Loading...
nl

Wie wilt mijn foto lezen? 'niet verplicht'

Troplinake
Troplinake jul 10 '11
Hallo allemaal

Ik heb me net aangemeld en sta verteld van alles wat ik lees smile
Nu vroeg ik me af wat jullie kunnen zien in mijn foto?
Ik sta voor alles open dus ik ben echt benieuwd.
ooh ja dit lezen is niet verplicht maar ik zou het wel leuk vinden.

Alvast bedankt.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 10 '11
Hey Troplinake,

Allereerst wil ik je even van harte welkom heten, hier op Merudi

Ik ben een beetje onzeker nog, omdat ik niet vaak een foto gelezen heb, maar toch, toen ik je foto zag, kwamen er meteen dingen binnen, in mijn gedachten...

Je hebt een lieve, warme persoonlijkheid...
en je houd heel veel van dieren...
En vooral de hond die bij jou op de foto staat,
daar kreeg ik meteen een hoop info over, want is het zo
dat je door deze hond ( ik weet zijn naam niet) een hoop verdriet gehad hebt?
ik voel een enorme energie tussen jullie, alsof jullie samen 1 zijn! ik krijg er een brok van in mijn keel, zo zuiver
jullie hebben een ontzettende sterke band!
trouwe maatjes voor het leven...
Je bent door een hele moeilijke tijd gegaan...
maar op de 1 of andere manier, heb je toch weer de kracht gevonden, om het weer aan te kunnen
je bent een eerlijke, spontane, lieve vrouw, en ik kreeg ook een hoop blauw te zien?
je bent ook erg creatief dit voel ik! alleen het gevoel van inspiratie voel ik daarbij( door herkenning)
( ik ben zelf kunstenares, in de schilderkunst) Maar ik kan niet zien hoe je dit uit...
Je uit het op een manier die ik niet zien kan!
Hahaha... pfff moet ik dat dan wel opschrijven?... ik kies er toch voor!
Misschien weet je dit te vertalen ?

Ook krijg ik te zien dat je je soms een beetje eenzaam voelt
Toch weet je dit weer te compenseren, je bent sterk!
En ook dat je heel veel achter de computer zit...
Je denkt heel veel na, gedachten staan nooit stil!
Je geniet van films kijken
Je houd van ieder mens!
ik voel een positieve energie bij het zien van je foto ( tevreden)

Het poesje achter je is ook zo tevreden wink
Ik hoop dat je jezelf er een beetje in kunt vinden? blush

Hoe kom je eigenlijk aan de naam Troplinake? of wat betekend het?

groetjes moonflowertje
Troplinake
Troplinake jul 10 '11
Hallo MoonFlowertje

Eerst en vooral hartelijk dank om mijn foto te lezen, ik sta versteld van wat je verteld :-) niet onzeker zijn je doet het prima. ik zal wat meer uitleg geven dan kan je een volledig beeld krijgen en misschien kan je dan wat vertellen over mijn hond want daar heb ik wat vragen rond, maar ik heb zijn foto op foto lezen van dieren gepost.

Ik hou absoluut van dieren smiledie kan achter mij is Luna ze is nu 4maanden oud en is een echte schat, nog nooit kwam een kat zo vaak bij mij en ik vind dat zeer fijn aangezien ze naar mij moet komen omdat ik niet naar haar kan gaan smile.

Rufus mijn hond is mijn hulphond en helpt mij met dingen die ik zonder hem niet kan. Hiermee zeg ik ook meteen dat ik een handicap heb maar ik praat er absoluut zonder problemen over.
Toen ik een tijdje meer fysieke klachten had heb ik met de organisatie die Rufus opleiden gesproken omdat ik twijfelde of hij niet beter naar een nieuw baasje ging omdat ik zag hoe graag hij werkte en als ik in bed lag kon hij niet veel doen.
De organisatie gaf me een draai rond mijn oren omdat ze vonden dat hij toch nog dingen kon doen bij mij, al was het maar mijn gsm aangeven als die uit bed zou vallen. smile

Rufus word in augustus 8 jaar en dus zijn wij nu 6 jaar dag in dag uit samen, helaas is hij nu aan het revalideren van een knie operatie en dat geeft wel wat nadelen, de wandelingen kunnen bijvoorbeeld maar kort zijn.
af en toe mankt hij nog na wandelen en dan moet hij weer wat rustig aandoen enkele dagen.

nou info van mij

een deel zal ik je in pb sturen over die moeilijke tijd smile
Op creatief vlak klopt het helemaal, ik teken en schilder graag. ik maak wel regelmatig kleine aquarelkaartjes of gewone tekeningen. Blauw en paars zijn mijn lievelingskleuren mijn rolstoel is trouwens blauw smile

Eenzaam klopt wel een deel, ik ben eigenlijk vanbinnen een actieve persoon. Ik hou van weggaan maar door mijn beperking ben ik vaak gebonden aan vervoer en bvb vooral aan hulp. zonder deze dingen kan ik eigenlijk om het zo cru te zeggen niks.
Doordat ik weinig weg kan en toch heel sociaal ben zit ik dus veel achter de pc, ik speel regelmatig het online game world of warcraft en hier is de naam Troplinake gecrieerd. Deze naam kwam zo ineens toen in me op en die naam gebruik ik nog heel vaak. Ik kan inderdaad veel denken , in positieve zin en in negatieve zin. Ik geef toe ik pieker vaak smile
Ik hou inderdaad van films , horror , thrillers , komedie , eigenlijk bijna alle soorten smile
door mijn eigen beperking tellen mensen vooral alleen maar op innerlijk vlak smileomdat ik ervaar dagelijks dat vele mensen beoordelen op zicht en dan je bijna geen kans geven om je te leren kennen.

Ik geloof bevoorbeeld in alles wat ik hier lees op dit forum, in 2003 heb ik tussen leven en het hier na maals gehangen.
Ik heb toen de bekende tunnel doorlopen, en het gekke toen was dat ik liep en er helemaal ander uit zag ik had lang zwart haar. Iets wat ik denk ik zeker zou hebben als ik niet zo beperkt en klein was :-).
Ik oefen met kaartleggen en volgens mn moeder , en oma en opa ben ik er al zeer goed in smilemijn opa doet op paranormale vlak ook verschillende dingen en daardoor ben ik ook heel geïnteresseerd. Ik wil zoveel mogelijk er van leren.

Ik ga hier afronden en je PB maken en misschien komen er dan nog enkele dingen in je op :-).

Alvast heel erg bedankt
Groetjes Mieke
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 11 '11
pfff ik voel nu pas wat een enorme lading jou berichten hebben
ik heb pb gelezen in een vogelvlucht en ga daar nog zeker een reactie op geven...
ik moet eerlijk zeggen, dat ik toen ik je foto las, weer eens op de vlucht was voor mijn gevoel, (persoonlijke relatie shit)
ik vlucht altijd in andermans problemen! raar maar waar wink

ik vind je ontzettend dapper, omdat je duidelijk beseft dat je een beperking hebt, en toch blijft vechten!
en juist in de ergste periode van je leven, heel bewust hebt mogen zien wie je bent, en de wetenschap meegekregen hebt, dat alles een doel heeft! uit het hierNUmaals weer terug gelopen bent... om door te gaan!
het heeft jou sterker gemaakt, uiteindelijk!
dit is echt klasse!
Misschien zou je een boek kunnen gaan schrijven in de toekomst... over jou leven...
om andere mensen met een soort gelijke beperking, die helaas nog niet zover zijn, over die streep te helpen...
misschien krijgen ze door jou verhaal dan ook de inzicht van wie ze eigenlijk zijn!
en dat alles een levens les is
ik las pas in een boek van een medium dat het maar zo kan zijn dat een ziel, wel 128 x moet reincarneren om daar te komen... waar we allemaal naar toe zullen gaan...
en in elk leven heb je weer een ander doel...
in het ene leven wordt je niet zo oud, en in het andere juist heel oud, je bent de ene keer heel rijk, in een ander leven juist heel arm... ook moet je een keer leven met een beperking, of met meerdere... of een leven leven, waar je hersenen niet zo goed functioneren, ja... ik kan er wel heel veel op gaan noemen...
maar ik denk dat je het al wel snapt! het zijn allemaal dingen die je uiteindelijk moet overwinnen, met de geest smile
ik persoonlijk probeer de dingen te bekijken uit het grote geheel...( sinds kort) we zijn allemaal 1 (planten, dieren, mensen, alles wat gebruik maakt van het energie- netwerk)
het gaat erom dat we langzaam aan allemaal weer terug keren om de ziel te laten smelten tot het grote geheel...
om de ziel daar klaar voor te maken hebben we een hoop ellende moeten overwinnen, en daardoor zijn we sterk, vergevingsgezind, saamhorig, buigzaam, liefdevol, enzovoorts... ook hebben we het goede behouden! de inzicht, en het bewustzijn zullen een belangrijke rol spelen, in mijn doel-plaatje om het zo maar te zeggen!
ook weet ik dat het niet uitmaakt of je in een god gelooft of juist niet! het kan maar zzo zo zijn dat het ook het ene leven gewoon logisch is dat je in een god gelooft... en het andere leven juist absoluut niet kan bevatten dat er mensen zijn die blind vertrouwen in wat er geschreven staat in een boek wat al voor de jaartellling ergens is begonnen...
(zoals ik) tongue
toch zie ik wel goede dingen die de bijbel kan betekenen voor de mensheid... bijv. door ziekte... waardoor we ook beperkt worden, en eigenlijk op jezelf wordt aangewezen... heel veel mensen die zo ziek zijn, grijpen de bijbel vast... en laten niet meer los...
kijk daarin zie ik, dat je het nodig hebt dat je ergens in moet vertrouwen... en het vertrouwen in jezelf is er niet of nauwelijks meer... maar de bijbel, of God, Allah, Budda, en noem maar op, is in ieder geval, al 2 milleniums lang de nr1 van de lijst met boeken die er verkocht worden... de nummer 1 en nr 2 liggen eigenlijk zover uit elkaar... dat het niet te vergelijken is met elkaar wink
mensen willen in iets geloven, probeer ik te zeggen, hiermee.
en waar kun je in geloven als je niet meer op jezelf kan bouwen? dat je in een lichaam leeft wat je niet vertrouwd?
waar je geen baas over kan zijn? in een lichaam leeft wat ziek is, of aangetast? Machteloosheid is denk ik wel het ergste wat je als mens zijnde moet doorstaan! daardoor kunnen we onszelf niet meer laten zien zoals we eigenlijk zijn, we willen wel, maar het kost zoveel moeite om nog vanuit jezelf te leven, dat we langzaam aan onszelf kwijt raken!
Jij hebt jezelf mogen zien... en weet wel wie je bent!
daardoor zal je jezelf niet meer kwijtraken! en als het nodig is op jezelf terug kunnen vallen... vandaaruit zul je jezelf steeds weer terug kunnen halen... sta je al bewust in contact met jou gids?
Kun je soms hele wijze lessen bedenken in je hoofd, waarvan je tegelijkertijd zoiets hebt als, hoe kom ik er op?
en duidelijk zoiets hebt van:ik voel dat het klopt?
... dat is je gids...
gedachten die eigenlijk niet van jou zijn denken...

ik stop ff met typen hoor, want ik begin af te dwalen heb ik het idee shocked
en misschien zijn er nog meer mensen die jou foto gaan lezen...

groetjes Moonflowertje
Char
Char jul 11 '11
Moonflower echt een super goede reading!!

Liefs,
Char
Elfje21
Elfje21 jul 12 '11
Hoi troplinake,

Ik voelde meteen een aantal dingen aan toen ik je foto zag. Zal hieronder schrijven wat ik voel, maar zeg het als ik verkeerd zit.

Ik voel dat je een goed hart hebt en vooral heel behulpzaam wil zijn. Misschien ben je daar in het verleden te ver in gegaan en hebben mensen wel eens van je geprofiteerd?

Ik denk dat je een hele tijd geleden in het verleden, iets in me zegt vijf jaar geleden, nogal onzeker was en dat je een negatief zelfbeeld had. Volgens mij ben je er vijf jaar geleden bovenop geraakt.

Ik heb ook het gevoel dat je op het moment gelukkiger bent en dat je in de toekomst veel vreugde zal kennen.

Ik voel ook precies aan dat een man je verdriet heeft aangedaan of teleurgesteld heeft. :-((

Ik heb het gevoel dat het een vrij grote man is met lichtbruin haar dat een beetje naar opzij steekt.

Veel liefs,

Elfje

P.S.: laat maar weten wat je ervan vindt.
Troplinake
Troplinake jul 12 '11
Origineel bericht van: Elfje21
Hoi troplinake,

Ik voelde meteen een aantal dingen aan toen ik je foto zag. Zal hieronder schrijven wat ik voel, maar zeg het als ik verkeerd zit.

Ik voel dat je een goed hart hebt en vooral heel behulpzaam wil zijn. Misschien ben je daar in het verleden te ver in gegaan en hebben mensen wel eens van je geprofiteerd?

Ik denk dat je een hele tijd geleden in het verleden, iets in me zegt vijf jaar geleden, nogal onzeker was en dat je een negatief zelfbeeld had. Volgens mij ben je er vijf jaar geleden bovenop geraakt.

Ik heb ook het gevoel dat je op het moment gelukkiger bent en dat je in de toekomst veel vreugde zal kennen.

Ik voel ook precies aan dat een man je verdriet heeft aangedaan of teleurgesteld heeft. :-((

Ik heb het gevoel dat het een vrij grote man is met lichtbruin haar dat een beetje naar opzij steekt.

Veel liefs,

Elfje

P.S.: laat maar weten wat je ervan vindt.

Wow Elfje21

Eerst en vooral bedankt voor het lezen van mijn foto. Ik zit nu met open mond zo raak was het shockedshockedsmile
In privé bericht ga ik je antwoorden zodat je ook weet hoe juist je zat :-)

Veel lieve groetjes Mieke

P.S helemaal iets anders maar hoe is het weer bij jou? ik zag dat je ook BE bent :-)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki