ja, dat klopt!
ik was de oudste thuis, dus moest ik sterk zijn...
ook had ik een strenge (stief) vader, daardoor onderdrukte ik mijn gevoelens!
vandaag de dag vind ik het nog steeds ontzettend moeilijk om mijn woede te uiten!
haha ik heb wel eens gezien op tv, dat je voor veel geld... de duurste vazen en servies-goed kapot mag gooien in china geloof ik

dit lijkt me wel wat... haha
gelukkig dat ik door mijn rotjeugd, al vrij snel in contact kwam met mijn gids... die me er doorheen geholpen heeft, ook altijd tegen me gezegt heeft: laat ze maar praten...
ook wist ik: het blijft niet altijd zo! al leek het soms wel eeuwig te duren!
het klinkt heel hard, maar ik was blij dat mijn stiefvader dood ging! op dat moment ( pubertijd) was het hek van de dam...
ik heb heel vaak terug gedacht aan mijn jeugd... ook omdat ik gewoon de dingen onder ogen moest zien!, de lessen eruit leren...
op mijn 17de liep ik al bij een psycholoog! huilen... elke keer was het raak! als ik er nu aan terug denk, denk ik...
het was een rot-tijd, maar het heeft me wel gemaakt, tot wie ik nu ben!
wat mijn stiefvader betreft: hij was ziek, kk overal doorgezaait...
hij was de macht over zijn leven kwijt, logisch natuurlijk dat hij zo streng was, het is niet goed te praten natuurlijk, maar slaan gebeurt altijd uit onmacht, dat begrijp ik nu...
mijn moeder was ontzettend jaloers, op alles en iedereen die aandacht kreeg van mijn stiefvader...(borderline) ik kan het haar ook niet kwalijk nemen, want ze is ziek...
toch voel ik nog steeds wel een soort woede... alleen weet niet waar ik het moet uiten...
ik ben nooit een slachtoffer geweest, alleen de laatste tijd heb ik het gevoel, dat ik het belangrijk vind dat anderen weten waar ik doorheen gegaan ben
groetjes moonflowertje