Ik merk dat ik al een tijdje zomaarineens uit het niets, me geiriteerd kan voelen, en mensen dan niet dichtbij mij moeten komen, een kleine aanraking kan ik dan al geiriteerd om zijn of zelfs een opmerking waar ik het niet mee eens ben.
We deden in het begin v/d familieopstellingdag een oefening, waar je plek in de kring zou kunnen zijn, wat leeftijd betreft. Ik zat 1 stoel ernaast. Daarna gingen we in polonaise rij staan. De handen van dedege achter mij kon ik niet hebben, op mijn schouders. Ik raakte geiriteerd en ook boos. De leidster zag het, kwam naar me toe. Ik vertelde wat ik voelde. Ik uite nog wat boosheid en geluiden daarbij, ook stampte ik nog wat.
Gister was ik met ons hondje naar een fair of braderie.
Ik had besloten een tijdje geleden dat ik niet wil dat iedereen zomaar het hondje gaat aanraken(ohhh wat een lief hondje en dan aaien. Ik snap wel dat mensen dat doen, maar....ik beslis of ik dat wil, mijn hondje kan dat niet. Terwijl ik zelf ook wel eens een lief hondje ga aaien, vreem hoor!)
Ik liep rond en keek naar de kraampjes. Ondertussen hield ik in de gaten of ik een hand naar de mand zag komen. Ja 1 keer zeker en hield ik mn hand op de rand van de mand en hield de hand tegen. Een leuke mevrouw bij wie ik iets kocht, aaide mijn hondje. Het gebeurd en gaat ook zo snel.
Ik was erg gefocust erop, dat ik het toch niet wil en niet liet gebeuren. En soms ook wel. Snap mezelf niet meer
Paar keer praatje met mensen die ook hond bij zich hadden, zij vertelden dat zij met hub puppy een keer 2 uur langer waren geweest dan nodig omdat 'iedereen' hun puppy ging bekijken en aaien. Ook zeiden ze dat je veel aandacht krijgt met een (jong) hondje!
Ik merkte dat regelmatig mensen mijn hondje zagen en wilden aaien of dichtbij wilden komen. Ik liep dan door, net of ik het niet merkte of hoorde.
Na deze braderie ging ik naar het huis waar mijn man aan het klussen was, het huis van onze dochter en a.s scoonzoon. Ik ging zitten. krijg ik geen kus zei mijn man. Nee, zij ik, geen zin in. Ik voelde dat ik moe was,
en ben naar huis gefietst. Mijn man kwam ook al snel thuis en hebben gegeten, na het eten gedouchd en op de bank tv gekeken hehe.
Als ik nu aan denk aan wat ik gesschreven heb, voel ik veel verwarring.