Loading...
nl

Kaartje leggen specifieke situatie voor mij aub

Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 21 '11
Lieve Allemaal,

Normaal gesproken vraag ik voor mijzelf niet zoveel maar ik zit nu even in een situatie waarvan ik even niet weet wat ik ermee aanmoet.,

Ik werk sinds een week bij de tuinen (mijn nieuwe baan) En er is een collega op die plek Ilse genaamd als ik met haar werk hebben we aan het eind van de dag super grote kastekorten ik heb het dan over minimaal 20 en maximaal 50 euro tekort.

Ik ben daar natuurlijk nieuw dus ik trek heel snel de schuld op mezelf dat ik het verkeerd doe maar..... ik begin nu toch te twijfelen...

Is er iemand die mij hier inzicht op kan geven of deze Ilse wel eerlijk is? Want ik weet op het moment even niet wat ik hiermee aanmoet frown

En dan speelt er nog iets ik ben smoorverliefd op een jongen die Sieb heet. (afkorting van Siebel maar ik weet niet of je het goed schrijft) tot een week geleden hadden wij heel goed contact en nu de laatste week zie ik hem niet meer. Misschien dat er iemand is die kan kijken of het tussen ons iets wordt???? geloof me ik ben echt niet uit op een relatie ik doel meer op een vriendschap wink

Bedankt voor jullie tijd en aandacht.......

Moontje
Delen:
AngelClear
AngelClear mei 22 '11

Hallo Moon adamanta ,



Heb hier lang over nagedacht. Ik denk dat je het antwoord op jouw vragen hier eigenlijk al weet en zelf beantwoord hebt in jouw bericht. Waar jij nu eigenlijk op zoek naar gaat is een bevestiging van uw vermoedens. Er is een spreekwoord dat zegt : waar rook is, is vuur. Natuurlijk moeten we wel oppassen daarmee en dit is ook waar de moeilijkheid van jouw berichtje in ligt. En wat is nu eigenlijk precies "oneerlijk" ? Wat versta jij daaronder en wat is voor jou de definitie van "oneerlijk" ? Ik krijg momenteel iets door over liegen. Merk jij dat deze persoon liegt over dingen of zaken tegen jou ? Heeft deze persoon Ilse blonde haren ? Voor mij is het belangrijk om dit te weten, dan weet ik dat ik er recht op zit, anders zit ik verkeerd. Dat je de schuld op jou trekt vind ik geheel ten onrechte want ik weet van u dat je een oprecht en eerlijk iemand bent. Jammer genoeg is niet iedereen onder ons zo en krijgen wij elke dag te maken met "oneerlijkheid". Is oneerlijkheid dan liegen of bedriegen of roddelen ? Of is het stelen ? Dat is voor mij nog een stapje verder en is diefstal. Als daar telkens een kastekort is van tussen de 20 en 50 euro is dat geen goede zaak voor jullie en moet dat inderdaad onderzocht worden. Ook moet het geld toch ergens naartoe zijn ... eek
Ik denk dat jij toch zeker jouw intuïtie mag volgen hierin. Die heeft toch al meerdere malen bewezen de dingen juist te kunnen inschatten ? smile
Wat die jongen Sieb betreft, heb ik het gevoel dat hij momenteel een beetje met zijn eigen ding bezig is. Hij is bezig met orde te stellen in zijn privé-leven en aan het werk met allerlei dingen. Ik denk dat hij druk bezig is met één of ander project of plan of gewoon werk. Hij wil wel contact opnemen met jou en denkt daar ook aan, maar heeft het daar momenteel te druk voor. Dus zou ik maar ééns proberen om de eerste stap te zetten Moontje ! Neem jij maar ééns het initiatief en bel hem op of stuur hem een é-mail of berichtje ! Maar het is niet dat hij niet wil. Zo Moontje, dit was het dan. Ik hoop dat je er iets aan zult gehad hebben. Het was voor mij persoonlijk lang geleden dat ik nog ééns voor iemand had gekeken door omstandigheden. Maar ik kan bij deze maar proberen hé. Omdat ik zag dat het wel een moeilijke was om te beoordelen. wink



Liefdevolle Groetjes van AngelClear , tongue
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 22 '11
betreft Sieb...
je schrijft dat je sinds 1 week bij de tuinen werkt,
en je schrijft dat je sinds 1 week Sieb niet meer ziet...
op de 1 of andere manier voel ik dat dit heel sterk met elkaar te maken heeft!
misschien omdat hij denkt, ze heeft weer werk, dan zal ze wel moe zijn aan het eind van de dag! en eten, douchen... en dan weer vroeg slapen, want je moet de volgende dag weer vroeg op?!
lijkt me wel een gezonde gedachte eigenlijk ...
als ik jou was( maar ik ben jou niet)
zou ik gewoon bellen, of langsgaan... ik bedoel, jullie zijn toch vrienden?
vrienden die je een tijdje niet ziet, moet je gewoon soms bellen, of het wel goed gaat, misschien is ie ziek?
misschien spraken jullie altijd af, en de laatste x is dat er bij ingeschoten, omdat je moest werken, denk ik?

en wat betreft jou collega...
als je met een andere collega werk, is er dan ook kas- verschil?
of alleen maar bij haar?
je kan natuurlijk niet met de lange vinger gaan wijzen, als je geen bewijs hebt?!
maar hangen er geen camera's daar dan?
ik zou het als ik jou was wel aan kaarten, bij de tuinenmanager iig, want inderdaad, een keertje, dat kan! maar niet elke keer, dat is opvallend... of ze steelt het, of ze maakt zelf hele stomme fouten!
hebben jullie geen eigen kassa-lade, die alleen door jou, gebruikt mag worden?
want samen doen, is sowieso eigenlijk niet goed...
Ik zou gewoon het erover gaan hebben, juist waar ze bij staat!
kijk hoe ze reageert... lichaams taal is de enige taal die we als mens, kennen, zonder het te moeten leren wink

maar wel een vervelende situatie...

wie telt de kassa, savonds dan?
en hoe lang werkt zij daar dan?
groetjes moonflowertje
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 22 '11
Origineel bericht van: AngelClear

Hallo Moon adamanta ,



Heb hier lang over nagedacht. Ik denk dat je het antwoord op jouw vragen hier eigenlijk al weet en zelf beantwoord hebt in jouw bericht. Waar jij nu eigenlijk op zoek naar gaat is een bevestiging van uw vermoedens. Er is een spreekwoord dat zegt : waar rook is, is vuur. Natuurlijk moeten we wel oppassen daarmee en dit is ook waar de moeilijkheid van jouw berichtje in ligt. En wat is nu eigenlijk precies "oneerlijk" ? Wat versta jij daaronder en wat is voor jou de definitie van "oneerlijk" ? Ik krijg momenteel iets door over liegen. Merk jij dat deze persoon liegt over dingen of zaken tegen jou ? Dat vermoeden heb ik wel ja Heeft deze persoon Ilse blonde haren ? ze heeft inderdaad lang blond ja Voor mij is het belangrijk om dit te weten, dan weet ik dat ik er recht op zit, anders zit ik verkeerd. Dat je de schuld op jou trekt vind ik geheel ten onrechte want ik weet van u dat je een oprecht en eerlijk iemand bent. Jammer genoeg is niet iedereen onder ons zo en krijgen wij elke dag te maken met "oneerlijkheid". Is oneerlijkheid dan liegen of bedriegen of roddelen ? Of is het stelen ? Dat is voor mij nog een stapje verder en is diefstal. Als daar telkens een kastekort is van tussen de 20 en 50 euro is dat geen goede zaak voor jullie en moet dat inderdaad onderzocht worden. Ook moet het geld toch ergens naartoe zijn ... eek
Ik denk dat jij toch zeker jouw intuïtie mag volgen hierin. Die heeft toch al meerdere malen bewezen de dingen juist te kunnen inschatten ? smileehhhh ja dat is waar ja
Wat die jongen Sieb betreft, heb ik het gevoel dat hij momenteel een beetje met zijn eigen ding bezig is. Hij is bezig met orde te stellen in zijn privé-leven en aan het werk met allerlei dingen. Ik denk dat hij druk bezig is met één of ander project of plan of gewoon werk. Hij wil wel contact opnemen met jou en denkt daar ook aan, maar heeft het daar momenteel te druk voor. Dus zou ik maar ééns proberen om de eerste stap te zetten Moontje ! Neem jij maar ééns het initiatief en bel hem op of stuur hem een é-mail of berichtje ! Maar het is niet dat hij niet wil. Zo Moontje, dit was het dan. Ik hoop dat je er iets aan zult gehad hebben. Het was voor mij persoonlijk lang geleden dat ik nog ééns voor iemand had gekeken door omstandigheden. Maar ik kan bij deze maar proberen hé. Omdat ik zag dat het wel een moeilijke was om te beoordelen. wink



Liefdevolle Groetjes van AngelClear , tongue


Dank je wel!!!!!
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 22 '11
@ Moonflower

Als Sieb op zijn werk was zou dat gaan ja maar dat is hij dus niet. Aangezien ik verder geen telefoonnummer of mail van hem heb ben ik dus afhankelijk van wanneer hij weer op zijn werk is maar als ik dit lees het is inderdaad wel grappig 1 week bij de tuinen 1 week hem niet gezien wink

Het Kastekort is tot nu toe alleen bij Ilse gebeurd, er hangen wel camera,s maar volgens mij wordt daar niet veel mee gedaan. we hebben 2 kassa,s ik heb mij lade en zij heeft haar lade maar als dan de totalen van onze 2 kassa,s bij elkaar in de computer worden ingevoerd komt dus steeds dat tekort. Hoelang zij er werkt weet ik niet maar ze heeft wel vaste uren dus dat moet dan al minimaal een half jaar zijn het is inderdaad vervelend ga er nog maar eens goed over nadenken!!

Dankje je wel!!!
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 22 '11
als je met zijn 2en ben, en jij weet niet wat er fout gaat, en zij legt jou niet uit hoe dit kan...
misschien moet je het vragen aan een andere collega, als je een keer met iemand anders werkt...
gewoon net doen alsof je gek bent...
en vragen hoe het kan dat je met ilse telkens kasverschil hebt, en bij andere collegas niet? of nauwelijks?
je kan zeggen dat je graag zo min mogelijk kasverschil wilt hebben ( want € 30, 00 teveel is ook niet goed wink)
whehe ik vond altijd van wel laugh
maar de baas van de Gamma destijds kon er niet om lachen... als ik weer eens de 'klant' of 'klanten' had opgelicht voor €30,00 shocked
naja is misschien 2 x gebeurt, of zo, hoor!

maar het moet niet zo zijn dat jij straks niet eens door je proeftijd heen komt, omdat een ander het niet zo letterlijk neemt allemaal, betreft de inhoud van de kassa...
dit hoort wel een stukje bij jullie verantwoording, en jullie moeten echt samen zorgen dat de kassa klopt!
zij heeft al een contract of iets, dus dan ben jij strax de dupe...
mijn tip is: doe je mond open! vraag om uitleg...
vraag wat je eventueel verkeerd gedaan kan hebben, als ilse er geen antwoord op kan geven, vraag het bij de andere colegas?!

je zult versteld staan wat je daarmee allemaal los maakt bij de mensen! misschien is dit algemeen bekend, bij haar

suc6 smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 22 '11
misschien werkt ze niet elke dag (part time)
en steelt ze elke week 70 euro erbij voor de boodschappen?
shocked
als niet zeker is, is alles mogelijk wink
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 22 '11
Dat ga ik zeker eens doen

Mijn mond opendoen!!!!

Wat idd straks kom ik niet door mijn proeftijd heen

en dat wil ik wel heel graag!!!

Bedankt smile
Groene_heks
Groene_heks mei 22 '11
Yup, goed plan!
Gewoon met je leidinggevende bespreken.
AngelClear
AngelClear mei 22 '11

Hallo Moon adamanta ,


Heb net nog even jouw foto gezien. Wat er ook van zij. Wat het ook is wat daar gaande is van frauduleuze praktijken of zo. Het zal aan jou passeren en voorbijgaan en het zal je nooit kunnen raken. Daar ben je geestelijk veel te sterk voor. Wil natuurlijk niet zeggen dat je bovenstaande suggesties niet moet uitvoeren, maar het kan je simpelweg niet raken. Ik voel dat je je een beetje zorgen maakt, maar dit is niets hoor. Dit is een storm in een glas water voor jou. Het zal wel uitkomen, en ik denk eerder spoedig dan later. Kan heel snel uitkomen, maar jij zal er niet door geraakt worden. Je staat onder een grote geestelijke bescherming. Ik hoop dat je er iets aan gehad hebt. Ik voel wel dat je je een beetje ongerust maakt en dat dit werk heel erg belangrijk is voor jou, maar wat daar ook aan de hand is kan jou niet beïnvloeden en het zal niet tot jou komen. wink
Groene_heks
Groene_heks mei 22 '11
Hmm..ik hoop ook van niet maar ik zou het toch melden, want anders krijg je straks misschien nog het verwijt dat je nooit iets hebt gezegd en dan zou het indirect wel invloed op een eventueel contract kunnen hebben, of zelfs ervoor zorgen dat je wellicht niet je opleiding kan afmaken.
Iets verzwijgen of niet zeggen valt ook onder de integriteitsregel en daar zullen ze bij *de tuinen* wel aan tillen denk ik.
Jij hebt niks gedaan, maar als je vermoed dat er iets aan de hand is en je zegt niks kan het je wel aangerekend worden vrees ik.
Moon_adamanta
Moon_adamanta mei 22 '11
@ angelclear ik vindt het heel mooi wat je zegt.... die bescherming voel ik ook Zeker ook van mijn opa en andere energieeen zegmaar.... ben er even stil van

@groene heks ik ga er ook binnenkort wat van zeggen ik hoef nu niet eerder te werken dan Vrijdag dus heb nog even de tijd om alles op een rijtje te zetten.

Dank jullie wel
AngelClear
AngelClear mei 22 '11

Ja, maar Karin, ik heb ook niet gezegd dat Moontje iets moest verzwijgen of niet zeggen hé ! Ik heb er ook bijgezegd : "Wil natuurlijk niet zeggen dat je bovenstaande suggesties of advies niet moet uitvoeren". eek
Waar heb ik geschreven dat ze dingen moest verzwijgen of zo ? blush
Met bovenstaande suggesties bedoelde ik jullie en ook jouw suggesties hoor, Karin ! cry


Veel liefs hoor Karin ! smile



Groene_heks
Groene_heks mei 22 '11
Dat heb ik ook niet gesuggereerd.
Het bericht is voor Moon en niet voor jou.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki