Waarschijnlijk kan je heel ver de put in vallen...
Ik vind het eigenlijk belangrijker dat, als je in de put zit...
(hoe diep dan ook) er weer uit kan komen
En ik weet dat het kan
Waarschijnlijk hoort dit namelijk bij het leven! de ups en downs maken je wijzer, het is een levensles!
Het is altijd zo, dat na regen zonneschijn komt, maar ook weer regen na de zonneschijn!
Het is belangrijk dat je jezelf aanvaard zoals je bent, en dat
je lak hebt aan wat anderen van jou vinden...
Kijk, een ander mag best wel een mening hebben over je, maar ze hoeven je niet compleet te veranderen, dat doe je bij andere mensen ook niet!?
Het grootste probleem in relaties ontstaat doordat, je iemand probeerd te veranderen, of degene probeerd jou te veranderen...
Hierdoor creeër je weerstand, en daardoor groei je uit elkaar!
Ook als je juist doet wat iemand van je verwacht, terwijl je het er niet mee eens bent, dit creeërd uiteindelijk ook weerstand.
En dit kan in allerlei soorten relaties, zoals collega's, klasgenoten, in een liefdes-relatie, als buren, ouders en hun kinderen (tot aan de pubertijd, zijn kinderen nog te sturen), en ga zo maar door!
Want wat er ook gebeurt, uiteindelijk blijf je toch jezelf
Met die wetenschap, kun je anderen in hun waarde laten, en een andere er op wijzen, dat ze jou ook in je waarde moeten laten!
Het is gewoon kinderachtig om iemand de grond in te trappen, omdat ie iets kwetsbaarder is, of gevoeliger!
Kinderen onder elkaar kunnen doen dit ook verschrikkelijk erg!
Dit is vaak uit onwetendheid, want een kind denkt niet na, over waarom een ander kind kwetsbaarder of gevoeliger is dan hun!
Als je nog jong ben, dan ben je bezig met het neerzetten van je eigen personage...en dat gaat vaak over de rug van andere kinderen, met name de wat gevoeligere kinderen die geen weerwoord hebben...
Kijk naar de dieren, die veranderen elkaar niet... het klikt gewoon wel, of het klikt niet, als het niet klikt, tja dan wordt er soms behoorlijk gevochten, tot de ander zich er bij neer legt, bij kinderen is het anders, want hoe klein ze ook zijn... ze hebben duidelijk het gevoel van, dat kan wel en dat kan niet! vandaar dat er ook zo erg gelachen wordt door "andere kinderen".
juist omdat ze duidelijk weten van, wow, dit kan je eigenlijk niet maken! Het staat zo verticaal op wat ze van thuis uit hebben meegekregen, dat het gewoon aan de ene kant shockerend is, maar aan de andere kant wordt daarom nu juist gelachen...
Misschien zou je, als je het gevoel hebt dat je in de put zit eraan kunnen denken dat er altijd nog ergere dingen te bedenken zijn... tenminste dat doe ik in zo'n geval, op de een of andere manier helpt me dit, altijd!
Ook besef ik op zo'n moment: met zelfmedelijden kom je er echt niet!... er moet iets gebeuren nu!
Maar natuurlijk snap ik dat niet iedereen zo (kan) denken! soms wordt het gewoon te veel! dat je denkt, ik ben nu wel op de bodem... en dat blijkt dan gewoon niet de bodem, maar opgedroogde modder en bladeren, en dat je dan nog verder de put in valt, dat je zelfs geen lichtpuntje meer ziet! Op zo'n moment bedenkt ik me; ik heb al voor hetere vuren gestaan! Achteraf is het eigenlijk een raadsel hoe ik eruit geklommen ben?!
Op de een of andere manier, kom je er weer uit, en vaak veel sterker en wijzer, dan dat je er in gekomen bent!
ik kan zo eindeloos door typen... en ik hoop dat dit berichtje goed aankomt, want het is een berichtje in het algemeen, niet op 1 persoon gericht, ofzo
het is gewoon hoe ik er tegen aan kijk...
groetjes Moonflowertje
oja iedereen heeft wel iemand waar die op kan bouwen, een vader of een vriend(in) ook al is het er maar 1, soms mag je best wel hulp vragen als je er zelf niet uitkomt
dat is gewoon menselijk en dus niet raar
juist in zulke situaties leer je je vrienden kennen!