Loading...
nl

Nare Droom

Stefanie
Stefanie jun 4 '11
Hallo,,

Ik heb de laatste weekjes al verschillende nare dromen,
maar het komt erop neer in mijn droom , dat er steeds een familie-lid overleed, .. ?
Ik vind dit heel angstig want het zijn juist de mensen, waar ik een enorme steun aan heb, en die me nauw aan mijn hart liggen,, ..

Ik dacht dat dit zou overgaan, maar nu duurt het toch al eventjes hoor,,

Weten jullie misschien wat deze droom zou kunnen betekenen?

Liefs Stefanie
Delen:
Stefanie
Stefanie jun 14 '11
echt niemand frown
diebrabander
diebrabander jun 14 '11
Vaak betekenen dromen over de dood niet letterlijk dat er iemand 'dood' gaat, het zou dus een scheiding kunnen betekenen tussen jou en je familie(lid)?

De dood kan ook betekenen dat je een nieuwe fase in gaat.

Maar de dood heeft nog vele andere betekenissen en om de droom echt te kunnen begrijpen moet je de volgende vragen ook beantwoord hebben:

Was het telkens dezelfde persoon(en) of steeds dezelfde?

Was de rest van de droom vaak hetzelfde of steeds anders?

Hoe is je relatie met die persoon(en)?
Groene_heks
Groene_heks jun 14 '11
Ja dromen over de dood, betekent inderdaad een nieuwe fase, een nieuw begin, ook in de kaartenwereld (tarot)
Dood is niet negatief smile

http://www.dream.conroz.com/dromen_over_de_dood.htm

Lees dit eens, misschien heb je er iets aan
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 14 '11
Dromen over de dood van een familie lid is niet echt positief te noemen! Misschien staat er iets te gebeuren in de familie waar je voor gewaarschuwd wordt! Het kan zo zijn dat je over de familie-leden waar je over droomt, slecht nieuws te horen krijgt....
Dit zeg ik, omdat je telkens opnieuw ongeveer het zelfde droomt... het is dus duidelijk, dat er iets nadert, waar je eigenlijk niet op zit te wachten.
Het spijt me heel erg voor je, maar ik kan er in geen geval iets positiefs uit halen...
Waarschijnlijk weet je dit zelf ook al wel, je voelt het...
In je dromen worden deze negatieve signalen, omgezet in beelden...
Soms worden deze negatieve signalen verkeerd geplaatst in dromen, bij je vrienden of familie leden, dat je 2 dromen door elkaar heel droomt, zeg maar...
Maar omdat je het telkens opnieuw droomt, is hier denk ik geen sprake van!, je word gewoon gewaarschuwt...
waarvoor dat weet ik niet?

groetjes Moonflowertje
Groene_heks
Groene_heks jun 14 '11
Niemand heeft het woord positief geschreven Moonflower, ik heb geschreven dat het niet negatief is over de dood te dromen.

Droom verklaren is moeilijk, weet ik, daarom zijn heel veel symbolen, kleuren, woorden, getallen, eigenlijk alles heel bepalend.
Je kunt van zo'n summiere beschrijving toch niet zo'n negatief beeld schetsen?

Ik heb het even voor je gekopieerd Stefanie, dan kunnen de anderen er hier ook in delen.


DROMEN OVER DE DOOD

We sterven in een droom en leven vrolijk verder. We zien familie en bekende dood in bed liggen, de volgende dag komen we hen als gezonde mensen tegen.
Is dat niet in tegenspraak met elkaar?
Nauwelijks, want de meeste dromen over het sterven en de dood kondigen een verandering in ons leven aan, iets nieuws wat zich aandient, waarop we ons geestelijk moeten voorbereiden. Dromen waarin de dood een rol speelt, gedurende welke zich in vaak vreemde beelden een sterfgeval voltrekt, of waarin we zelf sterven of zelfs aan onze begrafenis deelnemen, betekenen niets anders dan dat er geestelijk iets dood is.
De fut is tijdelijk uit de relatie met de personen van wie we dromen dat ze overleden zijn.
Inderdaad betekent iedere verandering dat er iets dood gaat en iets nieuws geboren wordt. Juist daarom zijn dromen over de dood voor velerlei uitleg vatbaar.
Dromen over de dood houden vaak ook het zich los willen maken van een partner in, het einde van een relatie. Op de een of andere manier verzet ieder mens zich tegen dood gaan, maar hij verzet zich ook tegen het nieuwe, het onbekende dat hem in volledig levensomstandigheden brengt.
Zo gebruikt het onbewuste de in wezen huiveringwekkende beelden van doodgaan, lijken, doodkisten en graven, om ons een verandering in ons bewuste leven onder het oog te brengen. Zelfs bij kinderen komen dergelijke dromen al voor, in de puberteit zelfs zeer frequent.
In elke periode van z'n leven moet men afscheid nemen van gevoelens, een voorliefde of gewoonte, een schuldgevoel waarvan men zich altijd al wilde bevrijden.
Pas het droombeeld van de dood zal daar een definitieve punt achter zetten en ons helpen de overstap te maken naar een nieuwe periode in ons leven.
Juist in de puberteit en in de tweede helft van ons leven verzetten we ons met handen en voeten tegen een dergelijke verandering in een ander mens, tegen het "nieuwe leven" dat we van nu af aan zullen moeten leiden.
Maar juist dit vasthouden aan het verleden veroorzaakt vaak neuroses, die om een kundige arts vragen, die probeert recht te zetten, wat we zelf niet onder ogen wilden zien.
Het onbewuste geeft ons met de droom over de dood de raad ons te bevrijden uit de benauwdheid van het achterhaalde verleden, zodat we in het werkelijke leven zonder angst de toekomst tegemoet zien en als rijpere mensen proberen deze nieuwe fase in ons leven meester te worden.

Ook wie over z'n eigen zelfmoord droomt, leeft langer.
Met dit enigszins huiveringwekkende beeld wil het onderbewustzijn ons waarschuwen geen roofbouw op onze bewuste krachten te plegen en eindelijk weer terug te keren naar een verstandige levenswijze.
Vooral labiele mensen koesteren zelfmoordgedachten in hun dromen, ze kunnen hun angsten niet aan en gaan enigszins onevenwichtig door het leven.

SYMBOLEN
Dood
Dromen over de dood kondigen slechts in zeer weinig gevallen de eigenlijke dood aan.
Meestal zeggen ze alleen maar, dat er iets in het diepst van onze ziel in leven wordt gehouden, wat eigenlijk zou moeten verdwijnen.
Deze dromen zijn derhalve de hulp van het onbewuste, om de levensweg een andere richting te geven en het gevaar, dat ons bedreigt, te ontwijken.
De dood kan ook het afsluiten van een levensperiode betekenen. Overlijden we zelf in de droom, dan is dit een soort zuiveringsproces van onze ziel, de wedergeboorte van ons betere ik, dat zich positief moet veranderen, om het gevecht van het leven te kunnen doorstaan.

(Bron: http://www.dream.conroz.com/index.html)

De teksten uit mijn eigen dromenboek komen bijna exact overeen met dit wat ik heb gevonden, google anders eens zelf, je kunt heel veel vinden over dromen en vertrouw ook op je eigen gevoel, laat je niet door angst leiden!
akschuna
akschuna jun 14 '11

(Kortom) (zoals ik het zie) je mag op eigen benen gaan staan,
je hebt hun hulp en ondersteuning over een tijdje niet meer nodig!
Zoals ik het bekijk zou ik zeggen,verheug jezelf over jouw zelfstandigheid binnenkort Stefanie.
Dat zal wel even wennen zijn voor de betreffende familieleden en jezelf maar op den duur maakt het hen en jou "trots".

Het voelt voor mij helemaal niet negatief hoor !
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 15 '11
Niemand heeft het woord positief geschreven Moonflower, ik heb geschreven dat het niet negatief is over de dood te dromen.

Nee, dat klopt... ik val ook niemand aan, hoor blush

Maar om nu iets wat Stefanie zelf als een "nare" droom omschrijft,
is ook gewoon een nare droom...
Ik heb zelf van zulke dromen gehad, nog niet eens zo lang geleden, eigenlijk...
zodoende weet ik dat het signalen zijn die je niet meteen verwerkt, omdat het misschien niet direct op valt ...
... omdat je deze signalen niet direct opvangt, omdat waarschijnlijk het veel te gezellig is, bij deze familie leden,
of je bent te druk met iets anders samen met hun, verwerk je deze signalen in je droom...
ook kan het zo zijn, dat je bang bent om deze familieleden kwijt te raken...
alleen dan zou je het niet meerdere keren dromen, of het moet heel erg zijn!...
sta je op het punt om "uit te vliegen"?
want dan verklaard het namelijk dat je de betreffende familie een beetje los zal gaan en moeten laten!
en wat Akschuna hierboven aan geeft wink

smile
zorg dat je wel zo nu en dan op bezoek blijft gaan shocked
dromen over de dood kunnen je een ontzettend naar gevoel geven!
omdat de dood, of verlies van een dierbaar persoon soms ontzettend veel verdriet met zich meeneemt...
er staat hoe dan ook iets te gebeuren, wat jou onzeker maakt, of angstig maakt, er is een twijfel...

groetjes Moonflowertje
Stefanie
Stefanie jul 12 '11
@Diebrabanter,,

Inderdaad, ging voortdurend op dezelfde manier en voortdurend dezelfde persoon,, ..

Nu is het ene tijdje geleden dat ik dit geschreven heb,
en ben dan ook een tijdje "off" geweest, ..
omdat mijn grootvader ernstige problemen heeft met zijn gezondheid, en zo op intensieve is beland, ..
Met heel veel geluk heeft ie het gehaald, ..

Zou dit dan de waarschuwing geweest zijn?

Liefs stefanie
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 14 '11
zeer waarschijnlijk wel...
omdat jou grootvader zo'n grote impact heeft op de familie
ik bedoel... er kan een hoop onbegrip, en verdriet uit voortkomen... en dat is logisch natuurlijk...

wat ik me altijd afvraag, als ik zoiets droom is: waarom droom ik dit, want meestal blijkt het een soort van mededeling...
waar je alleen maar naar kan kijken, zonder er eigenlijk iets aan te kunnen doen...

groetjes Moonflowertje
Stefanie
Stefanie aug 11 '11
Dank je, MoonFlowertje, ..

Wel wil ik nog even meedelen,
dat de gezondheid van mijn grootvader toch wel op korte termijn achteruit gegaan is, en dat het dagen van ups en downs zijn frown

Liefs Stefanie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki