Hoi Gast,
Mooie, van nature aanhankelijke hond die soms nog wat moeite heeft met goed luisteren en je op de voet volgen, hij heeft een geheel eigen (onafhankelijk) karakter.
Hij is zeker aanhankelijk van nature dat klopt als een bus. Het niet luisteren en niet volgen klopt nu niet. Hij luisterd juist heel goed en blijft bij me in de buurt. Als ik beweeg beweegt hij mee zeg maar. Dit is wel lastig want ik kan daardoor niet zo makkelijk even weg. Dan moet ik hem in huis opsluiten anders gaat hij me achterna. Hij klimt gewoon het hek over! Eigen karakter heeft iedere hond dus hij ook.
Het is alsof hij laat weten dat hij het gevoel heeft, eindelijk een "eigen" plek gevonden heeft. Zie een soort van boerderij, of open plek, alleen aan een riem, alsof hij dus niet echt een eerder "huiselijk" leven gehad heeft.
Kan goed kloppen, hij zworf over straat toen ik hem vond. En ws heeft hij nooit in huis gemogen als hij al een eerder huis had. Kan ook heel goed dat hij aan de ketting heeft gelegen al is dat niet zichbaar in zijn hals (wat vaak wel het geval is) Toen ie net hier was durfde hij niet binnen te komen en heeft daardoor ook de eerste nacht buiten geslapen. (iets wat vrij normaal is hier want het is 's nachts ook niet koud) Maar hij had al snel door dat het wel toegestaan was hier en dus daarna gewoon in de slaapkamer heeft geslapen net als de andere honden.
Dus wat zenuwachtig. Kan onverwachts er "vandoor" gaan, en dan is er geen stoppen aan.
Kan niet zeggen dat hij zenuwachtig is, misschien in het begin een beetje maar sinds hij zijn plek heeft in de roedel is hij heel relexed al heeft hij wel zijn speel uurtje twee keer op een dan ('s morgens vroeg en eind van de middag). En dan is er iid bijna geen stoppen aan.
Moet hij nog bijkomen van een uitputtende tijd?
Ja dus, hij is drie en halve week geleden brood mager van de straat gehaald. Was al een aardig tijdje aan het zwerven gezien zijn staat van zijn op dat moment.
Zijn lichaam is nog niet echt in de rustfase, maar hij ligt wel tegen de grens van overgave aan.
iid het begint nu te komen.
Er lijkt mij geen sprake van een blijvend "probleem". Hierna heb je een geweldig dier, actief, speels en echt aanhankelijk ! Een hond voor het leven zeg maar !
Dit zelfde gevoel heb ik ook. Hij begint steeds speelser te worden en bouwd al wat conditie op. Hij is heel aanhankelijk maar moest wel aan veel dingen wennen die hij nooit eerder had mee gemaakt ws (knuffels enzo). Het was eigenlijk niet de bedoeling dat hij hier voor vast zou komen. Het was de bedoeling dat hij hier zou komen aansterken en dat er dan een nieuwe baas voor hem gezocht zou worden (dus ter adoptie aangeboden worden) maar we hebben besloten dat hij hier mag blijven. Het is zo'n lieverd die goed bij de andere honden past.
Daarnaast helpt de baas ook mee, die overduidelijk de liefde en het geduld heeft.
Ach ik doe wat ik kan en wat ik voel dat goed is. Meer kan ik niet. Betekend overigens niet dat hij alles mag doen waar ie zin in heeft
Hoop dat je er wat aan hebt.
Dank je wel Bart!
Groetjes,
Cirr