Loading...
nl

Job, Werk, waar Baan ik mij een weg?

Caius
Caius jun 1 '11
Lieve mensen,

Op het eind van mijn eerste persoonlijke crisis heb ik Merudi gevonden. Nu op het eind van mijn tweede crisis vraag ik Merudi weer te hulp. Afwachtend op de reactie, hoop ik weer kracht te krijgen om ook deze crisis te overwinnen.

Een tijdje ben ik niet actief geweest op Merudi.
In deze tijd stond ik midden in een harde en bedorven maatschappij. Ik noem het maatschappij, maar het betreft mijn vorige baan.
Bij een klein bedrijf heb ik vol ijver en goede moed mijn werkzaamheden verricht.

Mijn droom: Huisje boompje beesje kwam in zicht! Dankzij die baan heb ik nu samen met mijn vriendin een pracht huis. O, wat ben ik trots op ons huis.

Mijn vorige baas, gaf mij een intentie verklaring en spiegelde mij steeds een vast contract toe.
Langzaam aan kwam ik achter de werkelijke aard van mijn vorige baas. Een super ego, die dat verbloemd door overdreven lief en onschuldig te doen. Een man met als motto: "bedonderen of bedondert worden". Een man die niet te vertrouwen is en dreigt en chanteert.
Deze kant van hem heb ik maar al te goed leren kennen. Ik ben onterecht op staande voet ontslagen. Daar ging ineens mijn inkomen. Uiteindelijk is de zaak op mijn jurist advies geschikt. Dat terwijl wij zeker de rechtzaak gewonnen hadden.
Fijn voor die ex baas van mij dat het niet tot een rechtzaak is gekomen.

Eindelijk kan ik nu gewoon "eerlijk" bij sollicitaties gesprekken zeggen dat door re-organisatie plannen mijn laatste (3e) tijdelijk contract niet is verlengt. Of blijft deze kwestie toch spelen?

Vandaag een sollicitatie gehad bij de gemeente waar ik woon. Mijn ex baas laat zich daar inhuren als opzichter. Moest ik hen toch maar eens eerlijk vertellen hoe mijn verhouding met mijn vorige werkgever precies is. Ze wisten namelijk dat het conflict tussen mij en mijn vorige baas zou uitlopen op een rechtzaak. Dus vandaag toch maar het verhaal in grote lijnen vertelt. Hierin maar niet vertelt wat voor persoon mijn ex baas is, aangezien ik merkte dat er zeker één iemand wel een hoge pet van hem op heeft.
Dit alles geeft mij een nare smaak, alweer.

Met mijn vriendin heb ik het hier over gehad. Zij vroeg wil je wel werken bij zo'n bedrijf, als "een vriendje van je baas" jouw hoofd word?
De baan lijkt me leuk... ik wil een Job, Werk, maar waar Baan ik mij een weg?

Liefs,
Caius
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 2 '11
dit is heel herkenbaar voor mij shocked

kun je nog wel ww krijgen?
ik kon dat toen namelijk wel.
voor mezelf ( uit protest) wilde ik gewoon niet meer werken...
eigenlijk heeft dat precies 1 jaar geduurd shocked
ik was aan het eind van mijn latijn, geen energie meer!
toch heb ik toen gesolliciteerd en was na 3 moeizame gesprekken eindelijk "door de selectie" heen gekomen!
dit duurde 1 jaar ( ik kreeg meteen een 1 jarig contract)
maar 1 maand van te voren kreeg ik een brief thuis, met de melding dat mijn contract niet verlengd zou worden!
(faillissement werd een half jaar later, aangekondigd)


Quote:
Eindelijk kan ik nu gewoon "eerlijk" bij sollicitaties gesprekken zeggen dat door re-organisatie plannen mijn laatste (3e) tijdelijk contract niet is verlengt. Of blijft deze kwestie toch spelen?

je hebt gelijk! meestal wordt er gevraagt naar je laatste baan, en je hoeft niet persé te vertellen dat de baan ervoor op een rot-manier werd beeindigd!
liegen moet je ook niet doen, je verzwijgt het gewoon...
alleen als ze er om vragen, kun je misschien zeggen, tja, ik zat daar niet echt op mijn plek...
en dan lieg je niet!

gelukkig gaat het al weer wat beter met de economie, of met het vacature- aanbod in ieder geval
en tegenwoordig is het echt heel normaal dat mensen door "bedrijfseconomische redenen, of faillissement
op straat komen te staan, niemand kijkt hier meer raar van op wink

ik ben destijds van narigheid maar kaartjes gaan schrijven, waarop ik mezelf aanbied als huishoudelijke hulp... die heb ik opgehangen in de supermarkten in de buurt, en nu, 2 jaar later, heb ik er nog 1tje over van de 5!
bij 1 "adresje" was ook een ontslag gevallen, waardoor ze zelf de tijd weer had, de ander had een andere baan (minder uren) de andere gingen verhuizen naar een een of ander dorp!

eigenlijk is het maar goed dat ik nog maar 2 uurtjes per week werk, omdat ik ff in een periode zit, waarin ik mijn gezondheid belangrijker vind ! (chronische hyperventilatie)
waar 1 van de oorzaken is; de angst om geen baan te kunnen krijgen!
want het valt niet mee, hier! ( vroeger 1 van de grootste handelsteden van Nederland)
en nu... ¿ ik vraag me af waar het fout gegaan is...

zelfs nu ik nog maar 2 uurtjes werk, kom ik echt zeeën van tijd te kort!
( ik ben ook kunstenares) en met allerlei andere dingen bezig!
met als motto: eerst maar weer van de chronische hyperventilatie af komen!
daarna zien we wel verder...
het komt vanzelf wel weer op mijn pad! als ik er klaar voor ben wink

suc6 ermee in ieder geval wink
groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jun 2 '11
Ohw wat naar om te lezen, maar het voelt goed aan hoe je hebt gehandeld.
Ik hoop dat je er sterker en slimmer uit de situatie bent gekomen en die kennis weer meeneemt naar de volgende situatie (ongeacht hij positief of negatief is ^^) , ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je doe waar je je ook op je gemak bij voelt, niets zo erg als spanningen op het werk!

Dikke knuf!
Groene_heks
Groene_heks jun 2 '11
Caius, ga zoeken naar wat je echt leuk vind!
Ga onderzoeken bij jezelf wat JIJ belangrijk vind.
Zou je de confrontatie aan willen met die man (want je kunt op je vingers natellen dat dat gebeurt)? Zo nee, ga dan niet verder.

Zoals ik je lees is je basis oke, laat dat zo blijven vanuit een stevige basis kun je best verder zoeken, het is lastig want de banen liggen niet voor het oprapen.
Ga na wat je wil, wil je carriere, wil je rijk worden, wil je werk waar je je hart in kan leggen?

Wat niet goed voelt is meestal ook niet goed wink
New Moon
New Moon jun 2 '11
Ja, dit is de kans te breken met dingen die je (stiekem) niet leuk vindt, en waarvan je voelt dat ze ergens niet goed voor je zijn.
Ga voor jezelf en dus voor iets anders, dan komt er ongetwijfeld wat leuks en beters op je pad wink
Caius
Caius jun 2 '11
Dames bedankt voor jullie reactie!
Omdat ik sterk in de zaak stond, heb ik uiteindelijk een voorschot op de ww gehad en het onslag op staande voet wordt nu via de schikking opgeheven, dus heb ik gelukkig recht op ww.

Dit is idd mijn kans voor iets anders, alleen lijkt het wel dat je alleen in aanmerking komt voor een goede baan, als je daar een opleiding voor hebt. Nu heb ik een HBO-diploma Civiele Techniek, maar ik wil graag een andere kant op. Het hoeft niet super te verdienen en ik hoef ook geen cariëre. Graag help ik mensen, want daar help jij jezelf uiteindelijk ook mee. Door elkaar te helpen geven we elkaar liefde en daar word de wereld mooier van!

Nu zou ik denk ik een goeie zijn voor zorg en/of dienstverlening, maar er moet toch ook geld binnen komen.
Als ik niet afhankelijk van geld was, dan wist ik het wel.
Maar nu met een koophuis, moet er toch brood op de plank komen.

Lastig...ik ga er ook maar op vertrouwen dat de baan voor mij op mijn pad gaat komen...positief zijn en eventuele angsten trotseren...dan moet je vanzelf iets goeds aantrekken smile
New Moon
New Moon jun 3 '11
Mooi om te lezen Caius, daar word ik ook warm van smile
Ik ben heel benieuwd wat de wereld voor je in petto heeft wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki