Loading...
nl

geïrriteerd

amethist
amethist jun 6 '11
Ik merk dat ik al een tijdje zomaarineens uit het niets, me geiriteerd kan voelen, en mensen dan niet dichtbij mij moeten komen, een kleine aanraking kan ik dan al geiriteerd om zijn of zelfs een opmerking waar ik het niet mee eens ben.

We deden in het begin v/d familieopstellingdag een oefening, waar je plek in de kring zou kunnen zijn, wat leeftijd betreft. Ik zat 1 stoel ernaast. Daarna gingen we in polonaise rij staan. De handen van dedege achter mij kon ik niet hebben, op mijn schouders. Ik raakte geiriteerd en ook boos. De leidster zag het, kwam naar me toe. Ik vertelde wat ik voelde. Ik uite nog wat boosheid en geluiden daarbij, ook stampte ik nog wat.

Gister was ik met ons hondje naar een fair of braderie.
Ik had besloten een tijdje geleden dat ik niet wil dat iedereen zomaar het hondje gaat aanraken(ohhh wat een lief hondje en dan aaien. Ik snap wel dat mensen dat doen, maar....ik beslis of ik dat wil, mijn hondje kan dat niet. Terwijl ik zelf ook wel eens een lief hondje ga aaien, vreem hoor!)
Ik liep rond en keek naar de kraampjes. Ondertussen hield ik in de gaten of ik een hand naar de mand zag komen. Ja 1 keer zeker en hield ik mn hand op de rand van de mand en hield de hand tegen. Een leuke mevrouw bij wie ik iets kocht, aaide mijn hondje. Het gebeurd en gaat ook zo snel.
Ik was erg gefocust erop, dat ik het toch niet wil en niet liet gebeuren. En soms ook wel. Snap mezelf niet meer confused
Paar keer praatje met mensen die ook hond bij zich hadden, zij vertelden dat zij met hub puppy een keer 2 uur langer waren geweest dan nodig omdat 'iedereen' hun puppy ging bekijken en aaien. Ook zeiden ze dat je veel aandacht krijgt met een (jong) hondje!
Ik merkte dat regelmatig mensen mijn hondje zagen en wilden aaien of dichtbij wilden komen. Ik liep dan door, net of ik het niet merkte of hoorde.

Na deze braderie ging ik naar het huis waar mijn man aan het klussen was, het huis van onze dochter en a.s scoonzoon. Ik ging zitten. krijg ik geen kus zei mijn man. Nee, zij ik, geen zin in. Ik voelde dat ik moe was,
en ben naar huis gefietst. Mijn man kwam ook al snel thuis en hebben gegeten, na het eten gedouchd en op de bank tv gekeken hehe.

Als ik nu aan denk aan wat ik gesschreven heb, voel ik veel verwarring.



Delen:
Serenity
Serenity jun 6 '11
Oke wat er bij mij opkomt is : Waar doe jij nu moeilijk over?
En de irritaties daarvan haal je zelf op je nek door zo moeilijk te doen, vaak is het een kwestie van, het even te ondergaan en daarmee klaar.
Met je lichaamshouding en je niet enthousiaste glimlach geeft vaak al bij anderen aan dat je iets eigenlijk niet fijn vind, ook (letterlijk) een stapje terug doen maar toch vriendelijk glimlachen erbij, wil nog wel eens de ogen openen bij mensen.
En bij wie het nog niet zo duidelijk is kan je het stellig zeggen "Dat heb ik liever niet" of "Ik heb er nu even geen zin in" met eventueel erbij "ik zit namelijk niet zo heel erg lekker in mijn vel, dus laat mij maar een beetje met rust" of "ik wil dat liever niet, ik ben er niet zo voor in de stemming, oke?"

Maar boos worden omdat iemand je aanraakt dan lijkt het mij ook zo kwetsend overkomen want een aanraking geven is jezelf ook openstellen in vriendelijkheid jegens jouw toe, uhm ze geven affectie en jij wijst hun af en irriteert je eraan en uiteraard uit je dat met je mimic en/of lichaamshouding ongeacht of je jezelf inhoud of niet. ^^
Snappie?
Lena
Lena jun 6 '11
niks aan de hand,maar snap je verwarring.
eigenlijk gaat het over jou grenzen.
maar ook je eigen verandering...

wat eerder niet zo aan de orde was in je leven,ga je in een nieuw daglicht proberen te plaatsen en dat is goed...
soms zitten we zo vastgeroest in ideeen en van hoe het wel hoort volgens de grote menigte...je krijgt gewoon meer zelfvertrouwen...
eigenlijk wordt je meer en meer jezelf...
en daar hoort nu ook bij...niet meer vanzelfsprekendheid... wink
je verwarring is menselijk,maar gaat voorbij...
hoe lang dit proces gaat duren is niet te zeggen,zal bij een ieder van ons weer anders zijn...
naarmate de mensen om je heen aan je nieuwe jij gewend zijn..
gaat dat heel lekker voelen...
maar kan ook inhouden,dat je misschien ook dingen of mensen daardoor kwijtraakt...
maar het is aan jou...ben je er klaar voor... smile

wat mij geholpen heeft is soms gewoon jezelf uitlachen, en vooral veel om jezelf lachen...dat doet wonderen...
laat het maar gebeuren...
Lena
Lena jun 6 '11
ps irritaties zijn altijd spiegels..

doorvoel ze goed en kijk hoe terecht ze zijn,je leert er veel van.
Serenity
Serenity jun 6 '11
Ojaaaa dat kan ook heel goed Lena, tanks!
amethist
amethist jun 6 '11
ik probeer mezelf te gaan begrijpen Lily, door dit te delen. Dat jij dat moelijk gedrag van mij vind, ik weet niet of dat nou terecht is....een spiegel mischien.
Mischien is het mijn boosheid...maar in je schrijven naar mij voel ik ook een soort van boosheid... smile

Dat ik me meer mag uiten dwz aangeven wat ik voel, dat klopt.
Emuca
Emuca jun 6 '11
Ik vind het niet perse vreemd gedrag, maar ik vind het wel opvallend... Is het een soort van 'ik wil dat jullie van mijn eigendommen afblijven' idee of meer zoiets van: 'ik wil dat men dingen aan mij vraagt!' Ook omdat je moeilijkheden met je zussen hebt, lijkt me dat geval misschien waarschijnlijker...

Wil je soms graag je stem laten horen omdat je er voor je gevoel niet naar je geluisterd wordt?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 6 '11
ik heb er ook veel last van, amethist!
als mijn vriend thuis komt bijv. na een dag hard werken...
ik weet meestal al wat hij gaat vragen... wat gaan we eten?
grrrrr, alsof ik me daar al niet mee bezig gehouden heb...
hij is nogal moeilijk met eten...
soms krijg ik uit het niets gewoon een soort woede aanval.
vaak omdat ik besef dat ik alles alleen moet doen...
ik neem me ook voor dat "mijn omgeving" het niet hoeft te zien!
ook met de katten, alsof ze voelen, als je iemand niet mag...
mijn oudste kat, ik zie hem de hele dag niet, soms... en uitgerekend bij iemand die de hele tijd zit te liegen, gaat ie op schoot zitten!
ik ben me er van bewust, dat er een hoop onverwerkte woede in me zit! alleen, wat ga ik hieraan doen?
soms gaat het een hele week goed.
ik loop ook bij een psycholoog! alleen die is op vakantie!
30 juni mag ik weer komen laugh
ik ga het zeker bespreken bij hem, over mijn woede

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jun 6 '11
Nee geen moeilijk gedrag en zo wilden ik het ook niet noemen ik vond je instelling maar moeilijk en zo maakten je het je zelf ook moeilijker mee.
Hihihi jaaa een spiegel voor mezelf! L.O.L.
Dat je het deelt vind ik echt super stoer, ja echt, daar is lef voor nodig mede omdat je het wilt begrijpen en wellicht eventueel wilt aanpakken.
Boosheid… humz… boos omdat je de affectie van mensen afwimpel, misschien..humz..
Lena en Emuca hebben hele goede dingen gezegd dat opende mijn ogen ook weer, om dingen van de anderen kant te zien of wellicht in te zien!^^
Dank je dat je zo duidelijk was zo kon ik ook weer inzien hoe mijn woorden overkomen, tanks! ^^
Sundance
Sundance jun 6 '11
ben je (bezig)met de overgang mss?
Serenity
Serenity jun 6 '11
hihi, of toch die maan die aan het rommelen is, of de pollen hebben een allergische reactie veroorzaakt?! ^^ laugh
Lena
Lena jun 7 '11
kijk lily, aan deze opmerking schiet je even het doel voorbij toch?

dit zou mij ook kunnen gaan irriteren wat je hier boven neerschrijft wink
amethist
amethist jun 7 '11
Aan jou reacties heb ik wel wat aan Lena, voelt vertrouwd en begripvol. Ja ben in veranderingproces. Zeker de afgelopen weken voel ik me sterker en soms ook niet, wat wil ik nou...Weet ik nog niet helemaal. Begin april reiki 1 ingewijd en dat speelt miss ook mee nu.

Gistermiddag kreeg ik een inzicht. Ik dacht na over zondag, hoe ik me opstelde t.o mensen op de nraderi ivm mn hondje.
Als ik me zo gedraag, ben ik steeds op mn hoede, alert. En daardoor zit de boosheid aan de oppervlakte om mensen te afweren. dat geeft geen fijn gevoel. Ik voelde me dan ook niet helemaal ontspannen die dag. Ik deed het mezelf aan. Oke, een beetje opletten af en toe mocht, maar niet zo extreem als ik deed. Oeiii als ik maar een hand zag komen, wende ik de mand af met mn hondje. Hierdoor kon ik ook niet genieten van het contact met mensen, waar ik altijd wel erg van genoot toen we nog geen hondje hadden(maand geleden)
Ik dacht dus gister, wat heb ik mezelf toch aangedaan, wil ik dat blijven doen? NEE want ik word er niet gelukkig van.
Serenity
Serenity jun 7 '11
Ik reageerde op Sundance en je irriteert je maar een end weg, mij boeit het niet want ik weet dat ik het niet zo bedoelt heb.

"Aan jou reacties heb ik wel wat aan Lena", fijn, stank voor dank voor de rest…

Ik voel aan dat deze discussie geen discussie word maar meer het gaan vissen om een bepaald antwoord te horen.

Succes ermee meisjes.
amethist
amethist jun 7 '11
Lily, je zit er wel boven op he. Ik hoef geen antwoord waar ik om vraag. Ik was ook nog niet klaar met reageren, naar reacties van mensen van laatste tot eerste. Ondanks dat ik met jou reactie niks kon, wil ik je toch bedanken voor het lezen van mijn bericht!
amethist
amethist jun 7 '11
haha nee. op mn 40-tigste was dat al aan de gang
amethist
amethist jun 7 '11
dankjewel voor reactie Moonflowertje.
heb ik ook nog kort geleden gehad woede aanval. Ik wilde een stoel pakken en kapot gooien. mijn man kon nog net zeggen, Stop.
Ik was op dat moment heel boos en loop dan vlak erna weg. ik weet dan niet wat ik met mezelf aan moet denk ik. Hoe ik ermee om zal gaan. waarschijnlijk laat ik het te ver komen, ik uit me soms niet genoeg, dan stapelt het op denk ik....
Groene_heks
Groene_heks jun 7 '11
Cursus angermanagement?

Ik snap Lily wel, ik heb respect dat je je zo bloot durft te geven Amethist.
Maar het is net of je alleen horen wil wat je wil horen als je me begrijpt.
Je vraagt indirect om raad, maar als het negatief is dan wordt je heel boos, als mensen met je meepraten dan lijkt het of het wel goed is.
Ik geef nu aan hoe het op mij overkomt, als het niet zo bedoelt is dan spijt me dat, maar zo komen je berichten echt op mij over.

Mag ik nog opmerken dat ik het gevoel heb dat je best wel autistische trekjes hebt, zonder gelijk een label te plakken ofcourse smile

Positief bedoelt allemaal voor ik de hele bups over me heen krijg!
amethist
amethist jun 7 '11
bedankt voor je reactie, Emuca.
Quote:
Wil je soms graag je stem laten horen omdat je er voor je gevoel niet naar je geluisterd wordt
Deze zin klopt, ik wil vaak dat er naar mij geluisterd word, mijn mening respecteert. Mischien dat ik daardoor het gevoel heb, ik besta, ik hoor er ook bij. Het is een gevoelig onderwerp voor mij.
Serenity
Serenity jun 7 '11
Ik herken dat ook heel sterk Ametist, ik schreew het soms uit maar krijg dan een averechts effect .. niet echt effectief dus *grinnik*.

Acceptatie wilden wel eens helpen bij mij maar ik ben nu in een fase dat ik dat aan het trainen ben, een balans erin zoeken is vrij moeilijk merk ik wel op.
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki