Loading...
nl

Gedachtenkracht hoe denk jij erover?

admin
admin jun 9 '11
ik denk possitief!
In het verleden heb ik dat al eerder toegpast!

Zat lekker op een zondagavond in de kroeg! Lekker relaxed...lekkere muziek, nippend aan mijn whiskey. Kwam er een bekende klant binnen, heel dronken. Vroeg alle aandacht. Vele irriteerde zich, het was zo relaxed. Ik stelde toen voor dat we met z'n allen (5 pers.) moesten wensen dat hij vertrok zodat we weer van de avond konden genieten. Ik gaf aan dat we hem ook ergens naar toe moesten wensen.....en dat was de bar waar hij over sprak. We hebben 2 minuten ingedachten gezegd: Ga alsjeblieft weg, ga naar....
Je raadt het al......na 5 minuten stond hij op en zei: Ik ga er vandoor, ik ga naar....
Iedereen keek mij aan.....wat ben jij ENG! shockedIk zei.... dit hebben wij met zijn allen gewenst! Ik gebruikte deze truc toen ik zelf in de horeca werkte. Wie mocht doorlopen en wie binnen mocht komen. En 8 van de 10x lukte het. Het begon als een spelletje, wens!
Via acteerlessen werd ik nogmaals gewezen over meerdere zielen 1 gedachten wens. De lerares (zij is heks) wilde dit toepassen voor een leerling die super nerveus was voor haar rij-examen! Helaas was het niet gelukt omdat de overige leerlingen er niet in geloofde.

En na het lezen van de The Secret weet ik nu wat voor kracht wij daadwerkelijk hebben. Alleen vergeten we dat zo vaak!

En de nieuwe wereld zal ook door meerdere zielen 1 gedachte (wens) gecreërd worden!
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 9 '11
LOL...
misschien kwam het wel omdat jullie hem geen aandacht gaven!
...misschien wel naar hem keken met een blik van, rot op...
hij voelde misschien wel de sfeer van jullie, toch?
ik weet wat gedachten-kracht kan doen! en weet daarom ook dat het op dronken mensen vaak averechts werkt, tenminste bij mij dan laugh
wat denk je wat? ... whaha, ik doe ff googlen om te kijken of ik averechts goed gespelt heb, kom ik meteen uit bij een vrijwilligers kroeg uit die "averechts" heet!
groetjes moonflowertje
akschuna
akschuna jun 9 '11

Euh volgens mij is het wensen dat iemand vertrekt niet echt positief te noemen,naar mijn beste weten is dat iemand behoorlijk wat negatieviteit toesturen waardoor hij/zij zich ongemakkelijk gaat voelen en TJA dan weer vertrekt ...............
Maar misschien zie ik dat verkeerd hoor..........
Serenity
Serenity jun 9 '11
De wet van aantrekking - Waarom krijg je wat je niet wilt?
Trek jij aan wat je niet wilt ervaren?
Overkomen je dingen waar je geen behoefte aan hebt?
Dan maak je gebruik van de wet van aantrekking. Onbewust.
Hoe kun je dit nu omdraaien en krijgen wat je wel wilt?

Wat is de wet van aantrekking?
De wet van aantrekking bepaalt dat waar je aan denkt, sterker wordt. Als je een positieve toekomst voor je ziet, is de kans groter dat positieve dingen op je pad komen. Als je een negatieve toekomst voor je ziet, wordt de kans daarop ook groter.

Alleen voor zweverige types?
Veel mensen denken dat deze wet alleen gebruikt wordt door ‘zweverige types’. Ze zien iemand voor zich die geitenwollen sokken draagt, altijd met een yogamat en een foto van hun goeroe op zak lopen en thuis de woonkamer hebben verbouwd tot meditatieruimte. Overigens heb ik niets tegen zweverige types: beter zweverig dan een cynicus. Beter vaag dan negatief.

Maar de waarheid is dat iedereen de wet van aantrekking gebruikt, 24 uur per dag. Zonder uitzondering. We visualiseren allemaal. We denken de hele dag aan dingen die kunnen gebeuren, goed of slecht. We leven allemaal met een half oog op de toekomst gericht. En hoe moet je de toekomst voorstellen zonder te visualiseren?

Enkele voorbeelden:
- We denken aan alle dingen die we de volgende dag moeten doen.
- We stellen ons de afspraak, sollicitatie of meeting van volgende week voor.
- We schatten in hoe andere personen zullen reageren op wat we willen zeggen.
- We bedenken wat er kan gebeuren als iets niet goed gaat.

Negatieve aantrekkingskracht.
Ik zie in de praktijk vaak een omgekeerde wet van aantrekking: je trekt aan wat je niet wilt. Dit werkt helaas net zo goed als iets aantrekken wat je wel wilt.
Heb je je ooit afgevraagd hoe het komt dat er gebeurde waar je al bang voor was? Dat wat je echt wilde vermijden, toch op je pad kwam? Dan heb je (onbewust) de wet van aantrekking toegepast. Alleen niet op de manier zoals deze is bedoeld.

Hoe wordt je tijdelijk doof?
Ik zal je een voorbeeld geven: Ik heb een scherp gehoor en wordt vaak afgeleid door geluiden, vooral de geluiden die me storen: elektrische zagen, boormachines, opgevoerde scooters en vuurwerk.

Een paar weken geleden zei ik tegen mijn vriendin:“Ik zou wel eens wat minder willen horen.” De dag daarop ging ik zwemmen en toen ik uit het zwembad kwam, was ik aan één oor doof. Dat duurde 5 dagen, totdat de dokter het verhielp. Vijf dagen jezelf horen praten en anderen nauwelijks verstaan is niet leuk, zeker niet als je coach bent.

Is het toeval dat dit juist nu gebeurde? Misschien, maar ik denk toch van niet. Ik liep al langer rond met het idee dat het makkelijk zou zijn als ik wat minder hoorde en prompt werd mijn wens ‘verhoord’.

Wees voorzichtig wat je wenst.
Pas op met de beelden die je in je hoofd haalt. Let op waarover je fantaseert. Alle positieve beelden en fantasieën zijn prima. Hoe meer, hoe beter. Het voordeel is ook dat je, omdat je fantaseert, uitgaat van de ideale situatie. Van wat je echt zou willen als de mogelijkheden onbeperkt waren.

Ik begeleid vaak cliënten in hun carrière. Eén van de oefeningen die ik meegeef, is: “Denk eens aan je ideale werkdag. Wat zou je doen? Waar zou je zijn? Met wie zou je samenwerken?” Hoe beter iemand dat voor zich ziet, hoe duidelijker die visie vorm kan krijgen. Hoe beter je weet wat je echt zou willen. Want als je niet weet waar je naar toegaat, hoe wil je er dan komen?

Bang voor de toekomst?
Helaas doen we ook het tegenovergestelde: we zijn bang voor de toekomst en fantaseren over een worst-case-scenario: “Wat zou er gebeuren als ik mijn baan kwijtraak? Hoe moet ik dan verder zonder geld? Wat als ik die opdracht niet goed afrond? Wat als het bedrijf in moeilijkheden komt?” Enzovoort, enzovoort.

Het wil niet zeggen dat je alles aantrekt waar je over fantaseert, maar één ding is duidelijk: De werkelijkheid heeft de neiging zich te richten naar onze gedachten. We krijgen het leven wat we verwachten. Dan kun je maar beter het beste verwachten!

Draai het om!
Weiger vanaf nu om negatief te visualiseren. Om je nog langer zorgen te maken. Om te zwelgen in wat je niet wilt ervaren. Draai het gewoon om. Ga uit van het positieve. Ga uit van je eigen kracht. Denk aan wat je wel wilt. Fantaseer over alle mogelijkheden. Vertrouw op de toekomst. En bekijk dan wat er gebeurt…

Op jouw succes,

FRANK DE MOEI – PROFESSIONAL COACH – CAPEDIUM
www.newstart.nl Begeleiding in Geluk en Succes
akschuna
akschuna jun 9 '11

Mensen beinvloeden met jouw/jullie wil is heel iets anders dan positief denken !
Emuca
Emuca jun 9 '11
Origineel bericht van: akschuna

Mensen beinvloeden met jouw/jullie wil is heel iets anders dan positief denken !



Dat vind ik ook.. Want voor jou is het misschien positief... op hij/zij op wie de gedachten worden losgelaten misschien niet!
Emuca
Emuca jun 9 '11
Origineel bericht van: JustLove
Ik gebruikte deze truc toen ik zelf in de horeca werkte. Wie mocht doorlopen en wie binnen mocht komen. En 8 van de 10x lukte het.


Dit vind ik eigenlijk helemaal niet zo positief.. want je lijkt hier de 'macht' te willen hebben om te bepalen wie wel mag en wie niet.. Dus meteen een oordeel hebben over iemand zonder dat je een duidelijke reden hebt.. Geen wonder dat het zo 'goed' hielp, want je straalt dan een 'jij bent niet welkom' uit!
Serenity
Serenity jun 9 '11
Uhm ik had het topic geopend, had ik waarschijnlijk moeten vermelden maar er ging ook wat mis namelijk…ik ben een bericht van iemand kwijt geraakt *bloosbloos*
______________________________________

hihi ja Emuca je hebt wel een goed punt hier maar iedereen heeft een vrije wil dus ze besluiten zelf om dan verder te lopen en als de aanleiding was dat hun niet welkom waren dan was hun gevoel correct!

Het is wel een non-ageresieve manier van iemand de deur wijzen maar aardig komt het inderdaad niet over tenzij ze de man een fijne tijd in dat andere cafe toewenste met soort gelijk gestemde mensen bijvoorbeeld, denk ik.
Emuca
Emuca jun 9 '11
Als jij het gevoel hebt dat je opeens ergens niet welkom bent, zonder dat daar een reden voor is, vind ik dat persoonlijk niet positief... Ja, je hebt een vrije wil, maar juist je vrije wil op zo'n manier inzetten is misbruik maken van het de kennis die je hebt van gedachtenkracht.. Even heel banaal gezegd.
akschuna
akschuna jun 9 '11

Dat zie ik heel anders Lilly Beau,
het is een negatief gevoel wat je ander geeft en is daarom wat mij betreft NIET positief te noemen.
Wat mij betreft is dit dus wel degelijk agressief........er komt alleen geen fysiek geweld aan te pas maar toch wel degelijk geestelijk in a way............

En als just love zich daar niet van bewust wordt kan dit zich wel eens heel anders dan hij/zij denkt gaan ontwikkelen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 9 '11
ach ja... maar: ik vind dronken mensen ook niet echt positief...
dan denk ik; wat is belangrijker?
of een dronkenlap laten lopen, die er uiteindelijk toch zal worden uit gezet...
of hem zelf laten inzien, dat ie beter ergens anders naar toe kan gaan... zodat het gezellig blijft!?

groetjes
Serenity
Serenity jun 9 '11
Origineel bericht van: akschuna

Dat zie ik heel anders Lilly Beau,
het is een negatief gevoel wat je ander geeft en is daarom wat mij betreft NIET positief te noemen.
Wat mij betreft is dit dus wel degelijk agressief........er komt alleen geen fysiek geweld aan te pas maar toch wel degelijk geestelijk in a way............


En als just love zich daar niet van bewust wordt kan dit zich wel eens heel anders dan hij/zij denkt gaan ontwikkelen.
Over het dik gedrukte gedeelte: Ojaaaa da's waar ook!

Ja ik zie het inderdaad nu anders in alhoewel ik Justlove ook wel kan begrijpen …humzzz 'Lekker dubbel'..
Emuca
Emuca jun 9 '11
JustLove heeft niet gezegd dat al die geweigerde mensen dronkenlappen waren wink

Maar zelfs dan nog is een gesproken woord hier eerlijker en verhelderender voor die mensen. Als jij in je gevoel wordt weggejaagd weet je niet waarom dit is, en zul je er niks van leren. Als men tegen je spreekt en zegt 'sorry meneer, mevrouw, wij laten u niet toe want (reden).' Vind ik eerlijker en dan pas ben en denk je positief.
Serenity
Serenity jun 9 '11
jaaaaaaaaaaaaaa je hebt gelijk en ik zat hier net ook al aan te denken maar kon de juiste context niet vinden hahaha tanks Emuca!
akschuna
akschuna jun 9 '11
Origineel bericht van: MoonFlowertje
ach ja... maar: ik vind dronken mensen ook niet echt positief...
dan denk ik; wat is belangrijker?
of een dronkenlap laten lopen, die er uiteindelijk toch zal worden uit gezet...
of hem zelf laten inzien, dat ie beter ergens anders naar toe kan gaan... zodat het gezellig blijft!?

groetjes


Blijven Just love en de zogenaamde dronkenlap te allen tijden mensen Moonflowertje !
akschuna
akschuna jun 9 '11
Origineel bericht van: Lily Beau
Origineel bericht van: akschuna

Dat zie ik heel anders Lilly Beau,
het is een negatief gevoel wat je ander geeft en is daarom wat mij betreft NIET positief te noemen.
Wat mij betreft is dit dus wel degelijk agressief........er komt alleen geen fysiek geweld aan te pas maar toch wel degelijk geestelijk in a way............


En als just love zich daar niet van bewust wordt kan dit zich wel eens heel anders dan hij/zij denkt gaan ontwikkelen.
Over het dik gedrukte gedeelte: Ojaaaa da's waar ook!

Ja ik zie het inderdaad nu anders in alhoewel ik Justlove ook wel kan begrijpen …humzzz 'Lekker dubbel'..


Op zich niet dubbel,ik vat Just love ook wel alleen is het niet echt "positief denken" maar beinvloeding door je wil,
daar zit een verschil (dat rijmt) waar je je dan weer niet in dient te vergissen!
admin
admin jun 9 '11
Whoooooooo, wat een reacties! eekMaar misschien is het handig om meer te vertellen!

Ik ben 10 jaar barkeeper geweest! Je doet dan best een hoop mensenkennis op! Hoe iemand loopt, hoe iemand kijkt....gegeven ogenblik weet je gewoon wie er voor je staat en in welke staat zij verkeren. Ik hield daardoor niet alleen de mensen in de kroeg in de gaten maar ook degene buiten, zo sta je nooit voor een verrassing en kan je op zo'n moment de juiste acties ondernemen. Daar ik ook een sterke intuitie heb is een nog groter voordeel. Mijn doel is altijd geweest om de klanten een zo'n gezellig mogelijke avond te bezorgen. Dit deed ik d.m.v. de muziekkeuze, juiste drankjes in huis hebben, met een ieder een gesprek hebben en altijd met een lach, ook al had ik daarvoor ruzie met mijn vriend gehad. Iedereen was van harte welkom......zo lang ze zich maar aan de regels hielden. De standaard regels die een ieder zelf ook hanteert in hun eigen huis. Dus vandaar........jij wel, jij niet! Alles om de sfeer te behouden, of naar mijn inzicht op te bouwen.

Deze klant kende ik heel goed! Niet vervelend....maar die avond zeker wel. Continue zijn arm om mij heen slaan, met me willen praten etc. Ik had er geen zin in. Ik zat trouwens in een andere kroeg van mijn voormalige werkgevers en werkte ook niet meer voor hen. Ik was die avond voor mijzelf uit....en wilde gewoon die avond mezelf zijn.....en geen barkeeper! Gewoon een klant aan de bar die geniet van haar whiskey en de andere gasten.

En daar de dronken klant continue had over een andere bar waar hij ook met regelmaat kwam en de vorige avond ontzettend naar zijn zin had gehad.....hebben wij hem met onze gedachte daar naar toegestuurd. Ik heb verder een leuke avond gehad en hij ook maar dan daar!

Ik ben een dame van 1.70m ik heb maatje 34/36.....dus fysiek stel ik niets voor bij een kerel van ruim 1.90m. Mijn gedachten is op dat soort momenten mijn KRACHT! Vooral als je met regelmaat bikers (hells angels en andere motorclubs) aan je bar kunt hebben. Daklozen waren ook altijd van harte welkom (hierdoor een andere kijk gekregen op daklozen). En ook met hen maakte ik een praatje. En door met iedere klant een band op te bouwen kon ik de sfeer behouden...voor als er wel een keer ruzie/mot in de kroeg zou zijn. Ik kende dan altijd beide partijen, en de ruzie was zo opgelost....want zij wilden mijn avond niet verpesten. Voorbedacht...Ja zeker! Alles draaide om gezelligheid en een luisterend oor voor degene die het nodig hadden. De kroeg is mijn beste leerschool geweest wat betreft de mens, nuchter, onder invloed van alcohol, drugs etc.

Ik wens niemand iets slechts toe....zit totaal niet in mijn aard. Ik heb dan ook altijd werk waardoor ik met klanten/potentieel in contact kom. Alleen collega's om me heen hebben.......is geen uitdaging. De mens leren kennen en weten hoe te handelen nav hun gedrag maar ook in commercieel opzicht!

En een ieder doet dit bewust of onbewust. Heeft niemand dan ooit een gedachte wens gehad....bijv. Je staat in je uppie om 01.30u op een heel stil perron te wachten op je trein....en je ziet iemand aankomen.....en je voelt je op eens niet echt veilig....dan wens je toch ook dat deze persoon beter de andere kant op kan lopen. Je wenst de persoon niks slechts toe.....maar je wenst de persoon niet in je buurt omdat je je er niet prettig bij voelt!

Maar leuk dat dit topic zoveel reacties los heeft gemaakt!
Gedachtenkracht is heel sterk! Daarom ben ik er ook van overtuigd hoe meer zielen 1 gedachte......(en laat dat vrede/liefde zijn)! Zo zullen we naar mijn idee dichter bij de nieuwe wereld komen. Oja, en het rumoer op de wereld zie ik als een mooie "verbouwing" voor de nieuwe wereld! We zullen zien hoe mooi die wordt...waarschijnlijk net zo mooi als Groene Heks haar woning! IK DENK POSITIEF! whistle

wink
akschuna
akschuna jun 9 '11

Maak je geen zorgen Just love,
er wordt alleen van je gevraagd of jij je ook beseft dat.........

Wij hebben iets "in common"; Ook ik heb 20 jaar in de horeca/kroeg gewerkt en ben een vrouw van 1.63cm groot (een klein pestwijffie,zoals ze zeggen).

Wees voorzichtig hiermee justlove thats all !

Groetjes Akschuna
diebrabander
diebrabander jun 9 '11
Haha idd, gewoon de verkeerde naam gekozen voor dit topic.

Ik ben zelf ook een beetje aant oefenen met gedachtekracht, dingen als mensen aan hun neus laten krabben enzo, echt grappig als dat lukt!
En ja ik ben er ook voorzichtig mee, alleen positieve dingen voor beide kanten smile
Emuca
Emuca jun 9 '11
Het gaat mij er inderdaad meer om dat je beseft dat je met je gedachten ook niet-positieve dingen kan doen.. en dat iemand verzoeken om weg te gaan niet altijd positief denken is!
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki