Dit vond ik op deze site...
bron:
http://www.migora.nl/persoonlijk/index.html
En komt gedeeltelijk wel een beetje overeen met wat mijn visie is over Gidsen en Engelen...
Mijn visie komt alleen niet uit een "boekje" ( de Bijbel, bedoel ik dan...)
Ieder zijn ding... heb ik geleerd hier
toch komt het in grote lijnen overeen, zodoende deze topic...
Voor iedereen, die zijn Gids en engelen ervaring wil delen, of gewoon nieuws/ leergierig is, misschien erkenning zoeken,...
Gidsen zijn personen zonder lichaam. Ze zijn altijd bij ons, al van bij onze geboorte en heel vaak hebben ze ook vorige levens met ons samengeleefd. Mensen die niets van gidsen weten en er één waarnemen denken dat ze een engel gezien hebben, omdat gidsen in dezelfde wereld leven als engelen. Eigenlijk is er geen verschil tussen gidsen en engelen omdat het verschil alleen zit in de taak die zij uitoefenen. Engelen hebben vaak een veel algemenere taak voor meerdere mensen of groepen mensen. Gidsen zorgen voor één persoon tijdens hun hele leven. Je kunt ze zomaar aanspreken en hun aandacht is voor honderd procent op jou gericht. Ze grijpen niet in je levenswandel in, je bent volledig vrij want een gids dringt nooit iets op. De Gidsen staan voor liefde. Dit betekent dat als je met je gids contact maakt, je verbinding legt met de bron van Liefde. Ook jij mag eruit putten en vragen om wat je nodig hebt. Liefde is voor iedereen. Als je ervan gebruikt, mag je er steeds meer van ontvangen.
Je kunt samenleven met je gids op een bewust niveau. Sommige mensen noemen het hun soulmate, hun begeleider of hun beschermengel. Iedereen heeft wel eens gemerkt dat er aanwijzingen worden gegeven of dat je ineens weet hoe je een situatie op moet lossen. Als je deze informatiebron bewust gebruikt en de persoon die je de informatie aanreikt leert respecteren, dan begrijp je hoe je de aanwijzingen van je spirituele helper kunt gebruiken en hoe je kunt samenwerken. Het contact is meestal zeer intens, omdat het geen verzonnen idee is, maar een concrete ervaring! Je voelt en beleeft op een andere manier heel veel Liefde. In ieder geval is het een heel prettige en fijne ervaring, waar jij je geborgen bij voelt. Zij vinden het belangrijk om goed voor ons te zorgen zodat we ons rustiger en gelukkiger gaan voelen. Dat is hun hoofddoel.
Een van de meest gestelde vragen is “heb ik ook een Gids?” en “Heb ik een of heb ik meerdere Gidsen?” Het antwoord op deze vragen is dat iedereen een hoofdgids heeft, die geholpen wordt door meerdere Gidsen. De Gids die zich op de voorgrond stelt, noemen we je hoofdgids.
De Gids wil graag dat je weet dat je niet alleen leeft en vindt het plezierig als je zijn/haar aanwezigheid herkent.
Voor jou is het een verrijking van je leven omdat je leven daardoor veel waardevoller en intenser zal verlopen.
Je hebt vaak sneller in de gaten waarom gebeurtenissen plaatsvinden.
Je kunt door het verkregen inzicht in jezelf begrijpen waarom situaties in je leven zich voordoen.
De Gids helpt je bij het leerproces om het snel en doeltreffend te integreren in je leven.
Jij bent als mens zelf verantwoordelijk voor de beslissingen die jij in jouw eigen leven neemt.
De Gids kan je stimuleren op het gebied van ontwikkeling van je eigen emoties en je helpen om je gevoel en verstand in balans te brengen.
Bedank je Gids voor alles wat hij je geeft en wat hij voor je doet. Dankbaarheid zal je leven verrijken.
Je kunt op veel manieren contact maken met je Gids. Automatisch schrijven is er één van.
Bij channelen nodig ik de Gids uit waar we contact mee willen maken.
Ik sta in verbinding met de Liefdevolle Goddelijke Wereld.
Daardoor komen de boodschappen altijd in liefdevolle vorm door. Iedereen ervaart het altijd als positief en opbouwend.
De Gids schrijft zoals hij/zij leeft. Onze wereld heeft een andere beleving dan de wereld waarin de Gids leeft.
De manier waarop zij aan ons boodschappen doorgeven is van een andere strekking dan dat wij als normaal ervaren.
Zij leven in een wereld waarin tijd geen betekenis heeft en de concrete gedetailleerde belevingen die wij op aarde hebben,
vinden zij meestal op een andere manier waardevol dan dat wij het beleven.
Contact met je dierbare overledene
Het contact met je dierbare overledene verloopt net zo als het contact maken met je gids.
Ook zij kunnen je helpen met je leven omdat ze nu in de wereld wonen waar alleen maar Liefde is.
Zij hebben ook het recht om je te helpen, zeker als jullie band op aarde ook een hechte is geweest.
Iedereen die over is gegaan naar de Liefdevolle Goddelijke Wereld heeft ook daar een taak uit te voeren.
Een van de taken kan zelfs bestaan uit het intensief begeleiden van jouw leven. We noemen hun taak dan Beschermengel.
Veel mensen vragen zich af hoe het met hun dierbare aan de voor ons onzichtbare zijde is, maar kunnen alleen naar het verleden kijken,
terwijl de onderlinge relatie nog steeds doorgaat ook al is die niet meer zichtbaar voor mensen.
De overledenen bouwen nog steeds aan onze relatie, terwijl wij als mensen ons dat niet bewust zijn.
Het houdt niet op bij het sterven van het lichaam.
Hoe meer de mens geleefd heeft met zijn ziel, hoe meer zal er kunnen worden herinnerd.
De dierbare overleden ziel zal op zielsniveau een boodschap overbrengen, net zoals de gidsen het doen.
Zij vertellen graag wat op dat moment belangrijk is om aan je te vertellen.
Ook kan je vragen stellen, maar verwacht niet dat iemand meer weet waar het bonnetje ligt van de aankoop van de mobiele telefoon.
Dat zijn mensenzaken die op aarde thuishoren en deze details worden niet meegenomen naar de volgende bestaanswereld.
Jouw energie kan de overledene nog nodig hebben om in de geestenwereld door te groeien.
Je kunt iedereen helpen die je lief hebt door jouw Liefde te geven in je aandacht of in een gesprek.
Ook een kaarsje branden is daar een geschikt middel voor.
Automatisch schrijven
Channeling kan doorgegeven worden via het fysieke lichaam.
Het kan doorgegeven worden via de stembanden (automatisch spreken), via de oren (helder horen), via het lichaam (het medium wordt een andere persoon)
of via een combinatie van de arm, hand en ogen is het mogelijk dat iemand boodschappen via automatisch schrijven ontvangt.
Bron:
http://www.migora.nl/index.html
normaal doe ik niet veel kopieeren, maar dit voelt wel "goed" )