Loading...
nl

Volle maan met een totale maansverduistering

Caius
Caius jun 16 '11
Justlove ... dat moet een mooi telefoon gesprek geweest zijn laugh

Nieuwegein is de place to be voor mij smile... het is maar net waar je opgegroeid bent! Culemborg, is een mooie stad, in een mooie omgeving! De provincie Utrecht is mooi, mooier dan ik dacht! Mijn vriendin en ik ga weleens wandelen in prov.Utrecht. Ik heb al heel wat mooie foto's geschoten! laugh
Slim van je...om zo een statief te gebruiken smile... maar bij nader inzien ben ik niet meer jaloers op je lens tongue
Als je maar niet de hijskraan gaat gebruiken als statief voor je mooie bliksem foto's LOL laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 16 '11
laughik ben een nieuwetijdskind ( 34jr) met een vindingrijke geest shocked
whaha... ik moet echt keihard lachen om jou opmerking,
Ik ben blij met mijn zoom... tja ik had eigenlijk wel dichterbij kunnen komen nog, inderdaad smirk
Een vriend van me heeft een hoe heet zo'n ruimtekijker?
die heeft pas mooie foto's van de maan gemaakt, ik zal vragen als ik hem zie...of ik zo'n maan- foto van hem hier mag plaatsen wink

voor bliksemfotografie heb ik een spiegelflex nodig, dat zit niet op deze camera!
dus ga maar geen rare capriolen uithalen!
whaha bedankt voor de waarschuwing tongue
New Moon
New Moon jun 17 '11
Origineel bericht van: Caius
Dank je wel New Moon laugh
Het is alleen lastig je emoties los te laten, als je zaken met de advocaat van de duivel aan het doen bent. Die duivel is nog niet klaar met mij, ben ik gister achter gekomen. Een hoop gedoe, maar ik blijf sterk! smile
Om hem los van het juridisch aspect de baas te blijven, moet ik hem bij mij thuis uitnodigen, om een 2 tal van zijn bezittingen over te dragen. Iets wat ik al bijna weg gegooid had tongue
In de toekomst zal ik waarschijnlijk nog met hem te maken krijgen.
Maar goed, ik vertrouw er maar op dat hij nooit meer grip op mij zal krijgen en dat ik ten alle tijden in het licht boven hem kan staan laugh
Om terug op de maansverduistering te komen...Ik woon ook in het midden van het land, ik had alleen verwacht dat de maan hetzelfde traject zou afleggen als de avond ervoor, alleen kwam hij dus een uur later op en bleef een stuk lager confused
Mijn vriendin wilde er niet met mij op uit...en dan maar zeggen dat ik niet romantisch ben wink...als ik jou verhaal lees New Moon...had ik de auto moeten pakken en naar de lek moeten rijden...helaas, maar als je alles van te voren weet...dan leer je ook niet smile
Moonflowertje ... Top foto!!! ... ik ben jaloers op je lens wink
Mirri...bedankt voor het filmpje en de links.
Emuca ... ik ben toch benieuwd naar je foto's smile


Zo hee, dat klinkt als een zeer uitdagende test.... dapper dat je de confrontatie aan durft te gaan! laugh
Ik woon naast de Rijn, heel apart dat de maansverduistering dan bij de rivieren wel te zien was...
Ook bij mij kwam de maan later dan aanvankelijk voorspeld was, dus heb het eerste gedeelte ook niet gezien. (toen de eclips 100 % was kwam hij ongeveer).
Ik ben ook erg dol op de rivierengebieden in Nederland, ieder gebied heeft weer een eigen karakteristieke omgeving met eigen geschiedenis smile

New Moon
ps: 10 december 2011 is er weer een nieuwe kans voor iedereen, dan is de volgende totale maansverduistering. sneeuw is immers ook romantisch (neem je slee of schaatsen mee! :P)
Emuca
Emuca jun 17 '11
Gaaf gaaf. Hopelijk ligt er dan een pak met sneeuw!

Hierbij mijn foto... is de enige die niet zo heel erg mislukt is frown
Caius
Caius jun 17 '11
New Moon ... zo zie ik het ook ...als een uitdagende test ... hoe het ook afloopt ...leerzaam zal het zeker zijn smile
En we moeten gewoon confrontaties aan gaan...tenzij het beter voelt om de confrontatie op een later tijdstip aan te gaan ... Dit is een confrontatie dat er zeker aan zit te komen ... en ik ben er klaar voor! ... in het licht...zal ik boven hem staan smile

Boven de rivieren was de lucht op geklaard ... verder naar het noorden (noord-oosten) was het bewolkt ... ik woon in Nieuwegein-Noord ...voor mooi net te ver van de rivieren.
Rivieren zijn mooi en dan doel ik vooral op de natuurlijke rivieren...met meanders, uiterwaarden en bos aansluitend smile

Liefs,
Caius
Caius
Caius jun 17 '11
Mooie foto Emuca ... dank je wel smile
Emuca
Emuca jun 17 '11
Laat ik ook meteen mijn blog erbij pleuren. smileKunnen jullie mijn belevingen ook lezen.

Op maandag hoorde ik dat er woensdag 15 juni een volledige maansverduistering zou zijn. Meteen huilde ik van binnen, want woensdagavond is een van mijn vaste werkavonden. Ik klaarde meteen weer op toen ik hoorde dat de volledige eclips om 22.13 zou zijn!
Vol trots verkondigde ik ook op mijn werk dat ik die avond de maan zou gaan opzoeken en foto’s zou gaan maken. Sommige vonden het een beetje raar, andere vonden het heel erg interessant. Ik was dan ook blij toen mijn werkuurtjes er op zaten en hoewel ik gigantisch moe was, moest en zou ik de maan zien! Ik had mazzel met mijn locatie, want mijn hele twittertimeline stond vol klagende mensen over zware bewolking. Veenendaal was volledig helder!

Vol goede moed vertrok ik om 10 over 10 met mijn laptop en camera naar buiten. Ja naar buiten. Ik wilde echt in het maanlicht zitten en koud was het toch niet! Alleen… er was geen maan! (uiteindelijk wel logisch, want ze was verduistert). Uren zat ik buiten en luidkeels klaagde ik bij iedereen die het maar wilde horen dat er nog geen maan te zien was. Om me heen werd het donkerder en donkerder.

En toen opeens, in het zuidoosten, lager aan de hemel dan verwacht, verscheen er opeens een kleine oranjegele maansikkel. Mijn hart maakte een sprongetje. Daar was ze! Langzaam maar zeker werd de maan weer groter en groter en straalde ze fel door de weerkaatsing van de zon. Ik probeerde als een idioot foto’s te maken, maar de meeste zijn mislukt. Bewogen of onscherp. De maan was immers klein en het was donker om me heen. Toch heb ik wel een foto om te delen. Niet dat ik er trots op ben, maar ik wil jullie gewoon de maan laten zien.

Ik heb ongeveer tot half 12 buiten gezeten en ik genoot van de maanenergie die terug leek te kerel. Als een soort nieuw begin. Het deed me goed haar weer te voelen en heerlijk buiten in het maanlicht te zitten. Zou ik vaker moeten doen. Hoewel mijn energie de hele dag op een ontzettend laag pitje stond, ging ik met een gevulde batterij naar bed. Heerlijk om weer energie te hebben. Op naar de volgende volle maan.
Emuca
Emuca jun 17 '11
Origineel bericht van: Caius
Mooie foto Emuca ... dank je wel smile


Dankjewel smile

Jammer dat ik geen scherpe heb.. maar dat krijg je met een gewoon cameraatje laugh
New Moon
New Moon jun 17 '11
Hmm, ik moet er nu wel bijzeggen dat dan alleen het einde van de eclips zichtbaar is in Nederland.... nou moe frown(dan wordt het helaas 2018 of een leuk reisje naar het buitenland)

Prachtige foto trouwens Emuca! smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 12 '11
vrijdag * 15 juli 2011 * 08:39:36 uur

volle maan

als het niet al te bewolkt is wink
groetjes Moonflowertje
Pagina's: Vorige 1 2 3

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki