pfff ik voel nu pas wat een enorme lading jou berichten hebben
ik heb pb gelezen in een vogelvlucht en ga daar nog zeker een reactie op geven...
ik moet eerlijk zeggen, dat ik toen ik je foto las, weer eens op de vlucht was voor mijn gevoel, (persoonlijke relatie shit)
ik vlucht altijd in andermans problemen! raar maar waar
ik vind je ontzettend dapper, omdat je duidelijk beseft dat je een beperking hebt, en toch blijft vechten!
en juist in de ergste periode van je leven, heel bewust hebt mogen zien wie je bent, en de wetenschap meegekregen hebt, dat alles een doel heeft! uit het hierNUmaals weer terug gelopen bent... om door te gaan!
het heeft jou sterker gemaakt, uiteindelijk!
dit is echt klasse!
Misschien zou je een boek kunnen gaan schrijven in de toekomst... over jou leven...
om andere mensen met een soort gelijke beperking, die helaas nog niet zover zijn, over die streep te helpen...
misschien krijgen ze door jou verhaal dan ook de inzicht van wie ze eigenlijk zijn!
en dat alles een levens les is
ik las pas in een boek van een medium dat het maar zo kan zijn dat een ziel, wel 128 x moet reincarneren om daar te komen... waar we allemaal naar toe zullen gaan...
en in elk leven heb je weer een ander doel...
in het ene leven wordt je niet zo oud, en in het andere juist heel oud, je bent de ene keer heel rijk, in een ander leven juist heel arm... ook moet je een keer leven met een beperking, of met meerdere... of een leven leven, waar je hersenen niet zo goed functioneren, ja... ik kan er wel heel veel op gaan noemen...
maar ik denk dat je het al wel snapt! het zijn allemaal dingen die je uiteindelijk moet overwinnen, met de geest
ik persoonlijk probeer de dingen te bekijken uit het grote geheel...( sinds kort) we zijn allemaal 1 (planten, dieren, mensen, alles wat gebruik maakt van het energie- netwerk)
het gaat erom dat we langzaam aan allemaal weer terug keren om de ziel te laten smelten tot het grote geheel...
om de ziel daar klaar voor te maken hebben we een hoop ellende moeten overwinnen, en daardoor zijn we sterk, vergevingsgezind, saamhorig, buigzaam, liefdevol, enzovoorts... ook hebben we het goede behouden! de inzicht, en het bewustzijn zullen een belangrijke rol spelen, in mijn doel-plaatje om het zo maar te zeggen!
ook weet ik dat het niet uitmaakt of je in een god gelooft of juist niet! het kan maar zzo zo zijn dat het ook het ene leven gewoon logisch is dat je in een god gelooft... en het andere leven juist absoluut niet kan bevatten dat er mensen zijn die blind vertrouwen in wat er geschreven staat in een boek wat al voor de jaartellling ergens is begonnen...
(zoals ik)
toch zie ik wel goede dingen die de bijbel kan betekenen voor de mensheid... bijv. door ziekte... waardoor we ook beperkt worden, en eigenlijk op jezelf wordt aangewezen... heel veel mensen die zo ziek zijn, grijpen de bijbel vast... en laten niet meer los...
kijk daarin zie ik, dat je het nodig hebt dat je ergens in moet vertrouwen... en het vertrouwen in jezelf is er niet of nauwelijks meer... maar de bijbel, of God, Allah, Budda, en noem maar op, is in ieder geval, al 2 milleniums lang de nr1 van de lijst met boeken die er verkocht worden... de nummer 1 en nr 2 liggen eigenlijk zover uit elkaar... dat het niet te vergelijken is met elkaar
mensen willen in iets geloven, probeer ik te zeggen, hiermee.
en waar kun je in geloven als je niet meer op jezelf kan bouwen? dat je in een lichaam leeft wat je niet vertrouwd?
waar je geen baas over kan zijn? in een lichaam leeft wat ziek is, of aangetast? Machteloosheid is denk ik wel het ergste wat je als mens zijnde moet doorstaan! daardoor kunnen we onszelf niet meer laten zien zoals we eigenlijk zijn, we willen wel, maar het kost zoveel moeite om nog vanuit jezelf te leven, dat we langzaam aan onszelf kwijt raken!
Jij hebt jezelf mogen zien... en weet wel wie je bent!
daardoor zal je jezelf niet meer kwijtraken! en als het nodig is op jezelf terug kunnen vallen... vandaaruit zul je jezelf steeds weer terug kunnen halen... sta je al bewust in contact met jou gids?
Kun je soms hele wijze lessen bedenken in je hoofd, waarvan je tegelijkertijd zoiets hebt als, hoe kom ik er op?
en duidelijk zoiets hebt van:ik voel dat het klopt?
... dat is je gids...
gedachten die eigenlijk niet van jou zijn denken...
ik stop ff met typen hoor, want ik begin af te dwalen heb ik het idee
en misschien zijn er nog meer mensen die jou foto gaan lezen...
groetjes Moonflowertje