Loading...
nl

Column

diebrabander
diebrabander jun 23 '11
Hallo allemaal,

Ik ga waarschijnlijk over een tijdje bij een tijdschrift Columns insturen over 'het puber/tiener leven'. Deze columns zullen vanuit een puber (mij) geschreven zijn over ongeveer alle onderwerpen waar we mee temaken hebben.

Daarvoor heb ik natuurlijk ook wat dingen nodig om over te schrijven, ik heb al een aantal dingen maar heeft een van de moeders/vaders misschien een vraag over hoe wij iets zien/hoe je iets het best aan kunt pakken of gewoon een idee om over te schrijven?

Vraag/zeg ze hier dan gerust! smile

Groetjes,
Willem
Delen:
niels
niels jun 23 '11
Oh wat tof Diebrabander laugh
Spijtig genoeg kan ik je geen inspiratie bieden (als het over het echte leven gaat dan ben ik niet de persoon om er over te praten) Maar ik krijg wel juist een ideetje laugh
Misschien dat ik je hier mee een heel klein beetje kan helpen laugh
Wat doe je als je merkt dat je vrienden niet zijn zoals ze het laten uitschijnen ?
Voor ik het vergeet voor welk tijdschrift ga je columns insturen?

Groetjes Niels laugh
diebrabander
diebrabander jun 24 '11
Ik weet nog niet welk tijdschrift, we gaan ze gewoon sturen als ik er een aantal heb geschreven naar een paar tijdschriften, kijken wie ze wil hebben tongue
Ik geef dan mezelf en de personen die erin voorkomen andere namen zodat niemand het doorheeft dat ik over hen schrijf en ik gewoon vrijuit kan schrijven laugh


Als je vrienden niet zijn zoals ze het laten uitschijnen natuurlijk eerst kijken hoe ze dan wel zijn, en kijken of dat iets voor jou is. Als ze heeel anders blijken te zijn en je je er niet in kan vinden en je er een slecht gevoel over hebt misschien iets minder met ze omgaan en je aandacht op andere mensen richten, mensen die je aandacht wel verdienen smileHet is natuurlijk echt niet fijn om je oude 'vrienden' een soort van af te wijzen maar als je je niet fijn voelt bij zijn/haar 'echte' persoonlijkheid zul je het toch wel moeten doen. Er hoeft dan niet meteen in 1 klap geen contact meer te zijn, je kunt ook eerst een beetje rond kijken.

Groetjes
Willem
niels
niels jun 24 '11
Dank je wel Willem
Ik zal je raad opvolgen laugh

en wees maar gerust ik ben er 100 procent zeker van dat je een tijdschrift vindt die jouw columns wil publiceren. laugh

Wie waagt die wint.

Niels
diebrabander
diebrabander jun 24 '11
Haha ja dat denk ik ook, want er zijn een hoop volwassenen, die over pubers enzo schrijven, en een hoop ouders die dat lezen om wat te weten te komen over hun kinderen. Maar er is nog geen een tijdschrift waar pubers daarover schrijven, voor de ouders. En wie weet nou het meest over pubers? Een volwassene die iets denkt of een puber die het zeker weet? laugh

Willem
niels
niels jun 24 '11
ja dat is zeker waar Willem.
Ik zou als ouder liever een column over tieners lezen dat geschreven is door zelf een tiener dan door een man die denkt dat hij het weet laugh

Niels
Groene_heks
Groene_heks jun 24 '11
Dat vind ik onzin, een man kan zich best herinneren hoe het is om tiener of puber te zijn, ik kan mij dat in ieder geval nog prima herinneren.
Wat wel lastig is is dat de volwassen man zich misschien minder kan inleven omdat de maatschappij in zijn jeugd iets anders in elkaar stak, maar ik snap mijn tieners en pubers heus wel al ben ik dan nu zogenaamd volwassen smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 24 '11
Je zou naar de bibliotheek kunnen gaan en daar een boek lenen over, auteurs of schrijvers
of het schrijven van een boek...
en de inspiratie heb je al, anders begin je er niet over toch?
het enige wat je nu nog nodig hebt, is een bevestiging!

en mijn zege heb je!
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jou verhalen...
misschien zit er wel een boek in wink

ik heb wel een link naar Tessa v. Rossen ( van Het 6de Zintuig, plaats delict) RTL 4

Ik ben enorm fan van haar iig wink
ze is een bekend medium, die ook columns schrijft!
want schrijven vind ze ontzettend leuk om te doen...
vaak schrijft ze over haar ervaringen, die ze heeft in haar praktijk.

http://tessa.enjoylifeforever.nl/index.php/columns.html

dit zijn haar online columns ^^

http://tessa.enjoylifeforever.nl/index.php/columns-sante.html

en dit de columns die ze in het tijdschrift, Santé heeft geschreven^^

Bron: http://tessa.enjoylifeforever.nl/

heel veel succes met schrijven tongue
groetjes moonflowertje
niels
niels jun 24 '11
sorry maar zo bedoelde ik het niet. Natuurlijk heb je volwassenen die zich goed kunnen inleven maar je hebt er ook die denken dat ze het weten maar er gewoon compleet langs zitten dat bedoelde ik laugh
Ik denk persoonlijk dat een tiener beter over kan schrijven omdat hij er zelf midden in zit.

Ik hoop dat je niet gekwetst bent

Veel liefs
Niels
Groene_heks
Groene_heks jun 24 '11
Nee joh gekkie en geen sorry zeggen wink
Moeders weten altijd alles beter, maar zitten er vaak langs, vraag maar aan mijn oudste (21).
Grappig is wel dat hij toch regelmatig zegt...mam, je had wel gelijk...
Toch is er niks mis mee je kind af en toe tegen de muren te laten lopen, das tenslotte de beste leerschool.

Ik zou het om willen draaien, ik denk dat tieners en pubers liever willen lezen wat door leeftijdgenoten is geschreven omdat ze net als jij redeneren Niels, en dat begrijp ik helemaal!
Zo dacht ik vroeger ook, nu denk ik het ietsje beter te weten wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 24 '11
LOL...
ik dacht ff dat je het tegen mij had shocked

Willem (Diebrabander), is volgens mij nog jong, nog jonger dan Niels!
Niels begrijpt waar diebrabander naar toe wilt!

dit heeft niets te maken van het hebben van kinderen die in de pubertijd zitten, of er net uit zijn...
Oke, Groene heks... je bent een liefdevolle moeder, die open staat voor haar "pubers" Je staat altijd voor ze klaar, en als er iets is, kunnen ze altijd bij je terecht, vaak merk je het als er iets is, maar je bent niet zo'n moeder, die meteen vraagt: wat is er met je?
je hebt zoiets van: als ze er over willen praten... dan komen ze vanzelf, je dwingt ze niet om iets te vertellen waar ze nog niet over willen/kunnen praten... je hebt geduld, en je weet dat je geaccepteerd wordt, en dat is ook zo...
Helaas zal het nooit zo zijn, dat ze je accepteren als je mee gaat naar een avondje stappen bijvoorbeeld, met hun vrienden erbij... gewoon omdat je hun moeder bent...
dit is een stukje van hun.
en diebrabander wil juist omdat hij zelf een puber is, andere pubers dmv een column helpen...
Ook wil hij de ouders helpen bij een stukje inzicht van een "lastige" zoon of dochter...
want wat gaat er door hun kind heen waarom zo zo doen, en wat kunnen ze er aan doen?, en wat beter niet
de tijden veranderen... ook al zit er niet veel tijd tussen...
Het is wel zo, Willem...
dat je niet voor eeuwig in de pubertijd blijft... dus zal je wel snel iets moeten gaan ondernemen wink
Je zou het ook misschien online kunnen doen...
misschien zelfs op dit forum, gewoon speciaal een forum beginnen over de paranormale problemen die jongeren moeten doorstaan, en wat er aan gedaan zou kunnen worden... hier op dit forum moet het wel over spirituele dingen gaan, denk ik...
anders zou je ff moeten kijken of je misschien een eigen site/ of zoiets zou kunnen starten, waar alleen jij, de vragen mag uitwerken tot een column...
misschien kun je het later als het een beetje loopt, het kan laten bundelen in een boek... bij een uitgeverij?

* het is maar een idee, hoor...
succes ermee wink
groetjes Moonflowertje
diebrabander
diebrabander jun 24 '11
Origineel bericht van: Groene heks
Nee joh gekkie en geen sorry zeggen wink
Moeders weten altijd alles beter, maar zitten er vaak langs, vraag maar aan mijn oudste (21).
Grappig is wel dat hij toch regelmatig zegt...mam, je had wel gelijk...
Toch is er niks mis mee je kind af en toe tegen de muren te laten lopen, das tenslotte de beste leerschool.

Ik zou het om willen draaien, ik denk dat tieners en pubers liever willen lezen wat door leeftijdgenoten is geschreven omdat ze net als jij redeneren Niels, en dat begrijp ik helemaal!
Zo dacht ik vroeger ook, nu denk ik het ietsje beter te weten wink


Idd groene heks, de gemarkeerde zin beveel ik ook aan in mijn columns, want als je iets ten strengste verbiedt, dan word het spannend en als je kind een tiener is die wat wil beleven, dan kan ik je bijna garanderen dat hij het gaat proberen tongue
Maar als je regels stelt en als ze niet luisteren gewoon zegt;' Oke, ik heb je gewaarschuwd.' Dan zullen ze sneller geneigd zijn om het niet te doen, of ze lopen tegen die muur aan en zijn ze het wel afgeleerd tongueMaar je moet ook weer niet alles laten mogen.

Ja het zou ook voor leeftijdsgenoten kunnen zijn, maar ook voor ouders want er is toch een hoop wat ouders niet weten hoor! (een hoop dan)
Want echt, en dat zeg ik ook in mijn columns, alles, maar dan ook ALLES is stiekem te doen. En ik spreek uit ervaring hahahaha
diebrabander
diebrabander jun 24 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
LOL...
ik dacht ff dat je het tegen mij had shocked

Willem (Diebrabander), is volgens mij nog jong, nog jonger dan Niels!
Ja idd tongue
Niels begrijpt waar diebrabander naar toe wilt!

dit heeft niets te maken van het hebben van kinderen die in de pubertijd zitten, of er net uit zijn...
Oke, Groene heks... je bent een liefdevolle moeder, die open staat voor haar "pubers" Je staat altijd voor ze klaar, en als er iets is, kunnen ze altijd bij je terecht, vaak merk je het als er iets is, maar je bent niet zo'n moeder, die meteen vraagt: wat is er met je?
Ja dat is wel goed want het is soms heeel irritant als je al chagrijnig bent en dan dat mensen allemaal dingen gaan vragen, maar af en toe is het wel moeilijk om met dingen naar je ouders te gaan, dus ik zou heel soms wel ff vragen wat er is, als de situatie je er goed voor lijkt smile
je hebt zoiets van: als ze er over willen praten... dan komen ze vanzelf, je dwingt ze niet om iets te vertellen waar ze nog niet over willen/kunnen praten... je hebt geduld, en je weet dat je geaccepteerd wordt, en dat is ook zo...
Helaas zal het nooit zo zijn, dat ze je accepteren als je mee gaat naar een avondje stappen bijvoorbeeld, met hun vrienden erbij... gewoon omdat je hun moeder bent...
dit is een stukje van hun.
en diebrabander wil juist omdat hij zelf een puber is, andere pubers dmv een column helpen...
Ook wil hij de ouders helpen bij een stukje inzicht van een "lastige" zoon of dochter...
Ja, maar het hoeft niet eens een lastige zoon of dochter te zijn, veel dingen worden vaak gewoon verkeerd aangepakt. En ik wil dan ouders een beetje laten weten wat er precies fout gaat dan, en hoe ze dat evt beter zouden kunnen doen laugh
want wat gaat er door hun kind heen waarom zo zo doen, en wat kunnen ze er aan doen?, en wat beter niet
de tijden veranderen... ook al zit er niet veel tijd tussen...
Het is wel zo, Willem...
dat je niet voor eeuwig in de pubertijd blijft... dus zal je wel snel iets moeten gaan ondernemen wink
Haha ja idd, de maatschappij is nu heeeel anders dan in de tijd van mijn ouders, maar sommige punten veranderen nooit. Alleen veel volwassenen (willen) vergeten hoe zij vroeger waren, en behandelen hun kinderen zo.
Je zou het ook misschien online kunnen doen...
misschien zelfs op dit forum, gewoon speciaal een forum beginnen over de paranormale problemen die jongeren moeten doorstaan, en wat er aan gedaan zou kunnen worden... hier op dit forum moet het wel over spirituele dingen gaan, denk ik...
anders zou je ff moeten kijken of je misschien een eigen site/ of zoiets zou kunnen starten, waar alleen jij, de vragen mag uitwerken tot een column...
misschien kun je het later als het een beetje loopt, het kan laten bundelen in een boek... bij een uitgeverij?

* het is maar een idee, hoor...
succes ermee wink
groetjes Moonflowertje

Ja maar dat bekijk ik dan wel tongueEerst ns wat bijverdienen bij een tijdschrijft, wat columns schrijven en ook de mogelijkheid bieden om vragen te stellen zodat ik ze in een column verwerk. smile

Maar echt geweldig dat jullie hier allemaal zo met mij meedenken!


Groene_heks
Groene_heks jun 24 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
LOL...
ik dacht ff dat je het tegen mij had shocked

Willem (Diebrabander), is volgens mij nog jong, nog jonger dan Niels!
Niels begrijpt waar diebrabander naar toe wilt!

dit heeft niets te maken van het hebben van kinderen die in de pubertijd zitten, of er net uit zijn...
Oke, Groene heks... je bent een liefdevolle moeder, die open staat voor haar "pubers" Je staat altijd voor ze klaar, en als er iets is, kunnen ze altijd bij je terecht, vaak merk je het als er iets is, maar je bent niet zo'n moeder, die meteen vraagt: wat is er met je?

Ehm, ja dat ben ik dus wel...met vier nieuwetijdsen om me heen moet ik wel smile(nieuwetijds is voor mij auti)

je hebt zoiets van: als ze er over willen praten... dan komen ze vanzelf,
Soms ja, maar ik weet ook dat sommige dingen heel eng zijn om te vragen of over te praten, dus ik wil nog wel eens een beetje peuteren.

je dwingt ze niet om iets te vertellen waar ze nog niet over willen/kunnen praten... je hebt geduld, en je weet dat je geaccepteerd wordt, en dat is ook zo...
Helaas zal het nooit zo zijn, dat ze je accepteren als je mee gaat naar een avondje stappen bijvoorbeeld, met hun vrienden erbij... gewoon omdat je hun moeder bent...
dit is een stukje van hun.
Ehm...ik ga dus wel gewoon mee (met de oudste dan de rest is nog te jong.

en diebrabander wil juist omdat hij zelf een puber is, andere pubers dmv een column helpen...
Ook wil hij de ouders helpen bij een stukje inzicht van een "lastige" zoon of dochter...
want wat gaat er door hun kind heen waarom zo zo doen, en wat kunnen ze er aan doen?, en wat beter niet
de tijden veranderen... ook al zit er niet veel tijd tussen...
Het is wel zo, Willem...
dat je niet voor eeuwig in de pubertijd blijft... dus zal je wel snel iets moeten gaan ondernemen wink
Je zou het ook misschien online kunnen doen...
misschien zelfs op dit forum, gewoon speciaal een forum beginnen over de paranormale problemen die jongeren moeten doorstaan, en wat er aan gedaan zou kunnen worden... hier op dit forum moet het wel over spirituele dingen gaan, denk ik...
anders zou je ff moeten kijken of je misschien een eigen site/ of zoiets zou kunnen starten, waar alleen jij, de vragen mag uitwerken tot een column...
misschien kun je het later als het een beetje loopt, het kan laten bundelen in een boek... bij een uitgeverij?

* het is maar een idee, hoor...
succes ermee wink
groetjes Moonflowertje

Groene_heks
Groene_heks jun 24 '11
Origineel bericht van: diebrabander
Origineel bericht van: Groene heks
Nee joh gekkie en geen sorry zeggen wink
Moeders weten altijd alles beter, maar zitten er vaak langs, vraag maar aan mijn oudste (21).
Grappig is wel dat hij toch regelmatig zegt...mam, je had wel gelijk...
Toch is er niks mis mee je kind af en toe tegen de muren te laten lopen, das tenslotte de beste leerschool.

Ik zou het om willen draaien, ik denk dat tieners en pubers liever willen lezen wat door leeftijdgenoten is geschreven omdat ze net als jij redeneren Niels, en dat begrijp ik helemaal!
Zo dacht ik vroeger ook, nu denk ik het ietsje beter te weten wink


Idd groene heks, de gemarkeerde zin beveel ik ook aan in mijn columns, want als je iets ten strengste verbiedt, dan word het spannend en als je kind een tiener is die wat wil beleven, dan kan ik je bijna garanderen dat hij het gaat proberen tongue
Ha ha..lol..ik ging rechts als mijn ouders links zeiden, riep zwart als zij wit zeiden en heb ALLES geprobeert, dus ik denk dat ik wel weet dat kids alles willen proberen, zeker wat verboden is, (heb ik nu nog steeds eigenlijk, als ik een knop zie met tekts *verboden op te drukken* dan mag je me gerust weg trekken smile
Maar als je regels stelt en als ze niet luisteren gewoon zegt;' Oke, ik heb je gewaarschuwd.' Dan zullen ze sneller geneigd zijn om het niet te doen, of ze lopen tegen die muur aan en zijn ze het wel afgeleerd tongueMaar je moet ook weer niet alles laten mogen.

Ja het zou ook voor leeftijdsgenoten kunnen zijn, maar ook voor ouders want er is toch een hoop wat ouders niet weten hoor! (een hoop dan)
Want echt, en dat zeg ik ook in mijn columns, alles, maar dan ook ALLES is stiekem te doen. En ik spreek uit ervaring
hahahaha
Jahhaaa been there, done that, ik was een heeeele lastige tiener smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 25 '11
Groene heks, wat ik probeer te zeggen is:
Jij bent de moeder, de relatie die je met je kinderen hebt...
is heel mooi, want er is niets mooiers, dan een moeder die van haar kinderen houd, vind ik persoonlijk dan...
maar jullie relatie is een moeder, kinderen verhouding,
het is niet voor niets dat je de "gezaghebber" bent...
kijk en als je een soort vrienden- verhouding hebt met je kinderen, dan ben je echt 1 van de weinigen, want doordat kinderen in de pubertijd komen...veranderd de hechte band die je met ze hebt, de kinderen gaan zelf in deze periode een eigen identiteit vormen...
Dit heeft met hormonen te maken, en niet met de opvoeding!
groetjes moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks jun 25 '11
Moonflower smileik heb vier eigen en twee stiefkinderen.
Ik weet dat puberen met de hormoonhuishouding heeft te maken smile
Laten zij maar eens mijn *overgang* zien te overleven...lol
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 25 '11
LOL laugh
diebrabander
diebrabander jun 25 '11
hahahahhaha tongue

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki