Loading...
nl

Vrijheid.

miyase
miyase jul 20 '11
Ik twijfel heel erg of ik wel weet wat dat juist betekent, vrijheid.

Ik heb zo erg het gevoel dat mijn vrijheid wordt beperkt, ik het moeilijk heb mijn dag af te ronden. Het is zo als iemand mij iets vraag, als ik iets moet doen, iemand mij iets persoonlijks vraagt, als ik iets moet doen voor school, iemand mij een voorstel doet ik me heel erg gefrustreerd voel en het meestal weiger of wil weigeren. Soms is het zo erg dat ik niet terug wil sms-en, gewoon omdat ik denk dat ik dat 'zou moeten doen'. Later krijg ik er spijt van omdat ik vind dat ik me aanstel.

Het kan vreemd overkomen, het is een probleem waar ik dagelijks mee moet vechten. Ik geraak er vermoeid van omdat ik iedere dag moet kampen met gevoelens zoals woede, afkeer, spijt, schuldgevoel in zelfs zeer onbelangerijke situaties.

Herkent iemand dit?
Delen:
Serenity
Serenity jul 21 '11
Ikke!
Ik moet zoveel, ohw dit en dat staat nog klaar voor me om te doen, ohw dit en dat moet ik nog aanpakken, pfff dat moet ik nog steeds doen enz.

Het hele woordje 'moet' krijg ik een naar gevoel van in mijn buik en dan 'wil' ik niet meer, ik word al moe bij de gedachtengang alleen al!
Dat maakt van mij ook dat ik zowat de gehele dag moe ben, ja het schuld gevoel herken ik ookal en daar word ik ook erg moe van en ik heb dan ook een naar gevoel in mijn buik.
Soms heb ik spullen klaar staan om gebruikt te worden maar ik moet ze nog in elkaar zetten en dus kan ik gewoon niet verder, ik loop dan vast.
Zoals, ik heb een paar boekenkasten in de kelder staan voor al mijn zooi in te doen die ik al ondertussen bij elkaar gesprokkeld heb in dozen en die staan nu al een half jaar in de keuken klaar om ingeruimd te worden maar die kasten die moeten nog in elkaar gezet worden maar dan moet ik eerst een nieuwe bank hebben en de oude banken de deur uit doen.
Dan moet ik vervoer en hulp hebben want dat sjouwen lukt me niet in mijn eentje plus heb ik geen vervoer of een rijbewijs.
Ik loop dus vast, en ik heb al aan verschillende mensen hulp gevraagd en veel keertjes hoor ik ja en doet men nee omdat tijd schaars is.
Maar ondertussen zit ik wel met dozen vol met spullen die in de keuken staan en kasten die gemaakt moeten worden en banken die de deur uit moeten en een bank die gekocht en vervoert moet worden plus mankracht heb ik nodig.
En ja ik heb al een klusjesman gehad, maar die kwam vaker niet dan wel opdagen ...
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 21 '11
Of dat ik het herken?

pfffff... zeker wel!

omdat ik gewoon goed wil zijn voor andere mensen...
zelf vraag ik haast nooit wat aan anderen, hou altijd rekening met anderen!
op een gegeven moment kom je op een punt, dat je gaat zeggen:
tot hier, en niet verder...
doe het ff lekker zelf! dan moet je ze eens zien kijken shocked

eigenlijk zou je eens moeten vragen, waarom ze het aan jou vragen?

sommige mensen lopen gewoon over je heen, als je ze de kans geeft!
en dat maakt je boos... tenminste mij wel!
en het zuigt al je energie weg, omdat je het gaat doen met tegenzin.
als iemand wat aan je vraagt, kun je alleen maar denken: grrrrr
en dat is niet goed! je wil diegene niet afvallen ofzo...
als je iemand helpt, moet het wel goed voelen...
tegenwoordig ben ik iets makkelijker geworden daarin...
en ik moet zeggen: het bevalt me prima!

vaak wordt het ook normaal gevonden, dat je iemand helpt!
terwijl er allerlei instanties zijn, of bedrijven waar er mensen zijn die er voor betaald worden om anderen te helpen!

je helpt er niemand mee, om iets te doen wat je eigenlijk niet wil. Want een ander ziet het niet, hoor...
dat je het met tegenzin doet! want ook dat wist ik te verbergen op de 1 of andere manier...

ik heb doordat ik nooit nee heb durven zeggen, zo'n woede in me!
ik laat dat er maar eerst uitkomen, voor ik weer een ander ga helpen!
Als ik het leuk vind om iemand te helpen, dan help ik...
anders niet!

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jul 21 '11
je hebt helemaal gelijk Moonflowertje, maar boos worden helpt niet dan pak je je jezelf alleen maar mee namelijk.

Stellig je grenzen zeggen is ook wel best moeilijk vooral waneer je de mensen hun gezichten lees maar goed soms zijn dingen die niet goed voor je zijn en daarom 'moet' je wel nee zeggen.
Met de DGT (dialectische gedrag therapie) leerde ik dit binnenkort begin ik weer met die therapie en zal ik alle herhaling ook wel weer krijgen, en dat is fijn want van herhaling leer je niet alleen de basis maar ook de diepgang, soms komt door herhaling de boodschap beter over bij mij, dus komt goed uit! ^^

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki