Loading...
nl

rare droom

tygertje74
tygertje74 jun 5 '11
We zaten in een treinstel.
Er werd al van te voren gezegd dat we eigenlijk niet met de trein konden rijden, maar dat het spoor al wel gemaakt is, maar her en der nog wat hobbelig kon zijn.
We zijn toch de trein in gestapt en daar gingen we dus.
Ik had wat dieren mee, m'n hond en wat katten.
Er zaten ook wat bekenden er bij in de trein, die ik van vroeger van school kende.
Op een gegeven moment werd er omgeroepen dat we er rekening mee moesten houden, het stukje waar we zouden gaan komen straks, kon nog wel wat hobbelig zijn en vooral de mensen wie aan de rechterkant zitten zullen er zo wie zo veel last van kunnen hebben, maar in elk geval konden we er wel gewoon met de trein er over heen.
Dus iedereen wie aan de rechterkant van de trein zaten, gingen dus op staan en naar de linkerkant van de trein.
Het gekke was wel van deze treinstel waar wij in zaten, wij konden letterlijk helemaal door de trein heen kijken en dus zowel aan de voorkant als aan de achterkant ook het treinspoor zien, wat er allemaal plaats vond.
En net op dat moment, dat ik dus ook die kant op aan keek, zag ik van de voorkant een andere trein op ons af komen.
Dus ik had echt zoiets van, ojee als dit maar goed gaat.
Er werd wel getoeterd en geremd op dat moment.
Maar gek genoeg.......die trein die ons naderde die reed gewoon door onze trein heen.
Maar normaal gesproken als je een botsing dus met een andere trein krijgt, dan weet je natuurlijk wel dat beiden treinen kapot gaan, maar het gekke was dat onze treinstel gewoon heel gebleven is, alsof er totaal helemaal niks gebeurd was.
Op een gegeven moment keek ik naar de achterkant en onze treinstel was inmiddels ook tot stilstand gekomen, zag ik weer een trein op ons afkomen, ook die toeterde en wham uiteindelijk ook door onze trein heen en weer was er niks aan de hand met onze treinstel.
Hier door was ik helemaal verbaast natuurlijk.
Op een gegeven moment toch de trein maar uitgestapt, wat ook wel wat lastig was, omdat het leek alsof wij met onze trein in een tunnel zaten, dit vanwege een verhoging aan weerskanten, maar gelukkig konden we de trein met veel moeite en geklim eruit stappen.
En ondertussen waren alle mensen ook bezig om alle dieren uit de trein te halen.
En gelukkig hadden alle dieren het wel overleefd en toen liep mijn wekkertje af.



Ik heb geen idee wat deze droom zou kunnen betekenen.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 11 '11
hoi Tygertje...

grappig om jou droom te lezen...
ik droom ook altijd over, dat ik aan het reizen ben met de trein...
soms mis ik de trein of ik zit in de verkeerde trein,
die uiteindelijk wel naar de plaats van bestemming gaat, alleen het duurt iets langer!
De trein kan jou leven symboliseren,
De rails symboliseerd dan jou levensweg...
Als de trein erover heen raast, betekend het, dat je met sprongen vooruit gaat, op je weg
Als je meerdere railsen ziet( een soort kruispunten) betekenen deze de keuzes die je zal moeten nemen...
Als de trein waarin je zit, van spoor wisseld, dan zal je een andere weg nemen
als je trein ontspoort... betekend dit dat je van je weg af bent gegaan, je zal je leven weer op de rails moeten krijgen!
Waarschijnlijk betekend jou droom, dat je een "iemand" op je pad zal tegen komen, waar je in het begin wel een beetje angstig voor zal zijn,
Uiteindelijk zal blijken dat de angst niet nodig was, en de dieren die je mee nam met in de trein, staan symbool voor jou gevoelens
( een soort van gedragspatroon) wat je met je meeneemt...
kortom; wie er ook op jou pad komt... het zal jou niet kunnen breken... jij blijft wie je bent....
al ben je soms bang van niet!

groetjes moonflowertje
tygertje74
tygertje74 jun 21 '11
Ik ben wel dagelijks door de weeks op pad met de trein van Heerenveen naar Leeuwarden en weer terug, omdat ik op school zit in Leeuwarden.
Dus ja wel grappig dat dan ook de TREIN er voor gebruikt wordt, hihi.
En ja wat de dieren ook wel grappig, want ik heb namelijk een hond en 2 katten als huisdier en er komt een dag dat we ook nog een 3de kat erbij krijgen (voor m'n zoon).

Maar in elk geval wel dank je wel voor je verklaring en ja natuurlijk hebben de trein en dieren symbolisch ook wel weer de nodige verklaringen het waarom je zoiets in je droom tegen komt.

Helaas komt het niet vaak voor dat ik me mijn dromen kan onthouden, maar ik hoop wel dat ik nog veel vaker zal gaan dromen en ook mijn dromen zal herinneren.

Groetjes Esther
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 21 '11
Als ik je een tip mag geven...
koop ergens bij de action ofzo, een boekje
die je naast je bed neerlegt, met een pen erbij...
zodra je wakker wordt na een droom schrijf je hem op!
als je net wakker bent, dan ligt het nog vers in je hoofd
vaak als je een droom opschrijft, komen andere dromen ook terug!

groetjes moonflowertje
tygertje74
tygertje74 jul 25 '11
Thnx Moonflowertje voor de tip.
Ik heb al ruim een jaar zo'n boekje naast me liggen, maar helaas komt er maar weinig in.
En vaak spreek ik het ook nog eens in via zo'n memo recordertje op mijn mobiel.
Maar wat dat aan gaat ben ik blij dat ik zo af en toe al eens een droom kan onthouden, dat is al heel wat laugh

Groetjes Esther

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki