Loading...
nl

ascendant

niels
niels jun 10 '11
Hey iedereen zou iemand mij kunnen uitleggen wat een ascendant precies is ?

Liefs Niels
Delen:
Serenity
Serenity jun 10 '11
Zo smul smul smul da's een boeiende vraag !! Even gecheckt voor je.
en.wikipedia.org->Ascendant

Ascendant
De Ascendant is in de astrologie het punt van de dierenriem dat op het moment van een geboorte aan de oostelijke horizon staat.
Formeel is de ascendant het snijpunt van horizon en ecliptica.
In het spraakgebruik wordt vaak het hele dierenriem teken waarin dit snijpunt valt als ascendant gezien.
Er wordt dan ook naar verwezen als "het rijzende teken". In iemands geboortehoroscoop zou het te maken hebben met uiterlijke kenmerken en de manier waarop de persoon zich aan de buitenwereld toont.

In een horoscoop(tekening) begint het eerste huis in de ascendant.
Het teken tegenovergesteld aan de ascendant is de descendant.
In onderstaande horoscoop wordt de ascendant zoals gebruikelijk is met "ASC" aangeduid en valt in het voorbeeld in het teken van Maagd, terwijl de descendant in Vissen valt.

Let wel dat de horosocooptekening altijd 'gespiegeld' is omdat het zuiden boven ligt, zodat de oostelijke horizon en de ascendant links te vinden is.
niels
niels jun 10 '11
dank je wel Miri
Ik heb nu al een hele hoop bijgeleerd over de ascendant laugh
Serenity
Serenity jun 10 '11
Leuk he, en waneer je iets niet weet kán je het vragen hier máár je kan ook even het googelen alhoewel ik het wel leuk vind om te weten wat je nu bezig houd, wellicht met een korte toelichting erbij hihi dat zou ik leuk vinden.
niels
niels jun 10 '11
wel Miri speciaal voor jou zal ik u een korte toelichting geven:D
Mijn mama had mij ooit verteld dat mijn ascendant stier is en ik vroeg me af waarvoor een ascendant goed is.

Het grappige is mijn sterrenbeeld is steenbok en mijn ascendant is stier. Mijn mama haar sterrenbeeld stier en haar ascendant is steenbok laugh
Serenity
Serenity jun 10 '11
O wat leuk de mijne is leeuw en dit was de uitkomst 24.42=00.42 dan is mijn aserdant ook leeuw.
niels
niels jun 10 '11
tof laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki