Loading...
nl

Zus

Groene_heks
Groene_heks mei 24 '11
Ik heb een bepaalde periode, ik denk ongeveer drie jaar geen contact gehad met mijn zus, het waarom doet er niet toe.

Wij hebben de draad kunnen oppakken door inderdaad het verleden het verleden te laten, wel hebben we allebei gezegd dat we er veel verdriet van hadden, dat we allebei tot andere inzichten zijn gekomen en gewoon een nieuwe verse start wilden maken.
Voor ons heeft dit gewerkt en ik heb mijn lief zusje weer terug.
Dus misschien heel even wel je gevoel toelichten maar voor ons werkte het om de situaties en dingen die we toen zeiden los te laten en puur alleen ons eigen gevoel neer te leggen.
Als je in die oude situatie duikt loop je het risico dat je weer in een *verwijt* sfeer komt en als dat gebeurd valt er niet meer te praten, dan stopt de normale communicatie.

Ik ben heel blij dat ik de stap heb gezet, het was niet makkelijk, maar dat is altijd zo als je holy shit op gaat ruimen smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 28 '11
Origineel bericht van: amethist
Ja zo snap ik het beter. Raar he het houd me toch bezig, ookal niet meer zo erg als een paar jaar geleden.

Na de familie opstelling kijk ik wel hoe het verder gaat.

Oja toen ik met mijn zus een gesprek ging hebben en waarbij zij geen oude koeien uit de sloot wil. Ik vind je moet toch van elkaar weten waar de pijn zat/zit. Dan is het voor mij goed om aan te halen om mijn verhaal te doen. Niet als fout, met de vinger wijzen, maar puur waar het me raakte, iets miste of gemis. Wat zij toen ook nog aanhaalde herinner ik me nu ineens is; zand erover. Dat is ook prima, maar wel nadat er gesproken is en geuit waar het verdriet zit of boos was.

Iig zal het goed zijn uit te leggen waarom ik zo reageerde op die feestavond.



Ik denk dat het beter is, dat je in 1ste instantie gewoon beter niet dingen kan kan oprakelen...
gewoon niet meer over het verleden praten, zorgen dat je de band weer een beetje opbouwd...
dit is enorm moeilijk!, maar je zult zien...
uiteindelijk zal zij de gene zijn die erover begint!
uiteindelijk zul je merken dat je soms ff geduld moet hebben...
maar dat ook je zus er best wel mee zit... ( al lijkt het soms van niet wink)
(dat is precies wat ik bedoel met het masker!)
ze doet net alsof het haar niets doet, maar dit is haar manier van zichzelf beschermen tongue
zodoende gaat ze er zelf over beginnen wink
groetjes moonflowertje
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '11
en???
ik ben benieuwd hoe het is gegaan, amethist?

groetjes moonflowertje wink
amethist
amethist jun 6 '11
Hallo Moonflowertje,

Heb de pc een week lang niet aangehad, we zijn vorige week maandag verhuisd naar tijdelijke woning en de zorg en aandacht voor ons hondje maakte dat ik nog geen behoefte had om pc aan te hebben.

De zondag voor de verhuizing was de familieopstellingdag. Boeiende dag, representant geweest 2 keer, wat heel goed ging, gevoelens die aan het licht kwamen, van de vraagstellster. Mijn vraag raakte wat op de achtergrond en kon nog de laatste tijd besteed worden door kort te kijken hoe ik mijn zussen opstelde. Zij zijn wel geintereseerd in mij, draaiden naar mij toe.

We deden in het begin een oefening, waar je plek in de kring zou kunnen zijn, wat leeftijd betreft. Ik zat 1 stoel ernaast. Daarna gingen we in polonaise rij staan. De handen van dedege achter mij kon ik niet hebben, op mijn schouders. Ik raakte geiriteerd en ook boos. De leidster zag het, kwam naar me toe. Ik vertelde wat ik voelde. Ik uite nog wat boosheid en geluiden daarbij, ook stampte ik.

Mooie dag.
Pagina's: Vorige 1 2

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki