Loading...
nl

Hoe de levensbloem ons leven heeft ingevuld

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 3 '11
De afgelopen weken heb ik me intensief beziggehouden met de heilige geometrie. De laatste week heb ik vooral onderzoek gedaan naar de levensbloem. De afbeelding van de levensbloem wordt in vele oude tempels teruggevonden en ook Leonardo Da Vinci heeft deze getekend. De levensbloem gaat uit van de regel waarop al het leven is gebaseerd. Kopieren.

Wij kunnen leven omdat onze cellen de mogelijkheid hebben om zich te kunnen kopieren. De cel deelt zich, en er ontstaan er twee van. De basis van de levensbloem is de cirkel. En niets anders dan dat. Als je kijkt in de natuur, komt de cirkel als basisvorm overal in terug. De aarde is een bol (cirkel) maar ook een cel is een bol.

De levensbloem kun je eenvoudig maken door met een passer, steeds even grote cirkels te tekenen. Ik heb in een filmpje dit even voorgedaan:


Het resultaat wordt dan:

Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Er wordt gezegd dat dit plaatje de overeenkomt met de schepping. Het zijn 7 cirkels (ieder dag van de schepping een nieuwe cirkel) die het figuur maken. Je ziet hier al heel mooi de eerste Cel van de bloem ontstaan (in het midden).

Het leven is echter niet bij 1 cel gebleven, maar het kopiëren ging gewoon door:

waarbij we uitkomen bij de volgende vorm:

Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Als we dit proces herhalen, komt vanzelf de levensbloem naar boven. In de video gaat het tekenen volgens de simpele kopieer regel gewoon door:


Met als het eindresultaat de bloem van het leven:


Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Deze afbeelding kom je overal tegen en er wordt van beweerd dat dit het universum en alles wat erin zit bevat. Ik ben dit gaan onderzoeken en me gaan afvragen hoe dit nou eigenlijk kan. Want ik wist namelijk dat deze levensbloem maar een stukje van de puzzel is. Wel het eerste stukje, weliswaar, maar ik had nog geen idee hoe het zich ontvouwde.

Graag wil ik mijn ontdekkingen met jullie delen. Want ik heb namelijk ontdekt hoe de levensbloem zijn werk doet, en hoe hierin de volgende universele wetten zijn terug te vinden:
1 ) De wet van creatie.
2 ) Bindingsenergie / Aantrekkingskracht.
3 ) De dualiteit.
4 ) De causaliteit (oorzaak en gevolg).
5 ) De drie-éénheid
6 ) De vrije wil.
7 ) De wet van de resonantie.

Waar ik achter kwam, is dat de levensbloemafbeelding zoals die er nu staat, een lege matrix is. Het is de vorm die nog ingevuld kan worden. Het is het lege papier, waarop God schrijft om zo het universum te vormen. De levensbloem is zelf nog helemaal niets, maar wacht om ingevuld te gaan worden. Dat ben ik dus gaan doen.

Als we kijken naar de eerste cel, dan is het overduidelijk dat hij rond is. De basisvorm moet daarom ook rond zijn, maar wel de mogelijkheid hebben om te creëren. Ik kwam dan al vrij snel uit op de vorm die ontstaat na de 7e dag. Toen God zag dat het goed was. Dit uitgangspunt heb ik dan ook genomen om de eerste vorm te gaan invullen:

Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Zoals je kunt zien heb ik de 6 basis kleuren gebruikt waaruit licht is opgebouwd. Deze cel heeft alle kleuren in zich en is de eerste ingevulde die er is ontstaan. Het is de basis voor het leven en de basis voor de wetten hierboven. Maar daar kom ik later op terug.

Want er ontbrak iets in mijn plaatje en dat is namelijk het effect van de invulling, en iets wat wij ook altijd ervaren. En dat is namelijk beweging. Alles wat wij om ons heen ervaren is altijd in beweging. De aarde draait, en onze moleculen draaien en zelfs een atoom draait om zijn as. Toen ben ik goed gaan kijken naar het patroon die in de ingevuld cel aanwezig was, en ik merkte dat er een verschuiving inzit.

Als je goed kijkt naar de binnenkant van de cel, dan zit er een bolling bij iedere kleur, die niet in het midden zit. Deze bolling zorgen ervoor, dat er een beweging ontstaat. Het systeem is echter stabiel, met tot gevolg dat de cel om zijn as gaat draaien. Dit is dus een linksdraaiende cel:


Maar met één cel ben je er nog niet, zoals iedereen weet, bestaan we uit zoveel cellen. De matrix moet dus verder gevuld worden. Na het ontstaan van de eerste cel, gaat een naastgelegen cel, ook reageren. Er ontstaat een draaiing die synchroon loopt met de draaiing van de eerste cel:



Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Als we kijken naar wat er hier zich heeft afgespeeld in de eerste luttele momenten bij het ontstaan van de eerste cel, hebben zich 4 universele wetten zich ontvouwd:

1) De wet van creatie.
Omdat de naastgelegen cel nog niet was ingevuld, heeft door het ontstaan van de eerste cel, zich een 2e cel gevormd. Hoewel het hier creatie wordt genoemd, is het eigenlijk meer een richten geworden. De structuur die in de matrix aanwezig was, maar nog niet ingevuld was, heeft door de nabijgelegen cel ineens betekenis gekregen. Dit is het voorbeeld van de kwantum energie. De lege levensbloem, is het kwantum veld, dat nog alles kan worden. Pas als een cel zich in het veld gaat richten, ontstaat er. De wet van creatie vormt zich hier dus. Creatie is namelijk niets anders dan het juist richten van de cellen, zodat het overeenkomt met het beeld dat wij willen neerzetten.

2) Bindingsenergie / Aantrekkingskracht.
De tweede wet die zich ontvouwt is de wet van de aantrekkingskracht / bindingsenergie. Want wat je namelijk mooi kunt zien is dat gelijke kleuren, zich elkaar gaan aantrekken. Er ontstaat aantrekking tussen de 2 verschillende cellen, omdat ze gelijkheid opzoeken. Het match zelfs zo goed, dat ze zelf ook gelijk gaan lopen qua draaiing / trillingsfrequentie.

3) De dualiteit.
De derde wet die je heel mooi kunt zien is de wet van de dualiteit. Uitersten, die toch gelijken zijn. Zo is er wit & Zwart, Man & Vrouw. Dit universum is volledig opgebouwd uit 2-delen die je mooi kunt zien aan het filmpje. Want je hebt namelijk een links-draaiende cel en een rechtsdraaiende cel. Ze draaien allebei een andere kant op, en hebben een andere kleurindeling om zo aan de wet van de aantrekking te conformeren.

En hieruit kun je heel mooi zien, dat als het éne wordt gecreëerd, daarmee ook het uiterste (de naast gelegen cellen) worden gemaakt. Helemaal automatisch. Ze kunnen niet zonder elkaar, want dan zouden de universele wetten niet meer gelden.

4) De causaliteit (oorzaak en gevolg).
De laatste wet die hier gedemonstreerd wordt, is de wet van de causaliteit. Oorzaak en gevolg. Want er ontstaat eerst de ene cel, en dan pas de andere. Ze zijn niet tegelijk ontstaan. Dit is de reden waarom het universum nog steeds uitdijt, want de matrix is nog steeds niet overal ingevuld.

Nu we één cel hebben gevuld, vroeg ik me af, hoe de andere omliggende cellen zich zouden gaan gedragen. Aangezien we de bovenstaande wetten volgen, is het ook niet meer dan logisch dat het volgende patroon ontstaat:


Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

En er ontvouwt zich iets moois. Ik heb de zwarte gaten gekleurd, daar waar er 3 dezelfde kleuren zijn. Dit noem ik de ultieme resonantie punten. Daar waar de verbinding zo sterk is, dat ze onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Ze vormen eigenlijk nu een drie-éénheid.

5 ) De drie-éénheid
En hier wordt de 5e wet zichtbaar. De drie-éénheid die je kunt zien omdat de 3 matrix-cellen synchroon lopen volgens de wetten. Op het filmpje kun je heel mooi zien hoe dit werkt:


En als het plaatje je soms bekend voorkomt dan klopt dit. Dit is nou precies de levensbloem! Dit is de reden waarom de oude tekeningen, lopen tot deze begrenzing. Want we zijn in principe klaar met de basis voor ons universum. Deze tekening bevat het recept voor alles. Ik zal je uitleggen hoe dit zit.

Want zoals de universele wetten al bepaald hebben, gelden de eerste wetten uiteraard ook voor de levensbloem zoals die er nu uitziet. Ik noem hem even de links-draaiende levensbloem (omdat zijn kern linksom draait).

Er hoort vanuit de dualiteit, ook nog een rechtsdraaiende bloem bij:


Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Of als je hem draaiend wilt zien:


We hebben hier nu de 2 basis moleculen van het universum staan. De linksdraaiende levensbloem en rechtsdraaiende levensbloem. En zoals de wetten het voorschrijven ontstaan ze naast elkaar en dupliceren ze zich volgens het bekende recept om elkaar heen.


Klik op de afbeelding voor een grote plaatje

Klik op het plaatje om de grote afbeelding op je te laten inwerken. Zie hoe mooi ze in elkaar vallen en er tussenliggende drie-éénheden ontstaan (de enkele zwarte driehoekjes, die ervoor zorgen dat ook de witte driehoekjes bij elkaar in de buurt kunnen zitten).

6) De vrije wil.
En met de expansie van het universum, heeft dit plaatje de 6e wet in zich. Namelijk de wet van de vrije wil. Want er zijn namelijk ineens witte gaten in het plaatje, die niet synchroon lopen met een buurman. En daar is een mogelijkheid voor een cel om zich anders te gaan gedragen. Er hoeft maar een onbalans te zijn in de draaiing, of snelheid en ineens grijpt hij zich aan een andere cel. Er ontstaat iets nieuws, iets wat een keuze kan zijn.

Als deze mogelijkheid er niet is, dan zou alles om je heen er exact hetzelfde uitzien. Een kopie, waar je ook kijkt. Toch is het helemaal niet zo als je om je heen kijkt naar de werkelijkheid van de witte gaten. De matrix heeft een hartslag en vaste resonantie-punten, maar biedt ruimte voor afwijkingen.

7 ) De wet van de resonantie.
De laatste wet, die van de resonantie kun je heel mooi zien als je de structuur in beweging ziet. Kijk naar het filmpje en zie wat er zich ontvouwt:

Elke kleur kan zich namelijk door het systeem heen bewegen en je kunt het volgen van cel naar cel. En dat is wat er gebeurd, wat je uitstraalt krijg je terug. Stuur je een rode energie weg, dan zullen de rode matrix cellen hierop reageren, en er ontstaat een rood pad in de matrix. Deze matrix kan echter alleen maar stabiel zijn als alle omliggende cellen ook rood worden. Er zal dus een rood pad gaan ontstaan, dat weer bij je terugkomt, omdat dit de wetmatigheid van aantrekkingskracht en dualiteit volgt.

En zie hier, de complexiteit van het universum, begonnen met de simpelheid van een cirkel. Mijn ontdekkingen tot dusver!
Delen:
admin
admin jun 4 '11
NiMS........ik heb er geen woorden voor! Ik begrijp het helemaal!(nog beter) Dank je voor deze heel duidelijke uitleg!
Potjandori....dat heb je goed verwoord en uitgebeeld! Let op wat je uitstraalt is voor mij de boodschap! Wist dit "natuurlijk" al......maar deze uitleg zal mij nog alerter maken! ThanXx ThanXx...... smilesmile

btw, wat ben jij SLIM en geduldig geweest om dit tot de bodem uit te zoeken! Nogmaals bedankt! Ik denk dat vele hier een belangrijke boodschap uit zullen halen om het Leven nog plezieriger te ervaren! laughwhistle

JustLove Xx
Groene_heks
Groene_heks jun 4 '11
Mooi Nims!
admin
admin jun 4 '11
Hi NiMS, nog even een vraagje:
Je hebt een nieuw logo bij je naam.....heb je deze zelf gemaakt naar aanleiding van je onderzoek van de levensbloem?

JustLove smirk
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 4 '11
Nee dat heb ik niet gedaan. Ik heb het gewoon uit het lijstje gekozen wink
Cialara
Cialara jun 4 '11
Wel mooie uitleg Nims. In de graancirkels komen ook vaak heel veel variaties van de levensbloem terug, Heilige Geometrie inderdaad winkgeweldig.
Serenity
Serenity jun 4 '11
Ohhhhh *smulsmul* wat een heerlijke info!! ^^
New Moon
New Moon jun 4 '11
Heel erg mooi Nims!
Ben erg onder de indruk.
Ik heb vroeger echt vaak de levensbloem getekend in mn schriften op school met een passer, en doe het vaak nog onbewust tijdens college uit de hand.
Voor mij is het een soort meditatie, had me nooit zo verdiept in het waarom shockedlaugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 6 '11
Dank jullie wel! Ik heb er ook veel plezier in gehad om dit te ontdekken smile.
New Moon
New Moon jun 6 '11
laughHet is voor mijn gevoel ook een universele waarheid, knap dat je zoveel ontdekt hebt.
Ik kwam gisteren bij toeval deze afbeelding tegen in mijn eigen onderzoekje naar de Huichol, een native american volk dat in Mexico leeft, de meesten van hen zijn erg afgezonderd van de buitenwereld en internet.
Het zijn shamanisten die dit soort info door rituelen verkrijgen en in kunst verwerken.
Deze is voor jou, Nims smile

The moon
Serenity
Serenity jun 6 '11
Ik keek 3d ernaar en zag vele vormen zoals een kubus een driehoek en golfbewegingen ik denk dat je wel meerdere experimenten kan doen ermee.
Zoals de bloem meerdere keren over elkaar tekenen en/of deze kleuren gebruiken en kijken waneer ze overlopen in elkaar of idd het 3d effect eruit proberen te halen , dat laatste lijkt me fascinerend vooral in combinatie met kleureffecten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '11
Origineel bericht van: themoon
laughHet is voor mijn gevoel ook een universele waarheid, knap dat je zoveel ontdekt hebt.
Ik kwam gisteren bij toeval deze afbeelding tegen in mijn eigen onderzoekje naar de Huichol, een native american volk dat in Mexico leeft, de meesten van hen zijn erg afgezonderd van de buitenwereld en internet.
Het zijn shamanisten die dit soort info door rituelen verkrijgen en in kunst verwerken.
Deze is voor jou, Nims smile

The moon

Wow heel mooi. Ook hierin zit de levensbloem in verwerkt.

Wat ik graag met jullie wil delen is dat vandaag, een docent van mijn opleiding in de egyptische tempel van Isis is. In deze tempel zijn enorm veel levensbloemen gevonden. Wat ze hier gaat doen is de mannelijke energie herstellen. Zouden jullie hier ook energetisch op willen afstemmen, zodat we dit ritueel goed in de energie kunnen zetten.

Mijn gevoel zegt namelijk dat er een ingevulde rechtsdraaiende levenbloem moet ontstaan, zodat de mannelijke energie herstelt kan worden!
jingming
jingming aug 9 '11
Heb net 2 boeken over de heilige geometrie gelezen:

de geometrie van de schepping deel 1 en 2
van drunvalo

zeker een aanrader!
Serenity
Serenity aug 9 '11
Kicke!! Vertel eens in het kort... of lang wat jouw bevindingen waren.
jingming
jingming aug 9 '11
Fantastisch boek!

De auteur is iemand die kan praten met engelen en zo...
Via de engelen, enz krijgt hij info over geometrie en dergelijke zaken.
Al de info wordt dan ook wetenschappelijk verklaard.

Wat mij het meest verbaasde, was dat alles, maar echt alles daar onder kan geplaatst worden. Het aantal bloemblaadjes, de lengte van je vingers, echt alles.

Ook heel bijzonder waren de verhalen en inzichten over bv de grote piramide, verschillende tempels, ... en alles staat in verbinding met elkaar. Heel straf allemaal.

Hoe de mens op aarde is gekomen, atlantis, lemurie, syrius, dolfijnen, ... alles kom je te weten in het boek

Veel kritische mensen zullen vele stukken als "kwatch" beschouwen. Maar als je voelt, dan voel je dat er heel veel waarheid in het boek zit.
Serenity
Serenity aug 9 '11
Wauwie zeg! Lijkt me fascinerend!
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 10 '11
Origineel bericht van: jingming
Heb net 2 boeken over de heilige geometrie gelezen:

de geometrie van de schepping deel 1 en 2
van drunvalo

zeker een aanrader!

Zeker een aanrader, want na het lezen van deze boeken heb ik ook de inzichten op de eerste pagina gekregen smile.
admin
admin mei 18 '12
Hallo NiMS,

Het is al weer even geleden toen je dit onderwerp plaatste (de levensboom), maar ik wilde toch graag nog even reageren. Allereerst vind ik het erg inzichtelijk dat je de kleuren hebt gebruikt. Slim. Ik heb een paar vragen/opmerkingen:

1. Aan het begin vertel je over een bolling bij iedere kleur, die ervoor zorgt dat er beweging (draaiing) ontstaat. Ik begrijp het niet. Kun je dit nog eens uitleggen?

2. Je tekent op een gegeven moment de levensbloem (2D). Ik vroeg me af de 6 (2D) bloemblaadje de zichtbare wereld vertegenwoordigen (du moment dat de cirkel geen doorsnede meer heeft met de oorspronkelijke cirkel = het hart van de bloem), terwijl de 6 cirkels die het middelpunt van het hart van de bloem EN het middelpunt van de individuele bloembladen raken als het ware de ‘onzichtbare’ verbinding (eenheid; voortschrijdend bewustzijn) vormen.

3. Voor de inzichtelijkheid zijn deze doorsnedes heel bruikbaar. Een 3D-model van 13 ingekleurde bollen (1 knikker omgeven door 12 meedraaiende knikkers) zou ik ook erg graag zien.

4. Met name de wet van de resonantie vind ik door dit model erg inzichtelijk uitgelegd. Je kunt zo goed de kleur volgen die vanuit een cirkel ‘vertrekt’ en uiteindelijk weer terugkeert. Heel mooi gedaan.

Mijn complimenten,

Mars
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 19 '12
Origineel bericht van: Mars
Hallo NiMS,

Het is al weer even geleden toen je dit onderwerp plaatste (de levensboom), maar ik wilde toch graag nog even reageren. Allereerst vind ik het erg inzichtelijk dat je de kleuren hebt gebruikt. Slim. Ik heb een paar vragen/opmerkingen:



Dank je voor je reactie en zal proberen ze te beantwoorden hieronder.
Origineel bericht van: Mars


1. Aan het begin vertel je over een bolling bij iedere kleur, die ervoor zorgt dat er beweging (draaiing) ontstaat. Ik begrijp het niet. Kun je dit nog eens uitleggen?



Als je kijkt naar dit plaatje, dan zie je iedere kleur, alsof het een kelk is, die de andere kleur draagt. De bolling die ik bedoel is de opening, waarin de andere kleur ligt. Is dit een duidelijkere omschrijving?
Origineel bericht van: Mars

2. Je tekent op een gegeven moment de levensbloem (2D). Ik vroeg me af de 6 (2D) bloemblaadje de zichtbare wereld vertegenwoordigen (du moment dat de cirkel geen doorsnede meer heeft met de oorspronkelijke cirkel = het hart van de bloem), terwijl de 6 cirkels die het middelpunt van het hart van de bloem EN het middelpunt van de individuele bloembladen raken als het ware de ‘onzichtbare’ verbinding (eenheid; voortschrijdend bewustzijn) vormen.

Ik zie niet echt een vraag hier staan, maar in mijn beleving stellen de 6 blaadjes, meer voor dan de zichtbare wereld. Het is in mijn ogen "the fabric of the universe". Dat waaruit dit universum is opgebouwd en wat zorgt voor de wetten binnen dit universum.

Ik begrijp jouw stukje niet over het hart van de bloem en het middelpunt van de cirkel. Kun je dat wat meer uitleggen?
Origineel bericht van: Mars

3. Voor de inzichtelijkheid zijn deze doorsnedes heel bruikbaar. Een 3D-model van 13 ingekleurde bollen (1 knikker omgeven door 12 meedraaiende knikkers) zou ik ook erg graag zien.

Ja ben ik met je eens. Ben ik ook heel benieuwd naar. Ik heb echter geen ervaring met 3d modeleren, dus als je zelf zo handig bent laugh. Ik kan het in ieder geval niet maken, helaas.
Origineel bericht van: Mars

4. Met name de wet van de resonantie vind ik door dit model erg inzichtelijk uitgelegd. Je kunt zo goed de kleur volgen die vanuit een cirkel ‘vertrekt’ en uiteindelijk weer terugkeert. Heel mooi gedaan.

Mijn complimenten,

Mars

Dank je, en inderdaad zie je heel goed terug komen.
Pagina's: 1 2 Volgende
Discussie is uitgelicht (Sticky)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki