Loading...
nl

Ineens bewust wakker zonder te zien?

linkie
linkie jun 27 '07
Sinds ik op dit forum ben heb ik vaak midden in de nacht (denk ik, weet niet exact de tijd)het volgende:

Eerst droom ik......dan wordt ik wakker (van iets?) maar ben niet in staat mijn ogen open te doen. (Als ik dat probeer zie ik gewoon zwart...mijn droom is weg en mijn ogen blijven dicht)
Ik lig dan doorgaans op mn zij of rol daar naar toe. Wel ervaar ik alles wat er op dat moment om me heen gebeurt.
Vooral mijn gehoor maakt dan overuren. Ik hoor alles en weet waar een geluid in mijn kamer vandaan komt. Mijn gedachte zijn daar bewust bij en ik weet dat ik niet meer slaap of droom.
Na enige tijd ga ik dan toch weer slapen en wordt ik s'morgens wakker.
Ik kan me de geluiden als ik wakker wordt echter niet meer herinneren denk alleen.....dit had ik vroeger ernorm vaak....maar kan niet plaatsen wat het is......of wat het me probeert te vertellen
Delen:
jo
jo jun 27 '07
dat heb ik nog nooit meegemaakt wel dat ik wakker ben mijn ogen dicht heb maar toch kan zien in het donker.

Misschien als jeheel goed luisterd dat je dan iets hoort? of je goed consentreerd?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Dit klinkt als het begin van een uittreding. Ik denk dat als je hier wat meer op gaat concentreren je ook vanzelf je ogen kan openenen, en dus ook kunt zien. Kijk dan ook niet met je echte ogen, maar kijk door te ervaren.
LPChip
LPChip jun 27 '07
Ik had juist begrepen, dat je bij uittreden niets meer hoort.

Ik heb weleens gehad, dat ik wakker werdt, en dat er zoveel etter in m'n ogen zat dat ik em gewoon niet open kreeg. Dat het zeg maar vast gekoekt zit.

Misschien heb jij heel wat anders hoor, maar wilde mijn steentje bijdragen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 27 '07
Nee hoor, bij een uittreding kunnen sommige mensen ook gewoon horen en zelfs voelen.
Thomas A
Thomas A jun 28 '07
Wanneer je ziel (tijdelijk) het lichaam ver-laat, gaan alle waarnemingen gewoon door. Dat is niet alleen mijn eigen ervaring, maar die van velen die er mee te maken hebben gehad.
Enkele maanden geleden heb ik een compleet artikel over BDE op het forum gezet. Dit gaat over bijna dood ervaringen, opgetekend na jarenlang onderzoek door cardioloog Pim v.Lommel en zijn team van (internationale) artsen. Erg mooi om in dit kader toch eens helemaal te lezen.

Thomas
Thomas A
Thomas A jun 28 '07
Thanks Nims

Ook ik heb met uittreding te maken gehad.
Op een november ochtend in 2003 stond ik om een uur of 8 op en bemerkte dat ik niet in mijn lichaam aanwezig was, maar naast mijzelf stond. Het was echt een shocking ervaring. Ik kon mijzelf zien staan en met dat ik mij realiseerde dat ik naar mijzelf keek, vloog ik met een zeer hoge snelheid via mijn fontanel weer mijn lijf in.
Tijdens mijn psycho energetisch therapeut opleiding hebben wij geoefend met uittreding binnen een geleide meditatie. Voor mij was dit mijn eerste ervaring met de wetenschap dat lichaam en ziel 2 zijn en alleen op aarde verbonden zijn in het lichaam dat wij nu hier in dit leven hebben.
Via onze ziel kunnen wij een Gods- of kosmische verbinding maken. Dit gebeurd middels de geest die zich als een onzichtbaar fluïdekoord verbindt met het Al. (Stel je dit koord voor als een meervoudig getorst wat lossige zilver/wit achtig koord ter dikte van 4/5 cm. Het beeld is mij in een ingeving getoont).
Afstemming op het goddelijke of kosmische heeft veel invloed op onze keuzes en de eigen waarheid. Heel anders dan de sec aardse die erg materialistisch en buitenkant geconformeert is. Het afstemmen op het goddelijke raakt en activeert ook ons geweten en heeft een grote invloed op het verhouden tot het leven in het maken van keuzes en verhouden in allerlei situaties. Ook wakkert het onze kijk op het grote ge-heel aan.

Thomas
linkie
linkie jun 28 '07
Bedankt voor de mooie reacties tot nu toe. Thomas bedankt voor de tekst was erg interessant.

Vanacht heb ik het weer mogen ervaren. Ik was alleen thuis en dus al wat oplettend en onrustig voor ik ging slapen.

Dit keer voelde ik duidelijk de aanwezigheid van iemand dicht bij me. Maar ik was niet in staat om te communiceren, mijn onderbewustzijn vind het nog erg spannend en houd daar afstand van. Dat is een moeilijke tweestrijd. Enerzijds nieuwschierig...anderzijds angstig voor het onbekende.

Toen werd ik wakker.....naja...ik besloot helemaal wakker te worden om te kunnen zien hoe laat het was en omdat ik me niet in staat voelde te communiceren wilde ik het contact verbreken.
Toen ik wakker werd richte ik me half op, maar zal alles heel wazig...heel bijzar....niet alsof je een vuiltje of slaap in je ogen hebt...maar alleen vlekken.

Ik ben weer gaan liggen en toen na een minuutje ong. zag ik wel weer scherp en zag schaduwen die afstand namen van mij.

Ik was nat van het zweet en had het heel erg warm. Mijn hartje stond op standje super hoog.
Ik had dus blijkbaar hard gewerkt terwijl ik in mijn bedje lag.
Ik heb me omgedraaid en ben weer gaan slapen...heb de rest van de nacht onsamenhangend gedroomd en werd vanmorgen toch fit wakker.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki