Loading...
nl

mijn droom die mij maar niet loslaat...

willow
willow jun 8 '11
mijn droom die mij maar niet loslaat....

ik en mijn man staan plots in een ruimt/zaak (?)
waar deuren in het midden van die ruimte staan maar die totaal geen nut hebben want je kan er langs lopen (zoals ze soms doen op een toneel)
er zitten mensen op een stoel tegen de muur , geen een kijkt op en bijna iedereen zit te lezen.
nu komt het..... ze hebben mijn moeder gehaald!
ze is nog steeds dood (in het echt dus ook) en ze ligt op een soort brancaar ze rijden daar door een van die deuren en ik zeg nog " allé waarom moet ik door die deur als ik er langs kan lopen!"
ik ben nieuwsgierig hoe mijn moeder er nu uit ziet na drie jaar dood te zijn.
en ik denk nog " allez die hebben ze al die tijd in een frigo bewaard?"
ik probeer naar haar gezicht te kijken en het word precies door een waas van witte mist bedekt met het gedacht ik moet nog even wachten om ze te zien.
als we de 2de rare deur passeren begint die soort begravenis ondernemer te zeggen waarom we door de deuren moeten ... maar dat versta ik niet maar ik hoor wel dat hij zegt dat iedereen dat doet en dat ze dat al zooooo lang doen.
mijn moeder ligt daar en ik zie dat ze nog niks veranderd is ;
er staat ineens een klein meisje naast mij en mijn moederik zie plots dat mijn moeder in een foetus houding ligt en ik raak haar aan en voel dat ze niet koud is zoals ik zou verwachten maar ik voel ook niet de warmte.
ik moet een kaartje sturen naar dat meisje( precies voor haar te bedanken of voor te zeggen dat zij niet de gene is?) en voor mij ligt er een stapel kaarten en voorbeeld teksten .
de kleur wit en lente zacht groen vallen op.
plots neem ik een kaartje en hoor ik de tekst in mijn hoofd die ik op dat kaartje aantref "das mooi dat jij haar een kaartje wil sturen!"
hoor ik mijn moeder in mijn hoofd zeggen.
ik zeg nog tegen peter (mijn man) als hij naar mij kijkt " verdorie nu zal ik dat kaartje weer niet vinden zeker!" om te bewijzen dat ik het niet gedroomd had wat ik net hoorde in mijn hoofd.
ik kijk naar mijn moeder en ik zie dat ze probeerd te bewegen ... ze probeerd zich uit te rekken als of ze een baby was die in een buik zat en geen ruimte had om het te doen!!!!! dat meisje naast mijn moeder kijkt verdrietig terwijl mijn moeder beweegt!
ze was niet verdrietig van verdriet maar ik kreeg het gevoel dat zij haar plaats had moeten afstaan ?!

toen mijn moeder lag te bewegen als een baby in een buik dacht ik " ze is niet onrustig !"
ik dacht dat een paar keer omdat ik zeer bewust dat meemaakte en haar echt opserveerde.
ik zocht naar kenmerken van toen ze nog leefde en haar vingers trokken echt mijn aandacht .
haar ogen waren vredig gesloten als een baby die volgroeid is in de buik en rustig zijn tijd afwacht.


toen ik wakker werd bekroop mij de schrik..... zal mijn moeder terug komen als mijn baby ? dat was mijn eerste heftige gedachte !
en voor zo ver ik weet ben ik niet zwanger en is er geen gepland!

kan iemand mij een beetje uitslag geven ?

alvast bedankt xxx


Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '11
pfoe vrij heftig inderdaad!

Deuren hebben een bijzondere betekenis. Als je droomt dat je een deur opent, betekent dit dat er nieuwe mogelijkheden voor je zullen ontstaan. Je komt in een nieuwe fase van je leven en schuift van het ene bewustzijnsniveau naar het andere. Een deur die van buiten geopend wordt, duidt erop dat je je toegankelijker moete opstellen naar anderen. Een deur die aan de binnenkant opent daarentegen vertegenwoordigt je behoefte aan zelfstudie en innerlijke zoektocht.

Als je geopende deuren in je droom ziet, staan deze voor je bereidheid om nieuwe ideeen en concepte te omarmen. Het is helemaal bijzonder als je een licht achter deze deur ziet, want dit suggereert dat je verlichting of een groter spiritueel besef zal meemaken.

De baby vertegenwoordigt de onschuld , warmte en een nieuw begin. Babies kunnen iets uit je innerlijk symboliseren dat puur, kwetsbaar on onaangetast is.

Wanneer je droomt over een meisje, vertegenwoordigt zij je speelse, onschuldige en kinderlijke kant van je persoonlijkheid.

Als je droomt over je moeder, representeert dit het verzorgende aspect van je persoonlijkheid. Moeders bieden veiligheid, comfort, leven, begeleiding en bescherming. Sommige mensen kunnen het moeilijk vinden om zich van hun moeder los te maken en zo hun eigen individualiteit en ontwikkeling te realiseren.

bron: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek

groetjes moonflowertje

ik durf niet goed antwoord te geven op de vraag: zal mijn moeder terug komen als mijn baby?
als ik zoiets zou dromen zou ik daar inderdaad ook wel angstig voor worden, maar dit is eigenlijk niet nodig!
als een kind geboren wordt, is alles uit een vorig leven niet meer aan de orde... ik bedoel, de herinneringen zijn er niet meer! bij jou wel, maar bij je moeder niet!
Er zit in ieder geval een nieuwe start aan te komen!
Bij jou dan...
jij word er op attent gemaakt...
en dat is niet voor niets wink
De droom is erg symbolisch!
misschien is het wel gewoon jou onbewuste angst, om een nieuwe start te maken?
succes ermee wink
groetjes moonflowertje
willow
willow jun 8 '11
hoi moonflowertje,
ik kan me plaatsen in je antwoord ook heb ik moeite om niet de dingen er uit te halen die ik wil horen.
die deuren ... tja... er zit iets achter dat mij een beetje bewust maakt dat ik inderdaad voor nieuwe uitdagingen sta en inderdaad besef ik dat er ergens deuren voor me geopend zijn waar ik nog niet echt een besef van had.

ik heb nooit een goede band gehad met mijn moeder in leven maar dat is veranderd toen ze gestorven is .
niet dat mijn schuldgevoel de bovenhand had maar ik voelde dat ze mij nu begreep omdat haar lichaam haar ziel niet meer tegenhield.
en ik begreep haar ook in eens , ik begreep waarom ze de dingen gedaan had in haar leven enz.
de dood heeft dingen bij ons beide verwerkt.
en ooit zei ik tegen haar (na haar sterven) "als je ooit als mijn kind wil terug komen mag dat en dan zal ik u laten zien hoe je liefde geeft en hoeveel liefde je kunt krijgen!"

maar ik had daar niet meer aangedacht tot na die droom die gedachte weer opfloepte.

die nieuwe start .... ik voel echt dat die er aan komt en dat maakt mij miss wat angstig omdat ik denk dat die nogal heftig op mijn deur zal kloppen .

groetjes
MoonFlowertje
MoonFlowertje nov 10 '11
Dit vind ik echt iets heel moois!
sorry voor mijn late antwoord, (had het nog niet eerder gelezen)

Jij hebt het in je, om een ander te vergeven wink
dat is echt iets heel moois!
van daaruit kun je opnieuw beginnen, of in ieder geval verder...
Je bent je Bewust- en daardoor won je Inzicht...
het inzicht bewust te mogen "zien"
zonder daarbij emoties (die lichamelijk zijn) te voelen...
zegt mij dat jij toch wel op niveau bezig bent met leven!
Je zal ook wel merken dat de beproevingen die je te verduren krijgt, zich daarop afstemmen...

Maar je kunt het aan! Ook al maakt het je moe of angstig...
bedenk, dat je nooit angstig bent met je bewustzijn, en moe is ook lichamelijk!
Zorg dat je je goed "aard"
Je bent ontzettend sterk!
groetjes moonflowertje smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki