Deel 1 de boodschap
Bakker: We beschikken allemaal over het vermogen om onze benadering of houding ten opzichte van het leven te veranderen. Als we dromen over bakkers worden wij hierop gewezen.
Vogels: Staan vaak symbool voor voertuigen van de ziel. In dromen worden zij vaak gebruikt om inzicht te krijgen in het gedrag van de mens.
Geest: Als er een geest in onze dromen verschijnt worden we mogelijk gewezen op oude zijnstoestanden. Tijdens onze spirituele ontwikkeling breidt onze waarneming zicht uit van het alledaagse naar andere aspecten en dimensies die wij tot onze beschikking krijgen. De functie van een geest in dromen is meestal de dromer vooruit te helpen. Het spirituele zelf heeft toegang tot het collectieve onbewuste.
Dak: Dromen over een dak symboliseert het beschutting biedende aspect.
Deel 2 Ontwaken in een droom.
In spirituele zin betekent ontwaken in een droom bewustwording. Het wijst ons erop dat we bepaalde ideeën en concepten moeten bekijken, het kan ons wel wat tijd kosten om deze ook echt in ons te laten ontwaken.
Deel 3 De zolderetage
Zolderetage: Een bovenste etage staat meestal voor mentale of spirituele eigenschappen, elk voorwerp in dit vertrek vertegenwoordigt een idee of concept.
Als je een trap hebt beklommen om op deze etage te komen is dit een aanwijzing voor de inspanning die je moet leveren om toegang te krijgen tot de spirituele kant van je wezen.
De voorwerpen op de zolderetage:
Steen: dit wijst op de ondoordringbaarheid en onvernietigbaarheid van de opperste werkelijkheid.
Edelstenen: Symboliseren vrijwel altijd de dingen waar wij waarde aan hechten.
Diamant: Licht. leven, zon, duurzaamheid, integriteit, onoverwinnelijke geslaagdheid, oprechtheid en onschuld.
Edelstenen taxeren: Duid erop dat wij aan een periode van bezinning zijn toegekomen.
Schoorsteen: Als we dromen over een schoorsteen maken we contact met een heel oud idee, namelijk de ontsnapping uit het aardse in vrijheid.
In psychologische zin staat het voor het kanaliseren van energie op een meer productieve manier dan tot nu toe het geval is.
Samengevat:
Het kan zijn dat er inderdaad een geest in je woning is. Daarom is het wat lastig om deze droom te interpreteren. Het zou namelijk best mogelijk kunnen zijn dat deze geest jou een boodschap wil doorgeven. Daarentegen kan deze geest ook een projectie van je onderbewuste kunnen zijn omdat je hier wel mee bezig bent. Ik zal proberen samen te vatten wat ik uit je droom haal.
Om vooruit te komen in je spirituele ontwikkeling is het misschien belangrijk te kijken naar wat oud en vertrouwd is en naar wat je nodig hebt om vooruit te komen.
Door inzicht te krijgen in jezelf kun je veranderingen toepassen. Voor mijn gevoel mag je wat meer aan en om jezelf denken. Vooral ook omdat uit je droom naar voren komt dat je jouw energie beter moet gaan kanaliseren.
Stel jezelf bijvoorbeeld de volgende vragen:
Waar hecht je waarde aan en hoe ga je hiermee om in je leven?
Hoe ga jij om met je spirituele kant en ervaar je hier problemen mee? Hoe zou je deze problemen kunnen oplossen?
Hoe ga jij om met je energie? Welke dingen zuigen de energie uit je, en hoe zou je dit kunnen veranderen?
Ik hoop dat je iets aan mijn lezing hebt. Het is erg veel maar misschien kun het eens in alle rust bekijken.