Loading...
nl

Black Jack

gast
gast jul 18 '11
Hallo iedereen, dit is Black Jack onze nieuwste aanwinst. Ben reuze nieuwsgierig of er iemand is die me iets kan vertellen over hem. Ik schrijf nu even niet te veel info over hem want dat kan eventueel beinvloeden. Hoop wel dat er iemand is die me wat over hem kan vertellen.

Delen:
Cirr
Cirr jul 18 '11
Hoi Gast,

Mooie, van nature aanhankelijke hond die soms nog wat moeite heeft met goed luisteren en je op de voet volgen, hij heeft een geheel eigen (onafhankelijk) karakter. Het is alsof hij laat weten dat hij het gevoel heeft, eindelijk een "eigen" plek gevonden heeft. Zie een soort van boerderij, of open plek, alleen aan een riem, alsof hij dus niet echt een eerder "huiselijk" leven gehad heeft. Dus wat zenuwachtig. Kan onverwachts er "vandoor" gaan, en dan is er geen stoppen aan.

Moet hij nog bijkomen van een uitputtende tijd? Zijn lichaam is nog niet echt in de rustfase, maar hij ligt wel tegen de grens van overgave aan. Er lijkt mij geen sprake van een blijvend "probleem". Hierna heb je een geweldig dier, actief, speels en echt aanhankelijk ! Een hond voor het leven zeg maar !

Daarnaast helpt de baas ook mee, die overduidelijk de liefde en het geduld heeft.

Hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes,
Cirr
gast
gast jul 18 '11
Dank je wel Cirr, ik wacht nog even met terug reageren maar het klopt grotendeels wel ja.
Cirr
Cirr jul 19 '11
Graag gedaan, en dank voor je terugkoppeling alvast !
Marjanne
Marjanne jul 19 '11
Erg waakzaam en allert. Ik zie hem springend rond iemand heen, blaffen.. dat doet hij erg snel, vooral bij vreemden die op bezoek komen. Ik hoor zeggen 'dit is privé' smileIs hij erg gesteld op zijn privacy? Bijv. dat hij graag op een rustige plek alleen ligt. Niet echt een hond die constant (veel) gezelschap wil.
Wel lief voor kinderen, maar ze kunnen aardg snel te druk zijn voor hem. Heeft hij een probleem met zijn gehoor (gehad)?
Een hond die opvallend graag springt; maar een goeierd, en verder goed gezond is mijn gevoel.
Groene_heks
Groene_heks jul 19 '11
Hij is leuk Syl, ga je hem echt terug geven...?
Je hebt hem geweldig opgeknapt.

Ik kan mijn gevoel niet geven, dat is te gekleurd door wat je ooit eerder ergens over hem schreef wink
gast
gast jul 19 '11
Marjanne en Groene heks bedankt voor jullie reactie. Ik ga zo Marjanne en Cirr apart terug koppelen.
gast
gast jul 19 '11
Origineel bericht van: Cirr
Hoi Gast,

Mooie, van nature aanhankelijke hond die soms nog wat moeite heeft met goed luisteren en je op de voet volgen, hij heeft een geheel eigen (onafhankelijk) karakter.
Hij is zeker aanhankelijk van nature dat klopt als een bus. Het niet luisteren en niet volgen klopt nu niet. Hij luisterd juist heel goed en blijft bij me in de buurt. Als ik beweeg beweegt hij mee zeg maar. Dit is wel lastig want ik kan daardoor niet zo makkelijk even weg. Dan moet ik hem in huis opsluiten anders gaat hij me achterna. Hij klimt gewoon het hek over! Eigen karakter heeft iedere hond dus hij ook.

Het is alsof hij laat weten dat hij het gevoel heeft, eindelijk een "eigen" plek gevonden heeft. Zie een soort van boerderij, of open plek, alleen aan een riem, alsof hij dus niet echt een eerder "huiselijk" leven gehad heeft.
Kan goed kloppen, hij zworf over straat toen ik hem vond. En ws heeft hij nooit in huis gemogen als hij al een eerder huis had. Kan ook heel goed dat hij aan de ketting heeft gelegen al is dat niet zichbaar in zijn hals (wat vaak wel het geval is) Toen ie net hier was durfde hij niet binnen te komen en heeft daardoor ook de eerste nacht buiten geslapen. (iets wat vrij normaal is hier want het is 's nachts ook niet koud) Maar hij had al snel door dat het wel toegestaan was hier en dus daarna gewoon in de slaapkamer heeft geslapen net als de andere honden.

Dus wat zenuwachtig. Kan onverwachts er "vandoor" gaan, en dan is er geen stoppen aan.
Kan niet zeggen dat hij zenuwachtig is, misschien in het begin een beetje maar sinds hij zijn plek heeft in de roedel is hij heel relexed al heeft hij wel zijn speel uurtje twee keer op een dan ('s morgens vroeg en eind van de middag). En dan is er iid bijna geen stoppen aan.

Moet hij nog bijkomen van een uitputtende tijd?
Ja dus, hij is drie en halve week geleden brood mager van de straat gehaald. Was al een aardig tijdje aan het zwerven gezien zijn staat van zijn op dat moment.

Zijn lichaam is nog niet echt in de rustfase, maar hij ligt wel tegen de grens van overgave aan.
iid het begint nu te komen.

Er lijkt mij geen sprake van een blijvend "probleem". Hierna heb je een geweldig dier, actief, speels en echt aanhankelijk ! Een hond voor het leven zeg maar !

Dit zelfde gevoel heb ik ook. Hij begint steeds speelser te worden en bouwd al wat conditie op. Hij is heel aanhankelijk maar moest wel aan veel dingen wennen die hij nooit eerder had mee gemaakt ws (knuffels enzo). Het was eigenlijk niet de bedoeling dat hij hier voor vast zou komen. Het was de bedoeling dat hij hier zou komen aansterken en dat er dan een nieuwe baas voor hem gezocht zou worden (dus ter adoptie aangeboden worden) maar we hebben besloten dat hij hier mag blijven. Het is zo'n lieverd die goed bij de andere honden past.

Daarnaast helpt de baas ook mee, die overduidelijk de liefde en het geduld heeft.

Ach ik doe wat ik kan en wat ik voel dat goed is. Meer kan ik niet. Betekend overigens niet dat hij alles mag doen waar ie zin in heeft wink

Dank je wel Bart!

Groetjes,
Cirr
gast
gast jul 19 '11
Origineel bericht van: Marjanne
Erg waakzaam en allert. Ik zie hem springend rond iemand heen, blaffen.. dat doet hij erg snel, vooral bij vreemden die op bezoek komen. Ik hoor zeggen 'dit is privé' smileJa dit doet hij al wel ookal is hij pas hier. Hij is zeer zeker allert en waakzaam (maar dan alleen bij mensen die binnen het hek komen i.t.t. de ander honden die al aanslaan voor mensen die op straat voorbij komen.) Is hij erg gesteld op zijn privacy? Dit heeft hij nu nog niet zo Bijv. dat hij graag op een rustige plek alleen ligt. dit dan weer wel. Het liefst ligt hij ook onder de tafel. Niet echt een hond die constant (veel) gezelschap wil. Hij wil juist wel in de buurt van mij blijven, maar hij gaat wel steeds vaker wat verder weg liggen dus wie weet komt dit nog.
Wel lief voor kinderen, weet ik niet, de enige die hij tot nu toe gezien heeft vond ie eng. maar ze kunnen aardg snel te druk zijn voor hem. Heeft hij een probleem met zijn gehoor (gehad)? niet dat ik weet. Hij lijkt alles te horen.
Een hond die opvallend graag springt; maar een goeierd, en verder goed gezond is mijn gevoel. Springen kan ie goed ja. Zijn gezondheid is wel goed alleen heeft hij een paar kleine probleempjes die we nu aan het oplossen zijn. Hij wordt behandeld voor schurft (ookal was het niet onder de microscoop te zien maar wel een aantal sympomen had) en heeft een droge huid. Hij krijgt nu prednison om de jeuk te onderdrukken en omega3 olie in zijn voer moet zijn huid wat minder droog maken. Verder is hij gezond en blinkt je tegemoed.

Bedankt voor je lezing Marjanne.
Cirr
Cirr jul 20 '11
Origineel bericht van: gast
Origineel bericht van: Cirr
Hoi Gast,

Mooie, van nature aanhankelijke hond die soms nog wat moeite heeft met goed luisteren en je op de voet volgen, hij heeft een geheel eigen (onafhankelijk) karakter.
Hij is zeker aanhankelijk van nature dat klopt als een bus. Het niet luisteren en niet volgen klopt nu niet. Hij luisterd juist heel goed en blijft bij me in de buurt. Als ik beweeg beweegt hij mee zeg maar. Dit is wel lastig want ik kan daardoor niet zo makkelijk even weg. Dan moet ik hem in huis opsluiten anders gaat hij me achterna. Hij klimt gewoon het hek over! Eigen karakter heeft iedere hond dus hij ook.

Eigen karakter bedoelde ik mee te zeggen dat hij nog niet helemaal is ingespeeld op zijn "baasje", dus m.b.t. hechten.

Het is alsof hij laat weten dat hij het gevoel heeft, eindelijk een "eigen" plek gevonden heeft. Zie een soort van boerderij, of open plek, alleen aan een riem, alsof hij dus niet echt een eerder "huiselijk" leven gehad heeft.
Kan goed kloppen, hij zworf over straat toen ik hem vond. En ws heeft hij nooit in huis gemogen als hij al een eerder huis had. Kan ook heel goed dat hij aan de ketting heeft gelegen al is dat niet zichbaar in zijn hals (wat vaak wel het geval is) Toen ie net hier was durfde hij niet binnen te komen en heeft daardoor ook de eerste nacht buiten geslapen. (iets wat vrij normaal is hier want het is 's nachts ook niet koud) Maar hij had al snel door dat het wel toegestaan was hier en dus daarna gewoon in de slaapkamer heeft geslapen net als de andere honden.

Dus wat zenuwachtig. Kan onverwachts er "vandoor" gaan, en dan is er geen stoppen aan.
Kan niet zeggen dat hij zenuwachtig is, misschien in het begin een beetje maar sinds hij zijn plek heeft in de roedel is hij heel relexed al heeft hij wel zijn speel uurtje twee keer op een dan ('s morgens vroeg en eind van de middag). En dan is er iid bijna geen stoppen aan.

Moet hij nog bijkomen van een uitputtende tijd?
Ja dus, hij is drie en halve week geleden brood mager van de straat gehaald. Was al een aardig tijdje aan het zwerven gezien zijn staat van zijn op dat moment.

Zijn lichaam is nog niet echt in de rustfase, maar hij ligt wel tegen de grens van overgave aan.
iid het begint nu te komen.

Er lijkt mij geen sprake van een blijvend "probleem". Hierna heb je een geweldig dier, actief, speels en echt aanhankelijk ! Een hond voor het leven zeg maar !

Dit zelfde gevoel heb ik ook. Hij begint steeds speelser te worden en bouwd al wat conditie op. Hij is heel aanhankelijk maar moest wel aan veel dingen wennen die hij nooit eerder had mee gemaakt ws (knuffels enzo). Het was eigenlijk niet de bedoeling dat hij hier voor vast zou komen. Het was de bedoeling dat hij hier zou komen aansterken en dat er dan een nieuwe baas voor hem gezocht zou worden (dus ter adoptie aangeboden worden) maar we hebben besloten dat hij hier mag blijven. Het is zo'n lieverd die goed bij de andere honden past.

Dat is natuurlijk geweldig !! smile

Ach ik doe wat ik kan en wat ik voel dat goed is. Meer kan ik niet. Betekend overigens niet dat hij alles mag doen waar ie zin in heeft wink

Dank je wel Bart!

Dank je wel voor je uitgebreide terugkoppeling en graag gedaan! smile

Groetjes,
Cirr
Maryssa
Maryssa jul 30 '11
*Een hond die best wel geniet van het de strijd aangaan met anderen zowel baasje als soortgenootjes. Krijg te zien dat iemand langs hem heen wil lopen en hij de weg verspert. Is een soort van speelsheid.

*Voor deze hond zijn grenzen heel belangrijk en duidelijkheid in wat er verwacht wordt van hem. Eigenheid en ondeugend, zelf willen bepalen en aan de riem trekken. Hij is volgens mij niet echt gewend aan een riem te lopen.

*Is er wat met het kussentje onder zijn rechterachterpoot? Krijg wat jeuk/irritatie te voelen.

Gr Maryssa
gast
gast jul 31 '11
Origineel bericht van: Maryssa
*Een hond die best wel geniet van het de strijd aangaan met anderen zowel baasje als soortgenootjes. De strijd gaat hij zeker niet uit de weg als die vanuit de ander wordt begonnen. Ik heb nog niet gezien dat hij zelf het initiatief van vechten neemt maar is zeker geen watje die weg loopt voor een aanval. Krijg te zien dat iemand langs hem heen wil lopen en hij de weg verspert. Is een soort van speelsheid. Hij gaat wel voor mensen en om mensen heen lopen, maar niet echt versperren. Meer zo van ik weet dat je er bent en ik hou je in de gaten maar vooralsnog ben ik alleen maar nieuwsgierig. (dit is bij vreemden) Bij ons loopt hij vooral naast/achter je aan. Maar als hij een speelse bui heeft wil hij wel voor je gaan springen ja.

*Voor deze hond zijn grenzen heel belangrijk en duidelijkheid in wat er verwacht wordt van hem. Eigenheid en ondeugend, zelf willen bepalen en aan de riem trekken. Dit doet hij nog niet, in het begin was er wel verzet tegen de riem omdat hij het dus niet gewend was. Nu gaat dat wel wat beter. Hij is volgens mij niet echt gewend aan een riem te lopen. Helemaal goed dus :))

*Is er wat met het kussentje onder zijn rechterachterpoot? Krijg wat jeuk/irritatie te voelen. Niets te zien maar in het begin was hij wel heel erg gefixeerd op zijn voeten. Zat daar vooral 's avonds veel in te bijten. Heeft nu prednison en dat gaat goed. Is ook behandeld tegen schurft (wat niet aangetoond was maar voor de zekereheid toch maar tegen behandeld) dus dat kan ook de irritatie/jeuk verklaren.

Gr Maryssa

Maryssa bedankt voor je lezing. De toekomst zal uitwijzen of dat over die grenzen enzo ook klopt. Maar ik denk wel dat hij die nodig heeft (de meeste honden trouwens).
Maryssa
Maryssa jul 31 '11
Graag gedaan Gast. Ik vind het een bijzonder beestje, goed dat jullie hem gehouden hebben!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki