Loading...
nl

terugkerende vervelende droom

floere
floere jul 19 '11
Hallo allemaal,

Een vraagje van een nieuweling. Sinds een tijd (jaar of 2?)droom ik geregeld dat mijn man mij laat zitten voor mijn zus. Ik heb een supervent die mij doodgraag ziet maar als ik dat zo een paar keer per week droom dan komen bij mij soms de twijfels boven, ben ik al slechtgezind bij het wakker worden, ben ik wantrouwig tegenover hem en mijn zus, kan ik mezelf niet meer uitstaan... eekMijn man vindt dit uiteraard ook niet plezant, weet niet meer hoe hij zich moet gedragen bij mijn zus om mij niet te ambeteren... Mijn zus heb ik er niets van verteld omdat ik bang ben dat die me er alleen nog meer mee zal plagen.
Iemand vertelde onlangs dat ik dat in een vorig leven zou hebben meegemaakt. Wat denken jullie van deze droom?

'k Heb nog 2 andere vervolgdromen die al vele jaren langer meegaan. In de ene ben ik altijd aan het verbouwen. Ik werk aan een huis droom na droom en als het af is droom ik dat ik nog ergens anders een huis heb dat ik vergeten was en dan ga ik er in mijn droom naar kijken en dan staat dat helemaal te vervallen en dan begin ik weer te verbouwen. Ik moet wel zeggen dat ik deze dromen veel minder heb sinds ik in het echt ben beginnen verbouwen...

De andere droom is dat er overal water is. Vaak zit ik op een ferryboot maar soms schaats, loop of fiets ik over het water dat overal metershoog in de straten staat.

Ik ben héél benieuwd!!!
Groetjes,
floere
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 21 '11
Inderdaad, het eerste wat ik dacht was ook een vorig leven. Ik zou je dus ook aanraden om eens met regressie dit te onderzoeken. Hier ligt namelijk een nog niet uitgewerkt thema onder.

Dromen over je huis, is je persoonlijke huis. Het zegt dat je heel hard aan jezelf aan het werk bent, maar eigenlijk maar aan een bepaald stuk. Je negeert een deel in jezelf, en als je er dan aankomt is het helemaal vervallen. Kortom, stel jezelf de vraag: "Wat laat ik in mezelf liggen?"

Water staat voor je gevoel, dus kijk eens na die droom of er iets is wat je niet wilt voelen?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 22 '11
Water
Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.

Een droom waarin je over water kunt lopen suggereert dat je uiterst goed in controle bent over je emoties (voor zover een mens dat kan). het kan ook aangeven dat je de baas wilt blijven over je emoties en ze niet de overhand wilt laten krijgen. deze droom geeft aan dat je veel waarschijnlijk veel vertrouwen in jezelf hebt.

bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Water
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 22 '11
Huis
Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf (en ziel). De verschillende kamers vertegenwoordigen de verschillende aspecten van je psyche.
In het algemeen kan gezegde worden dat de zolder staat voor je intellect en de kelder voor je onderbewuste. Als het huis helemaal leeg is, duidt dit op een zeker gevoel van onzekerheid. Als het huis beweegt, kun je hieruit opmaken dat je een fase van verandering doormaakt en dat je je nog eens moet nagaan of wat je voorheen geloofde wel juist was. Als je in het echte leven samenwoont, maar in je droom alleen leeft, suggereert deze droom dat je een behoefte hebt aan zelfstandigheid. Je zou meet verantwoordelijkheden moeten nemen en meer van je eigen kracht (durven) uitgaan.
Als je in je droom je huis opruimt, wil je onderbewuste hiermee duidelijk maken dat je je gedachten moet vrijmaken en oude denkwijzes moet loslaten. Je bent op zoek naar zelfverbetering.
Als je huis in je droom kapot is, suggereert dit dat je je aangevallen voelt. Het kan slaan op een specifieke relatie of een huidige kwestie in je leven. Deze droom kan ook betekenen dat enkele onderbewuste elementen zichzelf kenbaar willen maken: blijkbaar zijn er aspecten van je persoonlijkheid die je hebt verstopt of genegeerd.
Een oud, vervallen huis staat voor oude denkwijzes, je houding en hoe je in het algemeen voelde en dacht. Een huidige situatie in je leven kan deze oude manier van denken en doen weer oproepen. Het is een vingerwijzing dat je je manier van denken moet updaten. Als het huis nieuw is, kan opgemaakt worden dat je een nieuwe fase in je leven nadert.
Bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Huis

ik heb het maar ff zo gedaan ^^
(geknipt en geplakt wink)

ik hoop dat je er wat aan hebt wink
groetjes moonflowertje
floere
floere jul 31 '11
Origineel bericht van: NiMS
Inderdaad, het eerste wat ik dacht was ook een vorig leven. Ik zou je dus ook aanraden om eens met regressie dit te onderzoeken. Hier ligt namelijk een nog niet uitgewerkt thema onder.

Dromen over je huis, is je persoonlijke huis. Het zegt dat je heel hard aan jezelf aan het werk bent, maar eigenlijk maar aan een bepaald stuk. Je negeert een deel in jezelf, en als je er dan aankomt is het helemaal vervallen. Kortom, stel jezelf de vraag: "Wat laat ik in mezelf liggen?"

Water staat voor je gevoel, dus kijk eens na die droom of er iets is wat je niet wilt voelen?


Bedankt voor de tip NiMS! Ik heb al eens aan regressie zitten denken maar ik weet niet zo goed of ik er in geloof (net als in een hoop dingen op dit forum) maar vind zo'n dingen wel erg intrigerend. Mijn wetenschappelijk denken heeft nog wat de overhand op mijn gevoel denk ik. Misschien toch maar eens doen.
En het kan wel kloppen dat ik aan mezelf werk, of dat wil ik toch, al jaaaaren, maar ik weet soms niet wat ik moet doen om vooruit te komen. Mijn leven lijkt soms maar op "pauze" te blijven staan. Dus wellicht laat ik een hele hoop in mezelf liggen...
floere
floere jul 31 '11


Origineel bericht van: MoonFlowertje
Water
Water is een van de krachtigste en bekendste droomsymbolen. Als je water in je droom ziet, symboliseert het je onderbewuste, je gevoel en je emoties. Water is als het ware het smeermiddel van je psyche en vertegenwoordigt levensenergie. Het staat ook voor spiritualiteit, wijsheid, genezing en verfrissing.

Een droom waarin je over water kunt lopen suggereert dat je uiterst goed in controle bent over je emoties (voor zover een mens dat kan). het kan ook aangeven dat je de baas wilt blijven over je emoties en ze niet de overhand wilt laten krijgen. deze droom geeft aan dat je veel waarschijnlijk veel vertrouwen in jezelf hebt.

bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Water





Dankjewel voor deze uitleg! Kan wel kloppen dat ik mijn emoties beheers, althans toch voor de meeste mensen. Ik ben net terug van een super vakantie in Nederland en was onder de indruk hoe Nederlanders (of toch die in onze groep) zo makkelijk hun emoties onder woorden kunnen brengen. Ben daar wel een beetje jaloers op. Ik kan dat alleen bij mijn allerbeste vriendinnen. Als er dan iemand een beetje dieper begint te graven naar mijn gevoelens, krijg ik het toch moeilijk, ik ben dat helemaal niet gewoon.

Maar dat ik veel vertrouwen heb in mezelf, haha, was het maar waar... Nee dat kom ik in grote mate tekort.
floere
floere jul 31 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
Huis
Een huis is een bijzonder sterk en herkenbaar droomteken: het staat namelijk symbool voor je eigen zelf (en ziel). De verschillende kamers vertegenwoordigen de verschillende aspecten van je psyche.
In het algemeen kan gezegde worden dat de zolder staat voor je intellect en de kelder voor je onderbewuste. Als het huis helemaal leeg is, duidt dit op een zeker gevoel van onzekerheid. Als het huis beweegt, kun je hieruit opmaken dat je een fase van verandering doormaakt en dat je je nog eens moet nagaan of wat je voorheen geloofde wel juist was. Als je in het echte leven samenwoont, maar in je droom alleen leeft, suggereert deze droom dat je een behoefte hebt aan zelfstandigheid. Je zou meet verantwoordelijkheden moeten nemen en meer van je eigen kracht (durven) uitgaan.
Als je in je droom je huis opruimt, wil je onderbewuste hiermee duidelijk maken dat je je gedachten moet vrijmaken en oude denkwijzes moet loslaten. Je bent op zoek naar zelfverbetering.
Als je huis in je droom kapot is, suggereert dit dat je je aangevallen voelt. Het kan slaan op een specifieke relatie of een huidige kwestie in je leven. Deze droom kan ook betekenen dat enkele onderbewuste elementen zichzelf kenbaar willen maken: blijkbaar zijn er aspecten van je persoonlijkheid die je hebt verstopt of genegeerd.
Een oud, vervallen huis staat voor oude denkwijzes, je houding en hoe je in het algemeen voelde en dacht. Een huidige situatie in je leven kan deze oude manier van denken en doen weer oproepen. Het is een vingerwijzing dat je je manier van denken moet updaten. Als het huis nieuw is, kan opgemaakt worden dat je een nieuwe fase in je leven nadert.
Bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Huis

ik heb het maar ff zo gedaan ^^
(geknipt en geplakt wink)

ik hoop dat je er wat aan hebt wink
groetjes moonflowertje



Bedankt voor je knip- en plakwerk, ik heb er zeker wel wat aan hoor. Het is alleszins waar dat ik er tegenover vroeger al een aantal totaal andere denkwijzes op na hou. De moeilijkste studierichting kiezen, ingenieursstudies, carriere maken, pfff, ik heb een beetje spijt van al die jaren dat ik daarmee bezig was. Dat interesseert me intussen niet meer. Als ik opnieuw kon beginnen, deed ik gewoon iets wat ik leuk vond en niet iets waarvan ik dacht dat het belangrijk was. En er zijn vast nog oude denkwijzes die ik moet loslaten, want degene die me vertelde dat dat van die droom me in een vorig leven overkomen was, zegde eveneens dat ik vol foute denkpatronen zit. Maar welke dat zijn... ik zou het niet weten...
Bedankt voor het opzoeken!
MoonFlowertje
MoonFlowertje aug 7 '11
graag gedaan wink
groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki