hallo,
nu is het al een jaar en half geleden maar zit nog altijd met vragen.
ik heb vanalle ervaringen gehad en ga ze proberen allemaal te herinneren.
* in de lagere school speelde ik een soort spelletje.
als de juf tegenover me zat. ging ik met mijn voeten waar haar voeten waren. dan kon ik een paar cm stoppen en dan voelde ik het tintelen. heel onschuldig
* ik kwam van school terug met mijn brommer.ik moet dan eerst door de living om het knopje van de garage in te drukken en zo terug naar onder te gaan.
ik doe de deur open en hoor heeeel luide muziek uit mijn broer zijn computerkamer. het spelletje wat hij altijd speelt.
ik wil luid roepen dat die het zachter moet zetten maar bedenk mij dat we dan weer ruzie hebben.
ik druk op het knopje en ga naar onder.
wat zie ik.. zijn brommer is er nog niet. er is niemand thuis.
ik durf niet naar boven gaan langs de trap maar ga terug lang de voordeur. het is muisstil en wacht uit schrik voor de deur op hem.
* in die tijd zijn er veel dingen gebeurd.
( mijn ouders en broer die heel sceptisch zijn )
broer en moeder die op andere tijdstippen voetstappen horen wanneer er niemand thuis is.
cd speler die open gaat.
printer waar blanco papier uitkomt zonder ergens op te drukken.
gsm waar om 4 u snachts het alarm afgaat zonder sim kaart in en al jaren niet gebruikt.
* rond mijn 18de heb ik wel bijna elke dag flitsen in mijn hoofd wanneer het vlak erna gebeurd.
bv ikdenk dat het licht niet aangaat. ik druk op het licht en het werkt niet.
ik werk in een winkel en zie een sjaal vallen waarna een vrouw struikelt en dit gebeurd enkele seconden erna.
zo heb ik er wel heel veel gehad maar kan ze me niet herinneren. na een tijd is dit weggegaan.
ik heb van kinds af aan al bang in huis. als ik alleen thuis was viel ik wenend in slaap. ik had altijd het gevoel dat er iets was. ik voelde de spanning door mijn lijf. nog steeds heb ik dit in het ouderlijk huis. niet in mijn appartement.
* rond mijn 20ste ben ik een paar keer acupultuur gaan doen. dat kon ik ook goed voelen wanneer de naald moest geplaats worden of welk flesje ik moest. we hebben het een keer getest. en elk nummertje van flesje was juist wat ik moest hebben. dan begon het te tintelen.
*op mijn 21ste denk ik gebeurde dit waarvan ik zei dat ik dit nooit wou.
ik word snachts wakker en kijk op mijn gsm. joepie een smsje van men vriend. ik doe het licht aan en zet me recht op. ik antwoord terug op het berichtje en ben klaarwakker. ik leg de gsm terug zit nog recht op en doe het licht uit.
ik kijk naar rechts en daar staat hij. ik kijk weg en kijk terug. ik dacht dat het door het licht kwam. maar nee hij staat er nog steeds. hij staat vlak naast me en kijk me boos aan. een man, lichtgevens, niet doorschijnend maar ook niet mens rond de 30 jaar schat ik. korte haren. normale grote. ik kijk hem bang aan en kruip naar het einde van mijn bed. hij blijft me aankijken. ik begin te roepen: ga weg maar hij blijft me aankijken. omdat dit al zo lang duurt en ik me zo gevangen voel ( heb gordijnden voor mijn bed.) schreew ik en loop ik door hem recht naar het licht. ik doe dit aan en hij is weg.
ik heb hem nooit meer gezien en weet niet wa hij van me wou.
dit vraag ik me nog elke dag af.
* 22 jaar. ik ben bij een vriendin op bezoek. ze weet van mijn ervaring af en vraagt of ikeven op haar zoontje zijn kamer wil gaan kijken.
ik ga naar daar en voel me heel raar. wanneer ik in een hoek ga staan. krijg ik echt een heel raar gevoel en roep ik dat ik naar buiten moet gaan. ik begin te huilen. ik ben er erg van geschrokken maar wil terug gaan. dit had ik nog nooit meegemaakt. ik ga terug op die plaats en mijn wang begint onmiddelijk te verdoven. mijn half gezicht is erna verdooft. ik voel eraan en echt hee raar. alsof ik van de tandarts kom. er zit geen gevoel in en tintelt. ik voel verder niks.
het was heel duidelijk in die hoek. als ik ergens andes stond ging het geleidelijk weg tot ik weer in die hoek sta.
de vriendin zegt dat haar zoontje tegen iemand praat op zijn kamer ( haar ander zoontje is veranderd van kamer omdat hij bang had ) ze zegt dat er ooit een granaat is afgegaan op de plaats waar haar huis staat.ik zeg dat ik een gevoel heb dat die man dan misschien is geraakt aan zijn gezicht.
* ik ben nu 23 en maak niet zo veel meer mee. afentoe dingen die vallen maar dat kan te verklaren vallen.
in sommige ruimtes voel ik wel spanning en voel dit ook bij mensen. ik weet onmiddelijk hoe iemand in elkaar zit en ben bij mensen waar ik het niet zo goed in zie heel stil.
bij mensen waar ik me goed voel ben ik onmiddelijk mezelf.
ik neem ook veel over. als iemand verdriet heb kan ik spontaan beginnen wenen of andersom.
wat is jullie mening ?