Loading...
nl

De Goden Horus, Isis en Osiris

MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 23 '11
Deze krachten hebben een middelpuntzoekende en een middelpuntvliedende werking
die elkaar aanvullen.
Op deze wijze is er sprake van een drie-eenheid zoals we op veel plaatsen
tegenkomen b.v. de Shushumna met differentiaties van Ida en Pingala of de
goden Horus, Isis en Osiris; in de kabbala heten deze krachten:
Kether Chochma en Bina en in de christelijke leer spreekt man van vader, zoon en geest.

een tijdje geleden had ik ergens op een ander forum, iets bizars:
Er stond een berichtje tussen over het oog van Horus...
Ik werd daar naar toe gezogen, op de 1 of andere manier!

het ging over iemand die het oog van Horus gezien had, op het plafond...
's nachts, tijdens het naar de wc gaan, in de badkamer... in het goud!
Omdat ik niet wist wat het oog van Horus was, maar ik ook ooit een soort Egyptisch oog
gezien had op de muur, vond ik het nodig om mijn ervaring op het forum te zetten:



Omdat ik ook wel eens een oog gezien heb (op de muur) werd ik nieuwsgierig naar dit berichtje...
Op het moment dat ik het oog zag ( ongeveer 20jr geleden) maakte ik me zo'n zorgen om een vriend van me!
Die had XTC geslikt, en kwam naar zijn broer toe, waar ik ook was... we waren op de zolder, en de jongen waar ik me druk om
maakte, was op het bed gaan liggen van zijn broer....
hij is in slaap gevallen, en ik zat echt in de rats, zegmaar!
Ik keek op, en zag op de muur allerlei Egyptische tekens waaronder dus ook een oog, met een soort van tranen-krul!?
op de 1 of andere manier wist ik dat ik me geen zorgen hoefde te maken door de tekens, die ik zag...
Het was een waarschuwing voor hem, een les zegmaar... en het oog was voor mij het teken dat ie heus wel in de gaten werd gehouden!
Ik heb dit nooit tegen iemand verteld...
Een paar keer ben ik dit teken nog wel eens tegen gekomen, en vaak in een Egyptische stijl van kunst ofzo...
maar had me er niet verder in verdiept... door dit berichtje weet ik dat het het oog van Horus is!
(heb ff gegoogled )
Wat het eigenlijk betekend ( denk ik) is, dat er op je gelet wordt, er wordt soms meegekeken om je te beschermen...
niet als een spionage ofzo... maar het komt wel uit iets goeds wink
iets wat een oogje in het zeil houd, eigenlijk!
groetjes moonflowertje

Bron: http://spiritueelzijn.bbforum.nl/het-oog-van-horus-gezien-vt2361.html?hilit=horus

Nu, weer een tijdje later, open ik Merudi (mijn favoriete spirituele forum)
en valt me ineens op, dat op de 1ste pagina het ook over Horus gaat, 1 van de 3
belangrijkste goden van Egypte...
Ik ga morgen wel ff naar de bibliotheek om te kijken of er een boek over te vinden is...
dus misschien: wordt vervolgt tongue



Groetjes Moonflowertje

door dit teken wist ik dus, ergens onbewust, dat ik me geen zorgen hoefde te maken shocked
de rest van de tekens weet ik niet meer?
en volgens mij, was het oog wat ik zag, zonder iris of pupil!
verder wel in het donker grijs of zwart...
het was alsof ik op een schoolbord (een licht bord in de schaduw dan)
iemand het zag tekenen!
heeft iemand dit ook wel eens gezien? of andere Egyptische tekens...
en daarbij wist waar het om ging? ( de boodschap)
groetjes moonflowertje
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 24 '11
Horus is de Egyptische valkgod. Hij is de hemelgod die zijn vleugels over de aarde uitspreidt. In de onderwereld leidt Horus de doden naar Osiris, de god van de onderwereld. Horus is de zoon van Osiris en Isis en broer van Bastet.

Horus werd geboren na zelfbevruchting door zijn moeder Isis. Isis kon de penis van Osiris niet terugvinden toen zijn lichaam in 14 stukken was gesneden en in de Nijl geworpen door hun broer, Seth. Maar door magie kon ze zichzelf bevruchten.

Uit vrees dat Seth haar zoon om het leven zou brengen, liet Isis het kind in een papyrusmandje in het noorden van de Nijldelta te water, in de hoop dat het kind door iemand zou worden gevonden en grootgebracht. Zo gebeurde ook. Uiteindelijk is het Horus die Seth vermoordt. Horus heeft vier zonen.

In het Oude Rijk werd de Farao gelijkgesteld met de god Horus. Na zijn dood werd de overleden Farao dan een verpersoonlijking van Osiris en ging Horus over op de levende persoon van de nieuwe Farao. Later zouden Farao's aangezien worden voor zonen van Ra, wat hen minder macht gaf. Ze moesten nu immers verantwoording afleggen.
Bron: http://nl.wikipedia.org

maar goed dat ik dit niet als eerst gelezen had, want dan was ik me wel zorgen gaan maken smile

groetjes Moonflowertje
+(maria)+
+(maria)+ jun 24 '11
Er is maar een god !
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 25 '11
voor jou misschien wel...
Ik denk daar absoluut anders over!
en zo heeft iedereen een eigen visie...

lees maar op dit forum ( waarin ik langzaam bewust wordt, dat iedereen een andere visie heeft op " God"

http://nlforum.merudi.net/ubbthreads.php/topics/115459/19.html

groetjes moonflowertje
diebrabander
diebrabander jun 25 '11
Ik heb een aantal jaren geleden toen ik met mijn vader en zusje op vakantie was (ouders net gescheiden gok ik) een ketting samen met mijn vader gekocht. We hadden allebei dezelfde ketting en aan die ketting hing een symbool, het oog van Horus smile

Die ketting zijn we allebei een aantal jaren geleden (de precieze jaren weet ik echt niet meer) verloren. Ongeveer op hetzelfde moment, nu bedenk ik me dat we toen in een hoop sh@t terecht zijn gekomen, maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn. Ff geleden heb ik dat ketinkje weer gevonden. En nu ligt het al een tijdje op mn nachtkastje.

Groetjes
Willem

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki