Loading...
nl

Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld

admin
admin mei 19 '12
Originally Posted By: NiMS
Als je kijkt naar dit plaatje, dan zie je iedere kleur, alsof het een kelk is, die de andere kleur draagt. De bolling die ik bedoel is de opening, waarin de andere kleur ligt. Is dit een duidelijkere omschrijving?

De kelk zag ik wel, maar ik begrijp niet hoe dat voor de eerste beweging c.q. draaiing zorgt (en daar is de rest van je model op gebaseerd). De eerste beweging is het bewustzijn dat zichzelf verkent (vanuit het niets --> middelpunt --> bol (ontstaan van ruimtetijd) --> etc.), daar zijn we het over eens. Het punt is dat ik niet begrijp waarom die bolling ervoor zorgt dat de bol/cirkel als een windmolentje gaat draaien. Ik snap niet hoe die beweging wordt veroorzaakt.

Originally Posted By: NiMS
Ik zie niet echt een vraag hier staan, maar in mijn beleving stellen de 6 blaadjes, meer voor dan de zichtbare wereld. Het is in mijn ogen "the fabric of the universe". Dat waaruit dit universum is opgebouwd en wat zorgt voor de wetten binnen dit universum. Ik begrijp jouw stukje niet over het hart van de bloem en het middelpunt van de cirkel. Kun je dat wat meer uitleggen?

Dat we hier praten over "the fabric of the universe", daar zijn we het over eens. Ik wilde je iets voorleggen, een gedachte. Als je de levensbloem bekijkt, zoals je die hebt ingekleurd, zie je a.h.w. een bloem, bestaande uit 6 blaadjes en de kern (3D: 12 bollen en de middelste bol).
http://images.merudi.net/albums/userpics/10001/Flower_of_Life-Presentation-007.jpg
Het middelpunt van elk van de ‘blaadjes’ wordt bepaald door deze stap:
http://images.merudi.net/albums/userpics/10001/Flower_of_Life-Presentation-001.jpg
De door jou ingekleurde ‘6 blaadjes’ van de levensbloem, die in werkelijkheid bestaat uit:
http://images.merudi.net/albums/userpics/10001/Flower_of_Life-Presentation-002.jpg
LIJKEN nu op het oog ‘zelfstandige’ cirkels te vormen, die a.h.w. zijn ‘ontsnapt’ uit de oorspronkelijke cirkel (vergelijk het met celdeling: een nieuwe cel is geboren). De gedachte die ik wilde voorleggen was of het zo kan zijn dat wij de ‘afgescheiden’ cirkels als zichtbare materie beleven (zoals jij later ook je bewegende model verder uitwerkt) en de verbindende cirkels (plaatje 2) alleen waarnemen als (onzichtbare) kracht.

Originally Posted By: NiMS
Ik heb echter geen ervaring met 3d modeleren, dus als je zelf zo handig bent laugh. Ik kan het in ieder geval niet maken, helaas.

Helaas, ik ook niet. Maar die persoon is vast wel een keer te vinden… laugh
[Ik hoop maar dat die plaatjes nu verschijnen...]
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 19 '12
Origineel bericht van: Mars

De kelk zag ik wel, maar ik begrijp niet hoe dat voor de eerste beweging c.q. draaiing zorgt (en daar is de rest van je model op gebaseerd). De eerste beweging is het bewustzijn dat zichzelf verkent (vanuit het niets --> middelpunt --> bol (ontstaan van ruimtetijd) --> etc.), daar zijn we het over eens. Het punt is dat ik niet begrijp waarom die bolling ervoor zorgt dat de bol/cirkel als een windmolentje gaat draaien. Ik snap niet hoe die beweging wordt veroorzaakt.

Ah dat bedoel je. Die beweging wordt veroorzaakt doordat de vorm die het nu heeft, niet volledig symetrisch is vanuit één kleur te zien. Wat er dus gebeurd is dat de kleur, de neiging heeft om dat missende rondje (de ingang van de kelk) te willen gaan vullen, om zo symetrisch te worden. Dit kan eigenlijk niet, en zal daarom een draaiende beweging gaan vormen. Als je het heel letterlijk bekijkt, draait hij eigenlijk niet, maar wordt er steeds een kleurtje verplaatst. Alleen omdat ze dat allemaal doen, gaan ze om elkaars as draaien (zo lijkt het).

Ik hoop dat het zo duidelijker is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 19 '12
Origineel bericht van: Mars
De gedachte die ik wilde voorleggen was of het zo kan zijn dat wij de ‘afgescheiden’ cirkels als zichtbare materie beleven (zoals jij later ook je bewegende model verder uitwerkt) en de verbindende cirkels (plaatje 2) alleen waarnemen als (onzichtbare) kracht.

Ah dat bedoel je. Wat voor mijn gevoel de waarneembare materie is, zijn de resonantie cirkels (de zwarte gaten). Daar waar de kleuren met elkaar in harmonie zijn, en dus het sterkste is. Dat wat wij niet kunnen waarnemen, zijn de witte punten. Daar waar het bij elkaar komt, maar niet resoneert, en dus eigenlijk een mis-match is. Er zit echter wel een kracht bij, want ook al zijn ze niet aan het resoneren, ze worden dus wel bij elkaar gehouden.

De onzichtbare kracht zijn in mijn ogen juist de grijze lijnen om de kleuren heen. Dat wat de deeltjes op zijn plek houdt, en hun volgorde in het universum heeft bepaald.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 19 '12
Ik mis alleen de Indigo-kleur in het plaatje...

Maarja dat ben ik weer natuurlijk tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 19 '12
wo.. ik heb het geprobeerd, maar is echt best moeilijk shocked

admin
admin mei 21 '12
Dankjewel voor je uitleg NiMS.

1.
Ik begrijp je uitleg over asymmetrie van de ingekleurde segmenten. Ik kan me ook iets voorstellen bij het (intern) ‘streven’ naar symmetrie/evenwicht. Ook vind ik het een heel erg aansprekend model (de hele uitwerking). Ik blijf worstelen met je beginkeuze om de 18 deelsegmenten met de 6 kleuren in te vullen zoals je dat hebt gedaan en met “de neiging (!) om dat missende rondje te willen gaan vullen”. Was er geen beweging ontstaan als je bijv. voor 18 verschillende kleuren had gekozen (of voor een andere, willekeurigere, inkleuring)? Wie/wat zorgt voor deze keuze?

2.
“Wat voor mijn gevoel de waarneembare materie is, zijn de resonantie cirkels (de zwarte gaten). Daar waar de kleuren met elkaar in harmonie zijn, en dus het sterkste is. Dat wat wij niet kunnen waarnemen, zijn de witte punten. Daar waar het bij elkaar komt, maar niet resoneert, en dus eigenlijk een mis-match is. Er zit echter wel een kracht bij, want ook al zijn ze niet aan het resoneren, ze worden dus wel bij elkaar gehouden. De onzichtbare kracht zijn in mijn ogen juist de grijze lijnen om de kleuren heen. Dat wat de deeltjes op zijn plek houdt, en hun volgorde in het universum heeft bepaald.”

Dankjewel. Natuurlijk zijn de grijze lijnen de onzichtbare kracht, je hebt gelijk.

In het model bij ‘de wet van de resonantie’ komen 24 witte punten voor. Bij de ‘binnenste’ 12 staan steeds twee gelijke kleuren tegenover een ongelijke kleur; bij de ‘buitenste’ 12 witte punten geldt dit ook voor 6 witte punten, maar bij de overige 6 zie je steeds drie ongelijke kleuren. Heeft dit volgens jou ook nog betekenis?
Erix
Erix mei 21 '12
erg leuk dat met cirkels, terwijl op een planeet draaien om een ster, de zon die dan weer in 200 miljoen jaar 1 omwenteling maakt dmv de draaing van het gehele sterrenstelsel, wij dus op de planeet aarde een weg afleggen die je in de vorm van de DNA terug vindt.
(spiraal)
Dus eigenlijk een cirkel in 2D plat is, maar zoals de aarde draait om de zon die ook een weg aflegt, je het pad van de aarde als een soort wokkelvorm kan zien.
dan heb je die cirkels 3D

En de cirkel van de aardse tijd waar wij in dit leven mee te maken hebben, en de circulaties van de lichamen dicht bij de aarde, die geven vorm aan het licht.

Al dat licht wat op ons afkomt in deze grote kosmos van de sterren en de zon (zon is maar een kleine ster) wordt dus vormgegeven door andere materie ook, zoals de planeten, stof enz...

De benaming antimaterie is eigenlijk wat we niet waarnemen als mens, maar met apparaten vandaag de dag heeft men al aardig een beeld van dat alles wat voor ons zwart lijkt materie is die alles op zijn plek houdt.

Dus dat niet alles een mooie ronde gladde cirkel is ten opzichte van ons als mensen, en dat we daar hier op aarde mee te maken hebben allemaal, is dan weer een ander verhaal.

Leuke nicknaam trouwens mars, nice...
Erix
Erix mei 21 '12
En zie je een driehoek in religieuze tekens terug?

Ik zal je een voorbeeld geven van een driehoek.
Het voorbeeld is dan mars in een driehoek van vuur:

het is dan mogelijk bij 3 mensen waarbij ieder van de 3 geboren is op het moment dan de planeet mars in 1 van de 3 vuurtekens stond.
Dus stel er zijn 3 mensen, 1 is geboren met mars midden in ram, de 2de geboren met mars midden in leeuw, en de derde geboren met mars midden in boogschutter, die 3 mensen bij elkaar vormen dan een driehoek van mars in vuur....

en we weten allemaal wat religies ons geleerd hebben over vuur nietwaar?
Volgens hen was dat hel, volgens mij wonen we op een wereld waar mensen dat alles niet echt meer begrijpen...

mars in water is weer heel iets anders dan, maar ik geef nooit te veel informatie.
die dingen zijn namelijk alleen te merken als mensen in die hoedanigheid dan ook elkaars energie veelvuldig door elkaars aanwezigheid voelen...

Helaas worden die zaken in deze cultuur niet echt goed begrepen... er is ook niet echt plek voor in een geldeconomie, waar kennis als macht wordt gezien die je voor jezelf moet houden...
Dus het vaticaan, de geestelijk leiders in iran, en ook de orthodoxe joodse gemeenschap, die houden er niet van als dat bekend wordt...
Er werden niet voor niets rond het jaar 1200 in nederland mensen verbrand vanuit die religieuze zienswijze uit het midden oosten.
nu 2000 jaar verder staat de volgende religieuze zienswijze uit het midden oosten ter discussie terwijl in nederland nooit iemand is geweest die de eigen wortels daarvan eens goed doorgrond heeft, jammer en gemiste kans op planeet aarde...




Dus met religies in de hoofden strijden ze verder om... land olie goud enz....
en mensen??? er zijn al mensen die gaan roepen dat buitenaardsen ons maakten om slaaf te zijn, en dan zit je dus met je denkwijze met mars ongeveer midden in vuurteken leeuw, nu maar hopen dat mars in schorpioen zijn kanzen niet schoon ziet, aangezien mensen achteraf zeggen, wier hebben es nicht gewust, dat was vorige eeuw zo, nu is alles in cammouflage stand, ken je de uitdrukking dat in liefde en oorlog ineens alles mag, dan ineens wel?
Dan ineens hebben de bijbelfreaks geen 10 geboden meer, nee dan ineens ff niet.

dus religie wordt uitgevoert hier op aarde net zoals degene die macht over anderen heeft het zo uitkomt, in syrie zie je dan ook een maagd met mars in schorpioen huishouden, nice he?

hij heet assad en is geboren op 11 9 1965....
Maar uiteraard weet niemand op de planeet aarde dan nog waar het over gaat, en dat was nu ook precies de bedoeling van religies, dat jij niks wist, en hun alles...
Zodat ze macht hebben, en in deze tijd is dat alles allang weer anders, nu is geld de macht geworden, en de mensheid heeft het zelf laten gebeuren, geen buitenaardsen, geen god en geen duivel, de mensen zelf...

En ook in deze cultuur hebben ze het meestal nicht gewust, helaas...
Dus de soenieten, de shiieten, het zijn allemaal mensen net als joden negers marokanen, nu wordt wel duidelijk dat wat je in de hoofden van mensen stopt erg veel invloed heeft nietwaar?

dus waar het dweilen met de kraan open op aarde nu precies moet beginnen, ik weet het niet.... ik realy do not know....

JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 21 '12
Origineel bericht van: Mars
Dankjewel voor je uitleg NiMS.

1.
Ik begrijp je uitleg over asymmetrie van de ingekleurde segmenten. Ik kan me ook iets voorstellen bij het (intern) ‘streven’ naar symmetrie/evenwicht. Ook vind ik het een heel erg aansprekend model (de hele uitwerking). Ik blijf worstelen met je beginkeuze om de 18 deelsegmenten met de 6 kleuren in te vullen zoals je dat hebt gedaan en met “de neiging (!) om dat missende rondje te willen gaan vullen”. Was er geen beweging ontstaan als je bijv. voor 18 verschillende kleuren had gekozen (of voor een andere, willekeurigere, inkleuring)? Wie/wat zorgt voor deze keuze?

Mooie vraag en de neiging om voor de 6 kleuren te kiezen, komt vooral door het gebruik van de regenboogkleuren die je ook in de chakra's terugvindt. Het enige lastige is het gemis van de 7e chakra kleur, maar die is wit. Aangezien wit, alle kleuren zijn, is het juist logisch dat hij er niet is in de incarnatie van de levensbloem. Net zoals ons hogere zelf, ook nog niet in het vlees is. Gaat het wiel echter zo hard draaien, dat alle kleuren zich vermengen, kom je weer uit op wit / verlichting. Zie hier de verlichting teruggevonden in het model.


Origineel bericht van: Mars


2.
“Wat voor mijn gevoel de waarneembare materie is, zijn de resonantie cirkels (de zwarte gaten). Daar waar de kleuren met elkaar in harmonie zijn, en dus het sterkste is. Dat wat wij niet kunnen waarnemen, zijn de witte punten. Daar waar het bij elkaar komt, maar niet resoneert, en dus eigenlijk een mis-match is. Er zit echter wel een kracht bij, want ook al zijn ze niet aan het resoneren, ze worden dus wel bij elkaar gehouden. De onzichtbare kracht zijn in mijn ogen juist de grijze lijnen om de kleuren heen. Dat wat de deeltjes op zijn plek houdt, en hun volgorde in het universum heeft bepaald.”

Dankjewel. Natuurlijk zijn de grijze lijnen de onzichtbare kracht, je hebt gelijk.

In het model bij ‘de wet van de resonantie’ komen 24 witte punten voor. Bij de ‘binnenste’ 12 staan steeds twee gelijke kleuren tegenover een ongelijke kleur; bij de ‘buitenste’ 12 witte punten geldt dit ook voor 6 witte punten, maar bij de overige 6 zie je steeds drie ongelijke kleuren. Heeft dit volgens jou ook nog betekenis?

Voor zover ik weet heb ik daar geen betekenis bij. Het enige wat wel bij mij aankomt is de drie-eenheid. Hier is dus weer een drie, wat een bijzondere betekenis heeft. Misschien is het juist een eenheid vanuit de ongelijkheid en komt hier de dualiteit weer naar boven. Maar goed, nu ben ik weer aan het zoeken.

Wat me overigens wel bovenkomt, is dat deze ongelijkheid juist voor diversiteit en afwisseling kan zorgen. Tenslotte zijn er opeens andere mogelijkheden of andere snelheden mogelijk, waardoor sommige kleuren wel met elkaar gaan matchen voor een bepaalde tijd. Deze ongelijkheid in het model, maakt dit juist (lees chaos-theorie) mogelijk. Pas als je meet hoe de cirkel draait, weet je pas ook welke vorm hij heeft gekozen.
admin
admin mei 21 '12
Originally Posted By: NiMS
Mooie vraag en de neiging om voor de 6 kleuren te kiezen, komt vooral door het gebruik van de regenboogkleuren die je ook in de chakra's terugvindt. Het enige lastige is het gemis van de 7e chakra kleur, maar die is wit. Aangezien wit, alle kleuren zijn, is het juist logisch dat hij er niet is in de incarnatie van de levensbloem. Net zoals ons hogere zelf, ook nog niet in het vlees is. Gaat het wiel echter zo hard draaien, dat alle kleuren zich vermengen, kom je weer uit op wit / verlichting. Zie hier de verlichting teruggevonden in het model.

Helaas is dat m.i. een cirkelredenering (grappig woord in dit verband). De heilige geometrie vertrekt vanuit het transcendente en 'werkt toe' naar de (illusoire) wereld die wij waarnemen, daar waar de materiële wetenschap vertrekt vanuit de wereld der dingen en verschijnselen (empirie) en ontdekt waaruit zij is opgebouwd. Je kunt dus niet een begrip als 'de regenboogkleuren' zomaar introduceren. Je zou kunnen zeggen dat de kleuren emaneren uit wit licht, maar dat vind ik nu nog een te grote stap. Ik heb het antwoord (nog) niet, maar dit wordt nog wel vervolgd. Ik vond het een interessant gesprek. Dank voor nu.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 21 '12
In de schilderkunst heb je wel iets als Primaire en Secundaire kleuren... als je goede verf hebt kun je er best een hoop kleuren van maken...
Maar het is niet zo dat alle kleuren gemaakt kunnen worden
Omdat er veel meer pigment bronnen zijn die niet in de regenboog voorkomen denk aan Lapis Lazuli wat wordt verkocht onder de naam Ultramarijn
Ook is het zo dat als je alle kleuren met elkaar zou mengen dat je wit of zwart krijgt shocked
dit is alleen met licht zo
Denk aan het breken van het zonlicht in een kristal of geslepen spiegel
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 21 '12


die is ook wel grappig tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 26 '12


Toen ik deze foto op internet tegenkwam moest ik meteen aan dit topic denken wink
Mooi hè?
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 26 '12


deze vind ik ook prachtig smile
Serenity
Serenity jul 2 '12
Zo Moonflower die was prachtig!
Pagina's: Vorige 1 2
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki