Loading...
nl

Reis door mijn hart en naar mijn Akasha

Cialara
Cialara jun 23 '11
Tijdens mijn cursus tot medium doen we geregeld meditaties. Bij mij resulteren die gewoonlijk in mooie reizen en deze keer wil ik hem met jullie delen. Niet vanwege mijn eigen beelden, maar meer om te proeven en te kijken of je zelf ook zo'n reis kunt gaan maken winkMijn cursus leidster heeft een cd gemaakt deze geleide meditatie en ik zal onderaan het adres van haar website doorgeven, zodat je die eventueel ook kunt bestellen. Het is echt een aanrader laugh

Hier volgt een beschrijving van mijn reis:

2011-06-20 Reis door mijn hart tijdens les bij Ilona (Channelen met mijn hart)

Ik word heel klein en verander in een klein bloemenkind met een roze jurkje en kleine bloemetjes in mijn haar en ik heb doorzichtige violette vleugeltjes. Ik stap op de grote hand die mij op haalt en me naar mijn hart brengt. De hand brengt me bij een soort van bospad beetje donker nog is het daar, maar er zijn veel bloemetjes, witte en roze.

Aan het einde vlak voor ik bij de deur van het hart ben is een mooie waterval en een klein poeltje met heel veel groen eromheen. Een gouden sliert van energie komt me halen en trekt me verder naar de deur van mijn hart waar ik al ontzettend veel licht me tegemoet zie komen.

Dan sta ik voor de deur van de 1e kamer van mijn hart. Het is een oude houten deur, met een gouden klink. Op de deur staan symbolen, zo enorm veel dat ik ze niet allemaal kan zien, het lijkt wel graffiti, zo veel staat er op. Er zijn er een paar die me wel opvallen en die ik kan onthouden. Het zijn voor mij wel bekende symbolen, maar ook wel minder bekende. Ik zie als vier hoofdsymbolen een spiraal, een Jakobsschelp, golven als water en een lotus.

Ik doe de deur open en stap naar binnen. Daar is alleen licht, ik zie alleen fel wit licht. Ik ga naar binnen en opeens ben ik niet meer het elfje, maar een zwevende man een Boeddha met alleen een witte doek om me heen, in de lotushouding zit ik zwevend daar in de stilte en het is zalig. Er komen gouden vonkjes en die wervelen om mij heen als een tornado bijna, maar zachtjes niet storend, eerder verlichtend ofzo.Dit was de eerste kamer. Ik blijf er even en na een tijdje gaan we verder naar de volgende kamer.

Weer sta ik voor een deur. Op deze deur staat slechts één symbool, een heel groot Pentakel. Ook deze deur is van hout en ik doe hem open en ga de kamer binnen. Ilona zegt dat deze kamer blauw is, maar ik zie hem in eerste instantie als roze. In deze kamer is van alles te vinden. Links als ik binnen kom staat er een stevige grote houten tafel met allerlei flesjes en prutteldingen, Alchemisme hoor ik, voel ik en weet ik. Op de 2e tafel staat een inktpot met een veer erin en er ligt ook een rol papier op het blad. Boven deze tafel hangt een schilderij aan de muur. Het is een portret, een levend portret van Cialaar. Hij geeft me een knipoog vanaf het schilderij. Dan als derde item kom ik een vliegend tapijt tegen, het is een vrolijk gekleurd tapijt met dwarse strepen in allerlei kleuren, als een regenboog. En als vierde kom ik een soort van kapstok tegen met daarop een grote gouden kroon, de Atlantis-kroon en een gouden mantel, die er bij hoort. Ik pas de kroon even weer, maar laat hem toch in de kamer achter, neem hem niet mee. Wat een bijzondere kamer wel…

Dan neemt Ilona ons weer verder mee, naar de derde kamer. Ze zegt dat deze groen is, maar bij mij is ie rood met goud (ik ben echt eigenwijs :D).

Op de deur zie ik een beweging, alsof er continu iemand met een vinger een cirkel maakt, een gouden cirkel, die maar getrokken blijft worden. Ik zie alleen de cirkel van goud en de draaiing ervan, kan het niet goed uitleggen. Als de deur opengaat dans ik naar binnen, ik ben weer een vrouw, heel vrouwelijk zelfs nu, met een prachtige violette rode jurk aan. Ik dans de wals, tegen de klok in, rond en rond en rond. Met een vlam op mijn linkerhand die ik omhoog houd. Heel even komt Cialaar erbij en danst met me mee, maar op het moment dat ik besef dat het mijn hart is en ik deze reis alleen moet doen raakt ie weer uit beeld. Ik schaats opeens ook, nog steeds die wals. Het is echt zalig om zo mijn rondjes te draaien. Ik geniet er echt van. Om mij heen in de kamer zijn bloemen vuurvliegjes en vlinders. Dit is echt zo zalig, hier wil ik wel vaker zijn. Maar we gaan weer terug naar buiten om even al onze belevingen op te schrijven, voordat we de vierde kamer in gaan.

Dan gaan we weer verder, we gaan naar de vierde kamer. Op deze grote gouden deur staat niets, het is leeg, geen symbool te zien. Achter deze deur ligt onze akasha zegt Ilona, onze eigen bibliotheek. Ik doe de deur open en kijk naar binnen. Het is gigantisch groot, mijn akasha, ik ben verbaasd dat het zo veel is. Ik zie twee wanden met boeken van de vloer tot aan het plafond, minstens 6 lagen hoog en met laddertjes. Het plafond is van glas met lijnen erin, alsof het grote glas in lood ramen zijn in van die empire stijl. Er valt heel veel geel licht doorheen, wat de hele bibliotheek een zalig warme en zachte sfeer geeft.
(om je een indruk te geven...)

Op de vloer ligt een geel glimmend mozaïek tegelvloer. Geen figuren erin, gewoon effen, maar allemaal kleine vierkante minitegeltjes. Het past perfect bij de gele sfeer van het licht hier. In het midden van de bibliotheek zie ik rechthoekige afzettingen, er staan gouden hekjes omheen en in het midden ervan lijkt het doorzichtig, of water of zo. Later hoor ik dat het spiegels zijn, enorme spiegels die het ligt van boven weer terugkaatsen naar boven. Zo boven zo beneden.

Tussen twee afzettingen in staat een bureau dat van mij is, mijn bureau. De achterkant van de bibliotheek kan ik niet zien, omdat dat te ver is, zo groot is het hier. Ik wil er ook nog niet naartoe, dat komt nog wel heb ik het gevoel. Het is teveel om alles te weten.

Ik loop langs de boeken aan de rechterkant en een klein boekje valt me op, het steekt een beetje uit. Het is een dun boekje met een groene zachte kaft met gouden sluitsels en een gouden spiraal erop. Het is een elfenboekje van mij, later hoor ik er meer over. Dan ga ik achter het bureau zitten met mijn voeten op de tafel laughjeetje ik ben echt erg hi hi. Die stoel zit heerlijk en als altijd gaan mijn voetjes van de vloer op de tafel. (Doe ik thuis dus ook altijd)

Op de tafel staat mijn symbool, het hart met de spiraal en de 13 vlammen. Ik mag ook in de laatjes kijken, ik vind een langwerpige schaar, een zilveren, zo eentje die artsen wel gebruiken geloof ik, met een kromme bocht aan het einde. Raar ding. In een ander laatje vind ik een houten geval, kan het niet plaatsen, het is een plat houten ding, dat lijkt op een briefopener, maar het is met heel veel krullen en bochtjes erin. Bijzonder mooi hout, met een donkere gloed en een mooie tekening. Het blijkt een harten opener te zijn, niet voor mezelf, maar voor anderen, ik mag de harten van anderen openen of zoiets.

Dan zegt Ilona moeten we kijken naar wie er tegenover ons zit, want dat is ons Hoger Zelf. Ik zie mezelf zoals ik mezelf altijd tijdens de zielenreizen wel zie. Een hele knappe vrouw met donker lang golvend haar ze heeft het los, en met haar blauwe ogen. We kennen elkaar en geven elkaar even een knuffel. Het is ik, niet meer vreemd maar fijn om even mezelf te zijn hier. Van Ilona moeten we nu allerlei vragen gaan stellen, vragen over de symbolen die we tegenkwamen in de andere kamers en in onze akasha. Het is leuk om te doen wel.

Dus ik vraag naar de betekenis van een aantal zaken:

De Boeddha in de eerste kamer: Zuiverheid van je ziel, vorige levens, verbinding, stilte puurheid eenheid met het al.

Kroon+Mantel: Nieuw Atlantis, groei en wijsheid

Schilderij van Cialaar: Samenwerking, liefde, verbonden, een hele diepgaande liefdevolle band

Alchemisme: Verbinding met Hermes, begeleider op jouw pad door veel levens heen. Vreugde, ontdekken, speelsheid, het leven.

Draaiende cirkel: Cyclus van mijn vele levens, in eenheid met het al, mij zijn, één zijn, totaliteit ZIJN en goud is puur!!!

De betekenis van mijn logo het hartspiraal met de vlammen:
Kind van de zon, kind van het goddelijke eeuwige licht, geboren uit liefde, eeuwig verbonden aan het licht in liefde, vanuit liefde. 7 dagen en 6 nachten, het licht in liefde liefde liefde.

(Toevoeging van Ilona: jij hebt iets te maken met de 13 schedels!!! En dit is ook iets van de eerste creators van ons universum zegt ze dan omdat dat hun symboliek is, de scheppers)

Dan vraag ik nog naar het groene boekje: plots teken ik een spiraal en vanuit die spiraal schrijf ik: Elfje, sier je leven op, zachte groene elfjes leven uit tijden ver vervlogen, hinkel pinkel speel weer eens, neem dit leven als voorbeeld.

Aan het einde van de reis, als de anderen nog met hele diepgaande serieuze dingen bezig zijn en ik een beetje rondslenter zonder een vraag komt ineens Merlijn in mijn Akasha terecht. Ik schiet in de lach. Ik vraag wat hij hier nou komt doen. Hij zegt: Ik kom je plagen, omdat je geen vragen stelt geef ik je een raadseltje:
Eeuwen jaren uren tijden zijn geen tijden maar verbanden van de mens naar zijn wezen.
Als een uil vliegt hij dan weer weg.
Dan is het klaar en gaan we weer terug naar buiten.
Delen:
Cialara
Cialara jun 23 '11
De CD is verkrijgbaar bij de Blauwe Lotus en heet Channelen met je hart. Al is een live begeleidig wel veel leuker wink

http://www.victorianweb.org/art/architecture/iron/35b.jpg
Tatora
Tatora jul 26 '11
dit is Prachtig!!
het elfje....
zo herkenbaar
ik genoot door het lezen mee met je reis
dank je
Liefs

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki