 '11
Hallo,
Heel graag zou ik meer duidelijkheid willen krijgen over mijn kat Nina. Ze is regelmatig buiten, zo ook sinds een paar dagen. Ze springt zelf van het balkon af en altijd als ze weer naar binnen wil om te eten, springt ze altijd terug op het balkon. Dat verliep altijd goed. Nu lukt het haar niet om hoog genoeg te springen. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd om haar te pakken te krijgen, maar als ik haar vast heb, of bijna vast, stribbelt ze tegen en loopt weer weg.
Dit gedrag ken ik niet van haar en ik heb haar al zo'n 13 jaar.
Wie voelt haar aan?

Alvast hartelijk dank
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 23 '11
Marjanne,
misschien kun je met haar naar de dierenarts toegaan voor een onderzoekje?
ik bedoel, ze wordt al een dagje ouder...
misschien heeft ze iets, wat vrij makkelijk te behandelen is?

succes ermee
groetjes moonflowertje
Marjanne
Marjanne jul 23 '11
Dank je voor je reactie Moonflowertje.
Maar mijn probleem is dat ik mijn kat dus niet te pakken krijg, wat ik ook probeer. Ze miauwt alleen maar heel erg.
Ik ben dan ook benieuwd of er iemand is die haar kan voelen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 23 '11
kun je niet naar beneden gaan? om het beestje, met brokjes via de andere deur naar binnen te halen?
het is een feit, dat ze naar binnen wil, maar het gewoon niet meer lukt op de 1 of andere manier,
dit kan van alles zijn: het zicht van Nina is verslechterd, of misschien iets verkeerds gegeten, buiten (last van buikje), last van stijfheid?
ik probeerde net wel ff of ik haar kon voelen, maar dit lukte niet! ( persoonlijke omstandigheden aan mijn hoofd)
omdat ik graag wil helpen, heb ik eventjes voor je gezocht op internet en kwam uit bij de volgende...
http://forum.fok.nl/topic/1252198
hiermee heb je je beestje nog niet terug, zat ik te denken...
heb je misschien iets waar je de kat in kan vervoeren?
anders zou ik het zo proberen:
ga met een pak brokjes en de vervoersbox naar beneden, (je woont in een flat, neem ik aan?)
dan lok je Nina de box in, en neemt haar mee naar boven...
zeer waarschijnlijk gaat het naar beneden gaan wel zonder problemen, voor Nina?
je zal haar binnen moeten houden tot je bij een dierenarts geweest ben!
misschien heeft ze last van artritis?
vooral met dit weer (vocht) kan het zo zijn dat ze pijn heeft in haar gewrichten en zodoende kan ze niet springen

groetjes moonflowertje
Marjanne
Marjanne jul 24 '11
Heel erg bedankt voor je moeite, Moonflower.
Ik heb alles al geprobeerd wat jij beschreef, maar helaas. Sja, het kan zijn dat ze iets heeft, maar dat is dan sinds heel kort, want vorige week is ze nog wel een keer naar boven gesprongen. Ik wacht maar af en hou hoop; zolang ze miauwt leeft ze in ieder geval nog.

Nogmaals heel erg bedankt, lief van je.
Cirr
Cirr jul 24 '11
Hoi Marjanne,

Ik weet niet precies wanneer de foto is gemaakt?

Nina is alert hier, en dat heeft niet met eten te maken waar ze door wordt afgeleid, maar het kan zijn dat er soort van "spanning" in haar zit, wat pijn symboliseert. Het is heel goed mogelijk dat ze verkeerd terecht is gekomen met springen. Heb het gevoel dat het met het plekje achter de nek te maken heeft, ietsje voor de schouderbladen. Hoe verzorgt ze zichzelf? Omdat het lijkt alsof haar vacht een beetje "rommelig" overkomt op de foto. Haar ogen zijn wel heel helder. Ze is actief, en heeft gewoon een gezonde levenslust. Ik denk dat het tijdelijk is. Als ze uiteindelijk niet meer zo hoog kan springen, dan heeft het toch te maken met de natuurlijke ouderdom die zijn tijd eist!

Sterkte met Nina, hoop dat alles weer snel in orde is !!

Groetjes,
Bart
Vari
Vari jul 24 '11
Hey Marjanne,
Ik ben geen expert maar ik heb eventjes geprobeerd om haar aan te voelen en ik krijg zo het gevoel dat ze met innerlijke spanningen zit. Ik vertaal dat dan met pijn. Volgens mij heeft ze ergens pijn, een soort van acute rheuma of zo.

Ik zou je ook aanraden met haar naar de dierenarts te gaan. Ik hoop dat je haar op de één of andere manier te pakken krijgt.
Sterkte
Vari
Marjanne
Marjanne jul 25 '11
Hallo Bart en Vari,

Hartelijk dank voor jullie reactie's. Mijn kat is gelukkig gisteren weer bij mij binnen smileIk kon haar uiteindelijk in huis lokken. Met het advies om toch met haar naar de dierenarts te gaan, ga ik doen. Toch voor de zekerheid.
Bedankt voor jullie steun, ook jij Moonflower,

Lieve groeten,
Marjanne
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 25 '11
Marjanne, ik wil je ff heel veel succes toewensen!

groetjes moonflowertje
Maryssa
Maryssa jul 30 '11
Hallo Marjanne,

Bij Nina kreeg ik eerst tintelingen te voelen rond rechterachterpootje ter hoogte van de knie (of heet dat gewricht anders bij katten?)wat langzaam uitstraalt naar de heupkom. Laat haar eens goed onderzoeken daar door de dierenarts. Ze voelt ook wat stram aan in de gewrichten. Reuma/artrose achtig.

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Liefs Maryssa

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske